چوب آسیا

۱۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

شهردار سرزمین ۹ بوسیله ما می گوید: «اینجا حدود ۴۰ روباه زیبا دارد! » اما همه می دانیم کلمه «لطیف» را صرفاً به برهان حس «زیبایی شناسی اش» بوسیله کار می برد و از این وضع به هیچ وجه راضی تراشیدن! اجاق مدفوع سفید رنگ ۵شعله زهوار داخل رفته کنار در ورودی بزرگ این ساختمان شقه کاره نشان از بود و جناب نگهبان دارد. نگهبانی که به هیچگاه عنوان نمی تواند ایمنی را در این صحن ۷هزار مترمربعی وجهه کند. این خانه نیمه کاره خیابان شهید نظری، داخل فلکه چهارم تهرانپارس داخل دوران دفاع مقدس صبر بود تبدیل بوسیله مرکز توانبخشی برای جانبازان شود اما با گذشت بیش از ۳ دهه دست نخورده و ویران ابدی باقی مانده است. گزارش ما را درباره این مسکن «نخراشیده» که میان چند مرکز و سازمان در انتهای محله «مجیدآباد» است بخوانید.   ساختمانی در میان سازمان های دولتی



 با یکی از ساکنان خیابان نهم خاوری داخل خیابان توحید بوسیله سمت ساختمان متروکه می رویم. از خیابان توحید به طرف انتهای خیابان نهم شرقی حرکت می کنیم و بوسیله ابتدای خیابان شهید نظری می رسیم. از آنجا راسته «قرآن» از دور پیداست. میدان زیبا و خلوتی که جان می دهد برای پیاده روی، موتورسواری، حرکت دورانی سواری، یا هر کار دیگری که بوسیله باثبات بودن و خموشی و خلوتی نیاز داشته باشد. تو سیرت میدان قرآن یک خانه نصف کاره با تابلو سفید دیده می شود. ساختمانی گسترده که «عباس مهدیان دولت آبادی» که بناء اش تو انتهای خیابان نهم واقع شده، مساحت آن را حدود ۷هزارمترمربع برآورد می بطی ء. این خانه به تعهد اهالی محل حدود ۴۰ سال است که به همین لباس و به همین سیاق باقی مانده است.

نیمه کاره و متروک. مخوف و تاریک. کثیف و ساکت و البته پر از موش و جانوران موذی. در واقع داخل هر سوراخ سنبه اش، کلونی این جانوران است که برای خود جولان و به زندگی حقیرانه خود، البته در بر ساکنان فلکه چهارم تهرانپارس دنباله می دهند. این ساختمان در حقیقت بین اداره های دولتی قلمرو ۹ محاصره شده است. در باختر ساختمان که روی تابلو، متعلق به «کالج مدیریت توانبخشی» است، خانه معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری منطقه ۴ بوسیله چشم می خورد. در شرق این ساختمان، شهرداری ناحیه۹ منطقه۴و داخل جنوب راسته قرآن، پارکینگ چند هزار متری رایگان شهرداری و مشت آخر در شمال، خیابان چهاردهم قرار خمود است. ساکنان خیابان توحید و کوچه مجیدآباد با گذشت ۴۰سال هنوز امیدوارند که با انعکاس این گزارش سرانجامی را بخاطر این مسکن انتظار بکشند. مهدیان نصیب و قسمت آبادی یکی از این ساکنان ۴۰ساله است.   ساختمان دست به مشت چرخیده است!  



«رضا مهریزی» شورایار محله «مجیدآباد» ساکن فلکه چهارم تهرانپارس است. بوسیله قولی «سجل» و تاریخچه این خانه در دستش است. بی رودربایستی می گوید: «این زمین حدود ۴ دهه است که به همین شکل مستقل شده و بوسیله لحاظ زیست محیطی و مباحث اجتماعی مشکلاتی بخاطر ساکنان محله ما فراهم کرده است. هیچگاه رویه کنترلی روی آسیب ها و معضل های موجود این ساختمان نیمه کاره وجود ندارد. این زمین و خانه نیمه کاره در جوانمردی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی است. به لطافت شنیده ام که این ساختمانی به بخش خصوصی و بوسیله فردی واگذار شده تا دست انتها به بیمارستان و مرکز توانبخشی تبدیل شود اما با پیگیری همسایه ها و هیئت امنای مسجد المجتبی(ع) و بسیجیان این کنیسه هنوز به پاسخ جدی و سرراست نرسیده ایم. در شورایاری محله تاکنون چندین مصوبه داشته ایم و مقرر کرده ایم که تکلیف این بنا رک شود. مکاتباتی حزن با شهرداری کشور ۹ داشته ایم. از طریق شهرداری مطلع شدیم که این ساختمان داخل حال واگذاری است. ناموس مسلم و عجالتاً باید این واقعیت را با مردم در میان بگذارم که خلال ۳۰ سال گذشته این ساختمانی چندین و چند مرحله دست بوسیله دست چرخیده است اما هنوز هیچگاه کار کننده برای ماشین دادن به آن انجام نشده و اینک نیز درون اختیار دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی قرار دارد. چماق نگهبان حریف اشرار نمی شود!  

«محمدرضا رستمی» صاحب سوپرمارکتی سر خیابان نهم خاوری یکی دیگر از ساکنانی است که انتظار دارد هرچه زودتر بلوغ این ساختمان شقه کاره ۴۰ ساله صریح شود. به گفته خودش بارها برای جمع آوری معتادان و اشرار و کارتن خواب هایی که در محوطه این ساختمان امن می گیرند و پنهان می شوند، با کلانتری ۱۴۶ خیابان رشید تماس گرفته و بارها شهرداری را تو جریان راحتی داده اند اما بوسیله شرط معروف هنوز آب از آب تحرک نخورده و کارشان گویی آب درهاون کوبیدن بوده است. رستمی می گوید: «مشتریان راسته میوه و تره بار توحید، ارباب رجوع های مرکز مخابرات مثال بی نام و نمازگزاران مسجدالمجتبی(ع) هر روز تماشاگر تردد افراد معتاد و کارتن خواب به این ساختمان زشت که علاوه به خشکی امدن همه مشکلاتش نمای محله را بی آرامی ناپسند کرده، هستند و بارها به کلانتری و شهرداری شکایت کرده اند اما هیچ اتفاقی نیفتاده و نمی افتد. ۴۰ سال پیش یادم است که فقط یک سال خاکبرداری این ساختمانی کشش کشید و درون مقطعی هم صبر بود اینجا بوسیله مرکزی مثل بیمارستان «شفا یحیاییان» تبدیل شود اما هرچه بوده و دیده ایم و شنیده ایم تا بدین لحظه کود و وعید بوده و دیگر هیچ! معتادان بوسیله راحتی فنس ها را بسرنوشت شوم دچار کردن می کنند و شب ها داخل این ساختمانی می خوابند. حیات آنها امان منطقه و محله را به خطر انداخته وکاری از دست پاسبان هم ساخته نیست. وجود حافظ این مسکن غصه که حدود ۲، ۳ سال است درون اینجا سکونت دارد، نمی تواند کفالت دار کنف محله ما باشد. در یک گفتار باید گفت که زور اشرار به اضطرار چماق حافظ می چربد! » استحکام ساختمان رد خور ندارد  مسعود سلیمی-شهردار ملک ۹ منطقه ۴

از شهردار ملک ۹ منطقه ۴ درباره این ساختمان می پرسیم. جویا می شویم که شهرداری بخاطر امان محله و نظم بخشیدن به لباس معنوی این منطقه چه کارهایی ایفا داده است. «مسعود سلیمی» شهردار سرزمین ۹ منطقه ۴ واقعیتی را با ما داخل میان می گذارد: «جمع آوری معتادان در حیطه کار نیروی انتظامی است و به ما مربوط نمی شود. ولی از آنجایی که این مسکن چندین سال است که نیمه کاره جاویدان الباقی ما چندین بار و در پیرامون های مختلف به صاحبان آن تذکر و اخطاریه داده ایم. ساختمان ۷ هزارمترمربعی سیرت راسته قرآن چنانچه خطرآفرین وجود وضعش فرق می کرد.

در این صورت ما می توانستیم جریمه ثقل روی دوش صاحبانش بگذاریم تا در دنباله پیدایش وساز و پیش از ابتدا دوباره ساخت وساز، آنها را ملزم کنیم تا جریمه سنگینشان را بپردازند. ولی زمان حال واقعیت به ما نکته دیگری را می گوید. واقعیت در گام نخست این است که بوسیله تعهد نوزاد های تهران استحکام ساختمان ردخور ندارد و این خانه به هیچ وجه خطرآفرین محو و با توجه به بن و پی ریزی اش که حدود ۴دهه پیش انجام گرفته، این ساختمان از استحکام مطلوبی برخوردار است. صاحبان ساختمان دور زمین خود فنس کشیده اند و در تو زمین خودشان محصورند. این خانه متعلق به کالج مثال بهشتی بود و به بخش خصوصی واگذار شد. جزء خصوصی ولی نتوانست به تعهداتش پایبند باشد و به همین دلیل دانشگاه قرار انصاف را به لباس عرفی باطل کرد.

ما یک هفته پیش بوسیله همراه شورایار محله از این ساختمان ملاقات کردیم. با دانشگاه شهید بهشتی وفاق گرفتیم. چندین اخطار بوسیله آنها دادیم و آنها را ملزم کردیم که بوسیله اخطارهای کتبی ما پاسخ دهند. » 
از سلیمی می پرسیم که شهرداری ناحیه ۹ چه رفتار های بازدارنده ای برای زنهار و آسایش زندگی شهروندان این محله انجام داده است. سلیمی بدون مکث می گوید: «ما می توانیم برای مقابله با جانوران شیطنت امیز تو ساختمانی و اطرافش طعمه گذاری کنیم. در رخ تمایل بخش خصوصی و دانشکده پزشکی دانشگاه شهید بهشتی آماده هرگونه شرکت با آنهاییم. شهرداری حاضر است هرکاری ادا دهد تا سرنوشت این ساختمان نیمه کاره هرچه زودتر مشخص شود و وجودش خیر باعث مزاحمت اهالی محل بلکه برای آنها مفید غم باشد و مشکلی از مشکلات آنها را از قاعده راهشان بردارد. »
فتق دیسک زمانی رخ می دهد که دیواره های بیرونی دیسک بین مهره ای بسرنوشت شوم دچار کردن شود. از رخداد فتق دیسک با اصطلاحات پارگی، خارج زدگی یا سرخوردگی دیسک نیز یاد می شود. زمانی که باشگاه های خارجی دیسک پاره می شود، ماده ژلاتینی مانند مرکزی دیسک به نام نوکلئوس پولپوزوس از این پارگی خارج می زند و به ساختارهای دیگر تنگ کردن می آورد. فتق معمولاً در دیواره جانبی خلفی، یعنی تو جایی عارض می دهد که آنولوس فیبروزوس کمترین کلفتی را دارد. متاسفانه این محل، عمه ی خروج اعصاب نخاعی و حرکت آنها به جانب نقاط مختلف بدن همچنین هست. هرچه پارگی بزرگتر باشد، و ماده ژله ای درون دیسک بیشتر از میان دیسک خارج زده باشد، علائم شدیدتر خواهد بود. از مالیات فتق دیسک گردن می نبوغ به کاهش لول گردن، گردن درد، درد منتشر شونده در دست و بازو، بی حسی، گزگز، انقراض بالاتنه (بازو) و اسپاسم یا گرفتگی عضلات مرتبط خواه ترکیبی از این علائم اشاره کرد. مهره های گردنی با بالاترین نرخ ساییدگی و فتق دیسک، پنجمین و ششمین (C5-C6) و ششمین و هفتمین (C6-C7) مهره های ستون فقرات هستند. درمان شدید دیسک گردن با طب فیزیکی

بغرنج فتق دیسک اکثر بیماران با علاج غیرجراحی بهبود می یابد. متخصص طب فیزیکی درمان های غیرجراحی مانند استراحت کوتاه مدت، گردنبند طبی، داروهای ضدالتهابی برای کاهش ورم، داروهای ضددرد و مسکن بخاطر تسکین درد، فیزیوتراپی، ورزش درمانی یا اماله استروئید در فضای اپیدورال را برای علاج فتق دیسک توصیه می بطی ء. همچنین پزشک معالج از تراکشن، اولتراسوند و تهییج الکتریکی ماهیچه نیز برای فلج کردن عضلات خشک و گرفته و اضطراب ثانویه ی ناشی از انقباض عصب نخاعی بهره می گیرد. درمان غیرجراحی با هدف کاهش تحریک خشمناک ناشی از خارج زدگی ماده دیسک گردنی، باثبات درد و گشایش وضعیت جسمانی بیمار انجام می شود. با تجلیل یک پروگرام نظم مند و سامان دهی شده که معمولاً متشکل از چند وضع درمانی است، این اهداف برای اکثر بیماران محقق می شود. دیسک گردن چیست؟



به نقل از کلینیک درمان دیسک گردن دکتر فرخانی سیلندر مهره ها یا سیلندر فقرات از مجموعه ای از عظم های متصل بوسیله هم به اشتهار مهره تشکیل می شود. مهره ها نخاع را در میان گرفته اند و از آن درون مقابل آسیب دیدگی محافظت می کنند. ورید ها از نخاع منشعب می شوند و به جانب بقیه بدن حرکت می کنند تا ارتباط بین مغز و بدن قرص شود. عدد پیام را برای نخاع به سمت پایین می فرستد و از آنجا رگ ها عضلات را به حرکت وادار می کنند. همچنین ورید ها اطلاعاتی مانند درد و دمای بدن را به مغز منتقل می کنند.
دیسک و دو مفصل کوچک به نام مشروح فاست مهره ها را بوسیله بی آرامی همواره می کند. دیسک از بافت های پیوندی محکمی تشکیل می شود که یک مهره را روی مهره دیگر نگه می دارد. دیسک بین مهره ای مشابه ضربه گیر یا محافظ بین مهره ها ارتکاب می بطی ء. دیسک و مفاصل فاست حرکت مهره ها را ممکن می کنند و به این ترتیب می توانیم گردن و تعاقب بدن خواه کمر را خم کنیم و بچرخانیم.
دیسک از یک لایه سخت اجنبی به نام “آنولوس فیبروزوس” و ماده ژلاتینی مانند مرکزی به نام “نوکلئوس پولپوزوس” تشکیل می شود. بوسیله موازات پشته رفتن سن، مقیاس آب موجود داخل ماده میانی دیسک کمتر می شود، داخل نتیجه از واکنش ضربه گیری دیسک کاسته می شود. در جای پا انتزاع رفتن و ساییدگی دیسک، احتمال بسرنوشت شوم دچار کردن شدن لایه خارجی دیسک پیش می آید. چنانچه دیسک پاره شود، ماده میانی دیسک از اسلوب ترک ابداع شده داخل لایه خارجی بیرون می زند و بااطلاع فضایی می شود که ورید ها و نخاع در آن قرار دارند. این عارضه به فتق یا پارگی دیسک موسوم است. دیسک بیرون زده به عصب ها تنگ کردن می آورد و علائم تولید می شود. موجب خارج زدگی دیسک گردن چیست؟

فداکار از رادیکال ترین دلایل خلق فتق و پارگی تو دیسک گردن عبارت اند از: ساییدگی یا تحلیل عدول کردن که منجر بوسیله متلاشی شدن دیواره های دیسک می شود. حرکات مکرر خمشی و چرخشی به ویژه اختلاط این حرکات. این لول بیشترین فشار را به حلقه های فیبری اجنبی یا همان آنولوس فیبروزوس متوجه می کند. دیسک ها در زمان نشستن خواه خم شدن زیادترین آسیب پذیری را دارند، چون فشار روی دیسک در این وضعیت ها بوسیله جلوی دیسک خبردار می شود و محتویات دیسک را بوسیله پشت و بوسیله سمت حصه جانبی آنولوس فیبروزوس می راند که فرسوده پر حرارت و کم پهنا نم است. هبوط تصادفی یا آسیب هایی مثل ماجرا ادوات نقلیه موتوری آسیب های استرسی مجدد مشابه آسیب های ناشی از حرکات بالای سر و اهتزاز کردن اشیاء وزین عامل های ژنتیکی گمان بلای ناگهانی های دیسک بین مهره ای را افزایش می دهد. سیگار کشیدن کار بزرگ ساییدگی و فتق دیسک را افزایش می دهد. این تصادف چه تیر هایی دارد؟

فتق دیسک های گردنی باعث عاطفه درد درون گردن، شانه و ران می شود. این تصادم رادیکولوپاتی نامیده می شود. امکان پذیر است درد رو به پایین در بازو و دست در توزیع معینی از ریشه های خشمناک پایین تر فشار نیز منتشر شود. چنانچه فتق دیسک گردنی به نخاع فشار بیاورد، راه رفتن برای بیمار دشوار می شود و مشکلاتی شبیه اسپاستیسیتی و بی اختیاری روده و مثانه به بود می آید. این وضعیت میلوپاتی نامیده می شود. سطح دیسک عیب حرکتی تغییر واکنش نقص حسی C4-5 شکست دلتوئید  

شانه جانبی C5-6 انقراض ماهیچه دوسر عضله دوسر  

شانه جانبی و ساعد، انگشت شست و انگشت اشاره C6-7 کشیدن عضله سه سر، مچ مشت ماهیچه سه سر انگشت میانی C7- T1  

گرفتن اشیاء با دست، پیچ کردن مچ دست انگشت کوچک و انگشت انگشتری

  تشخیص فتق دیسک

پزشک تجسس بالینی کاملی را بخاطر تعیین ماهیت و محل درد اجرا می دهد، گردن را تجسس می کند و فتق دیسک و محل آن را غالباً با ارزیابی باریک بین ضعف، بی حسی یا فایده های غیرعادی امتیاز می دهد.

برای از کار افتادن تشخیص همچنین عکسبرداری رادیوگرافی، سی تی اسکن (توموگرافی رایانه ای) یا ام آر آی (تصویربرداری رزونانس مغناطیسی) ادا می شود. خارها یا زائده های استخوانی و تنگ شدن فضای دیسک در اثر بالا رفتن سن و ساییدگی استوانه فقرات در عکس رادیوگرافی دیده می شود، ولی فتق دیسک یا عصب های نخاعی را نمی قابلیت در عکس مشاهده کرد. سی تی اسکن و MRI تصاویر کنجکاو تری را از کامل ساختارهای ستون فقرات (مهره، دیسک، نخاع و رگ) بوسیله دست می دهد و بوسیله تایید اکثر موارد فتق دیسک کمک می کند.

بوسیله علاوه نوار رگ و تست تربیت عصبی نیز بخاطر تجسس وجود تیر ها یا شواهد آسیب تندخو شاگرد از فتق دیسک محزون می شود. بهینه سیاق درمان و توانبخشی دیسک گردن چیست؟

درمان آسیب خواه فتق دیسک به شدت تصادم ربط دارد. درون ادامه سیاق های رایج درمان فتق دیسک گردنی حاد را توضیح می دهیم. استراحت و گردنبند طبی



استراحت کنید و از ایفا دادن فعالیت های مولد درد خودداری کنید. بریس یا گردنبند طبی در بعضی موارد بخاطر کاهش فشار روی مهره های گردنی و فراغت دادن بوسیله این مهره ها نصیحت می شود. درمان دارویی و مدیریت درد



برخی از داروهایی که متخصصین طب فیزیکی (لینک) بخاطر درمان دیسک گردن دیپلم می کنند عبارت اند از: کاربرد دارو برای خلوت درد

به نقل از متخصص دیسک کمر و گردن دکتر فرخانی داروهای ضددرد یا مسکن بخاطر کنترل درد استعمال می شود. اکثر دردها با کاربرد داروهای بدون نسخه مانند آسپرین، ایبوپروفن (مورتین، ادویل)، ناپروکسین (الیو) خواه استامینوفن (تایلنول) ساکت می شود. چنانچه بیمار از درد شدید مداوم رنج ببرد، پزشک داروهای مسکن مخدر را بخاطر یک دوره کوتاه فتوا می درنگ و در صورت لزوم داروهای شل کننده عضلات را توصیه می یواش. درهر حال بهتر است فقط داروهای لازم را تو کمیت حاجت مصرف کنید، چون مصرف بیش از حد دارو نه عزب به التیام سریع برنده معاون نمی کند، بلکه بوسیله بروز مالیات جانبی نامطلوبی، مانند دریا و خواب آلودگی تحت می زند و تا اینکه تماس ایجاد می کند. دارو باید طبق تجویز پزشک مصرف شود. تمام داروهای مصرفی فعلی، حتی داروهای بدون نسخه یا مکمل ها را بوسیله پزشک معالج خود اطلاع دهید و چنانچه پزشک مسکن برایتان تجویز کرد، اثر دارو را به ایشان گزارش دهید. همچنین باید سابقه هر گونه حساسیت خواه واکنش آلرژیک بوسیله داروها را بوسیله پزشک اطلاع دهید. استفاده دوا بخاطر کاهش ورم و سست شدن

داروهای غیراستروئیدی ضدالتهاب (NSAIDs)، مانند آسپرین، ایبوپروفن، ناپروکسین و داروهای تجویزی مختلف نوعی ضددرد هستند و برای کاهش ورم و سست شدن ناشی از فتق دیسک تجویز می شوند. اگر پزشک داروی ضدالتهابی برایتان دیپلم کرده است، مراقب بروز عوارض جانبی شبیه دل پیچه خواه خونریزی باشید. مصرف مزمن داروهای NSAIDs بدون نسخه یا تجویزی باید مادون نظارت پزشک ادا شود تا مشکلات و عوارض احتمالی ایجاد نشود. مصرف کورتیکواستروئید

داروهای کورتیکواستروئیدی، اعم از خوراکی خواه تزریقی، به دلیل تاثیر ضدالتهابی قوی گاهی برای دردهای شدیدتر ساعد و گردن دیپلم می شود. کورتیکواستروئیدهایی مانند NSAIDs همچنین مالیات جانبی دارند. درباره خطرات و مزایای هر دوا با پزشک معالج خویشتن مشورت کنید. تزریق در فضای اپیدورال

تزریق تو فضای اپیدورال یا بلوک اپیدورال برای تسکین درد جدی بازو توصیه می شود. کورتیکواستروئید در این روش درون فضای اپیدورال، یعنی فضای اطراف عصب های نخاعی تنقیه می شود. تزریق اپیدورال باید فقط توسط پزشکی ارتکاب شود که در این اساس تخصص دارد. اماله را می توان دو خواه سه مرحله تو وقفه های زمانی معین اعاده کرد. اماله اپیدورال باید درون قالب بخشی از برنامه علاج و توانبخشی جامع عمل شود. کمال مطلوب از تزریق این است که ترس رگ و دیسک کمتر شود. تزریق درون نقاط ماشه ای

تزریق درون نقاط ماشه ای روشی است که در آن داروی بی حسی موضعی و گاهی ترکیبی از داروی بی حسی و کورتیکواستروئید مستقیماً تو لیف بطی ء دردناک یا عضلات کشیده شده در امتداد سیلندر فقرات تنقیه می شود. هرچند اماله در نقاط ماشه ای اسلوب مفیدی بخاطر کنترل درد است، اما تاثیری پهلو بهبود فتق دیسک گردن ندارد. طب فیزیکی



متخصصین طب فیزیکی در مبنا ی عمل وساطت های درمانی خاصی آموزش دیده اند و تخصص دارند. بوسیله استفاده ماهرانه و هدفمند از تکنیک ها و روش های طب فیزیکی با هدف ابداع تغییراتی سازگار با تشخیص، پیش آگهی و خواسته های بیمار وساطت گفته می شود. متخصص طب فیزیکی معاینه و ارزیابی کاملی را دربرگیرنده موارد مافوق عمل می دهد: وارسی سیلندر فقرات: فنی از بیمار می خواهد که چند حرکت و آزمون را انجام دهد تا محتمل ترین علت مشکل گردن را گلچین کند. قدرت: آزمایش حرکت کردن در موافق مقاومت برای تعیین ضعف ناشی از فتق دیسک یا عدم تعادل درون غلبه عضلات اجرا می شود. انعطاف پذیری: گرفتگی و خشکی عضلات باعث اختلال درون مکانیک بدن و ضعفی می شود که به عدم تعادل دامن می زند و بی مانند را داخل برابر مشکلات دیسک آسیب پذیرتر می نرم. آنالیز شرایط اندامی، ADL’s و تکنیک: متخصص طب فیزیکی فعالیتی را که می تواند عامل مبدا مشکل باشد، مطالعه و درباره آن با ناتندرست صحبت می درنگ. متخصص وضعیت اندامی دینامیک و استاتیکی را ارزیابی می نرم که می تواند علت شاق فعلی گردن باشد خواه داخل ابراز این مشکل نقش داشته باشد. فعالیت های بیمار در خانه و محل کار نیز بررسی می شود تا علت شروع یا طولانی شدن بغرنج مشخص شود.

طب فیزیکی برای درمان مشکلات دیسک و کمر باید در ابتدای دوره درمان تو سطح محافظه کارانه نگه داشته شود تا حادثه سخت گیری نشود. تاکید متخصصین بر استراحت، کاهش تشویش و افزایش تفرج خون برای تسریع التیام لیف ها است. پس از آن که اضطراب مقدماتی کم شد، پروگرام بازآموزی وضعیت اندامی و مشق های کششی و تقویتی برای بازیابی انعطاف پذیری مفاصل و عضلات و گشایش پایداری استوانه فقرات مبدا می شود. طرح درمان هر بیمار متناسب با ساختار ساختن کننده ی دشوار و علائم تمهید می شود، از طرف اگر طرح تخصیص به فردی برای هر مریض آماده نشود، علائم سخت گیری خواهد شد. مداخله های طب فیزیکی



مداخله های معمول طب فیزیکی برای درمان فتق دیسک گردنی عبارت است از: درمان های دستی (MTT): درمان دستی دربرگیرنده ماساژ بافت نرم، کشش و سریع الحرکه سازی مفصل توسط فنی طب فیزیکی برای بهبود بی قراری ترازی ستون فقرات و افزایش اقتدار و قدم حرکتی مهره های گردنی می شود. استفاده از تکنیک های متحرک سازی (موبیلیزاسیون) به تسکین درد معاون می نرم. ورزش درمانی (TE): ورزش درمانی شامل فتنه های کششی و تقویتی بخاطر بازیابی دامنه حرکتی و استواری عضلات مهره های گردنی و کمربند شانه ای بخاطر ایمنی و پایدارسازی دیسک و گردن و کاهش فشار روی دیسک و گردن می شود. بازآموزی عضبی عضلانی (NMR): این روش برای گشایش وضعیت اندامی، بازیابی پایداری، بهبود کیفیت خواب بیمار، آموزش مکانیک بدن و طرز بی عیب نشستن برای محافظت از ستون فقرات و دیسک آسیب دیده می شود. مدالیته هایی مانند اولتراسوند، تهییج الکتریکی، سرمادرمانی، لیزر سرد، تراکشن و راه های دیگر درد و تشویش ساختارهای ستون فقرات را کاهش می دهد. پروگرام های خانگی محتوی مسابقه های تقویتی، کششی و پایدارسازی می شود و ناخوش با رعایت پند های پزشک می تواند کارهای روزمره را به روش صحیح ادا دهد و سطح عملکردی خود را ارتقاء دهد. طب سوزنی و روش های دیگر



برخی بیماران اولویت می دهند، علاج های کل نگری مانند طب سوزنی، طب فشاری، مکمل های غذایی و بیوفیدبک را امتحان کنند. بهره گیری از این سیاق ها بخاطر تداوی فتق دیسک به مریض کمک می بطی ء تا ساز و کارهای مدیریت درد و بهبود مصونیت عمومی را فرابگیرد. پیش آگهی اسلوب های غیرجراحی

اکثر مشکلات دیسک گردنی عاری جراحی بهبود می یابد و بیمار عملکرد عادی را بازمی یابد. طول درمان امانت به شدت علائم چهار تا دوازده هفته است. بیماران باید ورزش درمانی دربرگیرنده تمرین های کششی، تقویتی و پایدارسازی را به طور منظم ارتکاب دهند. توافق شرایط اندامی، مکانیک بدن و آگاهی از بایدها و نبایدها بخاطر حفظ سلامت گردن به موثرتر شدن درمان و تمام تر شدن پی آن کمک می کند. به خاطر داشته باشید که اگر زمانی دچار مشکلات گردن شوید، باید راه درازی را برای پیشگیری از آسیب های آتی خلال کنید. جراحی

چنانچه نشانه های میلوپاتی حیات داشته باشد خواه علاج های محافظه کارانه غیرجراحی موثر نباشد، جراحی ضرورت می یابد. متداول ترین اجرا بخاطر تداوی فتق دیسک گردنی ارتکاب فیوژن و دیسککتومی گردنی قدامی (ACDF) نام دارد. جراح درون این انجام برشی را در گردن ایجاد می کند تا جلوی استوانه فقرات دیده شود، بعد دیسک را برمی دارد تا فشار روی نخاع و ریشه های عصب از بین برود. جراح درون بار ی بعد، همراهی استخوان پژمان شده از بانک استخوان خواه مفصل ران بیمار را تو فضای خالی دیسک قرار می دهد و با پلاک فلزی فاصله ایجاد شده را پر می بطی ء. انجام ACDF را می توان با توجه به تعداد دیسک های درگیر بر روی چند مهره اجرا عدالت. گونه ی تبدیل یافته ی عمل به این شکل عمل می شود که جراح علاوه کنار دیسک، تنه مهره را نیز برمی دارد و بعد پلاک فلزی و وحدت استخوانی را داخل بدن مریض قرار می دهد. این جراحی عمل کرپکتومی و فیوژن نام دارد.
دیسککتومی گردنی خلفی نیز انجام دیگری است که برای علاج فتق دیسک گردن انجام می شود. جراح استخوان را از پشت سیلندر فقرات برمی دارد تا منبع ورید های پایین تر فشار مشخص شود. سپس جراح دیسک را برمی دارد تا فضا برای عبور ریشه های عصبی خلق کردن شود.
بوسیله تازگی دیسک های بدلی برای درمان مصیبت های دیسک گردنی عرضه شده است. جراح دیسک مصنوعی را در فضای دیسک استراحت می دهد و به این ترتیب دیگر نیازی بوسیله استفاده از وحدت استخوان ازاله. جایگذاری دیسک مصنوعی این مزیت را دارد که اقتدار حرکتی طبیعی گردن حفظ می شود و از بلای ناگهانی زودرس دیسک در سطوح دیگر استوانه فقرات جلوگیری می شود.
براساس پژوهشی جدید، بین سه گانه عامل مرتبط با سلامتی محتوی رویا و سن و افسردگی با جنبه های مختلف ذهن ی کار کننده تماس حیات دارد. حافظه ی کار کننده بخشی از حافظه کوتاه مدت است که موقتا اطلاعاتی را ذخیره و مدیریت می کند که بخاطر وظایف شناختی مانند یادگیری و محاجه و درک مطلب لازم باشد. ذهن ی کاری به شدت با عملکردهای شناختی نظیر هوش، حل مسئله ی خلاقانه، اصطلاح و دستور کار ریزی مرتبط است و نقش مهمی داخل نحوه ی پردازش و مصرف و به یاد آوردن اطلاعات ادا می کند.

پژوهشگران به رهبری ژانک، استادیار رسا شناسی دانشگاه کالیفرنیا ریورساید، دریافته اند سن بوسیله صورت سلبی با گنجایش ی کیفی ذهن ی کار کننده مرتبط است. به عبارت دیگر، شخصی که سن بیشتری دارد حافظه اش ضعیف تر است و درمقابل، کاهش کیفیت رویا و افسردگی باعث ضعف در یادآوری رویدادی می شود که قبلا تجربه شده است.

ژانک می گوید:پژوهشگران قبلا هریک از این عوامل را بوسیله طورجداگانه به عملکرد کلی ذهن ی موثر مرتبط کرده اند؛ اما فرمان ما این بود که چگونه این عوامل با کیفیت و کمّیّت حافظه مرتبط می شوند.



سه عامل سلامتی بوسیله هم مرتبط هستند. برای مثال، احتمال بیشتری حیات دارد که افراد سالمند ایجاد و خوی منفی را درمقایسه با میان سالان و جوانان تجربه کنند. کیفیت خواب فرسوده همچنین اغلب با ملالت همراه است و رویکرد تقسیم بندی شده تو پژوهش های قبلی درزمینه ی این روابط استعمال شده است. همچنین، هرکدام از عوامل مرتبط با مصونیت و حافظه ی موثر می تواند کنار دیگری همچنین تأثیر بگذارد.

پژوهشگران ابتدایی بار به صورت آماری اثرهای این سه عامل را به صورت مجزا بررسی کرده اند. اگرچه تمامی این سه گانه عامل مشکلی متداول در ذهن را باعث می شوند، به دیدن می رسد شیوه های رفتاری مختلفی دارند و از مکانیسم مستقل داخل مغز تابعیت می کنند. این یافته ها می توانند به روش های درمانی جدید در آینده برای مقابله با اثرهای منفی خواب و سن و رنجش در حافظه ی مفید منجر شوند. نتایج این پژوهش ها داخل مجله ی سندیکا بین المللی عصب شناسی منتشر شده است.

پژوهشگران دو بررسی انجام دادند. در ابتدا از ۱۱۰ دانشجوی دانشکده بخاطر سنجش چونی خواب و افسردگی خود و ارتباط مستقل آن ها با معیارهای آزمایشی ذهن نمونه گیری کردند. تو پژوهش دوم، پژوهشگران سن و مناسبت آن با حافظه ی طرز کار ۳۱ نفر از اعضای اجتماع ای درون بازه ی سنی ۲۱ تا ۷۷ سال را بررسی کردند.

ژانگ می گوید:اکنون مطمئنیم که چگونه هریک از این عوامل به خشکی امدن ذهن ی مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش تأثیر می گذارند. این استیناف می تواند ما را به حس بهتری از سازوکار نهفته در زوال سنگ مرتبط با سن برساند. برای اینکه ذهن بتواند در بهترین حالت فرمان کند، مهم است شهروندان سال زده مطمئن شوند چونی خواب و شرایط روحی مناسب دارند.بیشتر بخوانید:افزایش وزن در زنان در پی جماع کردن دامن نور مصنوعیآیا به تأخیر انداختن زمان بیداری از خواب، مضر است؟تأثیر نامطلوب اختلال تنفسی رویا روی افزودن سن بیولوژیکینتایج پژوهشی مأیوس کننده: اینترنت قاتل حافظه کاربران استارتباط اختلالات متابولیکی با الگوی نامنظم خواب
ایرنا نوشت:مالک محمود علویدر آیین گرامیداشت ابر فیاض و رعایت سید علی اکبر ابوترابی بی نظیر افزود: رییس جمهوری آمریکا از یک فروغ پیچ بایکوت را سفت می بطی ء و از سوی دیگر مرام مباحثه می دهد و فکر کرده است مردم ایران فریب الفاظ او را می خورند.
 علوی امتداد داد: مردم ایران در ۴۰ سال پس از نهضت آنقدر خبره شده اند که ترامپ و امثال وی نمی توانند بر آنان فایده چندانی داشته باشند.

به گفته وی، کشور ما درون همه دنیا با رهنمودهای رهبر معظم قیام بر سکوی توانایی ایستاده است.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: باید از منش مرحوم ابوترابی بیاموزیم که چنانچه با دیگران مغایرت دیدگاه و منش داریم ولی اعضای یک قوم و سربازان یک تزیین و دون یک فرمانروایی هستیم.   «باید حتی با حیات فاصله فکری، مشت تو مشت یکدیگر داشته باشیم، در مدت دشمن با مشاهده برادری، یکدلی و همسویی ما دچار یاس می شود اما هر گاه زمزمه های تضاد و چنددستگی را بشنود بوسیله طمع می افتد».

علوی امتداد داد: باید مشت ها را نه بخاطر یکدیگر، بلکه برای دشمن گره کنیم و برابر آن متحد باشیم.
جای خالی سلوچ یکی از شعر های رئالیستی است. رمان های رئالیستی، رمان هایی واقع گرایانه هستند؛ یعنی همه چیز را به همان شکلی که در زندگی روزانه قضیه دارند، بخاطر مخاطب به تصویر می کشند. بخاطر آشکار کردن ماهیت زیبای یک پدیده یا چهره اصلی زشتی و پلیدی اتفاقات ساری در زندگی از این استیل رمان نویسی کاربرد می شود. سبک رئالیستی درون رمان نویسی، یعنی مشاهده دقیق واقعیت های زندگی، تطویل دادن و تفسیر صحیح و روبرو رویدادهای زندگی اشخاص، که محمود نوبت آبادی درون شعر «جای خالی سلوچ» به نیکوکاری به آن پرداخته است. حتما بخوانید:بهترین رمان های ایرانی؛ ۱۰ رمانی که حتما باید بخوانیدمعرفی کتاب سووشون؛ تالیف سیمین دانشورکتاب مدایح بی صله؛ اثری ماندگار از احمد شاملو شناسنامه کتاب

صیت تاریخچه: جای تهی سلوچ
دبیر: محمود دولت آبادی درباره تاریخچه جای خالی سلوچ

داستان این ادبیات روایت زندگی شیرهدار و دردناک و پرفراز و نشیب زنی بوسیله اشتهار «مرگان» است که در یکی از روستاهای سبزوار زندگی می بطی ء. مرگان ۳ فرزند دارد؛ ۲ پسر و یک دختر. مرگان و همسرش سلوچ (نام تاریخچه برگرفته از این شخصیت است.) به خیال بیکاری مرد خانواده، با مشکلات مالی فراوانی دست و چنگال نرم می کنند. سلوچ به هر دری می زند کار استوار و حسابی نمودار نمی کند. از این رو برای اداره بناء بوسیله مشکلات بنیانی برمی خورند و عمر روز به روز برایشان خاله تر می شود. انتها فراغت سلوچ روال می آید و برتنی مردانه اش اذن ماندن و ادامه دادن داخل این طور وضعی را به او نمی دهد. به همین دلیل درون یک غرض ناگهانی، بی سر و صدا، بدون آنکه کسی ملتفت شود، دیاری که به آن تعلق خاطر داشته و خانه و قوم اش را ترک می نرم و با کمال مطلوب علنی کردن کار مفت و کسب درآمد روانه شهر می شود.

ماجراها با رفتن سلوچ آغاز می شود. در غیاب سلوچ اتفاقاتی بخاطر مرگان و فرزندانش می افتد که بسیار جذاب و خواندنی است. داخل جزء هایی از تاریخ سرکشی و نافرمانی های پسران سلوچ را می خوانید و شوریده می شوید. در بخش دیگری روایت زندگی هاجر (دختر سلوچ) و ازدواج اش با مردی که سال ها بزرگتر از او است را می خوانید و دریغا می خورید و قلب تان به درد می آید. در گوشه گوشه ی تاریخ نیت بی همانند مرگان را می خوانید که ستایش برانگیز است و خواننده را به هوس می آورد. زنی که بسیار سختکوش و خستگی ناپذیر است و تو موافق مشکلات استرداد نمی شود و قد خم نمی کند. انگار رنگ رفته زده است که تا جان درون بدن دارد ایستادگی کند. با وجود این، زمانه بوسیله او روی خوش نشان نمی دهد و حتی یک روز بی آرامی طعم جزیی آرامش را نمی بیند. مرگان مقیاس بارز زنان این روزگار است که پا بوسیله پای مردان و چه بسا بیشتر از مردان، فقره و مجاهدت می کنند تا چرخ زندگی لحظه ای از تفرج نایستد.

دولت آبادی این کتاب را به تعبیر شیرین محلی مردم سبزوار نوشته است. از این رو ممکن است خواندن آن برای همه مخاطبان (به اختصاص آنهایی که ضابطه به فصیح خوانی و کندرو خوانی دارند) آسان نباشد و حاجت به تأمل دارد. نویسنده در جای خالی سلوچ، چهره زشت نیازمندی را بی پرده به تصویر می کشد. توصیف و تصویرسازی ها به حدی قوی و با تذکر جزئیات هستند که درک وحال پرسه زدن تو روستا و لمس قبر و زباله و نیازمندی مطلق را برای خواننده القا می کنند.

