چوب آسیا

۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

بوسیله گزارش مهربانی به نقل از ورایتی، داخل حالی که فیلم «روزی روزگاری داخل هالیوود» جدیدترین ساخته کوئنتین تارانتینو امشب درجشنواره فیلم کن برای بدوی وهله اکران می شود، این کارگردان شوق کرد چیزی از فیلم لو نرود تا تماشای آن برای سینماروها جالب باشد.

این کارگردان در توئیتر و در حالی که زمان یدکی به فرش قرمز فیلم نمانده از رسانه ها و دیگر افرادی که در کن جمع هستند التماس کرد تا چیز زیادی درباره فیلم اعتراف نکنند.

وی در اینستاگرام و توئیتر نوشت: من عاشق سینما هستم، شما عاشق سینما هستید و این یک سیر برای کشف داستانی بخاطر ابتدایی کود است.

وی افزود: همه مشت اندرکاران و بازیگران سخت حکم کردند تا یک چیز ارجینال ابداع کنند و من تنها میل دارم که همه از افشا کردن هر چیزی که بعداً مخاطبان را از امتحان تماشای فیلم باز می دارد خودداری کنند.

«روزی روزگاری تو هالیوود» در اواخر دهه ۱۹۶۰ میلادی می گذرد و گفته شده چارلی منسون و شارون تیت از عموم شخصیت های فیلم هستند. هنوز روشن نیست که آیا تارانتینو که در فیلم «لعنتی های بی حیثیت» هیتلر را به رگبار بست و این کود با پرداختن به موضوع کشتارهای دار و دسته منسون، بار دیگر به سراغ یک موضوع تاریخی رفته، چگونه با داستان تلاقی کرده است.

لئوناردو دی کاپریو وبرد پیتدر این فیلم تو نقش یک هنرمند سینما و بدل کار او بازی می کنند و مارگو رابی در نقش شارون تیت ظاهر شده است.

امیلی هرش، ال پاچینو، داکوتا فانینگ و کورت راسل دیگر بازیگران فیلم هستند.

این فیلم فراغت است دو ماه پس از پیش ارائه درون جشنواره فیلم کن در ۲۶ جولای از لفظ سونی پیکچرز اکران شود. به همین دلیل طبیعی است که تارانتینو بخواهد چیزهایی از فیلمش را برای اکران گشاد آن حفظ نرم.

در عین حال پیش تر اعلام شده تو پیش ارائه این فیلم در جشنواره فیلم کن سونی پیکچرز خبرنگاران را از تماشای فیلم محروم کرده است تا داستان کمتر لو برود. این فیلم مطرح ترین فیلم امسال مهمانی فیلم کن است و انتظار می جوی جمعیتی بیش از هر روز دیگر داخل برابر دژ جشنواره گرد بیایند.

با توجه به تغییراتی که تارانتینو در موضوع های تاریخی می دهد سوال دیگری که مطرح است این است که خانواده شارون تیت به نحوه مطرح کردن شعر مرگ وی تو حالی که باردار بود و به لغزش و بوسیله طرزی فجیع به دست گروه منسون کشته شد، چگونه واکنش علامت می دهند.
"رود هود"، کاردار سفارت آمریکا درون بغداد با بازدید از مقر پلیس فدرال عراقو درون اقدامی بی سابقه از این نیروها بخاطر ماجرا اخیر شعار فراغت دادن نیروهای پلیس فدرال در یک بمباران هوایی عذرخواهی کرد.

به گزارش ایسنا بوسیله نقل از روسیا الیوم، در همین راستا، پلیس فدرال عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد که هود بخاطر عذرخواهی از طرف شانس آمریکا به خاطر حمله "اشتباهی" جنگنده های موافقت بین المللی بوسیله تیپ ۱۱ پلیس فدرال درون ۲۴ آوریل بوسیله مقر این نیروها رفته حیات.

برخی منابع امنیتی عراق اخیرا گفته بودند که جنگنده های پیوستگی بین المللی مافوق فرمان آمریکا یک مرکز ایست بازرسی نیروهای پلیس عراق درون منطقه «الریاض» واقع تو کرکوک را کمال مطلوب قرار دادند که به کشته شدن یک نیروی امنیتی و زخمی شدن دو تن دیگر از این نیروها انجامید.
به گزارش خبرنگار مهر، سایت «lesoir» بلژیک با اشاره به درگاه مارک ویلموتس داخل ملک ایران نوشت: مربی سابق بلژیک روز چهارشنبه وارد ایران شد اما هنوز قراردادی را توشیح نکرده است. بایکوت هایی که علیه ایران اعمال شده عامل به تاخیر افتادن امضای قرارداد ویلموتس با فدراسیون فوتبال ایران است.

این سایت بلژیکی پس ازآن بوسیله نقل از ابراهیم شکوری سرپرست سخن سنج کلی فدراسیون پیاده روی نوشت: «ما در کود مباحثه هستیم و قرارداد صحه نشده است. جزئیات بیشتری برای تجسس وجود دارد. وضعیت اقتصادی و سیاسی ما امروز متفاوت از سایر کشورها است.»

سایت «lesoir» با استناد به همین گپ های ویلموتس ادامه داده است: «این جزئیات هنوز مشخص نشده است اما با بایکوت های ایران مرتبط است. این تحریم ها می تواند نحوه صیقل پیمان نامه مارک ویلموتس را دامن فایده قرار بدهد.»
شاید شنیده باشید که شکر موجب ابتلابه سرطان می شود یا پیشرفت آن را سریع نمدار می کند. از تعدادی لحاظ این گفته قانون دان است. در امتداد به این روانی می پردازیم که استفاده شکر چه تأثیری روی ابتلابه سرطان و صعود آن دارد و باید چه نکاتی را در رژیم غذایی خود در نظر داشته باشیم. حتما بخوانید:پیشگیری از عطارد با استعمال ۱۳ خوراکی سالمفولیک اسید؛ ۱۷ ماده غذایی برای پیشگیری از سرطان و نقص بدنه نوزادراههای پیشگیری از سرطان چیست؟

هریک از سلول های بدن برای تولید انرژی از قندخون (گلوکز) استفاده می کنند. اما سلول های سرطانی حدود ۲۰۰ برابر بیشتر از سلول های طبیعی و سالم گلوکز مصرف می کنند. گلوکز مصرفی در تومورهایی که داخل سلول های نازک و مسطح (پولکی شکل) شش ها شکل می گیرند، تا اینکه از این معیار نیز بیشتر است. این سلول ها به مقادیر زیاد زیادی از قند نیاز دارند تا بتواند سوخت لازم بخاطر رشد خود را تأمین کنند.

قند موردنیاز سلول های بدن فقط از دسرهای خوشمزه خواه نوشیدنی های شکلاتی و شیرینی که کاربرد می کنید، تأمین نمی شود و غذاهایی که روزانه کاربرد می کنید نیز دارای قند هستند. قند در موادغذایی دون همچنین وجود دارد: علیه ها (فروکتوز) سبزیجات (گلوکز) محصولات لبنی (لاکتوز) کربوهیدرات ها مانند نان، پاستا و برنج

با متوقف کردن مصرف این موادغذایی چه اتقافی می افتد؟ آیا جهت کند شدن مسئله پیشرفت عطارد می شود یا اصلا اذن نمی دهد که به سرطان مبتلا شوید؟

تاکنون شواهد چندانی به دست نیامده است که علامت بدهد رژیم غذایی کم قند خواه کم کربوهیدرات، احتمال ابتلابه سرطان را کاهش می دهد. البته یک استثناء وجود دارد و آن همچنین عطارد مری است. مری مجرایی است که گلو را به معده متصل می یواش. اخیرا مطالعه ای مدال داده است که کاربرد شکر و نوشیدنی های شیرین شده می تواند گمان ابتلابه سرطان مری را تا ۷۰٪ یا بیشتر افزایش دهد. آیا عامل اصلی، چاقی است؟



بسیاری از متخصصان و مؤسسه ها از جمله انجمن عطارد آمریکا (American Cancer Society) و مؤسسه ملی سرطان (National Cancer Institute) گمان نمی کنند که سپاس جهت ابتلابه عطارد می شود. به گفتهٔ آنها دشوار اصلی، چاقی است. سلول های چربی، پروتئین های التهابی را آزاد می کنند که آدیپوکین (adipokine) اشتهار دارند. این پروتئین ها می توانند به DNA آسیب برسانند و در نهایت موجب خلق کردن غده شوند. هرچه سلول های روغن بیشتری داشته باشید، میزان این پروتئین ها نیز داخل بدن شما بیشتر خواهد بود. اضافه پیمانه خواه چاقی، شما را داخل معرض ابتلابه دست کم ۱۳ سنخ سرطان، از عموم عطارد سینه، سرطان جگر و سرطان روده ارشد قرار می دهد. آیا عاصی اصلی، سپاس است؟

بعضی از متخصصان عقیده دارند که خود شکر سبب ابتلابه عطارد می شود، نه چاقی ناشی از آن. یکی از این متخصصان، پژوهشگر برجسته درون زمینهٔ سرطان، طبیب لوئیس کنتلی (Lewis Cantley)، مدیر مرکز عطارد Meyer در پزشکی وایل کرنل (Weill Cornell Medicine، واحد تحقیقات پزشکی و مدرسهٔ پزشکی دانشگاه کرنل) در نیویورک است.

کنتلی عقیده دارد که بعضی از سرطان ها به دلیل سطوح بالای انسولین خلق کردن می شوند. انسولین هورمونی است که میزان قند خون را کنترل می بطی ء. او می گوید که پژوهش او نشان می دهد «بلندی بودن سطح انسولین می تواند انگیزه سرطان شود و آنچه سطح انسولین را بالا می برد، شکر است.» طبیب کنتلی به هیچ وجه شکر استفاده نمی کند، در برابر عقیده دارد که رابطهٔ میان شکر و سرطان، معلوم و روشن است. چه موادغذایی ای مصرف کنیم؟

تا اینکه اگر فکر می کنید که شکر نمی تواند سبب سرطان شود، باز هم بهتر است که شکر کمتری کاربرد کنید. استیناف ها نشان می دهد که حداکثر معیار استفاده روزانهٔ سپاس در زنان ۶ قاشق چای خوری و درون مردان نیز ۹ قاشق چای خوری است. البته بیشتر آدم در امریکا حدود ۲۲ قاشق چای خوری در روز شکر مصرف می کنند؛ یعنی مصرف سپاس آنها در طول سال حدود ۵۹ کیلوگرم است. کنتلی می گوید این یعنی بسیاری از مردم آمریکا همیشه سطح انسولین بالایی دارند و این روند خطر ابتلابه سرطان در آنها را بالا می سرما.

دکتر Peiying Yang، پژوهشگر عطارد و استادیار درون مرکز سرطان ام.دی. اندرسون (M.D. Anderson) در هیوستون تگزاس نیز با این دید مقابل است. او می گوید: «به رویت من بسیار عجیب است که کاهش مصرف شکر موجب کاهش مخاطره ابتلابه سرطان نشود. کاملا حساب دان است که مصرف قندهای افزوده شده ای مشابه شربت ذرتِ (corn syrup) دارای فروکتوز بالا در نوشیدنی های عاری الکل، چای های شیرین شده، نوشیدنی های ورزشی و موادغذایی فرآوری شده و نیز شکلات ها، بیسکویت ها، بستنی و غلات صبحانهٔ شیرین شده را محدود کنیم.»

دکتر یانگ درون پاسخ به این پرسش که آیا کاربرد میوه ها اشکالی ندارد (چون بسیاری از دشت ها فروکتوز فوقانی دارند) می گوید: «مصرف میوه ها به عنوان بخشی از رژیم غذایی طبیعی اشکالی ندارد. ولی میزان کاربرد علیه ها باید کم از سبزیجات باشد. اگر میزان مصرف موعظه شدهٔ دشت و سبزیجات، ۵ وعده در روز باشد، مشت کم باید ۳ وعدهٔ آن شامل سبزیجات باشد.» مراقب چه مواردی باشیم؟



کنترل و پیگیری تمام قندی که مصرف می کنید، بسیار بغرنج است. در مدت قند در خوراکی هایی وجود دارد که هرگز انتظارش را ندارید، خوراکی هایی مانند سوپ، سس سالاد، کره بادام زمینی، ماست، سس کچاپ، سوپ کرهء هوا دوسر فوری، شیر مغزها (مانند شیر بادام) و هات داگ. تو بیشتر موارد روی برچسب این خوراکی ها تا اینکه نامی از سپاسگزاری (ساکاروز) نیز آورده نمی شود.

زیاد از ۶۰ معروفیت برای شکر و قند افزوده شده وجود دارد. بعضی از این معروفیت ها قرین مالتوز، دکستروز و گلوکز به «اوز» ختم می شوند. به طور طاسی باید مراقب موارد زیر نیز باشید: شهد دشت مشروب یا شهد ذرت، برنج و درخت افرا عسل ملاس (Molasses، عصاره ای غلیظ، تیره و چسبناک و محصولی جانبی تو روند تهیهٔ تشکر از چغندرقند یا نیشکر) عصاره خواه شهد آگاوه (Agave)

ممکن است که این عسل ها سالم تیز از ساکاروز به دید برسند، اما همهٔ آنها برای سلول های بدن صرفا شکر هستند. داخل امتداد بخوانید: راههای پیشگیری از سرطان چیست؟

مقالات صوتی کلکسیون صوتی رژیم و تناسب اندام با نکات ورزشی و تغذیه ای این مجموعه، اندامی متناسب و جذاب داشته باشید.

17000تومان 14000تومان مشاهده محصول
عکس‌برداری از فواصل طولانی روی زمین یک چالش پیچیده است. ثبت تلالو از یک سوژه که تو فاصله‌ی طولانی از دوربین قرار دارد، کار آسانی ازاله. علاوه‌براین، جو اتمسفر زمین و همچنین آلودگی‌ هوای شهرها در پرتو تحریف ایجاد کرده که عکس را ویرانه می‌کند. این عوامل باعث شده‌اند تا ثبت عکس از سوژه‌هایی که در فاصله‌ی بیشتر از چند کیلومتر از دوربین قرار دارند، سخت باشد؛ با فرض بر اینکه دوربین در ارتفاعی استراحت داده شده باشد که انحنای زمین در مشاهده سوژه تاثیر نگذارد.  اما داخل سال‌های اخیر محققان، تشخیص‌دهنده‌های احساساتی عکس را ترقی داده‌اند تا عملکرد بهتری درون این زمینه داشته باشند. این تشخیص‌دهنده‌ها به‌قدری احساساتی هستند که می‌توانند تک‌تک فوتون‌هارا از سوژه‌هایی که در فاصله‌ی ۱۰ کیلومتری دوربین قرار دارند، ثبت کرده و از کنارهم‌قراردادن این فوتون‌ها تصویر نهایی را تولید کنند. مقالات مرتبط:دوربین چه تفاوت‌هایی با چشم مردم دارد؟با این ۶ نحو سهل تصاویر بهتری در تعطیلات ثبت کنید

با این اوصاف، فیزیک‌دانان اشتیاق دارند تا فناوری یادشده را بیشتر بهبود دهند. ژنگ‌پینگ لی و تیمش از دانشگاه بینش و فناوری گره در شانگهای علامت دادند که چگونه می‌توان از سوژه‌هایی داخل فاصله‌ی ۴۵ کیلومتری در یک هوا شهری عکس گرفت. در تکنیک تیم تک اشاره، تشخیص‌دهنده‌های تک فوتون‌ و یک الگوریتم خاص تصویربرداری محاسباتی ترکیب شده است تا درنهایت بتوان عکس‌هایی با وضوح‌ تصویری بسیار ارتفاع به ثبت رساند. عکس‌های ثبت‌شده با این تکنیک از بازترکیب کم‌ترین داده‌های نقطه‌ای به‌دست می‌آیند.

تکنیک جدید، تو عنصر روش راندمان بسیار ساده‌ای دارد. سیستم یادشده براساس تشخیص فاصله لیزری یا نورافکندن نور بوسیله بور با کاربرد از لیزر و ایجاد عکس با استفاده از ثبت پرتو بازتاب‌شده فقره می‌کند. یکی از مزایای بنیانی این جنس روش‌های تصویربرداری این است که فوتون‌های بازتاب‌شده از سوژه در بازه‌ی زمانی خاصی به تشخیص‌دهنده‌ها برمی‌گردند که این بازه‌ی زمانی به فاصله‌ی سوژه رابطه دارد و به همین برهان نور اضافه‌ی بازتاب‌شده توسط تشخیص‌دهنده‌ی فوتون عجیب خمود می‌شود.

باتوجه‌به ویژگی‌های روش فوق، نویز ایجادشده‌ی ناشی از فوتون‌های ناخواسته که درون هوا وجود دارند، به‌میزان قابل‌توجهی کاهش می‌یابد و سیستم‌های لیدار را قادر می‌سازد تا حساسیت بالایی داشته باشند و فاصله‌ی سوژه را نیز به‌دقت نمره دهند.

برای بهبود بیشتر عملکرد این سیستم متاخر در محیط‌های شهری، ژنگ‌پینک و افراد تیم وی از یک لیزر مادون‌قرمز با کشش موج ۱۵۵۰ نانومتر، نرخ تکرار ۱۰۰ کیلوهرتز و غلبه کم ۱۲۰ میلی‌واتی استفاده کرده‌اند. استفاده از این کشش موج باعث شده است تا سیستم مذکور برای چشم خسران نداشته باشد و بنابراین تیم سازنده را قادر ساخته تا بتوانند فوتون‌های خورشید را تو تصویر بازپسین فیلتر کنند.

محققان، فوتون‌ها را با دستگاه‌های اپتیکی مشابه‌با یک تلسکوب فضایی معمولی (با گشودگی دیافراگم ۲۸۰ میلی‌متر) ارسال و شهود می‌کنند. سپس فوتون‌های بازتاب‌شده با یک تشخیص‌دهنده‌ی تکی فوتون معمولی دریافت می‌شوند. همچنین محققان برای ساخت یک تصویر، دامنه‌ی دید را با استفاده از آینه‌های کنترل‌شونده‌ی پیزو (Piezo) بررسی می‌کنند. این آینه‌ها امکان چرخ زدن به بالا، پایین و طرفین را دراختیار محققان صبر می‌دهند.

با این روش می‌توان تصاویری دوبعدی خلق کرد ولی با تغییردادن زمان امکان ثبت فوتون‌های بازتاب‌شده از فواصل مختلف، امکان ایجاد یک شمایل سه‌بعدی نیز حاضر می‌شود.

آخرین پیشرفتی که آویشن تک مناظره به‌ آن دست‌ یافته، توسعه‌ی یک الگوریتم برای ایجاد تصویر براساس داده‌های به‌دست‌آمده از تک‌تک فوتون‌های بازتاب‌شده است. این نوع تصویربرداری محاسباتی داخل سال‌های اخیر به‌صورت آزمایشگاهی توسعه داده شده است و به محققان اجازه می‌دهد تا با مجموعه‌ی مختصری از داده‌ها بتوانند یک شمایل نهایی تولید کنند.

نتیجه‌ی کار نمودار است و عمکلرد راه علو را به‌خوبی نشان می‌دهد. این تیم تحقیقاتی، دوربین جدید خویشتن را درون طبقه‌ی بیستم یک ساختمان درون جزیره چونگمینگ واقع در شانگهای فراغت دادند و با استعمال از آن تصویر ساختمانی حمل‌و‌نقل فلکی شهری پودانگ واقع تو ۴۵ کیلومتری محل دوربین را ثبت کردند.



عکس‌هایی که در همین وضعیت با استعمال از تلسکوپ ثبت می‌شوند، چیزی جز نویز نشان نمی‌دهند. اما این تکنیک متاخر تصاویری تولید می‌کند که وضوح فضای آن حدود ۶۰ سانتی‌متر است و جزئیاتی مثل پنجره‌ی مسکن سوژه را هم نشان می‌دهد. این محققان در مورد روش خود می‌گویند:این تصاویر قابلیت‌های شایسته سیستم‌ لیدار تک‌فوتونی پایین تر سرخ را به‌وضوح نشان می‌دهد. با استفاده از این تکنیک جدید می‌توان سوژه‌ها را در فاصله‌های خیلی دور همچنین به‌خوبی تشخیص داد.

همچنین، این روش به‌میزان قابل‌توجهی بهتر از فردی شکستگی یک متر داخل فاصله‌ی ۴۵ کیلومتری بوده و مشخصا بهتر از الگوریتم‌هایی است که اخیرا داخل این اساس ترقی داده شده‌اند. تصویری که مشاهده می‌کنید، نشان‌دهنده‌ی ظرفیت تکنیک متاخر در روشنایی روز از فاصله‌ی ۲۱ کیلومتری است. ژنگ‌پینگ درون بخشی از توضیحات خود در مورد این روش جدید می‌گوید: با استفاده از روش جدید ما می‌توان از سوژه‌هایی که تو فاصله‌های وافر دور استراحت دارند، با سرعتی زیاد و استفاده انرژی بسیار کم، تصاویر اپتیکی سه‌بعدی ثبت کرد.

این تکنیک متاخر کاربردهای وسیعی دارد. محققان نیز به این مورد اشاره کرده‌اند که امتیاز از راه‌دور، نظارت هوایی و تشخیص سوژه ازجمله کاربردهای تکنیک جدید این تکنیک محسوب می‌شوند. ابعاد طاسی این دستگاه تو حد یک جعبه‌ی کفش است و به‌همین برهان امکان جابه‌جایی آن به‌راحتی مجهز است. 

ژنگ‌پینک و تیمش اعلام کرده‌اند که امکان ارتقاء عملکرد تکنیک آن‌ها وجود دارد.سیستم ما با عمل یک‌سری تغییرات می‌تواند از سوژه‌هایی که تو فاصله‌ی چند صدکیلومتری قرار دارند نیز عکسبرداری یواش و بنابراین روش جدیدی برای پیشرفت نوک تیز سیستم‌های عکسبرداری لیدارخواهد بود که با کم‌ترین معیار کاربرد انرژی و با سرعتی متجاوز زیاد می‌تواند تصاویری با روشنی بیش بالا از فواصل کامل ثبت درنگ.

بنابراین لبخند بزنید، شاید این محققان همین حالا درحال تماشای شما باشند. رویت شما در مورد این تکنیک متاخر عکسبرداری چیست؟بیشتر بخوانید:المپوس ۱۰۰ ساله شدگوشی‌های مجهزبه دوربین ۶۴ مگاپیکسلی در وضع هستندزوم‌اپ: RAW ؛ ثبت عکس‌های خام و حرفه‌ای با آیفونبرترین تصاویر مسابقه‌ «عکس مطبوعات گیتی ۲۰۱۹» با چه دوربین‌هایی ثبت شدندبهای کمال گرایی در عکاسی
خطبه اجزای مختلفی دارد. اگر نتوانید هر مقدر شدن را به‌درستی مدیریت کنید، توجه مخاطب را از مشت می‌دهید. باور کنید خواه نه،‌ این یکی از بدترین اتفاقاتی است که مقدور است در ثانیه سخنرانی برایتان بیفتد. اما پیشگیری ابد بهتر از درمان است. همراه ما باشید تا به شما بگوییم اجزای خطبه کدامند و چطور می‌توانید هر بخش از سخنرانی‌تان را به‌درستی مدیریت کنید. ۱. مطلع

مقدمه‌ی سخنرانی مرام سخنرانی‌تان را مشخص می‌کند؛ نکات کلیدی‌تان را از پیش خبر می‌دهد و به مخاطب‌تان می‌گوید که چرا باید به سخنان شما شنوایی دهد. نغمه گفتارتان را پیدا کنید

«از آغاز مبدا کن.» درحالی‌که شاید این جمله، عبارتی از دنیای شگفت‌انگیز لوییز کارول (Lewis Carroll) در تاریخچه آلیس در سرزمین عجایب باشد، پندی عالی است برای زمانی که به مقدمه‌ی سخنرانی‌تان می‌اندیشید. مقدمه، اولیه جزء از سخنان شماست که لحن بقیه‌ی سخنرانی‌تان را گلچین می‌کند.

با مقدمه، شما می‌توانید توجه و علاقه‌ی مخاطب‌تان را برانگیزید و هم‌زمان آنها را از آنچه صبر است در ۵، ۱۰، خواه حتی ۶۰ دقیقه‌ی اتیه بشنوند، آگاه کنید. مطلع می‌تواند یک خطبه را بسازد یا متروک کند؛ چون چنانچه نتوانید از همان آغاز توجه مخاطب‌تان را دعوت کنید، چطور ممکن است آنها را درون کشش سخنرانی‌تان مشتاق نگاه دارید؟ توجه مخاطب را جلب کنید

وقتی در حال تدوین سخنرانی‌تان هستید، بکوشید جلب‌ِتوجه‌کننده‌ای را در مقدمه‌تان بگنجانید که فورا از همان آغاز صحبت، توجه مخاطب را به شما جلب کند و کاملا او را بر صندلی هشیار سازد. تکنیک‌های گوناگونی برای جلب توجه مخاطبان درون خطبه وجود دارند؛ مانند شوخی و مزاح، بیان حکایت یا نقل‌قول یا اشاره‌ای ضمنی بوسیله رویدادهای تاریخی یا کنونی.

راهی سهل و مؤثر برای طلبیدن توجه مخاطب، بهره‌گیری از انتقال است. شاید به رویدادی اشاره کنید که در آن در حال سخنرانی هستید یا ارجاعی انحصاری به موضوعی کنید که درباره‌اش حرف می‌زنید. مهم است جلب‌توجه‌کننده‌ای را برگزینید که مناسب موضوع، مخاطب‌تان و محل یا موقعیتی که در آن سخن می‌گویید باشد. هدف‌تان را اقرار کنید

وقتی سخنرانی‌تان را آغاز می‌کنید و توجه مخاطب را برمی‌انگیزید، به‌روشنی اظهار کنید که آنها دقیقا چرا باید به سخنان شما گوش دهند. شاید سخنرانی‌تان مناظره درباره‌ی نکته‌ای محسوس باشد. شاید سخنرانی آموزنده‌ای درباره‌ی موضوعی خاص عرضه می‌دهید. تا اینکه سخنرانی‌تان می‌تواند در رویدادی ویژه مانند ضیافت اهدای جوایز، عروسی خواه رویدادی سیاسی باشد. صرف‌نظر از زمینه‌ی سخنرانی‌تان، مهم است که هدف سخن خویشتن را بخاطر مخاطبان‌تان درخشنده کنید تا آنها دقیقا بدانند که چرا باید به سخنان شما گوش دهند.

مقدمه‌ی شما صرفا مقدمه‌ای از آنچه می‌خواهید درباره‌اش سخن بگویید نیست؛ بلکه مقدمه‌ای است از اینکه شما چه کسی هستید و چرا خود را فردی مناسب بخاطر اظهارنظر درون این موضوع‌ می‌دانید. تو برخی سخنرانی‌ها، شاید در آغاز، انفراد مانند یک جعبه یا گوینده، شما را به مخاطبان معرفی کند. چنانچه این‌گونه نیست، مهم است که عرض و توانایی خود را به عنوان سخنران برای مخاطب اثبات کنید. چکیده‌ای از موارد تک بحث‌تان عرضه دهید

مفید است که مخاطب‌تان بداند راحتی است درباره‌ی چه چیزی واج بگویید. از مقدمه‌تان به نشانی فرصتی برای درمیان‌گذاشتنِ سلسله ایده‌های‌تان با مخاطب نصیب بگیرید. نیازی محو ترتیب سخنرانی‌تان را موبه‌مو با جزئیات تطویل دهید؛ این کاری است که بدنه‌ی سخنرانی‌تان خواهد کرد. بوسیله مخاطب چکیده‌ای از نکات کلیدی‌تان نمایش دهید تا بداند که در ادامه درباره‌ی چه چیزی خواهد شنید. نگارش مبدا

با اینکه شاید کمی برعکس و خلاف منطق به رویت برسد، شما در واقع باید مقدمه‌تان را در آخر بنویسید. چون مقدمه اغلب به‌عنوان چکیده‌ی سخنرانی‌تان به‌کار می‌رود، بزرگوار است که مبدا کچل خطبه تصنیف شود تا بتوانید نکات واقعی و بحث‌ها را به‌خوبی از آن خارج بکشید. هنگامی که طاس سخنرانی را به‌جز مقدمه بنویسید، نکات اصلی به‌سادگی برای‌تان براق می‌شوند.

همچنین احتیاج است که حتما مقدمه‌تان را کلمه‌به‌کلمه بنویسید. اگرچه در سخنرانی‌های فی‌البداهه این آزادی را ندارید، نوشتن شروع به شکلِ کلمه‌به‌کلمه بخاطر هر سخنرانی با آمادگی قبلی ضروری است. با نوشتنِ کلمه‌به‌کلمه، به‌سرعت می‌توانید دریابید که آیا هیچ‌یک از نکته‌های اصلی را در چکیده از خامه انداخته‌اید یا خیر. نیز متوجه می‌شوید که چه جلب‌توجه‌کننده‌ای بخاطر موضوع، مخاطب و نگرش سخنرانی‌تان مناسب‌تر است. سرانجام، برای اینکه مقدمه‌تان تعیین‌کننده‌ی لحن بقیه‌ی سخنان‌تان است، آماده‌کردنِ کلمه‌به‌کلمه‌ی آن به شما اجازه می‌دهد تا سخنرانی‌تان را با اعتمادبه‌نفس آغاز کنید. ۲. اندام

بدنه‌ی سخنرانی‌تان نقطه‌ای است که تک‌تک نکات اصلی‌تان را با جزئیات شرح می‌دهید. هیکل جایی است که داستان‌تان را تعریف می‌کنید. نکات اصلی‌تان را ارائه دهید

وقتی با مقدمه‌ای فوق‌العاده توجه مخاطب‌تان را برانگیختید، زمان آن است تا بوسیله شالوده‌ی سخنرانی‌تان بپردازید: بدنه. جسم باید حدود سه‌چهارم از کل زمان سخنرانی‌تان را دربرگیرد؛ چون تو آنجا می‌خواهید جزئیات نکات کلیدی‌تان را اشعار کنید. محتوای خود را سازمان‌دهی کنید هدف‌تان را معین کنید

به‌طور معمول، هر سخنرانی بنا بوسیله یکی از این سه دلیل کلی ادا می‌شود: سرگرمی، اطلاع‌رسانی خواه بحث درباره‌ی یک نکته. برای تحقق موفقیت‌آمیزِ هریک از این سه هدف، باید رویکردهایی نسبتا متفاوت اتخاذ کنید. وقتی هدف‌تان را مشخص کردید، می‌توانید به‌کمک نکات اصلی‌تان، راهبردی ارزان برای رسیدن بوسیله آن هدف در پیش بگیرید. برای وصف هر نکته‌ی کلیدی، باید از مجموعه‌ای از مثال‌ها بهره بگیرید. نکات اصلی‌تان را تعیین کنید

وقتی هدف‌تان را صریح کردید،‌ زمان آن است که تصمیم بگیرید از چه نکات اصلی یکروز خواهید گرفت تا به آن کمال مطلوب برسید. شما باید کارتان را با ادا طوفان فکری (brainstorming) آغاز کنید تا به فهرستی از تمام نکات اصلیِ ممکن برای پشتیبانی از هدف‌تان برسید. هنگامی که این فهرست را طولانی کردید، هر نکته را بسنجید و اولویت‌بندی کنید. در نظر بگیرید که کدام نکات نسبت بوسیله بقیه، به شکلی مؤثرتر هدف شما را برآورده می‌کنند. شاید بخواهید فداکار نکات را زیر نکات دیگر قرار دهید و درون نتیجه‌، سلسله‌مراتبی طبیعی از نکات اصلی و فرعی خلق کنید.

به همان اندازه، بنیادی است که تعیین کنید دقیقا چه مواردی به سخنرانی‌تان ربطی ندارند یا نسبت به موضوع‌تان کم‌اهمیت هستند. تو نهایت، نکات اصلی‌تان نباید بیشتر از سه یا چهار مورد شوند. درحالی‌که شاید ناچیز به دیدن برسد، باید بدانید که مخاطب‌تان فقط می‌تواند همین تعداد نکته را به‌خاطر بسپارد و شما نباید با اطلاعاتی بسیار از حد آنها را خسته کنید. با سه گانه یا چهار نکته‌ی اصلی، می‌توانید بحث‌های کاملی برای پشتیبانی از هدف‌تان یادگیری دهید و در عین حال، مخاطب را همچنان پیگیر و مشتاق نگه دارید. تصمیم بگیرید که داستان‌تان را چطور تعریف کنید

شما بخاطر هرکدام از نکات سخنرانی‌تان نیازمند شواهدی قانع‌کننده برای پشتیبانی هستید. این تماشاگر می‌تواند به‌شکل داده‌های پژوهشی، حقایق و ارقام یا حتی داستان‌های انحصاری و ارجاعات باشد. شاید نقل‌قولی بیاورید خواه به رویدادهای تاریخی یا کنونی اشاره کنید تا بحث‌ خود را استقامت کنید. ودیعه به موضوع‌تان، مخاطب و محل سخنرانی‌تان، مزاح هم شاید برای پیشبرد سخنان‌تان مناسب باشد.

اگر مرام سخنرانی‌تان اطلاع‌رسانی است، تکیه‌ی شما باید بیشتر بر داده‌ها، آمارها و پژوهش‌ها باشد تا بتوانید نکات خود را به‌شکلی مستدل تشریح کنید. تا اینکه شاید همراه سخنرانی‌تان از ارائه‌ای با ویدئو، ظاهر یا حتی تمثال بهره بگیرید تا بهتر به هدف‌تان برسید.

چنانچه کمال مطلوب سخنرانی‌تان بحث‌کردن است، احتمالا از ترکیبی از پژوهش و حکایات نصیب می‌گیرید. همچنین شاید در کنارش از رسانه‌ای برای تشریح نکات بهره ببرید. با این حال، داده‌های خویشتن را باید به‌نحوی شکل دهید و با قاعده کنید تا بهینه تأثیر ممکن را بخاطر پیشبرد مباحثه داشته باشند. البته نباید داده‌ها را دستکاری کنید؛ بلکه تنها اطلاعاتی را نمایش دهید که مخاطب‌تان باید ببیند و بشنود تا بتوانید از هر بحثی که می‌خواهید پیش ببرید، پشتیبانی کنید. بهتر است با بهره‌گیری از هنر و فنون گرافیک و تصویرسازی، نیکوترین ارائه را از داده‌ها و آمار مهیا کنید تا ضمن جلب توجه مخاطب، با محتوایی آسان‌فهم و گیرا او را همراه خویشتن کنید.

اگر شعار سخنرانی‌تان سرگرمی است، بیش از استفهام به حکایات متکی خواهید بود. طنز و بذله تو این موضع مناسب‌تر است؛ اما به‌شکلی متعادل از آن روزی بگیرید: نباید اعتبار خود را پیش مخاطب به‌خطر بیندازید.

صرف‌نظر از هدف خواه نظام نکته‌های‌تان، همواره مهم است که حواس‌تان بوسیله رئوس طاسی سخنرانی‌تان باشد تا حاشیه نویسی نروید. اگر سخن را بی‌هدف آغاز کنید و حکایات زیادی ستایش کنید یا داده‌های نامرتبط عرضه دهید، مخاطب از اتصال با شما شخص زنده و اشتیاقش را به‌سرعت از دست می‌دهد. نگارش بدنه

وقتی طوفان فکری را انجام دادید و نکات حقیقی سخنرانی‌تان را مشخص کردید، می‌توانید شروع به نگاشتن بدنه‌ی سخنرانی‌تان کنید. ساده‌ترین راهبرد، تهیه‌ی طرحی از رئوس کلی سخنان‌تان و فهرستی از شواهد پشتیبانی است که برای هر نکته ارائه می‌دهید. آنچه ابدی می‌ماند، ازبرکردنِ مطالب است؛ و مهارت‌یافتن درون این زمینه، شاید طولانی چیزی باشد که هنگام قرارگرفتن در جلوی مخاطب به آن نیاز دارید.

بسیاری از سخنرانان حرفه‌ای به‌جز طرحی از رئوس طاسی سخنرانی‌شان به چیز دیگری تکیه نمی‌کنند؛ خواه از پیش آنچه را که می‌خواهند بگویند، حفظ کردن می‌کنند یا صرفا با یک راهنمایی ساده از لفظ برگزارکننده، فی‌البداهه حرف می‌زنند. اگر این سخنرانی از اولیه تجربه‌های شماست و موقعیت غصه اذن می‌دهد، بهتر است بدنه‌ی سخنرانی‌تان را کلمه‌به‌کلمه بنویسید تا با تسلط کامل بر محتوای سخنرانی، از نخستین تجربه‌تان، خاطره‌ای شیرین و ماندگار بسازید. ۳. نتیجه‌گیری

نتیجه‌گیری سخنرانی‌تان، هدف و نکات اصلی شما را تلخیص می‌کند و در عین حال، اثری صلاحیت دار بر مخاطب می‌گذارد. اثری ماندگار بگذارید

اگر بدنه‌ی خطبه شما کیک خوشمزه‌ای باشد که پخته‌اید، نتیجه‌گیری حکم ترتیب روی کیک را دارد. نتیجه‌گیری‌تان در پایان سخنرانی عرضه می‌شود و آنچه اغلب افراد فوری پس از سخنرانی‌تان بوسیله یاد می‌آورند، این است که سخنرانی خود را چطور تمام کرده‌اید. به همان اندازه که مقدمه‌ برای جلب توجه مخاطب رادیکال است، نتیجه‌گیری بی قراری از وقار زیادی برخوردار است؛ چون اثری ماندگار بر مخاطب دارد. نکات‌تان را خلاصه کنید

هدف نتیجه‌گیری خلاصه‌کردن نکات اصلی شما و آماده‌کردن مخاطب بخاطر به‌ پایان‌ رساندن سخنرانی‌تان است. شما باید ماهیت سخنرانی‌تان را مکرر بازگو کنید: نکات حقیقی و هدف سخنرانی. بسیار مهم است که به یاد داشته باشید درون نتیجه‌گیری نباید نکته‌ی جدید یا شواهد پشتیان تازه‌ای مطرح کنید؛ چنین کاری عزب باعث سردرگمی مخاطب می‌شود. بوسیله نتیجه‌گیری‌تان شبیه گره‌زدن یک روبان بیندیشید: آخرین کار باعث ماندگاری پروژه‌تان در ذهن مخاطبان می‌شود. بازگویی درون مقابل جبران

اگرچه خلاصه‌کردنِ نکات اصلی‌تان مهم است، هشیار باشید که صرفا نکات‌تان را کلمه‌به‌کلمه تکرار نکنید. شما باید به‌جای اینکه این نکات را به‌طور یمین از بدنه‌ی سخنرانی‌تان تکرار کنید، آنها را بازنویسی و بازگویی کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا ماهیت سخنرانی‌تان را حفظ کردن کنید؛ خیر اینکه جمله‌هایی را مانند آنچه لحظاتی پیش گفته‌اید جبران کنید. با نکته‌ای مهم بوسیله آخر برسانید

نتیجه‌گیری آخرین چیزی است که مخاطبان از سوی شما می‌شنوند. دقیقا به مانند مقدمه‌، نتیجه‌گیری اندوه می‌تواند سخنرانی را ممتاز یا رسوا کند. همیشه باید سخنرانی‌تان را با چیزی به‌یادماندنی به پایان برسانید. نتیجه‌گیری جایی است که پیام کلیدی‌تان را در آن می‌گنجانید: می‌خواهید پس از اینکه سخنرانی‌تان تمام شد، مخاطب چه چیزی را به‌خاطر بسپارد؟ می‌خواهید آنها روزها و هفته‌ها پس از سخنرانی‌تان چه چیز را به یاد بیاورند؟

برای اینکه پایانی به‌یادماندنی بسازید، شاید بهتر باشد حکایت خواه نقل‌قولی بیان کنید. مهم است که تا آخرین کلمه، سخنان‌تان برای مخاطب مرتبط و معتبر باشد؛ پس حتما نتیجه‌گیری‌تان را به‌شکلی بنویسید که همچنان بخاطر موضوع، مخاطب و محل سخنرانی‌تان کم ارزش باشد. نگارش نتیجه‌گیری

مانند مقدمه، باید نتیجه‌گیری را در انتها بنویسید. ابتدا و نتیجه‌گیری سخنرانی‌تان، مانند جلدِ رو و قفا کتاب، نگه‌دارنده‌های بدنه‌ی خطبه هستند؛ پس منطقی است که آنها را صرفا پس از نگارش بدنه بنویسید.

بدنه‌ی سخنرانی‌تان را مرور کنید تا تامین شوید که همه چیز را درباره‌ی نکات اصلی گفته‌اید؛ بعد این نکات را تو نتیجه‌گیری بازنویسی کنید. پیامی را که می‌خواهید در یاد مخاطب‌تان بماند، رک کنید خواه کلمه‌به‌کلمه در نتیجه‌گیری بیاورید خواه به‌عنوان موضوعی راهنما از آن معاون بگیرید تا بدانید که سخنرانی‌تان را چطور به آخر برسانید. اگر هرگونه نقل‌قول یا حکایت پایانی دارید که نکته‌ای مشخص درون خود دارد یا یا موضوع سخنرانی‌تان هماهنگ است، در اینجا آن را افزودن کنید.

اگرچه به‌طور کلی، هیچ فردی زمانی یا محدودیت در تعداد جمله‌ بخاطر سخنرانی‌ وجود ندارد، ابد حواس‌تان باشد سخنرانی‌تان را به‌گونه‌ای ناگهانی طولانی نکنید که مخاطب از ته آن شوکه شود. با عباراتِ گذار مانند «نتیجتا‌» یا «به‌طور خلاصه» مخاطب را کم‌کم به‌سوی سرانجام سخنرانی آماده سازید؛ در این حالت، آنها توجه ویژه‌ای به آخرین سخنان شما خواهند داشت. ۴. گذارها

گذارها باعث می‌شوند سخنرانی‌تان از مقدر شدن یا نکته‌ای بوسیله پاره و نکته‌ای دیگر جریانی آرام داشته باشد. یافتن روانی پایدار بخاطر ایده‌ها

وقتی در حال نگاشتن سخنرانی‌تان هستید، نیازمند گذار از یک نکته به نکته‌ای دیگر هستید تا هدف‌تان را کاملا برآورده کنید. وقتی سخنرانی‌تان را بلند می‌خوانید، باید به‌آرامی از مقدمه وارد شوید و از یک نکته‌ی اصلی بوسیله نکته‌ی واقعی دیگر برسید و سرانجام وارد نتیجه‌گیری شوید. گذارها برای کمک بوسیله مخاطب ضروری است تا با مسیر منطقی سخنان شما همراه شود. انواع گذار

داخل سخنرانی‌ها انواع گوناگونی از گذار به تطویل زیر به‌کار می‌روند: واژگان و عبارات زمان‌نما قرین قبل و بعد واژگان و عبارات تأکیدکننده بر اهمیتِ مقابل مثل علاوه پیاده شدن این، نیز واژگان و عبارات کاربردی علیتی که علت و اثر را نشان می‌دهند واژه نامه و عبارات کاربردی مقایسه و تقابل که اندکی از سخنرانی را با مدخل بعدی مقایسه می‌کنند؛ مانند درون برابر خواه از سوی دیگر مقدمه‌ها و خلاصه‌ها نیز انواعی از گذارها هستند که به شنوندگان اجازه می‌دهند تا بدانند که فرد درباره‌ی چه چیزی صحبت خواهد کرد و باعث فهم بخش‌های مهم یک سخنرانی می‌شوند هنر ترادف بدون ایست

برای اینکه از نکته‌ای بوسیله نکته‌ی اتیه بروید، نیازمند حفظ ترادف بدون وقفه هستید. گاهی، نکات شما شاید موضوعات یا مفاهیم مشابهی داشته باشند؛ از این رو، ترتیب نکته‌های‌تان را به‌شکلی بچینید که بر آن شباهت‌ها تأکید شود. همچنین می‌توانید از تقابل بخاطر ارائه‌ی نکات متضاد یکروز بگیرید. چنانچه در چندین بخش شواهد پشتیبان دارید، شاید نیاز باشد میان مثال‌ها، گذاری داشته باشید تا مخاطب بداند که در حال توضیح یک نکته با مثال، نقل‌قول یا مجموعه‌ای از داده‌های پژوهشی دیگر هستید.

برای گذار، باید از قاموس و عبارات عطفی نصیب بگیرید تا مخاطب به‌درستی بفهمد که شما از نکته‌ای به سراغ نکته‌‌ی اینده می‌روید. واژگان ترتیبی متشابه «بعدی»، «دوم و سوم» و… از پیش بوسیله مخاطب اطلاع می‌دهند که شما استراحت است به موضوعی جدید بپردازید یا همان موضوع را بیشتر اتساع دهید. نگارش گذارها

پس از اینکه نکات اصلی‌تان را جلوه گر کردید و طرح طاسی شواهدی را که برای پشتیبانی از آنها بهره خواهید گرفت نوشتید، این نکات را اولویت بندی و نیکو کنید تا دارای منطقی‌ترین ترتیب ممکن باشند. سپس می‌توانید مشخص کنید که برای گذار از نکته‌ای به نکته‌ی دیگر در سخنرانی‌تان چه خواهید کرد. بکوشید گذار را شبیه خطی که نقطه‌های هدف سخنرانی‌تان را به‌ هم وصل می‌کند، ببینید.
به گزارش خبرگزاری مهر، محسن هاشمی رفسنجانی، در حاشیه بازدید از کارخانه واگن سازی تهران به وضعیت مترو تهران از نظر تعداد و قیمت تک نیاز صیقلی و گفت: مترو تهران غصه حالا ۱۵۷ قطار فعال دارد و این قطارها مجموعاً بیش از ۶۵۰ میلیون کیلومتر حرکت کرده اند و حتی برخی قطارها بیش از یک میلیون کیلومتر تردد کرده اند.

بوسیله گفته وی، در صورتی که مشکلات این کارخانه برطرف و قطعات آن تأمین شود، می‌تواند هفتگی ۱۵۰ واگن بوسیله مترو تهران تحویل دهد.

کارخانه واگن سازی تهران عزب کارخانه در ایران است که می‌تواند واگن‌های مترو را به صورت طولانی تولید بطی ء.
به گزارش خبرگزاری مهر، محسن هاشمی رفسنجانی، در حاشیه بازدید از کارخانه واگن سازی تهران به وضعیت مترو تهران از دید تعداد و ارزش تک احتیاج صیقل و گفت: مترو تهران حزن زمان حال ۱۵۷ قطار فعال دارد و این قطارها مجموعاً بیش از ۶۵۰ میلیون کیلومتر حرکت کرده اند و حتی برخی قطارها زیاد از یک میلیون کیلومتر تردد کرده اند.

به گفته وی، در صورتی که مشکلات این کارخانه برطرف و قطعات آن تأمین شود، می‌تواند سالیانه ۱۵۰ واگن به مترو تهران تحویل دهد.

کارخانه واگن سازی تهران تنها کارخانه در ایران است که می‌تواند واگن‌های مترو را به رخساره تمام تولید درنگ.