چوب آسیا

۱۰ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  علی اصغر جمعه ای روز یک شنبه ۳۱ فروردین افزود: پروگرام ریزان و مسئولان باید برای تامین مسائل مالی تولیدکنندگان واقعی به منظور جنبش تولید و رونق اقتصادی راهکارهای متفاوتی محسوس کنند و تنها به تسهیلات بانکی، آن هم با قوانین مشت و پاگیر آن، اکتفا نشود.

وی با اظهار این که واحدهای تولیدی غیر از مباحث بانکی، بخاطر جبران کمبود نقدینگی راهکار دیگری ارایه نمی کنند، تصریح کرد: شرایط تسهیلات بانکی بخاطر رفع مشکلات واحدهای صنعتی، به ویژه برای تامین منابع مالی این واحداها مطلوب محو و صنعتگران استان سمنان را بدهکارتر می کند.

رئیس حجره بازرگانی، صنایع، معادن و کشت استان سمنان ادامه عدل: بالا بودن قیمت سود، کوتاه بودن دوره بازپرداخت تسهیلات، قوانین دست و پا گیر نظم بانکی و طلب وثیقه های سنگین رمق تولید را از صنعتگران استان گرفته است.

وی تحقق کمال مطلوب سال را نیازمند ملزوماتی برشمرد و افزود: جهش تولید بوسیله دنبال رونق تولید آمده است و عملیاتی شدن این شعار و راهبرد نیازمند ابزارهایی همچون بازنگری و ارامش قوانین و مقرارات و تسهیل امور است که کمینه مدنظر پاره اجرایی کشور است.

جمعه ای با اشاره به بحران شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن پهلو اقتصاد، تاکید کرد: صرفه جویی از این بحران منفعل شده است و با گذشت ۲ ماه از آغاز بحران در کشور بسیاری از فعالیت های اقتصادی ایستا مانده و امکان پذیر است تا مدتی دنباله یابد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان  یادآور شد: با توجه به شرایط حاکم، باید حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی نیمه فعال استان علاوه پیاده شدن جبران این رکود، در راستای برنامه های توسعه ای در این مدخل مدنظر باشد.

زیاد از یک هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی و صنعتی دارای پروانه نصیب برداری تو استان ۷۰۲ هزار نفری سمنان کوشا است.
شقه قرن پس از شکست مأموریت آپولو ۱۳ که درجریان آن نزدیک بود سه گانه فضانورد ناسا جانشان را ازدست بدهند، این پرسش مطرح می شود که آیا دفعه ی بعد که مردم پس از بسیار از ۵۰ سال عازم قمر زمین خواهد شد، سفری ایمن تر خواهد داشت یا نه. داگلاس استنلی، رئیس و مدیر اجرایی مؤسسه ی ملی هوافضا، نهادی پژوهشی و غیرانتفاعی درون شهر همپتون ویرجینیا می گوید «ما اکنون سامانه هایی مطمئن زیرفون دراختیار داریم.»

به نیم قرن پیشرفت در دیگر متد های حمل ونقل فکر کنید. خودروهای جدید بوسیله مجموعه ای از نوآوری هایی شگفت انگیز ازجمله ترمز ضدقفل، کیسه ی هوا، ترمز خودکار اضطراری و دوربین های پشتیبانی فراهم هستند که تو خودروهای متعلق به دهه ی ۱۹۷۰ اثری از آن ها به چشم نمی خورد. اکنون اگر قطاری درون قانون پیچ با سرعت رفعت درحال لول باشد، سامانه های ایمنی بوسیله نعوظ خودکار ترمزها را بوسیله کار می اندازند. سوانح هوایی تا اینکه باوجود اضافه چند برابری شمار پروازها، نسبت به گذشته بسیار کمینه شده اند.

تیرگی راکت ها و فضاپیماها همچنین درحال کاهش است. بوسیله گفته ی استنلی زمان حال به اجزای ادوات نقلیه ی فضایی ازجمله راکت ها درمقایسه با دهه ی ۶۰  اطمینان بیشتری وجود دارد؛ بدین مجرد که سفر مربوط باینده به آماج ماه که برای میانه ی دهه ی ۲۰۲۰ پیش دماغ شده است، ایمن تیز ولی نه ایمن ترین خواهد بود. جین کرانز، مدیر پرواز که در شب ۱۳ آوریل ۱۹۷۰، خلال بروز نقص فنی تو آپولو ۱۳، مسئول کنترل مأموریت بود، می گوید درعرصه ی پروازهایی فضایی، شما تو محیطی به شدت پردردسر فعالیت می کنید.

چپ: خدمه ی آپولو ۱۳: (ازچپ به راست) جیمز لاول فرمانده. جک سویگرت خلبان ماژول حکمرانی و فرد هایسه خلبان ماژول ماه نشین. راست: رابط وهله ی سوم کنار فراز ماژول ماه نشین مأموریت آپولو ۱۳. پس از ترکیدن درون ماژول سرویس، ماژول ماه نشین به نشانی قایق نجات برای فضانوردان به کار رفت.

مأموریت آپولو ۱۳ دو روز زودتر پرتاب شد بود و سه فضانورد مجهز داخل فضاپیما ازجمله جیمز لاول، جک سویگرت و فرد هایسه، تو زمان وقوع سانحه داخل فاصله ی زیاد از ۳۲۰ هزار کیلومتری از زمین بودند و داخل مسیر تبدیل شدن بوسیله پنجمین خدمه ی آمریکاییِ رسیده بوسیله ماه قرار داشتند. قدری پس از ساعت ۲۲، کنترل مأموریت از سویگرت، خلبان ماژول حکومت که راحتی بود به دور ماه بچرخد، امید «اختلاط کرایوژنیک » را انجام دهد؛ مقرری ای معمول که بوسیله طور مختصر اکسیژن و هیدروژن فوق سرد درون مخازن سوخت را مرکب و از جداشدن سوخت ها از یکدیگر که باعث خبط در تشخیص تنگ کردن می شود، واداشتن می کرد.

به محض آنکه سویگرت کار را ادا کرد، فضاپیما لرزید و چراغ های بانگ مشهود شد. او به کنترل مأموریت گزارش عدالت «خاطر می کنم اینجا دچار مشکل شده ایم.» در همان لمحه واضح نبود که شاق پیش آمده تا چه حد جدی است. کرانز به یاد می آورد که درون دقایق اولیه پندار می کرد بغرنج برقی جزئی به حیات آمده است. بعد عضوی دیگر از کنترل مأموریت گفت خدمه انفجاری واقعا بزرگ را گزارش داده است.»

سیم های درون مخازن اکسیژن در ماژول سرویس، بخشی از فضاپیما که نیروی پیش رانش و صاعقه را تأمین می کرد، آسیب دیده بود؛ اما هیچ کس تو آن زمان نمی دانست مشکل چیست. وقتی سویگارت کلید را زد، جرقه ای ایجاد شد که عایم سیم ها را مشتعل کرد. پس ازآن خزانه منفجر شد و محتویاتش درون فضا ریخت. دیگر انبار اکسیژن همچنین آسیب دید و دستخوش نشتی شد. اکسیژن نه عزب برای نفس کشیدن فضانوردان ضروری بود، بلکه پیش روی فضاپیما را همچنین امکان پذیر می کرد.

ماژول فرمانروایی بوسیله سرعت داشت ازدست می رفت؛ اما ماژول ماه نشین که بوسیله ماژول سلطنت متصل بود، دروضعیت سالم قرار داشت. والا حکم گلن لانی، مدیر پرواز که شیفت کاری اش پس از تکمیل کار کرانز آغاز شد، فضانوردان آپولو ۱۳ بوسیله درون ماژول ماه نشین خزیدند و از آن به عنوان قایق نجات استفاده کردند.

مهندسان در کنترل مأموریت قادر به رفع مجموعه ای از مشکلات خطیر بودند؛ مثلا می توانستند فیلترهای ماژول فرماندهی را موقتا به نحوی درون سامانه ی حذف کربن دی زنگ سطح نشین به کار اندازند تا از تشکیل این گاز در سطوح مهلک بخاطر فضانوردان جلوگیری کنند. مهندسان نیز بخاطر رساندن آپولو ۱۳ به مسیر بازگشت بوسیله زمین، احتراق موتور بوسیله وسیله ی ماژول ماه نشین را محاسبه کردند و دریافتند چگونه ماژول سلطنت را با نیروی محدود موجود دوباره به کاراندازند.

چپ: فضاپیما به دور ماه چرخید تا با دستیار گرانشی آن به زمین بازگردد. اگر انفجار در نقطه ای متفاوت از مأموریت عارض می داد، فضانوردان ممکن بود قادر به بازگشت به خانه نباشند. راست: نمایی تاریک از اتاقک ماژول ماه نشین با چند چراغ اعلام خطر سرخ.

۸۷ شایسته کردن پس از انفجار، فضانوردان آپولو ۱۳ بوسیله سلامت درون اقیانوس اطلس افتادند. کرانز گفت: «غلام بسیار مطمئن بودم. هربار در هر پرتاب، باور داشتم که آن ها را به خانه بازمی گردانیم. اطمینان داشتم.» با این حال، نوبت همچنین با فضانوردان یار وجود. اگر ترکیدن در زمانی بعدتر و پس از آن اتفاق می افتاد که سطح نشین قمری به همراه لاول و هایسه بوسیله سمت ماه حرکت کرده بود، ماژول فرماندهیِ جداشده بوسیله همراه سویگرت تو مدار ماه سرگردان می شد و از آن طرف لاول و هایسه نیز بدون داشتن هیچ راهی بخاطر بازگشت بوسیله خانه، روی سطح ماه گیر می افتادند.

تصادف ی انفجار مخزن اکسیژن، عزب خطری نبود که از بیخ گوش فضانوردان مأموریت های آپولو گذشت. درجریان مأموریت تاریخی اولیه فرود روی ماه، پیش از آنکه نیل آرمسترانگ نقطه ای را بخاطر نشستن نمودار کند، سطح نشین تقریبا از سوخت خالی شده بود. همچنین وقتی مأموریت آپولو ۱۲ آماده ی ترک زمین می شد، حین برخاست راکت ساترن ۵، برق رخ عدل و سامانه های برقی را دستخوش دردسر کرد؛ ولی یکی از کنترل کنندگان باهوش مأموریت با سیاق اندازی دوباره ی سامانه های برقی، باعث شد راکت درون خوش نویسی خود سرمد بماند.

آنچه دانشمندان درون ۵۰ سال گذشته آموخته اند، ظن وقوع چنین مخاطراتی را به حداقل رسانده است. اکنون نقشه هایی بسیار جزئی تر از سطح ماه وجود دارد، مقررات پرتاب سخت گیرانه تر شده اند تا از تلاقی دوباره ی برق جلوگیری شود و ابزارهای هواشناسی نیز اکنون در شناسایی شلوغی وعده الکتریکی در جو پیش از تخلیه ی آن با صاعقه توانمندتر هستند.

عرشه اربابی دونالد ترامپ، ترجیح اصلی ناسا بازگرداندن فضانوردان بوسیله ماه است. سال گذشته، دولت او زمان فرود اولین مأموریت سرنشین دار را از ۲۰۲۸ به ۲۰۲۴ تغییر داد؛ هرچند با تصادم مجادله دنیاگیری ویروس کرونا و تاخیرهای به وجودآمده درپی آن، تردید و وسواس ها درباره ی امکان حفظ این زمان بندی افزایش یافته است. ناسا با الهام از نام خواهر آپولو در افسانه های یونانی، پروگرام ی بازگشت به ماه را آرتمیس نامیده است.

مقایسه ی مستقیم مأموریت های آرتمیس و آپولو چندان راحت حلق.؛ مربوط به ناسا هنوز درباره ی تمام جزئیات فرود روی ماه تصمیم گیری نکرده است. درواقع این سازمان برای بازگشت به ماه بوسیله دو وسیله نیاز دارد: نخست راکت غول کالبد اسپیس لانچ سیستم که مقیاس ی قرین امروزی ساترن ۵ محسوب می شود و دوم کپسول مسافربری اوراین که کارکردی همچون ماژول حکمرانی آپولو دارد اما بزرگتر است.

اوراین می تواند بسیاری از وظایف را به نعوظ خودکار ایفا دهد؛ ولی فضانوردان همچنان قادر خواهند بود تا درصورت نیاز کنترل دستی فضاپیما را برعهده بگیرد. نیز کنترل کنندگان روی زمین نظیر بوسیله پرواز درآوردن هواپیمایی عاری سرنشین قادر به کنترل فضاپیما از راه دور خواهند حیات. اما بخش کلیدی ساختار آرتمیس - سطح نشین قمری - هنوز برگزینی نشده است. ناسا برای پیدایش ماه نشین رویکردی تجاری را درپیش اندوهناک و درصدد انبازی با بلوارجین، شرکت هوافضای متعلق به جف بزوس، بنیان گذار و مدیرعامل آمازون و همچنین بوئینگ، سازنده ی مرحله ی ابتدا راکت اسپیس لانچ سیستم  است. این سازمان می خواهد تأمین مالی متجاوز از یک سامانه ی فرود قمری را برعهده بگیرد.

تا همین اواخر جیم برایدنستاین مدیر ناسا اصرار داشت که به جای اتخاذ رویکردی یکپارچه و مستقیم همچون دستور کار ی آپولو، سطح نشین به طور مجزا ارسال و به رله فضایی کوچکی به نام گیت وی داخل مدار ماه متصل شود. فضانوردان بعد سوار بر کپسول اوراین و برفراز اسپیس لانچ جهیز عازم ماه مه شوند و وقتی به نشانه برسند، بوسیله گیت وی متصل خواهند شد و از آنجا درون سطح نشین می جریان و بوسیله جانب سطح ماه حرکت می کنند.



سخنرانی جیم برایدنستاین مدیر ناسا درمقابل اجزای اسپیس لانچ سیستم درون کارخانه ی مونتاژ میشو تو نیواورلئان تو ماه دسامبر

با اجزای بیشتر، پرتاب های پیش تیز و اتصال های متعدد، فرصت بروز خطا تکثیر می یابد. چنانچه سطح نشین به طور مجزا به مدار ماه پیک شود، نمی تواند درصورت تصادم وضعیتی اضطراری مشابه با آپولو ۱۳ برای فضانوردان آرتمیس، بوسیله نشانی جهاز خلاصی استفاده شود. به گفته ی دکتر استنلی، سرپرست طراحی برنامه ی پیشین بازگشت به ماه بوسیله نام کانسلیشن که درون دوره ی جورج دبلیو پوش آغاز و پس ازآن بوسیله دست باراک اوباما لغو شد، رویکرد غیریکپارچه حدس ازدست دادن خدمه را تکثیر خواهد عدالت.

اما ماه گذشته داگلاس لاورو، نائب رئیس اکتشافات و عملیات های انسانی ناسا به کمیته ی علمی شورای مشورتی این سازمان گفت پروگرام های بازگشت بوسیله ماه را ساده سازی کرده است تا برای نخستین فرود آرتمیس به گیت وی نیازی نباشد. به گفته ی دکتر استنلی، مقدماتی مأموریت آرتمیس مقدور است شامل دو پرتاب باشد؛ بدین نحو که فضاپیمای اوراین پیش از ترانه به سمت ماه، تو مدار زمین به سطح نشین قمری متصل شود. او گفت «این مطمئن ترین و ایمن ترین گونه برای انجام این فرمان است.»

دو مزیت فناورانه ی اصلی که امروز دردسترس است، حسگرهای بهتر و سامانه های ارتباطاتی بهبودیافته هستند. به نشانی مثال، دوربینی کوچک در بخش زیرین فضاپیما می تواند زمان کوتاه هر آسیب را موقت آشکار کند. کنترل کنندگان مأموریت و خدمه ی آپولو ۱۳ در ارسال نوک تیز دستورالعمل ها ناتوان بودند. فضانوردان برای راه اندازی دوباره ی ماژول سلطنت پیش از ادخال مجدد بوسیله جو، باید فهرست وظایف را خط به خط روخوانی می کردند و سویگرت نیز ناگزیر به نوشتن دستی همگی چیز بود.

به گفته ی گری گریفین، یکی از دیگر مدیران پرواز آپولو ۱۳،  چنانچه به رونوشت صحبت های ردوبدل شده بین خدمه ی آپولو ۱۳ و کنترل مأموریت شنوایی دهید، دچار دلهره و عذاب خواهید شد. او می گوید «تکرارهای فراوانی وجود دارد. یکی از مشکلات ناتوانی در دسترسی به کاغذ کافی بخاطر نوشتن بود. این مسئله بخشی اعصاب خوردکن حیات.»



کنترل مأموریت در ۱۴ آوریل ۱۹۷۰؛ چندین ساعت پس از آنکه فضانوردان آپولو ۱۳ شکافتن مخزن اکسیژن را گزارش دادند.

امروزه دستورالعمل ها را بوسیله سادگی می توان روی نمایشگر کامپیوتر نمایش قسط یا چاپ کرد؛ اما قدرت بسیار بیشتر کامپیوترهای امروزی، خطرات بالقوه ای بوسیله همراه دارد. جوزف دایر، دریاسالار وظیفه خور ی نیروی دریایی ایالات متحده که از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۶ مسئول پنل مشاوره ی ایمنی هوافضا بود، می گوید «ارشد ترین مزیت و بزرگ ترین نگرانی ما به طاسی کنار یک ناحیه متمرکز است.» فضاپیماها اکنون می توانند بسیاری از وظایف را به طور خودکار انجام دهند؛ ولی «خطاهایی که به کدهای نرم افزاری تیره راهشان را پیدا می کنند، گاهی اوقات فاجعه بار هستند. به نعوظ طاسی با توانایی بیشتر، تیرگی بیشتر نیز می آید.

یک میزان از خطای یادشده درجریان پرواز آزمایشی بدون سرنشین فضاپیمای استارلاینر بوئینگ صورت انصاف. این کپسول فضایی که بخاطر محموله ونقل فضانوردان ناسا به ایستگاه فضایی بین المللی طراحی شده است، درنخستین پرواز مداری اش دستخوش دست کم دو خطای نرم افزاری شدید شد و درپی آن، عاقبت زودهنگام مأموریت و شکست دردستیابی به هدف اصلی  که پیوند بوسیله ایستگاه فضایی بود، رقم خورد.

اگر یکی از خطاها پیش از چسبیدگی کپسول بوسیله مدار زمین رخ می داد، ممکن بود فضاپیما داخل اتفاقی فاجعه وهله ازدست جوی. ناسا و بوئینگ زمان حال پیش از تکرار پرواز آزمایشی عاری سرنشین استارلاینر تو امتداد ی سال جاری، درحال بازبینی بیش از یک میلیون خط کد هستند. به گفته ی دایر، ناسا و شرکت های فضایی می توانند از فرآیندهای توسعه ی یواش افزاری به کاررفته بخاطر هواپیماهای جنگنده ی نظامی بیاموزند. دایر که درون دهه ی ۱۹۹۰ مدیر برنامه ی هواپیما اف/ای-۱۸ هورنت بود، معتقد است فضا به تکرارناپذیری میل دارد؛ بدین معنی که در این عرصه فرصت سهو وجود ندارد.

حتی فرآیندهای مطلوب توسعه ی بطی ء افزار و آزمایش های قوی نیز کافی نیستند. دایر به یک به روزرسانی تو نرم وسایل کامپیوتر هواپیماها رمز می کند و می گوید «این ارتقاء به نحو بی بسان در نیم کره ی شمالی جواب داد.» اما نخستین مرحله که ناودان هواپیمابر، اف/ای-۱۸ هورنت را به پایین خط استوا برد، معلوم شد که علامتی مثبت داخل کد کامپیوتر وجود دارد که باید سلبی می وجود. به گفته ی دایر این معصیت به هیچگاه حادثه ای منجر نشد؛ اما «چالش یافتن هر شاق بالقوه را مدال داد».



جک سویگرت، بی نظیر هایسه و جیم لاول پس از سقوط در اقیانوس در ۱۷ آوریل.

آرتمیس نیز بوسیله اندازه ی آپولو پروازهای آزمایشی نخواهد داشت. فضانوردان تو دومین پرواز اسپیس لانچ سیستم پیشگاه خواهند داشت و فرود قمری نیز بخشی از پرواز سوم این راکت خواهد بود؛ ولی کرانز و گریفین هردو می گویند مهم تر از رقیق افزار، افرادی هستند که کنترل آن را دردست دارند. کنترل کنندگان مأموریت با آموزش جامع توانستند حین تصادف ی آپولو ۱۳ به سرعت واکنش نشان دهند. آن ها تصمیم گرفتند چرخش فوری ۱۸۰ منصب را انجام ندهند؛ عملی که به احتراق سواری داخل ماژول آسیب دیده ی سرویس نیاز داشت. حروف بازگشت سه فضانورد با چرخیدن به دور ماه تمام تر شد؛ اما کنترل مأموریت پیاده شدن ایمنی بیشتر این راه شرط بست.

کنترل کنندگان به منظور تغییرات حروف تصمیم گرفتند درحالی از پیش ران سطح نشین قمری بخاطر ادا مانورها استفاده کنند که اصلا برای این طور هدفی طراحی نشده بود. پس از آنکه خطرات اولین ازسرگذشت و فضانوردان آپولو ۱۳ درون مسیر بازگشت به زمین قرار گرفتند، هایسه بوسیله طعنه از محیط گفت «این پرواز احتمالا به جای سامانه ی موجود در اینجا، آزمایشی بسیار ارشد تر  بخاطر سامانه ی سماوی است.» وقتی ماژول درخت سرو درست پیش از دخول مجدد به نهر جدا شد، فضانوردان سرانجام توانستند آسیب ایجادشده دراثر فوران را ببینند و دریافتند که تصمیم کنترل مأموریت بخاطر تکیه نکردن به ماژول سرو آسیب دیده، انتخابی بی عیب وجود. کرانز گفت:من تیمی را داشتم که خلال ماجرا تصادم به خوبی آماده بود. پیدایش فضاپیما یا سامانه ی فضایی آسان تر از پیدایش تیم است.بیشتر بخوانید:چین در آستانه ی تکمیل سامانه ی ناوبری Beidou؛ GPS چینی تو طرز استناسا برای احاله محموله به مدار ماه، اسپیس ایکس را تفویض کردناسا نشان نمادین نعمت را برای پرتاب بعد اینده کرو دراگون بازمی گرداندتوقف ترقی تلسکوپ فضایی جیمز وب داخل معلول شیوع کروناهفت ماه تا مریخ: نگاهی باریک بین به فرایند عروج کاوشگر HX-1 به سیاره قرمز
مبصر ترین درس از دنیاگیری آنفلوانزای سال ۱۹۱۸ آن است که رهبران باید حقیقت را به مردم بگویند؛ فارغ از اینکه گوش دادن آن تا چه معادل ابدار باشد.

این بخشی از سخنان جان بری، مورخ و نویسنده ی کتاب نامدار «آنفلوانزای بزرگ» (The Great Influenza) است. او اعتقاد دارد دروغ های شانس ها در تلاطم دنیاگیری آنفلوانزای اسپانیایی در سال ۱۹۱۸ مولود ی مگر وحشت بیش تر، قرنطینه ی شدیدتر و درد و رنجی عمیق نم بخاطر مردم تو برنداشت.

در سال ۱۹۱۸، ویروسی جدید و پیچیده تمدن بشر را تو بحبوحه ی جنگ جهانی ابتدا هدف قرار عدل. این ویروسکه بعدها عامل بیماری آنفلوانزای اسپانیایی اسم گرفت، با شیوع ناگهانی و گسترش سریع خود توانست جمعیتی بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون (یا بوسیله روایتی ۱۷ تا ۵۰ میلیون نفر) را به غبطه مرگ بکشاند. باتوجه به پری ۱/۸ میلیارد نفری زمین داخل آن زمان، چنین آماری پیمانه با اجل ۲۲۰ الی ۴۳۰ میلیون نفر انسان تو دنیای امروز بود. اواخر سال گذشته نیز بیماری تنفسی جدیدی با منشا ویروسی حمله ی خود را به جوامع انسانی آغاز کرد و حال پس از چند ماه، ابعاد این دنیاگیری تازه برایمان درحال آشکار شدن است. ما امروزه می دانیم بیماری موسوم بوسیله کووید ۱۹، قطعا تهدیدی موکد برای سلامت بشر محسوب می شود و نیز اطمینان داریم که این بیماری بوسیله حد ی آنفلوانزای اسپانیایی مرگبار نیست؛ ولی واقعیت آن است که برخلاف تصورات افکار عمومی، این مصیبت زیاد خطرناک تیز از آنفلوانزای خوکی (N1H1) بوده و از محاسبه مهارپذیری هیچ گونه شباهتی به سارس (SARS)، سندرم تنفسی خاورمیانه (MERS) خواه ابولا ندارد؛ چراکه تمامی این بیماری ها علی رغم قیمت کشندگی بالاتر، به راحتی مهار می شدند.

حدود ۱۵ سال پیش، عفونت ویروسی دیگری بانام آنفلوانزای پرندگان داخل آسیا شایع شد؛ بلای ناگهانی هولناکی که ۶۰ درصد از مبتلایان را به اشتیاق مرگ می کشاند. زنگ آژیر را برای یک دنیاگیری صدمه آمیز  به ندا تو آمد و قضا و قدر ها خویشتن را برای بدترین سناریوی امکان پذیر آماده کردند. بخشی از این تقلا ها شامل تجزیه وتحلیل اتفاقات سال ۱۹۱۸ باهدف اتخاذ یک استراتژی مناسب برای مقابله با همگی گیری جدید می شد. جان بری، یکی از کسانی حیات که به دلیل سوابق خود در تاریخچه شناسی و آشنایی با اتفاقات سال ۱۹۱۸ برای مشارکت درون گروهی از پژوهشگران به خدمت گماشته شد. در حقیقت، این گروه مقرری داشت پیشنهادهای مداخلات غیردارویی را درمورد مصیبت هایی عرضه کنند که تا آن زمان، هیچ گونه دارویی برایشان داخل دسترس نبود.



دستاورد کار این گروه از پژوهشگران همان توصیه هایی است که این روزها به کرّات می شنوید: دوری گزینی اجتماعی، شست وشوی مکرر دست ها، نگه داشتن ساعد مقابل رخ تو هنگام سرفه و ماندن داخل خانه هنگام عاطفه بیماری. هیچ کدام از این توصیه ها به تنهایی سلامت بالایی درمقابل بیماری خلق کردن نخواهد کرد؛ اما امید می رود که درصوت رعایت حداکثری این نکات ازسوی اکثریت مردم، بتوان جلوی سرعت انتشار بلای ناگهانی را گرفت خواه به اصطلاح همه گیرشناسان، منحنی ابتلای بیماری را تسطیح کرد. اجرای این استراتژی بوسیله روشن ساده می آمد ولی درعمل اصلا این نحو نبود. همان گونه که افراد با اخذ یک رژیم غذایی دقیقا می دانند که باید چه غذاهایی را بخورند ولی باز تیمار از انجام آن ضابطه باز می زنند؛ اینجا همچنین آدم از رعایت چند نکته ی سهل ی بهداشتی نیز انکار می روزند؛ امتناعی که این کود به بهای جان آن ها تمام می شود.بیماری کرونا متجاوز خطرناک نمدار از آنفلوانزای خوکی (N1H1) بوده و از شمارش مهارپذیری هیچ متد شباهتی به سارس (SARS)، سندرم تنفسی خاورمیانه (MERS) و ابولا ندارد

به عقیده ی بری، اگر تو وضعیت فعلی بخواهیم راسا رفتار به شفاعت کنیم؛ نخست باید بفهمیم که کدام یک از  استراتژی های پیش رو در ادا اقبال توفیق دارند و کدام یک از پیش شکست زده اند. به نشانی مثال، راهبرد مهار (Containment) را درون رویت بگیرید؛ در این مرحله سعی می شود جلوی انتشار یک ویروس خمود شود یا تا اینکه آن را به کلی نابود کرد. جلوه گر است که برای مصیبت فعلی ما این فرصت را ازدست داده ایم و این یک استراتژی شکست خورده محسوب می شود. چین از بسیاری جهات توانست عملکردی فراتر از بهینه مدل های خوش بینانه از خود نشان دهد؛ اما اهمال این سرزمین در واکنش سریع طی روزهای اولیه باعث شد ویروس شانس در رو از نقطه ی نخست و ترویج در سرتاسر جهان را بیابد. این اتفاقی است که درصورت وقوع، دیگر نمی قابلیت جلوی ویروس را گرفت. در حال حاضر، ویروس باسرعت چه در کشورهای توسعه یافته مجهزبه سیستم های درمانی پیشرفته و چه در کشورهای ترقی نیافته با زیرساخت های ناتوان بهداشتی درون حال پراکندن است. این بدان معنا است که بیماری کووید ۱۹ آمده است که بماند و تا مدت ها می تواند سلامت عمومی کشورها را تهدید کند؛ این تهدید حتی شامل کشورهایی خواهد شد که پیش زیرفون توانسته اند موج قبلی شیوع بیماری را مهار کنند.

با شکست در استراتژی مهار، امروزه بسیاری از کشورها همانند ایالات متحده هوشیار کود ی سرکوب (Suppression) شده اند. این وهله شامل شناسایی مبتلایان، قرنطینه کردن آن ها، ردیابی افراد در مناسبت با مبتلایان و درخواست خودقرنطینگی از آنان است. سرعت عمل کشورها تو پیاده سازی این استراتژی خوش نویسی آینده ی ملک را جلوه گر خواهد کرد: کشورها خواه بوسیله وضعیتی شبیه ایتالیا دستخوش خواهند شد که همه چیز در آن از کنترل خارج شده است یا به محرر نسبی کشوری مانند کره ی جنوبی خواهند رسید که اندکی پیش توانست با عمل ۲۷۰ هزار تست درمیان جمعیت ۵۱ میلیونی خود، مصیبت را (درون ظاهر) زیر کنترل درآورد.

ولی زمانی می توان از استراتژی سرکوب انتظار استخراج نتیجه ی مطلوب را داشت که مبتلایان واقعا اطلاع شوند. بدیهی است که درون کشوری مانند ایالات متحده که تاکنون تنها توانسته حدود ۴۰ هزار تست را در میان پری ۳۳۰ میلیون نفری خود ایفا دهد، رسیدن به مولود ی سلیقه امری دشوار تلقی می شود. با این حال، اتخاذ این طور رویکردی همچنان قیمت تجربه کردن را خواهد داشت؛ چراکه تا اینکه موفقیت نسبی کشورها درون این امر نیز می تواند سرعت سرایت ویروس را کاهش دهد و زمان کافی برای پیدایش و دارو را تو اختیار متخصصان بگذارد.مقاله های مرتبط:احتمالا همه مبتلا خواهیم شد؛ چرا ویروس کرونا جدید مهارشدنی نیست؟چرا ارج مرگ ومیر ویروس کرونا در کشورهای متنوع به روشنی متفاوت است؟

ویروس کرونا چیست؟ علائم بیماری، نحوه انتقال و روند شیوع

بری می گوید درصورت شکست در استراتژی سرکوب، باید محاکمه های «کاهش حداکثری» را تو پیش گرفت تا آثار منفی بیماری را در جامعه تاحدامکان کنترل کرد. او از آمار رسمی ملک چین شهید می آورد که چگونه در شهری قرین ووهان نرخ اجل ومیر حدود ۵/۸ درصد گزارش شد؛ درحالی که درون دیگر نقاط چروک این نرخ تنها به ۰/۷ درصد رسید. این اختلاف ۸ برابری تنها با بوسیله کارگیری یک سیستم درمانی قدرتمند و اشباع شده قابل توضیح است و اینجا است که عظمت تسطیح نمودار ابتلا در جامعه و کاهش ضیق بر سیستم درمانی معلوم می شود؛ موضوعی که باتوجه به چالش هایی نظیر ظرفیت پذیرش جامعه و فساد اعتماد عمومی به سیاست مدارن عزب در کلام، آسان به دید می رسد.

بری کوشیده است فدایی از مهم ترین سئوال های مرتبط با ابعاد بحران پیش رو را باتوجه بوسیله تجربیات گذشته اش درمورد بیماری آنفلوانزای سال ۱۹۱۸ پاسخ دهد. در ادامه ی این نوشتار، به متن پرسش وپاسخی می پردازیم که سین ایلینگ، روزنامه نگار سایت خبری Vox در مصاحبه ی اخیر خویشتن با بری مطرح کرده است:آیا بنابر امتحان ی دوران زندگی خویشتن می توانید بگویید کرونا نزدیک ترین بلای ناگهانی بوسیله آنفلوانزای سال ۱۹۱۸ به حساب می آید؟

هیچ بیماری حتی به گرد پای آن بی آرامی نمی رسد. البته با مسری آنفلوانزای N1H1 در سال ۲۰۰۹ این تشویش ساختن شد که شاید شرایط بتواند به همان وخامت پیش رود؛ اما اندکی بعد، معلوم شد که این بیماری رفتاری نسبتا ملایم دارد. در حقیقت، چنانچه علم بیولوژی مولکولی نبود، شاید ما حتی متوجه حیات این بیماری نیز نمی شدیم. بنابراین هیچگاه کدام از مواردی که از سال ۱۹۱۸ تاکنون تماشاگر آن بوده ایم، کوچک ترین شباهتی به آنچه آن زمان صورت داد، ندارد. باید خوش شانس باشیم که بیش از یکبار در طول زندگی خویشتن با چنین ویروسی مواجه نشویم.

شرایط فعلی ما چه تفاوت هایی با شرایط سال ۱۹۱۸ دارد؟

بزرگ ترین نفاق داخل جمعیت شناسی گروه هدف این دو بیماری است. در سال ۱۹۱۸، بسرنوشت شوم دچار کردن اعظم افرادی که جان باختند، بین ۱۸ تا ۴۵ سال سن داشتند. شاید بتوان گفت دوسوم مرگ ومیرها داخل این گروه سنی رخ داد. در سال ۱۹۱۸، حدود ۹۰ درصد از شدت مرگ ومیرها درون پری زیر ۶۵ سال رخساره داد. واضح حیات که  افراد مرشد درون سال ۱۹۱۸ سابقه ی ابتلا بوسیله یک وضع ویروس خفیف خیس متشابه به ویروس آنفلوانزای ۱۹۱۸ را تو عهد شباب خود داشته اند و از این رو، سیستم ایمنی بدن آن ها از نوعی سلامت طبیعی برای مقابله با ویروس جدید برخوردار شده بود.بزرگ ترین خبط در مورد آنفلوانزای سال ۱۹۱۸، دروغ گفتن نصیب و قسمت به مردم بود

تباین دیگر تو طول دوران کمون این دو بیماری است. متوسط عهد کمون بیماری آنفلوانزا حدود دو روز است و هرگز به بیش از ۴ روز نخواهد رسید. این زمان بخاطر بیماری کرونا حدود دو برابر است و حتی می تواند بیش تیز از آن نیز طول بکشد. این می تواند هم خبری خوب تلقی شود و حزن خبری بد. خوب از آن جهت که می تواند فرصت کافی برای تماس، ردگیری، قرنطینه سازی و اقداماتی نظیر آن مهیا شود؛ مواردی که در خلال ابراز همه گیری آنفلوانزا تقریبا غیرممکن بود. و بد از آن جهت که ویروس می تواند درون بازه ی زمانی طولانی لطافت پنهان بماند و مردم زیاد تری را آلوده بطی ء. همچنین بوسیله نظر می رسد سرعت اشاعه این بیماری بیش تر از آنفلوانزا است.

اینجا یک مغایرت مثبت دیده می شود: علی رغم مسری بودن زیاد تر، نرخ مرگ ومیر بیماری کرونا کم تر از آنفلوانزای ۱۹۱۸ به رویت می آید. ارزش مرگ ومیر آنفلوانزای اسپانیایی (دستکم درون باختر) حدود ۲ درصد حیات. تو حصه های دیگر جهان این قیمت زیاد زیاد بسیار برنده از این حیات. به عنوان مثال، چیزی حدود ۷ درصد از کچل جمعیت ایران داخل آن زمان جان خود را ازدست دادند. به شکلی مشابه، شاید حدود پنج درصد از پری مکزیک نیز جان باختند (هرچند درمورد ارزش واقعی تلفات شاگرد از آنفلوانزای سال ۱۹۱۸ اختلاف نظرهایی وجود دارد). این روش بود که با آمار اجل ومیری بین ۵۰ الی ۱۰۰ میلیون نفری درون سال ۱۹۱۸ مواجه شدیم.به نظر شما، بزرگ ترین و بارزترین خبط در سال ۱۹۱۸ متوجه کدام دسته بود؟ دولت ها، جوامع محلی یا افراد؟

دولت دروغ گفت. آن ها درباره ی همه چیز دروغ گفتند. ما (ایالات متحده) در میانه ی یک هیاهو بودیم و دولت دروغ گفت؛ چراکه نمی خواست جدیت های ایفا شده در غوغا بی مولود بماند. افراد صاحب صلاحیت درون حوزه ی سلامت عمومی بوسیله آدم گفتند این عزب یک آنفلوانزای معمولی با معروف متفاوت است. به بیان ساده، آن ها حقیقت را به آدم نگفتند.چقدر طول کشید که حقیقت فقره بی پرده شود؟

چندان طول نکشید. مردم وقتی دیدند همسایگانشان تنها در حرمت ۲۴ روزگار پس از بروز علایم می میرند، همه چیز را فهمیدند. انسان در خیابان دچار خونریزی از بینی، دهان، چشمان و گوش ها می شدند. وحشتناک وجود. همه به سرعت فهمیدند که این یک آنفلوانزای معمولی نیست.و عواقب این دروغ چه بود؟

فاجعه، مردم تکیه گاه خود را نسبت بوسیله همه چیز ازدست دادند. تکیه گاه خود نسبت به دولت، به آنچه به آن ها گفته می شد و حتی نسبت به یکدیگر. این منجر به انزوای بسیار پر حرارت آدم شد. اگر توکل از بین برود، هر کسی عزب به تامل خودش خواهد بود و این خراب گرترین غریزه ای است که در بحرانی با این ابعاد می تواند طریق برآورد.

درون بیش نمدار فجایع، جوامع با یکدیگر متحد می شوند و داخل برخی از مناطق و شهرها بزرگ ترین ساختارهای اجتماعی درهم می شکنند. من در کتاب خود، درباره ی تحلیل تدریجی اعتماد اشتراکی در تمامی لایه های اجتماع و فروپاشی زنجیره ای ناشی از آن گفتگو کرده ام. ولی تو این میان، پیامدهای نظری نیز به چشم می خورد. برای مثال، نبود تکیه گاه موجب می شود  اقدامات حیاتی در حوزه ی سلامت اشتراکی بوسیله موقع ایفا نشود؛ چراکه مردم اصلا آنچه را که به آن ها گفته می شود، باور ندارند. و زمانی دولت مجبور بوسیله شفاف سازی شد که دیگر حکم از فقره گذشته بود.[آن موقع دیگر] ویروس به شکل گسترده ای پخش شده وجود.

بنابراین کذب و لیس توکل به بهای جان بسیاری از افراد تمام شد.

شما داخل جایی نقل قولی از یک دانشمند آورده اید که می گفت :«ما عزب چند هفته تا محوشدن از صحنه ی زمانه فاصله داشتیم». اوضاع تو واقعیت چقدر بد بود؟

[واقعا] بد. البته فداکار مناطق در کنترل اوضاع بهتر از بقیه ایفا کردند. ولی در گزارش صلیب قزل مواردی از گرسنگی متعدد و مرگ تو جوامع روستایی به چشم می خورد؛ چراکه هیچ کس دلاوری نداشت بخاطر آن ها غذا ببرد. شدت التهاب و وحشت تا این کمیت بالا بود. جامعه عملا تا آستانه ی فروپاشی پیش رفته وجود.باتوجه بوسیله سابقه ی مطالعات خود در وابستگی با همه گیری ۱۹۱۸، نظرتان درمورد چالش تصمیم گیری میان گزارش دادن منبع بوسیله مردم و خودداری از ابداع وحشت اشتراکی چیست؟

خب، این یک استفسار همیشگی است. غلام هیچ سند علمی برای اثبات این حرفم ندارم ولی از دیدگاه من، مردم بسیار راحت زیرفون می توانند با ذات و واقعیت پهلو بیایند تا با تردید و بلاتکلیفی. اگر تو حال تماشای یک فیلم سهمگین باشید، فرض شما هموار هیولا را هولناک تیز از آنچه که هست، نمایان می یواش. به محض اینکه هیولا روی ورقه رک می شود -فارغ از اینکه واقعا تا چد نمودار ترسناکی داشته باشد- بازهم کمینه زیرفون از قبل علت وحشت شما خواهد شد.آدم اعتماد خود را نسبت به همه چیز ازدست دادند. اعتماد خود نسبت بوسیله دولت، به آنچه بوسیله آن ها گفته می شد و حتی نسبت به یکدیگر.

برای همین است که من از عبارت «تماس ریسک» (risk communication) متنفر هستم؛ چراکه این فرایند به معنای مدیریت واقعیت است. از دیدگاه من، شما نباید منبع را مدیریت کنید. باید تنها حقیقت را بگویید (توضیح: ارتباط ریسک، فرایند اطلاع رسانی افراد متاثر از انواع مخاطرات در تک خطراتی است که به صورت بالفعل آن افراد، اموال یا اجتماع را ترساندن می نرم).رئیس جمهور ترامپ در واکنش اولیه ی خود نسبت به نزاع جدیت کرد اهمیت آن را کمتر نمدار از حد واقع جلوه دهد و حتی انتقادات مطرح شده را نوعی «فریب» معرفی کردن کرد. شبکه ی فاکس نیوز همچنین این سر بی سابقه گیری را تا همین اواخر امتداد رحم ولی درون حال حاضر، لحن تمامی افراد دیگر عوض شده است. آیا این اشتباهات ابتدایی هزینه ی زیادی به ما نحمیل نکرده است؟

دقیقا همین طور است. شکی زدودن که این رفتار خرج ی سنگینی برایمان به خشکی امدن جای گذاشته است. نکته ی عجیب این است که پیش ازاین مقصود شخصی خویشتن ترامپ متصل روی بی پرده سخن تفسیر کردن حیات. شکی ازاله که او درون ظهر درهای بسته از واقعیت ماجرا باخبر شده بود؛ ولی در افکار عمومی آن را کم تر از قطع واقع جلوه داد. این غرض نفقه های سنگینی بخاطر ما دربرداشته است که هنوز نمی توان آن را برآورد کرد.فایده جمعی ما نسبت به تلاطم فعلی را در مقایسه با نفوذ کردن جمعی داخل سال ۱۹۱۸ چگونه تقویم می کنید؟

نمی نبوغ تقاضا کرد که در سال ۱۹۱۸ یک تاثیر پرسنل بوسیله خصوص روی رحم. این واکنش در هر شهر نسبت بوسیله شهر دیگر متفاوت وجود. اما آن موقع افرادی بودند که می گفتند این ویروس یک نقشه ازسوی دموکرات ها برای تضعیف ریاست جمهوری بوده است. امروزه کسی چنین چیزی را به اصطلاح نمی آورد. ولی هنوز باید دید که آیا ما به صورت جمعی نیز با این چالش رو به رو خواهیم شد خواه نه. ما تنها درون آغاز این ماجرا هستیم. ما در میزان گیری های بدوی بد عمل کردیم و هنوز مشخص حلق که آدم تا چه حد الزامات مربوط بوسیله کناره گیری گزینی اجتماعی را جدی بگیرند. اما اوضاع به سرعت در حال تغییر است. اقدام نظریه مردم در آینده و میزان سازگاری این رفتار با پند های متخصصان حوزه ی سلامت اشتراکی مشخص خواهد کرد که اوضاع تا چه پیمانه و با چه سرعتی رو بوسیله وخامت خواهد رفت. کشورهایی مانند کره ی جنوبی توانستند به خوبی با این چالش مواجه شوند. نمی دانم که آیا ما نیز به همان اندازه فیروز خواهیم بود یا خیر.بیشتر بخوانید:دوردش کارمزد دریافتی خویشتن از رستوران های محلی را ۵۰ درصد کاهش می دهدتردد بین شهرهای یک استان، آزاد استاوبر بین راننده ها و مأموران تحویل کالا ماسک تنفسی توزیع می کندجهان پساکرونا از نگاه یووال نوح هراریآمازون آزمایشگاه اختصاصی برای تشخیص ویروس کرونا در میان کارمندان وضع اندازی می نرم
به گزارش همشهری آنلاین صفحه رسمی اینستاگرام کنفدراسیون فوتبال آسیا تو یک نظرسنجی از مخاطبان خود خواسته از بین مربیان ایرانی که قبلاً هنرپیشه تیم ملی بوده اند و چند سالی است پا به عرصه مربیگری گذاشته اند، بهینه مربی را گزینش کنند.

داخل این نظرسنجی یحیی تراب محمدی سرمربی فعلی پرسپولیس و علی دایی سرمربی پیشین سرخپوشان بی آرامی حضور دارند.

فرهاد مجیدی، جواد نکونام و علیرضا منصوریان سایر گزینه های این نظرسنجی هستند.

مخاطبان باید معروفیت گزینه تک فرع خود را تو بخش نظرات این پست تو اینستاگرام رسمی AFC بنویسند.
وفاق بین شرکت های فعال داخل هر صنعت اهمیت زیادی دارد. رابطه و تعامل باعث می شود بزرگ ترین درگیری های رقابتی اندوه خاتمه لهو برای طرفین داشته باشند. آمازون و اپل رقابت شدیدی در صنعت استریم دارند که بعضا به درگیری هایی هم انجامیده است. اکنون دو غول دنیای فناوری به تفاهمی دست پیدا کرده اند که ابهت وابستگی و تعامل را در ساختارهای تصرف وکاری علامت می دهد.مقاله های مرتبط:اپلیکیشن آمازون پرایم برای اپل تی وی منتشر شدسرویس وجه اشتراک مجله تلویزیون اپل تی وی پلاس شناساندن شد

آمازون بعضی پیش به کاربران سرویس پرایم در سیستم عامل iOS امکان عدالت تا ازطریق اپلیکیشن پرایم بوسیله محتوا دسترسی پیدا کنند و تا اینکه خریدهای محتوایی خود را از آنجا ارتکاب دهند. این رفتار قبلا مقدور نبود که ناخرسندی و ناراحتی کاربران اضافی را به همراه داشت. درواقع، کاربر مقدمه باید ازطریق کامپیوتر وب سایت آمازون را باز می کرد و محتوای مدنظر را می فروش و سپس می توانست محتوا را ازطریق مایه iOS و سرو هایی همچون اپل تی وی مشاهده کند.

روندی که کاربران آمازون برای سودا و تماشای محتوای اختصاصی پرایم درون وسیله های همدستی اپل سپری می کردند، به هیچ وجه تجربه ی کاربری خوشایندی بخاطر آن ها به همراه نداشت. برهان پا بر جا امتحان ی کاربری نامناسب هم درگیری بین دو غول دنیای فناوری بود. درگیری حقیقی آمازون و اپل بر قانون این بود که کدام یک تسهیم صیقل شده ی وجه کاربر را برای خویشتن بردارد. درنهایت، تنها مجموعه ای که از درگیری دو شریک آسیب می دید، مشتریان و مصرف کنندگان بودند.



با تفاهم مجله ی جدیدی که بین آمازون و اپل لباس گرفت، بغرنج مشتریان از بین رفته است. همان طورکه گفته شد، اینک کاربران امکان دسترسی و خرید محتوا را ازطریق اپلیکیشن دارند. غرض جدید مزیت اضافی بخاطر کاربران بی شمار سرویس های استریم دارد که در وضعیت کنونی و قرنطینه ی خانگی، بیش از قدیم به محتوای دوست داشتنی نیاز دارند. همچنین، ارامش جدید مانند بسیاری رخدادهای دیگر، نشان دهنده ی تحول تدریجی در استراتژی دو شریک شدن و معیار تصرف وکارها و نگاه آن ها به رقابت در صنعت رسانه و استریم است.

جان گروبر توافق مجله ی آمازون و اپل را عمیق و تخصصی تحلیل کرده است. ظاهرا توافق دو شریک تیره خیس از برملا خبری است که تو رسانه ها می بینیم. کاربران آمازون از این به بعد، نه تنها می توانند محتوای مدنظرشان را از اپلیکیشن iOS تهیه کنند؛ بلکه تسلسل عبث اشتراک سرویس آمازون پرایم غم ازطریق اپلیکیشن امکان پذیر خواهد بود.

وقتی کاربر ابونمان سرویسی را از دستگاه اپلی می خرد، اپل ۳۰ درصد از هزینه ی معامله را قبض می کند. در تفاهم نامه ی بین آمازون و اپل، سودا اشتراک آمازون پرایم محتوی سهم مذکور نمی شود. تفاهم نامه ی جدید پیامد های دیگری نیز به همراه دارد که می توان بوسیله موارد ذیل اشاره کرد:هماهنگی و ادغام با اپلیکیشن Apple TVپشتیبانی از AirPlay 2پشتیبانی از اپلیکیشن های tvOSپشتیبانی از خیز وجوی جامع و سیری



درمجموع، دسترسی به فیلم های خریدشده از آمازون تو اپل تی وی آسان تر خواهد شد. افزون براین، کاربر می تواند محتوا را ازطریق AirPlay 2 روی تلویزیون های با پشتیبانی از فناوری سابق الذکر نمایش دهد و با استعمال از ریموت کنترل اپل، در میان محتوای موجود جست وجو بطی ء.

اپل درباره ی تفاهم نامه ی جدید با آمازون درون بیانیه ای نوشت:اپل برنامه ای ویژه با هدف گیری سرویس دهنده های سرگرمی و ویدئو ازطریق پول اعانه دارد تا مزیت های متعددی به مشتریان عرضه کند؛ مزیت هایی که ادغام با اپل تی وی، AirPlay 2، پشتیبانی از جست وجوی جامع، سیری، ورود بدون رمز به حسا ب های کاربری و اپلیکیشن های tvOS را شامل می شود. کاربران در اپلیکیشن های سرگرمی واجد شرایط همچون آمازون پرایم و Altice One و Canal می توانند فیلم ها و سریال ها را با کاربرد از سرو پرداخت همواره به اشتراک کنونی ویدئو خود بخرند یا دربست کنند.



اشاره به سرو های دیگر مانند Altice One و Canal در بیانیه ی اپل، مدال دهنده ی برنامه ی اختصاص ی آن ها بخاطر سرو های استریم مشغولیت است. کوپرتینویی ها قبلا همکاری هایی با شرکت های خدمات کابلی کرده اند تا جهیز های استریم خود را با دیگران هماهنگ کنند. بوسیله عنوان مثال، اپل تی وی در پرتغال برای کاربران سرویس MEO دردسترس قرار دارد و با محتوای MEO عرضه می شود. لول جدید اپل درون تأیید آمازون به عنوان یکی از غول های صنعت استریم نشان می دهد آن ها به اهمیت وابستگی عمیق و زورمند با دیگران پی اسیر اند.تفاهم بین سرویس های استریم، علامت دهنده ی تغییر محل آن ها بوسیله صنعتی است

هنوز مشخص نیست اپل در آینده تفاهم نامه های مشابهی با دیگر فعالان صنعت استریم امضا می درنگ یا خیر؛ البته کارشناسان امیدوار هستند چنین رویکردی ادامه دار باشد. اگرچه چنین رویکردهایی جهت کاهش سهم درآمدی اپل از خرید اشتراک درخت سرو های متفرقه در اکوسیستم می شود، بهبود امتحان ی کاربری و افزایش محتوای دردسترس مشتریان، از مزایای آن خواهد حیات. درحال حاضر، به صراحت می استعداد ادعا کرد سرویس اپل تی وی پلاس نمی تواند رقبای قدرتمند صنعت استریم را شکست دهد. درواقع، کوپرتینویی ها هنوز نمی توانند محتوای چشمگیری درمقایسه با رقبا عرضه کنند. 

تفاهم روزنامه هایی شبیه به آنچه بین اپل و آمازون امضا شد، اهمیت زیادی در دنیای کسب وکار حوزه ی فناوری دارد. با اینکه بزرگانی همچون آمازون و نتفلیکس و دیگران در حال تکاپو برای شکل دهی به آینده ی دنیای تلویزیون هستند، هریک از آن ها به شکوه همکاری سازنده جای پا بازداشت اند. چنین انبازی هایی باعث می شود با حفظ موقعیت تو بازار، هر شرکت بتواند از مزایای دیگری روزی مند شود. چنین رویکردهایی مانند نفوذ کردن شرکت های فناوری به مشکلات حقوقی و ضدانحصار تیمار تعبیر کردن می شود.



توافق اخیر بین اپل و آمازون نمادی شهودی از پروگرام ها و استراتژی های مدنظر مدیرعامل اپل، تیم کوک، نیز محسوب می شود. او اخیرا درباره ی ارتباطش با دولت کنونی ایالات متحده ی آمریکا گفته وجود:روشی که روی مشکلات تأثیر می گذارید، به منطقه ی محل فعالیت بستگی دارد. درنتیجه، چه داخل این سرزمین فعالیت کنیم و چه در هم گذاری ی اروپا یا چین، با دولت ها بیدار تعامل می شویم. درون همه ی موارد، چه موافق عملکرد باشیم یا نقیض آن، به همدستی و تعامل امتداد می دهیم. از دیدگاه من، تغییردادن اوضاع فقط با شکایت کردن و فریادزدن ممکن نمی شود. شما وضعیت را عزب زمانی دگرگونی می دهید که صحیح بودن روش خویشتن را از کار افتادن کنید. درون بسیاری از موارد، درگیری ها فقط به دلیل تفاوت در ایده ها ایجاد می شود.

درنهایت، بوسیله این نکته می رسیم که اشتیاق به گفت وگو و تعامل برای حل همه ی مشکلات کسب وکاری بنیادی به نظر می رسد. تفاهم نامه ی اپل و آمازون نشان می دهد رقبا می توانند با عبور از دیوارهای مرسوم، به مزیت های مشترک برسند؛ خصوصا با گذر از این دیوارها، هرکدام می توانند کار بی عیب تری انجام دهند. کارشناسان و کاربران امیدوار هستند دیگر سرویس های استریم غصه بوسیله حرکت جدید ملتفت شوند. درنتیجه، پس از مدتی اپل تی وی به اپلیکیشن کاربردی تماشای محتوای استریم تغییر می شود که در دستگاه های گوناگون، انواع محتوا را از سرو های مختلف دردسترس استراحت می دهد.بیشتر بخوانید:نتفلیکس، یوتیوب، آمازون و اپل کیفیت و حجم محتوای استریم خود را کاهش می دهندرقابت تنگاتنگ سرو های استریم؛ کدام یک عصب خواب مخاطب را درون دست دارند؟افشای فدایی از ویژگی های آیفون 9 و آیپد پرو جدید با بررسی کدهای iOS 14اپل احتمالا به زودی نسخه ای جدید از اپل تی وی معرفی می کندآمازون زیاد از ۵۵ میلیون کاربر را جذب درخت سرو Amazon Music کرده است
بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، شبکه های مختلف سیما به روال هر ساله از مدت ها پیش سریال هایی را برای پخش در ماه میمون رمضان در نظر خمود اند که البته امسال با توجه به شیوع بیماریکرونا درون دنیا این دستور کار ریزی ها دستخوش تغییر شده است. شبکه یک: «زیرخاکی»

شبکه یک رخسار امسال بناست سریال «زیرخاکی» را به روی آنتن ببرد. پیش از این سریال «نون خ» در لوله کوچک پخش شبکه یک راحتی داشت که به دلیل شیوع کرونا تصویربرداری ۳۰ سرنوشت به سرانجام نرسید و این معلول در ۱۷ قسمت از ۲۰ فروردین پخش خواهد شد. پس از آن هم «زیرخاکی» پخش خواهد شد. این سریال به کارگردانی «جلیل ماشین» ساخته شده است و پیش از این گفته می شد بناست از شبکه ۳ پخش شود. اما با دستور کار ریزی های جدید، «زیرخاکی» بوسیله شبکه یک می رود.

بهرنگ ملک محمدی مدیر گروه فیلم و سریال سیمافیلم پیش از این درباره سریال بوسیله فارس گفت: سریال «زیرخاکی» با محوریت تحولات اجتماع در سال های پایانی دهه ۵۰ با کلمه طنز آماده می-شود. این کلکسیون یک کمدی فاخر است و توسط جلیل ماشین نوشته و کارگردانی می شود. کلکسیون بوسیله مبارزات آدم پیش از نهضت توجه اختصاص ای دارد و این تحولات را با کلمه کمدی اظهار می یواش.

 «زیرخاکی» که از ۳۰ مرداد تو شهرک سینمایی دفاع مقدس مفتاح خورده، تاکنون در لوکیشن های متعددی چون کوچه باغ آذری تهران؛ ساختمانی هایی درون مرادآباد، شهرک غزالی، بیمارستان و کلانتری و پایگاه هوایی شهید لشگری مهرآباد بایگانی شده است و هادی حجازی فر و گرفته جمشیدی درون این لوکیشن ارتشی ورزش کرده اند. پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، منبع خیراندیش، ایرج سنجری، نادر فلاح، اصغر نقی زاده، بازیگر صغیر رایان سرلک و هادی حجازی فر بازیگران اصلی این سریال هستند. اسطوره این کلکسیون درباره مردی است که پشت «زیرخاکی» است و برای یافتن گنج درگیر ماجراهای خنده داری می شود. شبکه دو: «نوزاد مهندس»

شبکه دو اشکار کردن فصل سوم سریال «خردسال مهندس» را به روی آنتن خواهد سرما. سال گذشته منفصل اول سریال پخش شد که با استقبال بالایی مواجه شد اما فصل دوم که بوسیله دوران نوجوانی شخصیت¬های پا بر جا می پرداخت، خیلی تک استقبال نشد و حتی برخی خانواده ها نسبت به محتوای آن احشام مند بودند. اکنون فصل سوم به بزرگسالی کودکانی که در یک پرورشگاه بودند، گویا است. تصویربرداری سریال «کودک معماری کردن ۳» به کارگردانی علی غفاری و تهیه کنندگی سعادتمند سعدی که از نیمه تیر درون سازمان آب آغاز شده بود، پس از ۸ ماه،  ۲۶ اسفند بوسیله پایان رسید.

ادبیات سریال کودک مهندس در ۳ فاز کودکی، نوجوانی و جوانی شخصیت اصلی مطرح می شود که پیش از این فصل های ابتدا و دوم این سریال پخش شده است. پرویز پورحسینی، بهاره رهنما، خیال فولادوند، بهناز جعفری، افشین نخعی، سلمان فرخنده، سیاوش چراغی پور، فرزین محدث، سوگل طهماسبی، عباس جمشیدی فر، حمید شریف زاده از بازیگرانی هستند که بی آرامی در فاز یک و هم در فاز دو پیشگاه داشتند. پیش از این اشکار کردن تیرانداز، علی اوسیوند، نسرین نکیسا، مهران نائل، صحرا اسدااللهی، فرج الله گلسفیدی و سیامک اشعریون تیمار بوسیله این سریال اضافه شده بودند و مانی رحمانی نقش نوجوانی جواد را بازی می کرد. شبکه سه: «می جان»

می جان سریال ماه رمضانی شبکه سه سیما تو سال ۹۹ است که با ورزش بازیگرانی سرشناس سینما و تلویزیون این روزها داخل حال ساخت است تا برای پخش در ایام ماه مبارک رمضان آماده شود. این سریال مراحل تولید خود را در خموشی خبری خلال کرد و هنوز تصویری از کار همچنین خارج نیامده است. بهروز شعیبی و وحی کردا ۲ بازیگر اصلی سریال هستند که به جمع بازیگران این سریال پیوستند و در شب های ماه مبارک رمضان مهمان خانه های مخاطبان خواهند وجود. سریال می جان به کارگردانی مرجان اشرفی زاده و تهیه کنندگی سعید پروینی سریال پربازیگری است که با داستانی عاشقانه و اجتماعی روی آنتن تلویزیون می رود. شبکه پنج: «پدر پسری»

سریال «میانبر» از مدتی پیش روی آنتن شبکه ۵ رفت و در نوروز هم ادامه یافت. حالا صبر است در ماه خجسته رمضان نیز امتداد سریال همچنان پخش شود. غلامرضا نیکخواه، محمود جعفری، رضا شفیعی جم، شهین تسلیمی، آرش نوذری، اشکان اشتیاق، بهراد خرازی، مهران رجبی، مرضیه صدرایی، حمید نیک نبرد، فاطمه مرتاضی، سالار سخی خانی، جابر وثوق، وحید چنانی، ترگل جعفری، وحید معروف خانی، ریحانه سرلک و خارق العاده صالحیان از جمله بازیگران واقعی این سریال هستند که درون این سریال ایفای نقش می کنند.

«میانبر» مضمونی اجتماعی و کمدی دارد و درباره ساکنین یک آپارتمان و اتفاقات شیرین گرداگرد آنان است. ولی تو کنار «میانبر» سریال طنز «پدرپسری» ساخته محمدرضا حاجی غلامی و بوسیله تهیه کنندگی رضا جودی نیز تو حال آماده سازی درون ۴۰ سرنوشت برای پخش از شبکه ۵ اشکار کردن است که از ابتدای ماه مبارک رمضان پخش می شود. این سریال اقتباسی از تاریخ «آخرین نشان مردی» بوسیله قلم مهرداد صدقی است که به صورت طنزگونه و اپیزودیک که هر قسمت آن قصه ای جداگانه دارد، پخش می شود. همچنین داخل راستای احیای فرم های نمایشی جدید از جمله «سیتکام» (شوخی موقعیت) این سریال اولیه سیتکام در بین سریال های اخیر تلویزیون است.
هرچه زمان می گذرد رسانه های بیشتری از احتمال اضافه شدن قابلیت های پایش خواب و همچنین گلچین سطح اکسیژن خون به نسخه ی بعد اینده جهیز عامل watchOS خبر می دهند. پشتیبانی watchOS 7 از نبوغ های یادشده پیش تر درون حد چند بینایی ی ساده بود، اما اکنون منابع بیشتری در این رابطه سخن بوسیله میان آورده اند. 

پهلو اساس جدیدترین گزارش ها، نسل بعد اینده زمانه های هوشمند اپل یعنیاپل واچ سری ۶ (Apple Watch Series 6) فراغت است بوسیله توان های پایش رویا کاربر و تعیین سطح اکسیژن خون او مجهز شود. با این حال وقوف مهم این است که قابلیت های موردبحث ازطریق نسخه ی جدید watchOS برای شایسته کردن های قدیمی همچنین داخل دسترس قرار خواهند گرفت.

داخل حال مهیا رسانه ها می گویند watchOS 7 برایاپل واچ سری ۳ و تمامی ساعت های جدیدتر منتشر خواهد شد. موضوعی که علامت می دهد اپل قصد دارد به عارض رسمی پشتیبانی از زمانه های سری ۱وسری ۲ را آخر دهد. ناگفته نماند اهالی کوپرتینو watchOS 6 را برای سراب های اول و دوم ساعت های هوشمندشان منتشر نکردند، اما نسخه ی ۶/۱ در کمال حیرت برای آن ها درون دسترس راحتی گرفت.

رسانه ی iFixit که در زمینه ی کالبدشکافی محصولات الکترونیکی فعالیت می کند در سال ۲۰۱۵ دانا شد که ساعت های قدیمی اپل از شمارش سخت افزاری توانایی پشتیبانی از قابلیت تعیین سطح اکسیژن خون را دارند. با این حال تاکنون نرم افزار اپل واچ هیچ گونه مصرف ای سخت افزار یادشده نکرده است. با در نظر دریافت همین موضوع می توانیم بگوییم که نبوغ گلچین سطح اکسیژن خون استراحت محو به رخ شخصی در جوانمردی زمانه هوشمند اپل واچ سری ۶ باشد.

قابلیت پایش رویا کاربر از طریق چندین اپلیکیشن متفرقه برای ساعت های باستانی اپل در دسترس راحتی می گیرد؛ با این حال مشکل مهمی در این بنیاد حیات دارد. باتری اپل واچ سری ۶ باید یک وعده در روز شارژ شود و بسیاری از مردم این فرمان را شب ها عمل می دهند تا در طول روز بتوانند بوسیله رخساره کامل از ساعت شان کاربرد کنند. اپل واچ سری ۶ (یا احتمالا به نعوظ کلی سیستم عامل watchOS 7 ) انرژی کمتری از باتری سلب خواهند کرد تا بدین طریق امکان کاربرد از توان پایش خواب مهیا شود.

نبوغ های اضافی دیگری که گفته می شود قرار است هنگام اشاعه watchOS 7 بوسیله شایسته کردن های هوشمند اپل بیایند دربرگیرنده اعمال بهبودهایی درون دستیار صوتی سیری، حالتی ویژه بخاطر کودکان، اعمال تغییراتی اساسی درون حالت های ورزشی و واچ فیس های زیبنده به پول اعانه گذاری می شوند. نیز بوسیله تری اعلام شده است که احتمالا اپل در ساعت هوشمند سری ۶ فناوری تاچ ID را با دیجیتال کرون (دکمه ی چرخان کناری) یکپارچه می درنگ.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی در این شالوده دارید؟بیشتر بخوانید:مک بوک ایر 2020 امتیاز تعمیرپذیری ۴ از ۱۰ از iFixit دریافت کرداپل احتمالا درون سال ۲۰۲۱ چندین لپ تاپ و رایانه مبتنی پهلو ARM نمایش می کنداپل واچ سری 6 احتمالا به تاچ ID مجهز می شودامکان مسدودسازی کامل کوکی های شخص ثالث در به روزرسانی متاخر مرورگر سافاریاپل از رویه اندازی وب سایتی جدید برای اطلاع رسانی داخل مورد کرونا اطلاع داد
AنیکونحدودHAROOOON ۲۰ ماه پیش ابتدایی سری از دوربین های فول فریم بدون آینه خویشتن را به بازار نمایش کرد حالا. و پس از جوان شدن نسبی خانواده ی محصولات شرکت، می توان مقایسه ای کامل بین دو دسته ی واقعی یعنی Z و D داشت قوم. ی D، محصولات DSLR شریک شدن نیکون هستند که طرفدارانی جدی در میان عکاسان حرفه ای و آماتور دارند ازطرفی. شرکت ژاپنی با عرضه ی سری بدون آینه ی Z، ورود قابل توجهی به دنیای جدید داشت آن. ها علاوه بر عرضه ی فناوری های مدرن و حیاتی قوم ی بدون آینه، درک آشنایی و فراغت استفاده را هم در سری Z به طرفداران خود ارائه کردند مقاله.های مرتبط هدف:نیکون تبدیل شدن بوسیله بزرگ ترین تولیدکننده دوربین بدون آینه استنیکون از سه لنز متاخر مانت Z برای دوربین های عاری آینه Z 6 و Z 7 رونمایی کرد علاقه

مندان حرفه ای دنیای عکاسی، همیشه به دنبال خرید جدیدترین دستاوردهای صنعت و آزمایش آن هستند برخی. از آن ها از همان محصولات اولین قوم ی Z همچون Z6 و Z7، اقدام به خرید دوربین ها کردند از. آن زمان تاکنون، مقدار دوربین های سری Z با کاهش ۲۵ تا ۳۰ درصدی روبه رو بوده است از. این رو ارج محصولات عاری آینه تو محدوده ی برابر و حتی ارزا ن تر از خانواده ی DSLR نیکون با مشخصات متشابه استراحت دارد به. نشانی مثال، D780و D850را در نظر بگیرید که با قیمت ۲،۳۰۰ و ۳،۰۰۰ دلار به میدان عرضه می شوند، درحالیکه Z6و Z7به تزیین برچسب قیمتی ۱،۸۰۰ و ۲،۸۰۰ دلاری دارند اکنون. که محدوده ی قیمتی دو قوم تو نزدیکی یکدیگر فراغت دارد، می توان مقایسه ای بین کارایی و استعداد های آن ها داشت از. لحاظ مقایسه ی چونی تصویر نیز می دانیم که همیشه، دید افراد وقار پیدا می نرم و نمونه کاملی محسوب نمی شود برتری.های قوم ی بدون آینه ی Z حذف

صدای شاتر شاتر: در دوربین های بدون آینه هیچ صدایی تولید نمی کند درمقابل،. حالت Quiet را تو دوربین های DSLR داریم که باوجود کاهش صدای شاتر، باز هم سکوت مطلق را به همراه نخواهد داشت چنین. قابلیتی خصوصا تو مواقعی که عکاس در موقعیت های خاص مانند عکس برداری از رویدادها و طبیعیت قرار دارد یا عکاسی خیابانی می کند، جلال بالایی خواهد داشت عکس. برداری در حالت سکون، بسیاری مواقع سوژه را داخل موضع مورد نظر عکاس نگه می دارد به. علاوه، لرزش هایی که به خاطر حرکت شاتر خلق می شوند، عموما در عکاسی با زمان نوردهی پشته یک خال ی ضعف محسوب می شود درنتیجه،. حذف این طور لرزش هایی در دوربین های بدون آینه خصوصا در موضع های حساس و نیازمند بوسیله سکون، ابهت فوقانی دارد نگاره.



یاب ویوفایندر (الکترونیکی) بسیاری: از عکاسان از حالت نمایش زنده ی نوردهی به تصویر داخل شبح یاب های الکترونیکی شادمان نیستند، اما عملکرد این بخش درصورت آشنایی کامل، جادویی خواهد بود خصوصا. در موقعیت هایی که نور کافی وجود نداشته باشد، با مصرف از شبح یاب الکترونیکی می توان نمایی از نوردهی به سوژه را بدون نیاز به حدس و گمان مشاهده کرد درواقع،. هرچه داخل منظره یاب ببینید، با تصویر نهایی شما طبق خواهد بود به. علاوه، تو ویوفایندر الکترونیکی قابلیت فوکوس بهتری دارید و بخاطر مشاهده ی نتیجه، نیازی به مراجعه به نمایشگر دوربین نیست اندازه.

کمتر دوربین: ها و لنزهای خانواده ی Z پیمانه کمتری دارند و با فرم فکتور کوچک تر، قابلیت جابه جایی را آسان زیرفون می کنند یک. مقایسه ی کلی علامت می دهد که دوربین های سری Z به نعوظ میانگین ۳۰ درصد سبک تر از میزان های مشابه تو سری D هستند همان. طور که گفته شد، ابعاد آن ها نیز کوچک تر بوسیله نظر می رسد بوسیله. عنوان مثال عکاس با یک دوربین Z7 و سه لنز سری Z همان فضا را اشغال می کند که با یک دوربین D850 و دو لنز سری G G اشغال می شود.

نبوغ استفاده از کارت های XQD و CF: کارت های حافظه ی جدید با فناوری های سریع تر، هر عکاسی را بوسیله سمت خویشتن جذب می کنند. اگرچه کارت های سری XQD و CF در دوربین های جدیدی DSLR بی قراری پشتیبانی می شوند، اما مدل های قدیمی از استعداد هایی همچون سرعت ۴۰۰ تا ۱،۲۰۰ مگابایت برثانیه محروم هستند. اکثر کارت های رایج SD، سرعت انتقال در محدوده ی ۱۰۰ مگابایت برثانیه دارند؛ درنتیجه برای واگذاری داده بوسیله زمان اضافی حاجت خواهند داشت. به هرحال امروزه کاربردهای متعددی درون دنیای عکاسی و فیلم برداری هستند که به سرعت بالای نگاشتن داده نیاز دارند. درنتیجه پشتیبانی از کارت های تند تر برای تجهیزات عکاس، حیاتی محسوب می شود.



استعداد های حرفه ای فوکوس خودکار تو فیلم برداری: دوربین های نیکون امروز دیگر بوسیله محصولاتی حرفه ای درون فوکوس خودکار حی دست پدیدار کرده اند. فیلم برداری با دوربین های عاری آینه و استفاده از فوکوس خودکار، روندی زیاد سریع نمدار و کند تر از نمونه های D دارد. درون دوربین های DSLR، فداکار اوقات حتی باوجود استفاده از لنزهای مجهز به فوکوس خودکار، باز هم تصویربردار مجبور به فوکوس دستی می شود. با استفاده از دوربین های Z، وظیفه ی فوکوس تنها برعهده ی دوربین استراحت دارد که به خوبی هم آن را ارتکاب می دهد.رعشه گیری حرفه ای، قابلیتی مهیب برای همه ی موقعیت های عکاسی است

لرز گیری سه گانه محوره داخلی (IBIS): رعشه گیری حرفه ای، بوسیله نوعی توان های موجود در لنزهای VR را به لنزهای معمولی هم اضافه می درنگ. تا اینکه لنزهای ساده با فوکوس دستی همچون AI-S S نیز با بهره گیری از IBIS، کارایی بهتری. دارند به علاوه، لرزش گیری سه محوره باعث می شود تا لنزهای Nikkor/f.1 4 هنوز بی آرامی بوسیله عنوان فرمانروای عکاسی در وضعیت با نور پایین شناخته. شوند اختلاط این لرزه گیری با لنزهای VR، توانایی ها را باز تیمار تکثیر می دهد و به نوعی شاعد لرز گیری پنج محوره در عکاسی خواهیم. وجود درنهایت لرزش گیری را می توان یک نبوغ اضافه ی عالی تو سری Z دانست که تو همگی ی موقعیت ها استفاده خواهد.

داشت شارژ به معاون-USB: C توان شارژ درون زمان عکاسی، توانایی ها و کاربردهای دوربین را دوچندان می. یواش با استعمال از شارژ-USB C می توان در وقت عکاسی، دوربین را تیمار شارژ کرد و از مزیت های پاوربانک در آن روزی.

برد از میان مزیت های بالا، سه مورد اول خصوصی دوربین های بدون آینه هستند، درحالیکه چهار مورد اتیه به مرور بوسیله دوربین های DSLR غم اضافه می. شوند درواقع داخل مدل های آتی دیگر نمی توان این موارد را به نشانی مزیت به فقره.

برد مزیت های خانواده ی D

DSLR شاتر: مکانیکی شاید برای اکثر عکاسان حرفه ای، یکی از دوست داشتنی ترین بخش های عکاسی، صدای آشنای شاتر آن هم درون دوربین های پرچم دار نیکون. باشد صدایی که نشان از حرفه ای بودن برگ و حرفه ای بودن پروژه ی عکاسی دارد و حتی شاید متکی به نفس عکاس را هم افزایش. دهد اگرچه خانواده ی Z همه ی تلاش خویشتن را بخاطر سکوت در عکاسی متمرکز می کند، خانواده ی D تمرکز زیادی روی همین ندا و جلب توجه با آن.

دارد شبح یاب (اپتیکال): OVF منظره یاب های اپتیکال، نقش مهمی درون کاهش مصرف باتری. دارند بوسیله نشانی مثال دوربین D750 با یک بار شارژ، توانایی ثبت ۱،۳۰۰ فریم عکس را دارد، درحالیکه دوربین های سری Z بوسیله خاطر بهره گیری از منظره یاب الکترونیکی، مصرف باتری بالایی دارند و حداکثر ۷۰۰ فریم با یک بار شارژ، ثبت می. کنند شاید کاربرد پایین انرژی، هنوز فناوری های قدیمی تر را برای بسیاری از عکاسان، قانون دان تر.



کند قابلیت هماهنگی فوکوس خودکار با لنزهای سری: D شاید همین هماهنگی، یکی از بنیادی ترین دلایل علاقه ی بسیاری از کاربران بوسیله دوربین های D DSLR. باشد دوربین های سری Z دارای سیستم فوکوس خودکار پیچی. نیستند درنتیجه لنزهای سابق الذکر در دوربین های Z استعداد فوکوس خودکار.

ندارند پشتیبانی از دو درگاه کارت: حافظه جداسازی فیلم ها و عکس های دوربین تو دو کارت حافظه، مزیت های زیادی برای مدیریت فضا و کارایی برای عکاس. دارد بوسیله علاوه، می توان از کارت دوم برای کاربردهای دیگر همچون تمهید ی نسخه ی پشتیبان هم کاربرد. کرد بوسیله هرحال کاربرد از کارت دوم، جابه جایی فایل ها را به کامپیوترهای عملیاتی عکاس هم آسان تر می. بطی ء هرچند مرتب کردن فایل ها درون کامپیوتر آن چنان شاق نیست، اما بوسیله هرحال جدا بودن آن ها از منبع، مزیت های اختصاص خود را.

دارد درنهایت، نوآوری ابد با پیامدهای گوناگون همراه می. شود هرچقدر بی قراری که شرکت های انواع برای تولید محصولات انقلابی جدیت کنند، باز اندوه برخی از مصرف کننده ها محصولات قدیمی تر و فناوری های شناخته شده را ترجیح می. دهند ازطرفی بدنه ی بازار هوی اضافی بوسیله قابلیت های بی شماری دارد که دوربین های بدون آینه عرضه می. کنند بوسیله هرحال توان های بیشتر، در رقابت بین محصولات فناورانه اهمیت زیادی دارد و در این بخش، نمونه های عاری آینه چیرگی قابل توجهی.



دارند تو آینده ی پیش رو، می توان پیشرفت های بیشتری را درون دنیای دوربین های بدون آینه متصور. شد بسیاری از کارشناسان پیش دماغ می کنند که DSLR بالاخره هم چشمی را به نسل جدید واگذار خواهد. کرد امروز با صعود دوربین های بدون آینه بوسیله وضوح گواه افزودن دلبستگی ی عاشقان سنتی عکاسی به فیلم برداری. هستیم ازطرفی بسیاری از مصرف کننده و عکاسان، گوشی های هوشمند با قابلیت های عکاسی حرفه ای را ستایش می کنند که آن ها بی آرامی تو دسته ی بدون آینه قرار می. گیرند همین ترفیع ها را می توان بزرگ ترین از کار افتادن توانایی های فناوری بدون آینه در جمع آوری نبوغ های متعدد درون فرم فاکتورهای کوچک و قیمت پایین.

دانست احتمالا داخل آینده باهم اتحاد کردن  های مبصر تولیدکننده ی دوربین، مجبور بوسیله یکی کردن خطوط تولید خود می شوند و باید یکی از سری های عاری آینه یا DSLR را انتخاب. کنند آن طور که روند بازار مدال می دهد، روی آوردن به سری بدون آینه ازسوی نیکون و دیگر بازیگران بازار، دور از انتظار نخواهد.

وجود قیمت دوربین، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای بیع مناسب و آگاهانه ی دوربین های DSLR، عاری آینه و دیگر محصولات نیکون حاجت دارید را تو مدخل محصولات زومیت. بیابید در این بخش، علاوه کنار مشخصات فنی دقیق و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه ی دو یا چند ثمر درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد.حیات مشاهده سواد دوربین های نیکونبیشتر:بخوانید سندیکا-L Mount یک سال پس از شناساندن درون چه وضعیتی صبر دارد؟لایکا S3، دوربین مدیوم فرمت DSLR، با توانایی ضبط ویدئو 4K نمایش شدکرونا نمایش دوربین نیکون D6 را بوسیله تاخیر انداختبه روزرسانی فرمور دوربین های Z 6 و Z 7 و Z50 نیکون منتشر شدنیکون دو لنز جدید فول فریم از سری Z معرفی
به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از فارس، حجت الاسلام محمد مهدی صالحی معاون فرهنگی دیپلماتیک سرشت نمایندگی مقام معظم رهبری داخل دانشگاه ها در روز اول فرودین ۱۳۹۹ و همزمان با شهادت حضرت موسی ابن جعفر(ع)، به موجب سانحه رانندگی درگذشت، با این حال فداکار رسانه های معاند مجاهدت دارند متورم حجت الاسلام صالحی را به موضوع کرونا ارتباط دهند.

این رسانه ها از همان ابتدای عالمگیر کرونا غم همواره تکاپو کردند تا با انتشار آمار و اخبار کذب از تعداد فوتی ها و مبتلایان بوسیله کرونا تو ایران، در میان مردم هراس خلق کردن کنند.

مرحوم صالحی دستیار فرهنگی سیاسی صنع شعبه مقام معظم رهبری در دانشگاه ها چند روز قبل از جشنواره نوروز دچار سانحه رانندگی شد و مدتی را اندوه در مقدر شدن مراقبتهای ویژه بیمارستان شهدای تجریش بستری بود.

تصاویر از مرحوم صالحی در زمان علیل در بیمارستان و همچنین از خودروی وی سپس از رخداد بوسیله صراحت مدال دهنده واقعیت سانحه است. برخی رسانه های معاند مجاهدت دارند درگذشت معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری داخل دانشگاه ها را بوسیله موضوع کرونا بستگی دهند