چوب آسیا

۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

امروز و با عفو زمان و دخول مدهای مختلف، توجه به پوشش، آرایش و پیرایش در میان مردم به ویژه قشر کبیر افزودن یافته و آرایشگاه های زنانه کم کمتر تحول کاربری داده اند و به تالار های مد، محلی برای ماساژ، پاک سازی پوست، اپیلاسیون، انواع پرسینگ، کاشت ناخن و مژه، تاتو و دیگر امور با مقدار های سرسام آور دگرگونی شده اند و در این رهگذر چنان تعداد مشتریان تالار های نظم رو بوسیله افزایش است که تقاضا برای ورود به این حرفه بیشتر شده.

سلمانی ها از هیچگاه طرز کار برای جلب و جذب مشتریان خویشتن دریغ نمی کنند. مشتری نیز بخاطر داشتن ظاهری قشنگ و استقبال از مدهای روز مجهز به صیقل مبالغ بالاست. داخل چند سال اخیر علاوه کنار اجاره صندلی، سلمانی های زنانه تو نقاط متنوع شهر با شعار این که تو این تالار ها به دنبال کارآفرینی هستند، عکس های خدمات ارائه شده به مشتریان خود را در فضای مجازی منتشر می کنند تا بتوانند با افزایش فالوئر خریدار بیشتری جذب کنند. اگر چرخی درون فضای مجازی بزنیم ورق های سالن های انواع با مدل های متنوع را خواهیم رویت که هر یک به سیاق ای درصدد خودنمایی هستند و چشم هر ببننده ای را بوسیله خویشتن جذب می کنند.

امروزه خدمات سلمانی و عمل امور جانبی و اغلب پرخطر بیش از پیش مورد توجه سراب جوان صبر خمود است و مردمی که خواستار تزیین هرچه بیشتر خود هستند، حاضرند برای یک شب مبالغ هنگفتی پرداخت کنند. همین امر باعث شده در آرایشگاه هایی که در میان آدم لقب و رسمی پیدا کرده اند، نسبت به دیگر آرایشگاه های سطح شهر مسکوک بسیار رفعت و قابل توجهی از خریدار دریافت کنند و بیشتر مشتریان مخصوصا عروس ها بدون اعتراضی این مبلغ را پرداخت می کنند، به طوری که به دفعات در بسیاری از سلمانی های زنانه شاهد تخلفات صنفی از جمله گران فروشی و عدم درج سیاهه قیمت خدمات هستیم. بی توجهی آرایشگران بوسیله نرخ مصوب انجمن

«کژال. م» یکی از شهروندان سنندجی در پاسخ به این سوال که آیا مقدار هیئت قانونگذاری در آرایشگاهی که مراجعه می کند درج شده و پهلو اساس آن هزینه را صیقلی می کند، می گوید: وقتی از صاحبان آرایشگاه درون تک قیمت سوال می پرسی می گویند آرایشگاه ها نرخ مشخصی ندارند. وی می افزاید: آرایشگرها هر چقدر که در کارشان خبره شوند، می توانند قیمت ها را بالا ببرند و اگر اعتراض کنیم هم تلاقی مناسبی ندارند.

این شهروند سنندجی اعتراف می کند: نه تنها قیمت آرایش بلکه هزینه امور جانبی مانند تاتو، کاشت ناخن و مژه داخل سلمانی ها متفاوت است و به دلیل تقاضای مشتری این روزها در همگی آرایشگاه ها این خدمات توسط افرادی که به تری مدرک محزون اند ارتکاب می شود. فدایی از آرایشگاه ها برای مکان نماندن از راسته رقابت، صندلی مغازه را به فداکار افراد تازه کار برای انجام این امور اجاره می دهند که قابل اطمینان نیستند. بنابراین بسیاری از مردم برای قبض خدمات بهتر حاضرند مبلغ بیشتری را پرداخت و بوسیله افراد ورزیده و متخصص مراجعه کنند. برخورد با آرایشگاه های غیرقانونی

«فرشته. ک» از دیگر شهروندان سنندجی در مورد آرایشگاه های زنانه می گوید: رقابت بین آرایشگاه های زنانه رفعت پژمان و هر آرایشگاهی برای برتری خویشتن از رقبا، گستره خدمات خویشتن را افزایش داده است، تا جایی که از قالب سلمانی بیرون شده و به امور مرتبط با پزشکی نظیر تاتو، سوراخ کردن گوش و پرسینگ هم می پردازد. وی می افزاید: چند آرایشگاه داخل شهر شناخته شده هستند و بسیاری از مردم روزها و ساعت های پیاپی در صدای زیر مردانه شانس می مانند و اختلاف قیمت ها را به تسلط آرایشگرها تماس می دهند و از آنها استقبال می کنند. این شهروند سنندجی اشعار می درنگ: این روزها هر خانمی با گذراندن چند دوروبر کوتاه مدت، آرایشگر می شود و به رخساره عرفی و گاهی غیرقانونی تو منزل یا پارکینگ منزل خود فعالیت می کند. امیدوارم با افرادی که غیرقانونی کار می کنند برخورد شود. منع آرایشگاه ها از عمل امور خطرناک

رئیس اتحادیه بانوان آرایشگر تو مورد نرخ های مختلف خدمات آرایشگاه ها می گوید: تو درجه نخست مشتریان مقصرند، چراکه زمان رجوع بوسیله آرایشگاه به هیچگاه عنوان به نرخ تعیین شده توجه نمی کنند، بارها این موضوع را اتحادیه مطرح کرده و مشتری باید در زمان مراجعه به آرایشگاه بوسیله این بنیادی توجه نرم. «پوران قادری» می افزاید: به همه سلمانی ها سواد ارزش اطلاع دادن شده و همه آنها موظف به نصب آن تو معرض دید یکسره هستند، آرایشگر نیز باید بر اساس نرخ اتحادیه برای مشتری فاکتور صادر کند، داخل جاهل این صورت مشتری می تواند از سر اتحادیه این مورد را پیگیری کند.

مهتر اتحادیه بانوان آرایشگر ادامه می دهد: به تمام آرایشگاه ها در نقاط مختلف یک قیمت ابلاغ شده و با هرگونه گران فروشی تلاقی می کنیم، البته برخی از مشتریان در قبال مبلغ بالاتر عاشق زیور و پیرایش متجاوز خوب هستند و تکرار این امر از سوی مشتریان انگیزه گرانی نرخ ها و تفاوت آنها می شود. قادری تصریح می کند: اتحادیه ۲ روز در هفته آرایشگاه ها را بازرسی می کند و علاوه کنار آن ماهانه ۲ تا ۳ بار اکیپی متشکل از معاونت غذا و دارو، بهداشت، تعزیرات و اتحادیه از سلمانی های سطح قریه بازرسی می کند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، گزارشی در این باره تهیه و به آن استفهام می شود.

رئیس هم گذاری بانوان آرایشگر درمورد اقدامات رو به بسط در سلمانی ها تحت نشانی کاشت ناخن، اپیلاسیون، تاتو و سایر امور بیان می کند: اپیلاسیون بوسیله رخساره تخصصی و معمولی، تاتو، کاشت ناخن و دیگر موارد جانبی علاوه بر مدرک چراغانی و پیرایش نیازمند مدرک تخصصی در این امور است.
قادری درباره دربست صندلی در سلمانی ها می گوید: کرایه صندلی از مواردی است که امروز به دلیل تکثیر قیمت بیکاری اب شده و بنابراین تنها باید به افراد دارای مدرک و تخصص لازم اجاره داده شود.

وی تصریح می کند: داخل هر سلمانی تنها کسی که دارای سند مورد نظر است حق ادا تاتو، اپیلاسیون و دیگر موارد را دارد و تو غیر این صورت نافرمانی بوده و تو این باره روزمره تماشایی ۳ تا ۴ تک شکایت از لفظ مشتریان هستیم. مهتر هیئت قانونگذاری بانوان عنوان می درنگ: سلمانی ها از عمل امور پرخطر مانند سوراخ کردن گوش، پرسینگ، پلکسر و کوچک کردن دماغ منع عرفی شده اند. وی اظهار می بطی ء: امور پرخطر معمولا از لفظ افرادی که صندلی اجاره می کنند انجام می شود، بنابراین با شخص خاطی و آرایشگر برخورد می کنیم. افزایش روزافزون تعداد آرایشگاه ها

قادری می افزاید: با افزایش روزافزون تعداد آرایشگاه ها و افزایش اجاره بهای مغازه ها استاندارد امر این قشر همچنین کاهش یافته، بنابراین درخواست معادل صنفی را ارائه داده ایم و امیدواریم با موافقت و اجرای این طرح این مشکلات ساماندهی و از ازدیاد آنها جلوگیری شود. وی درون ادامه هواخواه شریک شدن اجتماع بانوان می شود و اضافه می کند: اتحادیه آرایشگران با ۳ بازرس برای یک شهر و جمعیت حدود ۶۰۰ هزاره نفر هرگز نمی تواند بوسیله همگی آرایشگاه های ایالت به صورت پی تو معلول مراجعه کند، بنابراین مشتریان با التماس فاکتور کنار اساس ارج های ابلاغ شده از لفظ انجمن و انجام ندادن امور پرخطر از گرانبها فروشی و ابداع مشکلات جلوگیری کنند و در عارض مشاهده هر رویه تخلف آن را با اتحادیه گزارش دهند. آمار بالای تخلفات صنفی سلمانی ها    

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان اظهار می کند: در صورتی که آرایشگران از بها های اعلام شده انجمن آرایشگران انقیاد نکنند و مشتاق مبالغ بالاتری داخل قبال عمل کار خود باشند، نافرمانی محسوب شده و با آنها برخورد می شود. «سید نجیم حسینی» می افزاید: تو برخورد با آرایشگران متخلف داخل کشش یک سال مانند دیگر اصناف به خشکی امدن مبنای قانون داخل وعده اول و دوم بخاطر آنها جزای نقدی درون نظر پژمان می شود و در مرحله ثالث درون محل کسب پارچه نصب خواهد شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان تصریح می درنگ: گران فروشی، استعمال از مواد ساختگی و قاچاق تقلبی سرکشی محسوب می شود و میزان جزای نقدی داخل نظر گرفته شده بخاطر متخلفین نیز توسط بازرسان صنعت، معدن و تجارت در زمان نظارت برآورد می شود. حسینی اظهار می بطی ء: عمل هر گونه تاتو در آرایشگاه ها تخلف است و در صورت گزارش و مشاهده با آنها تلاقی می شود. مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان با نمایش آماری از تخلفات آرایشگاه های زنانه گزارش شده اظهار می بطی ء: از ابتدای سال سیال تاکنون ۱۲ فقره پرونده تخلف سلمانی بانوان با ارزش ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال که اکثرا گران فروشی بوده به تعزیرات حکومتی استان انتقال داده و برای آنها رای صادر شده است.