در این تاریخ با عمر واقعی آدم یک شهر با همگی کم و سقوط ها و سختی هایی که متحمل می شوند، با همگی تلاش هایی که برای گذراندن زندگی روزمره می کنند و زحمت های بی مثالی که می کشند، مواجه می شویم.محمود بخت آبادی این کتاب را در طول ۳ سالی که در زندان حبس بود، داخل ذهن پروراند و به محض آزادی از زندان نوشتن تاریخچه را شروع کرد و هنگام ۷۰ روز نگارش این تاریخچه خواندنی را به پایان رساند. آیا این کتاب بخاطر شماست؟

اگر بوسیله خواندن کتاب هایی با حال وهوای عمر خوش نشین علاقه مند هستید، پیشنهاد می کنیم جای خالی سلوچ را در لیست کتاب هایی که خواهش می کشند تا بوسیله سراغ موجودی بروید و آنها را بخوانید و لذت ببرید، قرار دهید. بسرنوشت شوم دچار کردن هایی از کتاب

«نه کار کننده بود خیر سفره ای. هیچ کدام. بی کار سفره اندوه ازاله و بی سفره، خاطرخواهی. بی خاطرخواهی سخن نیست و واج که نبود غریو و دعوا نیست، خنده و شوخی نیست؛ زبان و بیرونی کهنه می شود، تناس پهلو جوهر ها می بندد، روح درون چهره و نگاه پیاده شدن چشم ها می خشکد، مشت ها در بیکاری درمانده می شوند و بیل و منگال و دستکاله و علفتراش در پس کندوی خالی، پایین تر لایه ضخیمی از غبار رخ پنهان می بطی ء.»

«گاه عشق گم است؛ اما هست، هست، برای اینکه نیست. عشق مگر چیست؟ آنچه که پیدا ست؟ نه، عشق چنانچه پیدا شد که دیگر عشق نیست. معرفت است. خاطرخواهی از آن رو هست، که تراشیدن. نمایان نیست و درک می شود. می شوراند. منقلب می یواش. به اپرا و شلنگ اندازی وامی دارد. می گریاند. می چزاند. می کوباند و می دواند. بی خرد به صحرا!»

«هاجر به خویشتن باورانده بود که هر نکاح ای اندکش دلخواه است و بقیه اش حزن بوسیله انباره ی خیال سلیقه می شود. آدمیزاد است دیگر! گاهی لحظه ها می تواند خیلی چیزها را ندیده بگیرد.» در ادامه بخوانید: آشنایی با عظمت آل احمد؛ بیوگرافی، سبک نگاشتن و آثار او
قوانین مرتبط با تأیید خواه عدم تأیید نرم افزاری خاص در اپ ستور (App Store)، هموار تیره و رازآلود بوده است. مصاحبه ی اخیر فیلیپ شومیکر (Phillip Shoemaker)، حامی پاره تأیید یواش وسایل اپ ستور بین سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۶، با بلومبرگ، بخشی از این ابهام را برطرف کرده است. این موضوع بوسیله اختصاص باتوجه بوسیله مواجهه ی اپل با قوانین ضدانحصاری درباره ی مدیریت اپ استور تو آمریکا و اروپا، حائز اهمیت است.

شومیکر در این مصاحبه می گوید که اپل ناراحت جایگزینی نرم افزارهای شریک شدن های رقیب مانند گوگل و فیسبوک با امکانات اصلی iOS، مثل مکالمه و پیام رسانی است. او خاطر مدال می کند که این ترس، «علت اصلی» عدم اجازه ی سازنده ی آیفون، بوسیله نرم افزارهای همکاری های ثالث برای ایفای نقش به عنوان سرو پیش فرض، برای این عملکردها است.

او اضافه می کند: «این موضوع منبع دارد. منظورم ترس از این است که فیسبوک، گوگل یا هرکس دیگری بیاید و تمام آیتم های ما را از بین ببرد.»مقاله های مرتبط:اسپاتیفای، اپل را شرکتی انحصارطلب می داندشکایت جدید دشت اپل؛ اتهام دروغگویی داخل مورد ابعاد و تعداد پیکسل های نمایشگر آیفون 10

شومیکر هنگام صحبت از اویل کار اپ استور، بوسیله پشته ونشیب های متجاوز فرایند تأیید رمز می درنگ. او تصادم ی تأیید یک یواش افزار بدنام با لقب «baby shaking» را یادآور می شود که موجب سقوط سهام اپل شد. حادثه ای که منجر بوسیله تماس شخصی استیو جابز با او شده است.

این مدیر سابق اپل می گوید: «استیو تنها چند جمله بوسیله من گفت: تو احمقی و افراد احمقی استخدام می کنی. این یکی از بهترین مکالماتی بود که با استیو جابز داشتم. بسیار مختصر و مفید بود. سپس تلفن را قطع کرد.»

شومیکر با اشاره بوسیله وضعیت کنونی اپل، معتقد است که یک تناقض ذاتی درون دخول اپل بوسیله بازارها و «رونق به کمک رقابت» وجود دارد. به نظر او، این فقره شکایت اخیر اسپاتیفای (Spotify) دشت اپل را که مدعی است سازنده ی آیفون از کنترلش پهلو اپ استور جهت غلبه به خشکی امدن ارائه دهنده ی خدمات موسیقی رقیب کاربرد کرده، توجیه می کند.

شومیکر می گوید: «من واقعا تو مورد جریان ی رقابت نگران هستم. اسپاتیفای به طریق گذاران انجمن ی اروپا مراجعه می کند و از طرفی هم انحصاری شبیه الیزابت وارن (Elizabeth Warren)، درباره ی تجزیه ی فیسبوک، اپل و... گفتگو می بطی ء. غلام فکر کردن می کنم داخل حال حاضر یک ناسازگاری در ادخال اپل به این فضاها و رشد همراه با هم چشمی وجود دارد.»

شومیکر در یادداشتی وبلاگی، جزئیات بیش تری از مقرراتی که فکر کردن می کند اپل باید تبدیل دهد، منتشر کرده و گفته است که شریک شدن هایی مثل نتفلیکس و اسپاتیفای «نگرانی های بجایی درباره ی رفتار منصفانه دارند.»بیشتر بخوانید:یکپارچگی با برترین تجهیزات شبکه به اپل هوم‎ کیت افزایش می شودپایان عصر آیتونز؛ تولد سه گانه اپلیکیشن مجزا پادکست، تی وی و موزیکمک پرو شناساندن شد؛ کامپیوتر فوق العاده قدرتمند اپل با قابلیت ارتقا و قیمت محور ۶ هزار دلاریPro Display XDR؛ نمایشگر ۵ هزار دلاری اپل برای مک پرو معرفی شداپل با ایرپاد دستور تعهد پرداخت گذاری فیلم و موسیقی را با دوستان می دهد
تعدادیSGHAROOOONSGHAROOOON ها اصلا ثانیه ندارند. نه مقاوم تر این است که بگوییم بخاطر یادگیری دم ندارند. اما خب امروز دیگر با وجود اپلیکیشن های متنوع این بهانه ها بیش کارساز نیست. پس اگر معلم خصوصی زبان گرفته اید اما از وضعیت پیشرفته شما معارض است، یا اینکه تعاقب راهی هستید برای اینکه توی تاکسی نشستن مفیدتری داشته باشید، می توانید یکی از اپلیکیش های آموزش تعبیر را دانلود کنید. راه انتها این است که اپ های استواری اسم خاص را که در این پیغام معرفی کرده ایم دانلود کنید و چرخی توی هر کدام بزنید. ۱٫ Vocabulary.com

این وسایل و ورزش به شما رخصت می دهد به صبر کلمات مورد رویت خود را بیاموزید. این وبسایت با معاون الگوریتم های مختلف تمرینات و سوالات جذابی را داخل اختیارتان راحتی می دهد. ایم مدل می تواند به شما که معلم خصوصی انگلیسی دارید در حل تمرین های اسم خاص یا vocabulary کمک کند. ۲٫ PowerVocab



یک ورزش زبان آموزی جالب مانند آزمون های موجود در فیسبوک یا Free Rice. کاربران می توانند کلمات را به تعاریف مورد رویت وصل کنند و با این فرمان با کاربران دیگر رقابت کرده و فتنه می دهند. ۳٫ Magoosh Vocabulary Builder

یک اپلیکیشن امتحان مانند PowerVocab که نمرات شما درون آزمون GRE که برای دخول به دانشگاه ها انجام می دهد را اضافه خواهد قسط. این کمپانی آماده سازی عملکرد دانشجویان در آزمون های GRE و آزمون های دیگر را اضافه می دهد. ۴٫ A A A Word A

Day Widget یک اپلیکیشن مشابه از سازندگان PowerVocab که هر روز لغات جدیدی را به صفحه موبایل تان افزوده و عزب گزینه اندروید آن. موجود است کاربران iOS می توانند از Word of the Day Widget. مصرف کنند ۵٫ ۷

Little Words یک ورزش یادگیری لغات که هفت تعریف و دو تا سه گانه حرف را معرفی کرده و آنها را باید به هفت کلمه. تبدیل کنید باید به تدریج گزینه های خود را محدود کرده و یادگیری. داشته باشید ۶٫ Word

to Word یک ورزش هوشمندانه که قدم لغات شما را گشاد کرده و با ایجاد چالش باید بین کلمات وفاق. خلق کنید این کلمات مترادف و متضاد یا عناصر موجود داخل عبارت های مثل را شامل. می شود این بازی سهل و جالب می تواند اعتیاد. آور باشد ۷٫ Words

with Friends یک بازی مظفر از کمپانی Zynga که سالهاست استفاده می شود و همچنان. محبوبیت دارد از آنجایی که عزب نحو برد یافتن کلمات نه چندان رایج است، باید کلمات جدید یاد بگیرد، نه فقط کلمات موجود در. آزمون GRE همچنین می توانید دوستان جدید. روبرو کنید این اپلیکیشن بخاطر گوشی های ویندوز، اندروید و iOS. موجود است ۸٫ Penny

Dell Crosswords یکی از بهترین راه ها برای افزودن قدم لغت حل فضای اطراف هر جسمی است و این اپلیکیشن فضای اطراف هر جسمی های جالب و رایگان تو اختیارتان قرار. می دهد گرچه دستور کار های جدول دار دیگری مانند نیویورک تایمز حیات دارد اما معمولا باید ابونمان آنها را. خریداری کنید محلول جدول روی موبایل از حل جدول با خودکار یا هر چیزی شبیه مداد جالب تیز است و دیگر مجبور نیستید کلمات مغلوط را.
امروزه همه افراد با یک گوشی تلفن همراه می توانند هزاران فرم عکس بگیرند، داخل این میان نفاق عکس خوب و عکس بد داخل اصولی است که بازیگر عکاس بخاطر خلق کردن تصاویر هنری بوسیله کار می گیرد. هر چند بود ذوق ذاتی در هنر می تواند منجر بوسیله ایجاد آثاری ابتکاری شود، ولی بدون تردید تو عکاسی که علمی است آمیخته به هنر، می توان با آموزش بی عیب تصاویری فوق العاده ثبت کرد.   «جواد ریحان جوانمرد» متولد سال ۷۲ بالغ بازیگر کرجی حدود ۲ سال است بیدار دنیای عکاسی شده و زیر دید استاد «اسعد نقشبندی» تسلط های لازم را کسب کرده است. در حال حاضر نمایشگاهی از عکس های وی در نگارخانه «ایران سپید» واقع در بلوار فردوس مهرشهر کرج برپاست که تک توجه و استقبال جمله قرار اندوهناک است. از این رو لحظاتی را پای گفتگو های وی نشستیم تا  با روند موفقیتش در این حرفه آشنا شویم.   عکاسی را از چه زمانی شروع کردید؟

سال ۹۶ از طریق یکی از دوستانم در دوران سربازی با عکاسی آشنا شدم. این هنر برایم بسیار جذاب بود. آن زمان بوسیله عارض آماتور عکاسی می کردم تا سپس از سربازی دامن نظر استاد «اسعد نقشبندی» از اساتید عکاسی کارم را آغاز کردم و رفته رفته با این هنر درس یافتم تا جایی که توانستم نمایشگاه برگزار  کنم.  از نظر شما عکاسی چه تعریفی دارد؟

عکاسی برای غلام خال اتصالی است از یک تجربه خفیه که با تصویری بیرونی یکی، کشف و ثبت می شود. حال این تصویر دردناک باشد خواه زیبا، همواره از تجربیات و دغدغه های فکری ناشی می شود. قریحه هنرعکاسی می تواند بالفعل در بود هر انسانی باشد و افراد می توانند با کمترین امکانات این کار را ادا بدهند. اما فرق یدکی بین افرادی است که عکاسی را با دانش و سواد هنری عمل می دهند تا سایر مردم که نگاه عمیقی به محیط اطرافشان ندارد. همین مساله هم می تواند وجه تمایز یک هنرمند عکاس با سایر افراد اجتماع باشد. جهانی که توسط هنرمندان عکاس با دقت و دیدن و موشکافانه ثبت می شود جهان دماغ او را علامت  می دهد. موضوع قالب عکس های شما چیست؟

به دلیل آن که در آثارم به ظهر مفهوم و معنا می گردم، عکس های من سوژه های متنوعی را دربرمی گیرند که نمی توانم روی آنها کنیه خاصی بگذارم. اما به نعوظ بی مو وظیفه هر هنرمندی علاوه بر بازتاب قشنگی ها، جدا از ریختگی و تکنیکی که متعاقب می کند، انعکاس فرهنگ، اجتماع، تاریخ، هنر و مسائل مهم روز اجتماع است. از این رو برای عکاسی اغلب به ظهر ایده های متنوعی می گردم که شاید از نگاه چندی افراد دور مانده است و بیشتر از محیط شهری عکس
 می گیرم. سوژه و ایده های خودتان را از کجا تمهید می کنید؟

ایده ها از تجربیات، دردها و احساسات به وجود می آید. دغدغه ها اغلب موارد احساس، نظریه و اندیشه من را به جانب عکاسی سوق می دهد. به نوعی می توانم بگویم سوژه ها از افکارم و ذهنم بیرون می آیند و بعد آنها را با محیط پیرامونم ترکیب می کنم. از دید شما برای یک عکس خوب چه مواردی را باید مد نظر داشت؟

این که علاوه بر علم فنی، از اصول و مبانی بصری و اندیشه درستی بهره برد. از نظر شما چگونه یک عکس می تواند روی مخاطب تاثیر بگذارد؟

زمانی که هنرپیشه بتواند بوسیله درستی جهان بینی و دیدگاه خود را با دقت نظر و خلاقانه به مخاطبش نشان دهد، او داخل این مسیر تاثیرگذار عمل کرده است. شرایط و شرایط حاکم اقتصادی چه تاثیری در شما خلق کرده است؟

اوضاع اقتصادی باعث شده که بیشتر به خیال فرو بروم و بیشتر عکس بگیرم. حتما بخاطر ابتیاع تجهیزات عکاسی همگی عکاسان با اضافه ارج روبه رو هستند. نرخ دوربین های عکاسی افزایش بسیاری یافته طوری که شاید برخی دیگر نتوانند دوربین تک علاقه خویشتن را بخرند. نیکوترین عکس خودتان را کجا گرفتید؟

خیال می کنم بهینه عکسم را هنوز نگرفته ام. عکس خوب کامل نمی شود و با هر کود نگاه کردن به آن اتفاقی تو درون ببینده قیافه می دهد و باورهای ببینده را به چالش می کشد. عکس اصیل از جنس عکاس است. از جنس دردها و احساساتش است، نه بخاطر راضی نگه داشتن دیگران. کمی از فضای حکم عکاسان داخل استان بگویید.

کاش بسترهای بیشتری تو بنیاد هنر برای جوانانی متشابه من ایجاد می شد. وضعیت عکاسان داخل کرج زیاد محدود است. البته این محدودیت شامل سایر هنرها از عموم تئاتر و نقاشی هم می شود. این که هیچگونه فضای مناسبی برای ارائه فرمان هنرمندان مهیا ازاله و این نیاز به ردیابی مستمر و بیشتر هنرمندان دارد. عکس خوب چه محدودیت هایی دارد؟

عکس خوب پر از احساس، پر از درد، دغدغه، شور و شوق، ناامیدی و پر از نظم است. سخن آخر؟

یک عکاس بوسیله عنوان یک هنرپیشه رسالتی بر دوش دارد که اثرش را باید از سایرین متمایز بطی ء. عکس تنها ثبت یک ثانیه نخواهد بود و تو این رخساره است که ابزار (دوربین، موبایل، ...) کمترین نرخ را نمودار می کند، پس نباید فراموش کرد که هر کسی دوربین در دست دارد «عکاس» و «هنرمند»  
نیست.
بسیاری از افراد علاقه مندند با استراتژی اضافه سوخت و ساز بدن از حد سندیت بکاهند. رژیم متابولیک به خشکی امدن مصرف فدایی غذاها داخل زمان فاحش پافشاری دارد تا بتواند سرعت سوخت و ساز را افزایش بدهد. این امر باعث می شود بتوانید بدون کاهش چشمگیر حجم غذای مصرفی، وزن کم بکنید. البته مانند بیشتر رژیم های غذایی نظرات راجع به این رژیم غذایی نیز متناقض است. در این یادداشت بوسیله بررسی رژیم متابولیک و تاثیر آن بر لاغری می پردازیم.

حتما بخوانید:رژیم کتوژنیک چیست و چه تأثیری پهلو لاغری و سلامتی دارد؟آشنایی با رژیم پالئو و تاثیر شگفت انگیز آن پیاده شدن سلامتی و کاهش وزنرژیم سوپ و تاثیر آن بر کاهش پیمانه رژیم متابولیک چیست؟

رژیم متابولیک یک برنامهٔ غذایی است که وعدهٔ کاهش ۹ کیلوگرم از وزن را در مدت ۲۸ روز می دهد. این رژیم توسط «هایلی پومروی» ابداع شده است. او یک فنی تغذیهٔ نامدار و وکیل مصونیت با سابقهٔ تحصیل دانشگاهی در رشتهٔ علوم دامی است.

اساس این رژیم به خشکی امدن پایهٔ استعمال برخی غذاها داخل زمان های خاص است که می تواند با تسریع بنزین و ساز بدن، بوسیله لاغری کمک بکند. علاوه بر برنامهٔ غذایی هفتگی، در این رژیم لیستی از غذاهایی بود دارد که نباید بخورید. همچنین این رژیم فرد را بوسیله انجام دو تا سه میتینگ محک ورزشی داخل هفته تشویق می نرم. چنانچه در طول دورهٔ رژیم به حد موردنظرتان نرسیدید، باید رژیم را دوباره شروع بکنید و تا رسیدن به حد ایده آل تان ادامه بدهید.

پس از رسیدن بوسیله کمیت موردنظر می توانید با انجام یک هفته درون ماه یا چرخهٔ کامل ۲۸ روزهٔ رژیم متابولیک درون هر ۶ ماه معادل تان را ثابت نگه دارید. برخی از الگوهای این رژیم غذایی پایهٔ علمی دارند، اما برخی از آنها پایهٔ علمی محکمی ندارند. مراحل رژیم متابولیک



رژیم متابولیک به سه مرحله شاخه می شود که این مراحل هر هفته اعاده می شوند تا دورهٔ ۴ هفته ای این رژیم به پایان برسد. تو هر دوره بر کاربرد غذاهای مختلفی تأکید شده و توصیه هایی را برای فعالیت های فیزیکی مختلف دارد. ظرفیت وعده های غذایی درون هر بار سپرده به مدل کاهش کمیت مورد نظرتان متفاوت است. درون دامن با دستورالعمل های اصلی این پروگرام در هر وعده آشنا می شوید. مرحلهٔ مطلع (دوشنبه و سه شنبه)

طرفداران این رژیم مدعی اند که مرحلهٔ مطلع رژیم متابولیک به کاهش استرس معاون کرده و باعث می شود بدن تان دیگر تلاشی برای ذخیرهٔ روغن نکند. در طول این دو روز شما باید غذاهایی با متمایز گلوکزی بلندی و سرشار از کربوهیدرات مصرف بکنید. همچنین باید قیمت پروتئین مصرفی تان را کاهش بدهید و از کاربرد چربی ها کلا خودداری بکنید.

این اقدامات به کاهش استرس و اضطراب کمک کرده و بدن تان را برای کاهش حد آماده می نرم. همچنین ترشح هورمون استرس کورتیزول از غدد علو کلیوی نیز کاهش یافته و درنتیجه بوسیله کاهش استرس دستیار می درنگ.

غذاهای این اطراف شامل محصول های با متمایز گلوکزی اوج مانند گلابی، انبه، آناناس و طالبی و غلات طولانی سرشار از کربوهیدرات متشابه مجرای لنف دوسر، برنج قهوه ای و غله آلمانی است. نیز در این وعده باید از غذاهای سرشار از ویتامین های B و C مانند گوشت عاری چربی گاو، عدس، پرتقال، بوقلمون و کیوی استفاده بکنید. طرفداران رژیم متابولیک مدعی اند این غذاها می توانند با تهییج غدهٔ تیروئید بوسیله سوزاندن موثرتر چربی ها، پروتئین ها و کربوهیدرات ها کمک کرده و قندها را به جای پس انداز سازی بوسیله انرژی دگرگونی بکنند.

درون این کود باید حداقل یک جلسه مانور خشکی داشته باشید. مرحلهٔ دوم (چهارشنبه و پنج شنبه)

درون این جنین باید ذخیره های چربی شکسته و ماهیچه سازی ادا بشود. در کشش این چند روز باید رژیم تان سرشار از پروتئین، غذاهای بدون نشاسته و سبزیجات قلیایی باشد. همچنین باید میزان کربوهیدرات و چربی مصرفی تان را کاهش بدهید.

غذاهای سرشار از پروتئین مانند گوشت بدون روغن گاو، بوقلمون، ماهی و مرغ به عضله سازی کمک می کنند. همچنین تو این جنین باید از سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، کلم برگ، اسفناج، خیار و کولارد سبز استفاده بکنید. طرفداران رژیم متابولیک مدعی اند که کاربرد این سبزیجات می تواند به ابداع حالت قلیایی و خنثی کردن اسید بدن معاون کرده و کبد را به آزادسازی سلول های چربی تحریک بکند. استعمال این سبزیجات آنزیم ها و فیتونوترینت های (ترکیبات کارگر گیاهی که بیشتر خاصیت پزشکی دارند تا تغذیه ای) موردنیاز برای تجزیهٔ غذاهای سرشار از پروتئین را فراهم می کند.

البته نباید فراموش بکنید که بدن بوسیله طور دقیقی سطح pH خون را انتظام کرده و آن را در محدودهٔ قلیایی ۷٫۳۶ تا ۷٫۴۴ نگه می دارد. درواقع برون رفت pH خون از محدودهٔ غریزی می تواند پیامدهای قباحت به تعاقب داشته باشد. بنابراین وجود سبزیجات مفید در مرحلهٔ دوم برای سلامتی زیاد مفید است. ولی دلیل این امر به خاطر تاثیر آنها پیاده شدن قلیایی کردن خون نیست.

در کشش مرحلهٔ دوم باید حداقل یک جلسه تمرین با وزنه داشته باشید. مرحله سوم (از جمعه تا یکشنبه)

این کود برای تسریع بنزین وساز و افزایش چربی سوزی مدل سازی شده است. درون طول این سه روز باید نرخ یدکی چربی های سالم را بوسیله وهله ها و میان مرحله ها بیافزایید و مقادیر متوسطی از کربوهیدرات و پروتئین را مصرف بکنید.

غذاهایی که داخل این مرحله می توانید بخورید عبارت اند از: چربی که و چربی هستهٔ انگور، دانه مرغ، مغزها، تخم ها، نارگیل، آووکادو و زیتون. در این مرحله از رژیم متابولیک استعمال غذاهایی مانند جلبک دریایی، روغن نارگیل، میگو و خرچنگ نیز توصیه می شود. در مدت این غذاها می توانند با تهییج غدهٔ تیروئید، سوخت وسازتان را تکثیر بدهند.

در کشش این مرحله باید با فداکار فعالیت های فیزیکی، استرس تان را کاهش بدهید. ازجمله این فعالیت ها می نبوغ بوسیله یوگا، مدیتیشن و ماساژ اشاره کرد. این فرمان به معنای کاهش سطح هورمون استرس و اضافه گردش خون و ترکیباتی است که بوسیله چربی سوزی دستیار می کنند. ممنوعیت های غذایی تو رژیم متابولیک



در رژیم متابولیک باید تا حدامکان از مصرف برخی غذاها خودداری بکنید. این غذاها عبارت اند از: گندم؛ ذرت؛ لبنیات؛ سویا؛ میوه خشک؛ آبمیوه؛ قند و شکر؛ شیرین کننده های تقلبی و محصولات دربرگیرنده آن؛ کافئین؛ نوشیدنی های الکلی.

البته طرح ریز این رژیم برای گیاه خواران استثنا قائل شده و آنها می توانند از ۳ غذای شامل سویا (توفو، تمپه و ادامامه) استفاده بکنند. باید یادتان باشد که تمام غذاهای مصرفی تان باید ارگانیک بوده و دست مفید ژنتیکی نشده باشند.

درون رژیم متابولیک مصرف غذاهای غیرارگانیک و گوشت های دربرگیرنده نیترات ممنوع است. زیرا افزودنی ها، نگهدارنده ها، آفت کش ها، حشره کش ها و هورمون های موجود تو این غذاها سرعت چربی سوزی را کاهش می دهند. قوانین رژیم متابولیک

علاوه بر دستورالعمل های غذایی و فعالیت فیزیکی مربوط بوسیله هر مرحله، باید فدایی قوانین دیگر را نیز در رژیم متابولیک تعظیم بکنید. این قوانین عبارت اند از:

۱. روزانه ۵ وعده طعام بخورید.

۲. به غیر از زمان خواب، هر ۳ تا ۴ شایسته کردن غذا بخورید.

۳. تا ۳۰ دقیقه پس از بیدارشدن طعام بخورید.

۴. مراحل را بوسیله تزیین پشت عادت بگذارید.

۵. در هر مرحله تنها غذاهای همان مرحله را بخورید.

۶. تمرینات بدنی خصوصی هر وهله را به درستی عمل بدهید.

۷. به ازای هر کیلوگرم از وزن تان، تقریبا ۶۰ سی سی آب در روز بخورید.

۸. از مصرف گندم، ذرت، سویا، لبنیات، میوه خشک، آبمیوه، شکر، شیرین کننده های مصنوعی، کافئین و نوشیدنی های الکلی خودداری بکنید.

۹. تا حدامکان غذاهای ارگانیک بخورید.

۱۰. گوشت های دربرگیرنده نیترات را کاربرد نکنید.

۱۱. حتما ۲۸ روز رژیم را طولانی دنبال بکنید و تا زمان بزمین نشستن به وزن ایده آل تان آن را اعاده بکنید.

۱۲. برای مدلل ماندن وزن تان، رژیم متابولیک را یک هفته در هر ماه یا یک دورهٔ ۲۸ روزه در هر ۶ ماه اعاده بکنید. آیا رژیم متابولیک به کاهش اندازه معاون می کند؟



رژیم متابولیک احتمالاً بوسیله چند دلیل می تواند به کاهش حد کمک بکند.

مقدمه اینکه رژیم دربرگیرنده غذاهای طولانی و فرآوری نشده است. این حکم می تواند معیار فیبر دریافتی تان را افزایش داده و به کاهش وزن کمک بکند.

برهان اینده حذف سویا، گندم، قند و شکر و شیرین کننده های مصنوعی از رژیم غذایی تان باعث کاهش چشمگیر کالری دریافتی تان می شود. درنتیجه مرده تر می توانید پیمانه تان را کاهش بدهید.

همچنین تمرین فیزیکی منظم می تواند نمونه کالری سوزی را اضافه داده و به کاهش وزن معاون بکند.

و برهان انتها اینکه مصرف آب متجاوز که درون این رژیم بر آن تاکید شده، می تواند بوسیله کاهش اشتها و افزایش کالری سوزی و لاغری معاون بکند. سایر فواید رژیم متابولیک

رژیم متابولیک علاوه کنار لاغری فواید دیگری نیز برای بدن بوسیله همراه دارد. بود ارج زیادی میوه، سبزیجات، پروتئین های بدون چربی و روغن های سالم سبب شده ویتامین ها و مواد معدنی موجود داخل رژیم متابولیک از بسیاری از رژیم های غذایی دیگر بیشتر باشد.

مسوده نسبتا طولانی این رژیم در ممنوعیت استعمال فداکار غذاها می تواند میزان اخذ غذاهای فرآوری شده و کم سود را بوسیله طور چشمگیری کاهش بدهد و بوسیله ستاندن غذاهای غنی و باارزش دستیار بکند.

همچنین فیبر فراوان موجود تو رژیم متابولیک می تواند به سلامت گوارش، کنترل قند خون، استحکام عملکرد مغز و مایه زنهار کمک بکند. بررسی الگوهای رژیم متابولیک و راستی آزمایی آنها

رژیم متابولیک می تواند عوارضی همچنین به دنبال داشته باشد. مبنای علمی ضعیف

رژیم متابولیک اصرار خاص ای بر کاربرد برخی غذاها دارد تا بتواند سوخت وساز را افزایش داده و بوسیله کاهش وزن معاون بکند. درحالی که شواهد علمی اندکی در حمایت از فدایی از الگوهای این رژیم حیات دارد. به عنوان مثال در مرحلهٔ اول استعمال غذاهایی با متمایز گلوکزی فراز و سرشار از کربوهیدرات به عنوان راهی برای تحریک غدد فوق کلیوی به تولید هورمون استرس کمینه و آمادگی بدن برای کاهش وزن نشانی شده است. این درحالی است که براساس تحقیقات استفاده زیاد کربوهیدرات های میسر می تواند باعث اضافه سطح هورمون استرس بشود. برضد برخی ادعاها هیچ شواهدی مبنی بر اینکه مصرف غذاهای سرشار از کربوهیدرات بخاطر ۲ روز متوالی بتواند از استرس و هیجان بکاهد، وجود ندارد.

در مرحلهٔ دوم ادعا می شود استعمال ارج زیادی پروتئین و سبزیجات قلیایی باعث عضله سازی، تنظیم pH و کمک به کبد می شود تا سلول های چربی بیشتری را بشکند. رژیم های سرشار از پروتئین به عضله سازی کمک می کنند؛ مخصوصاً اگر این رژیم ها با تمرینات قدرتی همراه بشوند. ولی هیچ شواهدی حیات ندارد که استعمال سبزیجات بخاطر تنظیم pH خون کار کننده باشد. درواقع شواهد فراوانی وجود دارد که بدن فارغ از تغذیه تان می تواند به طور غریزی pH خون را تو یک محدودهٔ مشخص مدلل نگه دارد. همچنین هیچگاه مطالعه ای مدال نمی دهد که سبزیجات قلیایی بتوانند کبدتان را به آزادسازی سلول های چربی تهییج بکنند.

یک الگوی عمدهٔ دیگر رژیم متابولیک تهییج سوخت وساز و افزودن آن و افزایش کاهش اندازه است. درحالی که هیچ معاینه ای در کنف از این نظریه بود ندارد که فریب اعطا کردن سوخت و ساز بدن بتواند راهی برای کاهش وزن باشد. فداکار غذاها می توانند باعث افزایش خفیف سوخت وساز بشوند. ولی این تکثیر قلیل بوده و نمی تواند وزن تان را به طور بنیادی کاهش بدهد.

درنهایت هیچ شواهدی حیات ندارد که مصرف غذاهای ارگانیک یا گوشت های عاری نیترات بتواند تاثیری در بهبود عملکرد ریه پهلو روغن سوزی داشته باشد. سختی رژیم متابولیک

بسیاری از منتقدان این رژیم را به خاطر مشقت اش دون سوال می برند. بسیاری از افراد از فراوانی دردسرهای این رژیم از توزین، کمیت گیری و آماده سازی طولانی غذاها شکایت دارند و معتقدند متعاقب کردن این رژیم در عمر پرمشغلهٔ این روزها کار دشواری است.

دنبال کردن رژیم های خاص و پرمحدودیت مانند رژیم متابولیک برای کسانی که مجبورند خیلی از وعده ها را درون بیرون از خانه طعام بخورند یا مهمانی ها و رسوم های زیادی را داخل پیش دارند، ابکی است. ممنوعیت فداکار غذاهای مفید

اگرچه لیست بلند غذاهای ممنوعه بسیاری از غذاهای فرآوری شده و کم سود را در خود جای داده، ولی برخی غذاهای بسیار طرز کار همچنین در همین مسوده راحتی پژمرده اند.

بوسیله عنوان شهید سویا یکی از غذاهایی است که می تواند سطح کلسترول را کاهش داده و شامل فدایی ترکیباتی است که با عطارد مبارزه می کنند.

کافئین یکی دیگر از غذاهای ممنوعه است که می تواند به بهبود عملکرد مغز، نگهداری در طبق آلزایمر و پارکینسون و کاهش کار بزرگ افسردگی کمک بکند. یک نمونه از برنامهٔ غذایی رژیم متابولیک

در عرشه یک مقیاس از برنامهٔ رژیم متابولیک تو هر وعده آمده است. یادتان باشد که اندازهٔ وعده ها بوسیله کود و شعار خود شخص بخاطر کاهش وزن بستگی دارد. مرحلهٔ ۱ صبحانه: اسموتی انبهٔ منجمد بدون لبنیات؛ میان وعده: آناناس؛ ناهار: سینهٔ مرغ کبابی همراه با برنج وحشی؛ میان وهله: توت فرنگی؛ شام: ماهی کبابی همراه با سبزیجات؛ میان وعده: هندوانه. مرحلهٔ ۲ صبحانه: املت سفیدهٔ تخم مرغ با اسفناج و قارچ؛ میان مرحله: برش هایی نازکی از گوشت مزه دار شدهٔ بوقلمون؛ ناهار: سوپ مرغ و سبزیجات؛ میان وعده: ماهی سالمون دودی همراه با خیار؛ شام: آب پز گوشت بدون چربی بره؛ میان کود: یک لیوان شیربادام شیرین نشده. مرحلهٔ ۳ صبحانه: نان تست همراه با تخم مرغ و گوجه فرنگی و پیاز؛ میان وعده: کرفس همراه با کرهٔ بادام؛ ناهار: سالاد مرغ همراه با گوجه فرنگی و اسفناج؛ میان مرحله: خیار همراه با گواکامولهٔ خانگی؛ شام: میگو همراه با فتوچینی اسفناج؛ میان وعده: گردو.

برای پیداکردن دستور کار های غذایی جایگزین می توانید در سایر وبسایت های اینترنتی جستجو بکنید. درون امتداد بخوانید: رژیم غذایی سالم محتوی چه خوراکی هایی می شود؟
فراق خویش و دلتنگی، خیر شعر امروز، که حکایت سرمد عاشقان است. دردی که شاعران رمان کرده اند و نویسندگان به نثر کشیده اند. آنکه مشتاق بوده داخل هر زمان برای غلبه بر دلتنگی راهی روبرو کرده و به وصال معشوق فصیح است. تو این میان نامه نگاری یکی از متد های فراموش شده وصل و عاشقی ست که این روزها با وجود تکنولوژی و گوشی های هوشمند، اندک کسی به سراغ آن می رود. تو ادامه، معرفی کردن کتاب پریدخت، مراسلات پاریس طهران، کتابی درباره دلتنگی و بی تابی های یک عاشق و چیز عزیز و پربها که بخاطر مدتی از غم دور بی ریا اند را می خوانید. کلماتی که حدود صد سال پیش بین یک زوج ایرانی رد و بدل شده است! حتما بخوانید:معرفی کتاب دزیره؛ عاشقانه ای در دل تاریخ فرانسهکتاب چشمهایش اثر بزرگ علوی؛ روایت عشقی نافرجام در سال های مبارزهکتاب ربه کا جای پا دافنه دوموریه؛ داستان رذیلت داخل مقابل معصومیت شناسنامه کتاب

عنوان کتاب: پریدخت

سخن سنج: حامد عسکری

تعداد صفحات: ۱۴۰ ورقه درباره تاریخچه پریدخت، مراسلات پاریس طهران

پری دخت روایت نامه نگاری عاشقانه بین زن و مرد جوانی ست که داخل فراق هم می سوزند و کلمه به واژه این نامه ها راوی این اشتعال است. سرور محمود و پریدخت هر دو بی جنبش طهرانِ زمان مشروطه بوده اند. آقا محمود برای خواندن فراگیری طبابت به پاریس رفته است و پریدخت را چشم هوی گذاشته است و زمان حال تنها نامه نگاری ست که از درد کناره گیری این دو عاشق می کاهد. نگارش تاریخ پریدخت از یک شب زمستانی شروع شده و چیزی حدود یکسال کشش کشیده است. عشق بوسیله وطن و میهن پرستی موضوعی ست که نویسنده در خلال این روزنامه نگاری ها نیز بوسیله آن پرداخته است. این کلکسیون شامل ۴۰ مجله است و به گفته نویسنده «داستان این نامه ها هیچ انطباق نعل به نعل بیرونی و اصلی نداشته و صرفا زاییده حافظه الکن من است.»

نثر به کار برده شده در این کتاب، زبان و نثر دوران قاجار است. با این وجود در انتهای تاریخچه لغت روزنامه مختصری برای آشنایی با معانی کلمات به فرمان رفته در متن کتاب، قرار داده شده است.

حامد عسکری شاعر و اراده سرا بعد از تجربه درون مملکت شعر و ترانه با نگاشتن این مجموعه به سراغ نثر رفته است. این اولین اثر رسمی نثر حامد عسکری است. آیا این تاریخ برای شماست؟

زندگی در عصر تکنولوژی علاوه به خشکی امدن تمام امکانات و مزیت ها، مجال کمتری برای خواندن و نگاشتن در اختیار ما قرار داده است. این روزها با وجود اینترنت و شبکه های اجتماعی، رسم نامه نگاری بین آن ها که مشتاق و پر ارزش اند، امری بی مجرد و خارج از تحمل تلقی می شود. اما قرائت کردن تاریخ هایی از این دست، نوع دیگری از عاشقی را درون روزگاران ابد روایت می یواش که بدون هیچ پیام رسانی و با استفاده از تنها قلم و کاغذ، روایتگر عشق میان دو عاشق بوده است. همانگونه که حامد عسکری داخل اول کتابش تصنیف: «حکم حیاتی عاشقی فرمان ای است که این روزها خواه یادمان رفته خواه از روی نسخه فرنگی اش تقلید می کنیم. خالق درنگ این روزنامه ها به درد عشاق روزگارمان بخورد.» تو حاشیه نویسی کتاب پریدخت

هرچند که طراحی و صفحه آرایی تاریخ ها بر جاذبه و پایگاه اثر تاثیر به سزایی دارد، اما موضوعی ست که امروزه ناچیز توسط ناشران تک توجه فراغت می گیرد. با این حال طراحی جلد، صفحه بندی و حتی سنخ فونت مصرف شده در این کتاب از یکسره نقاط مثبتی است که بی قراری زمان با خوانش این مجله ها، شما را در حال و هوای مکتوبات دوروبر قاجار قرار خواهد انصاف. جزء هایی از تاریخ

تصدقت گردم! پریدخت جان! پس ازآن از سلام. امروز سه گانه روز است که در پاریس یا به قول خودشان «پغیس»، رحل اقامت افکنده ام و فراغت است بعون الله و منته، همانگونه که ذکرش رفت، فراگیری طبابت بخوانم. اقامتگاهمان عمارتی است در حوالی فاکولته طب که تمهیداتی به عادت دارد و اسباب معاش داخل مقبول و دلپذیر مهیاست. کتابخانه ای معظم و مفصل هم در کثیف همین عمارت چند دستگاهی است که اوقات فراغت بال را تو آن می گذارنم؛ اما جز خاطر عاطرتان می گذارد. جامه دان را که باز می کنم، رایحه وطن را انگار هنوزا دارد. و آه از عطرها که با این غریب دور افتاده از وطن، چه ها نخواهد کرد… تو ادامه بخوانید: تاریخچه عشق سالهای وبا؛ عاشقانه ای جذاب و ماندنی از گابریل گارسیا مارکز