چوب آسیا

فیلم اکشن متاخر انگ لی یعنی مرد همزاد (Gemini Man) یکی از جدیدترین ساخته های سینمای هالیوود است که بوسیله زودی اکران می شود. قطعا درون این یادداشت زومیت عزم پرداختن به فیلم سینمایی و گنجایش های هنری آن را نداریم و دستاوردهای فنی آن، موضوع تمرکز ما خواهد حیات. هنرمندان جلوه های ویژه درون این فیلم تصمیم بوسیله انجام یک حرکت نوآورانه گرفتند و با استفاده از داده، یک شخصیت بدلی را به تصاویر اضافه کردند. شخصیت کامپیوتری، کپی شخصیت اصلی و میانسال فیلم (ویل اسمیت) است که ۲۳ سال سن دارد و در تریلر جدید فیلم Gemini Man هم تماشاگر درگاه وی بودیم.

نویسنده ی مقاله ی منبع یعنی دارین کینگ، داستان طراحی شخصیت کامپیوتری را تو بازدیدی از استودیوی نقشه کشی روایت می کند. یک روز عادی در آزمایشگاه طراحی که سکوت قابل توجهی در آن حس می شود. عزب صدای موجود، کشیده شدن خامه های هوشمند روی تبلت های طراحی است. درون چندین نمایشگر غم قطعات انواع بدن انسان دیده می شود. یک اضطرار ی چشم، توپوگرافی پوست در حالت مبصر نمایی، یک قسمت قسمت کردن فولیکول مو در حال جوانه زدن و بسیاری بخش های نادیده دیگر در تلالو ناچیز آزمایشگاه روی نمایشگرها نقش بسته اند. یکی از افراد گروه مدل سازی نیز درحال بررسی یک سریال تلویزیونی بوسیله صیت The Fresh Prince of Bel-Air است که با ورزش نقش اصلی، پایه های طراحی فیلم جدید را شکل می دهد. این تصاویر، اولین برخوردهای نویسنده با فضای استودیوی مدل سازی هستند.مقاله های مرتبط:۹ فناوری که صنعت فیلمسازی را دگرگون کرده استMotion Smoothing درحال کشتن سینما استبهترین فیلم های اکشن ۲۰۱۹

ملاقات دارین از استودیوی نقشه کشی تو سال ۲۰۱۸ و درون نیوزیلند اجرا شد. استودیوی Weta Digital در آن زمان درحال ساخت یک شخصیت کامپیوتری برای هالیوود بود. او نوع جدیدی از بازیگران سینمایی محسوب می شود که خصوصیاتی همچون تمرکز بالا، تسلط های ابرانسانی و تعهد بالا بوسیله نقش و وظیفه اش دارد. او استراحت نمی نرم و نیازی هم به خدمات رفاهی یا گریم ندارد. به علاوه این بازیگر متاخر نیازی بوسیله مکان اسکان بی آرامی ندارد، در برابر داخل یک هارد درایو زندگی می نرم.

استودیوی طراحی، شخصیت جدید را «جونیور (Junior)» و برخی اوقات «the asset» خطاب می کنند. می قابلیت او را ارشد ترین دستاورد سینمایی در ساخت یک شخصیت دانست که بیش از تمامی نمونه های باریک شده تاکنون، به یک آدم نزدیک است. همان طور که گفته شد، شخصیت جدید کپی ویل اسمیت در ۲۳ سالگی است.

یکی از اعضای گروه فیلم سازی در ماه ژوئن همان سال مدل ای تقریبا کامل از شخصیت کامپیوتری به ارائه می گذارد. در بالای نمایشگر، تصویری از شخصیت واقعی ۴۹ ساله ی ویل اسمیت با شکل های شخصیتش درون فیلم و گلوله های مخصوص فناوری موشن کپچر دیده می شود. فیلم مرد همزاد در ماه اکتبر اکران می شود و Ang Lee کارگردانی آن را پیاده شدن عهده دارد. شعر فیلم درباره ی یک قاتل متقاعد به نام هنری است که ویل اسمیت نقش آن را بازی می کند. این قاتل در قدری از ادبیات هدف قاتل کبیر دیگری قرار می گیرد که با نسخه ی دیجیتالی ویل اسمیت در ۲۳ سالگی در فیلم دیده می شود. قاتل جوان از DNA خود هنری ساخته شده است. درنهایت با یک فیلم علمی تخیلی روبه رو هستیم که تقابل دو نسل را نشان می دهد و اشاره های متعددی تیمار به فناوری دارد.

نمایشگری که درون ارتفاع توضیح دادیم و چهره ی ویل اسمیت میانسال را نشان می داد، با یک کلیک ماوس چهره ی او را به جوانی ۲۳ ساله تحول می دهد. شخصیت جوان، تمامی مشخصه های اصلی عارض ویل را دارد. حرکت چشم ها و جانمایی آن ها، فرم چانه و ابعاد لب های بالایی و پایینی دقیقا قرین به شخصیت واقعی هستند. ازطرفی تمامی المان های تک حاجت برای جوان تر نشان دادن شخصیت مانند ابروها، گره و چروک، موهای صورت و بسیاری مدخل های دیگر به هنرمندانه ترین شکل ممکن تحول می کنند.



ادبیات فیلم مرد دوقلو توسط دارن لمک تصنیف شد و از ۲۰ سال پیش در استودیوهای متعدد هالیوود سرگردان بود. شاید فیلم نامه منتظر فناوری بود تا بخاطر ساخت هرچه بهتر داستان، به تکلیف کافی برسد. در دوره های بی اندازه زمانی، بازیگرانی همچو هریسون فورد، جان وویت و مل گیبسون برای ایفای نقش شخصیت پا بر جا فیلم پیشنهاد شدند. دیزنی در سال های بدوی دهه ی ۲۰۰۰ مجاهدت کرد تا با استفاده از فناوری چهره سازی دیجیتال فرایند پیدایش فیلم را شروع نرم که درنهایت پروژه متوقف شد. تو سال ۲۰۱۲، کارگردانی به معروفیت جو کارناهان یک تریلر به عنوان نمونه ی حکم برای دریافت پروژه تولید کرد. در تریلر او، شخصیت کلینت ایستوود در فیلم Gran Torino با شخصیت جوان ترش در فیلم Dirty Harry روبه رو می شد. درنهایت پیشنهاد کارناهان هم رد شد و همه تصور می کردند که هنوز زمان کم قیمت بخاطر تاسیس این فیلم نرسیده است.

تریلری که امسال از فیلم مرد دوقلو منتشر شد، علامت عدل که زمان کم قیمت برای ساخت فیلم فرا فصیح است. بیل وستنهوفر مدیر جلوه های بصری فیلم نیز همین اعتقاد را دارد. او با ۵۰۰ هنرمند جلوه های ویژه در ۶ استودیوی مدل سازی همکاری کرد که یکی از آن ها وتا دیجیتال بود و هرکدام مراحل بوسیله خصوصی از مدل سازی شخصیت جونیور را عمل دادند. وستنهوفر ۵۱ ساله تجربه ای طولانی مدت در پروژه های دشوار سینمایی و جلوه های بصری دارد. او اشتغال خودش را اینگونه تعریف می کند: «شغل غلام مانند رفتن به لبه ی پرتگاه با کمی پارچه و طناب است. سپس باید از لبه ی دره بپرید و تو حروف سقوط، یک چتر خلاصی بسازید».مدیر آویشن جلوه های اختصاص سابقه ای طولانی داخل طراحی شخصیت های دیجیتال دارد

وستنهوفر در دهه ی ۱۹۹۰ مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته ی علوم کامپیوتر از دانشگاه جورج واشینگتن دریافت کرد. نخستین فعالیت او داخل استودیوی جلوه های بصری Rythm
  • ۹۸/۰۷/۰۵

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی