چوب آسیا

تراش های متاخر مدیاتک حداقل تو سه نسخه ی مختلف ساخته خواهند شد که احتمالاً از قوم ی دیمنسیتی (Dimensity) هستند. نسخه ی میانی مدیاتک MT6893، زودتر از سایر نسخه ها آماده خواهد شد و در آزمایش های اولیه ی Geekbench شاهد رقابت آن با اسنپدراگون ۸۶۵ بودیم.

حال نتایج بنچمارک تراشه ی جدید مدیاتک در شان داده ی AnTuTu منتشر شده است و معیار ترکیبی علامت می دهد که Dimensity از پرچم دار کوالکام بهتر انجام می بطی ء. تراش ی مدیاتک از نظر عملکرد پردازنده کمی دنبال پر حرارت از کوالکوم است؛ (مطابق نتیجه Geekbench)؛ اما پردازنده ی گرافیکی آن سریع تر است. این حاصل از یک سرما توسعه با ۸ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت ذهن ی ذخیره سازی و نمایشگر ۹۰ هرتز (۱۰۸۰×۲۳۰۰ پیکسل) به دست آمده است. امتیاز حافظه نیز بخشی بیشتر از گوشی مهیا به اسنپدراگون (Oppo Find X2 Pro) است.







MT6893 از چهار هسته ی پردازشی Cortex-A78 تشکیل شده است. هسته ی حقیقی با فرکانس تا ۳ گیگاهرتز حکم می بطی ء و فرکانس سه هسته ی دیگر ۲٫۶ گیگاهرتز است. چهار هسته ی A55 نیز وجود دارد. این پیکربندی متشابه اکسینوس ۱۰۸۰ است.

درحالی که سامسونگ به ظهر استفاده از هسته های جدید G78 است، مدیاتک پردازنده ی گرافیکی Mali-G77 MC9 را گزینش کرده. تراش Dimensity برای دستگاه های رده رفعت ولی نه چندان پرچم دار در دید پژمرده شده است.



نتایج AnTuTu از اطاعات فاش شده ی قبلی جمع آوری شده و فداکار از تراشه ها مقدور است در سال های آینده در میدان دیده شوند. بوسیله یاد داشته باشید که این نتایج اولیه است و آزمایش با مایه های پا بر جا ممکن است تغییر کنند.

 به دلیل هزینه ی بالای سری ۸۰۰ کوالکوم اسنپدراگون نسبت به سری ۷۰۰ مدیاتک، برخی از سازندگان به مدیاتک مهاجرت کردند؛ پس می توان تمایل دستگاه های بوسیله صرفه تری داشت. از طرفی سامسونگ در حال مذاکره با شیائومی و اوپو است که شاید تراشه ی اکسینوس را برای برخی از مدل های خود مصرف کنند و این، عرصه ی رقابت را کوزه پر حرارت می کند.بیشتر بخوانید:معماری یکپارچه ذهن در ترا شه M1 اپل چگونه عملکرد مک بوک های جدید را ارتقا می دهدپردازنده اسنپدراگون 888 فراهم به مودم X60 رونمایی شدپردازنده مبتنی بر آرم RK3588 بوسیله زودی بخاطر کاربرد در لپ تاپ و گوشی هوشمند ارائه می شودمک بوک پرو ۱۶ اینچی احتمالا با پردازنده M1X اپل ارائه خواهد شدسامسونگ ویدئویی با موضوع مشخصات کلیدی تراشه اگزینوس ۱۰۸۰ منتشر کرد
  • ۹۹/۰۹/۱۳

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی