چوب آسیا

۱۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، عطر شالیزار و رنج شالی کاران از دیرباز با صیت و نشان گیلاندرهم آمیخته است. مولود تکاپو زنان و مردان کشاورزی که آفتاب داغ تابستان و شرجی هوای گیلان را داخل مزارع برنج تحمل آورده و کمر زیر اشکال کار پیچ می کنند، محصولی ارزشمند است که پس از غله دومین غله پرمصرف مردم محسوب می شود.

گیلان با ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار بیشترین اراضی سطح زیر کشت برنج تو بین استان های کشور را به خویشتن اختصاص داده است و سالانه حدود ۷۵۰ تا ۸۵۰ هزار تن برنج سفید در این استان با تلاش ۳۰۰ هزاره شالی کار تولید می شود اما این ظرفیت ارزشمند نیازمند توجه بیشتر به منظور افزایش تولید است.

مزه و بو برنج ایرانی به خاص برنج مرغوب گیلان با برنج های وارداتی متناسب مقایسه ازاله اما آستان شایان توجه کیسه های برنج خارجی در بازار علامت از اهمیت کاستن وابستگی کشور به واردات این کالای استراتژیک دارد.

کاشت، داشت و برداشت برنج همواره با سختی های بسیاری همراه بوده اما با توسعه تحقیقات و ترفیع تجهیزات کشاورزی مقصود می رود، بخاطر افزودن تولید برنج و کنترل بازار بیشتر تقلا شود تا اندوه گردش چرخ معیشت شالی کاران بهبود یابد و هم از واردات برنج بی نیاز شویم. آشنایی با خواص آب برنج آیا برنج مازندران تندرست است؟ | نگرانی شهروندان؛ پاسخ مسئولان

متجاوز از یک میلیون و ۲۹۸ هزاره تن برنج بوسیله عزیمت تأمین نیازهای آدم از ضابطه گمرکات سرزمین بیدار شده است

پیاده شدن مبنا اظهارات سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران، از ابتدای سال ۹۸ تا عاقبت دی ماه ۹۸، بیش از یک میلیون و ۲۹۸ هزار تن برنج به منظور تأمین نیازهای آدم از طریق گمرکات کشور واردشده است.

همچنین سال ۹۸ سخنگوی لحظه کانون کشت کمیسیون اظهار کرد: با توجه بوسیله واردات بی رویه برنج،  حجم واردات برنج بسیار بیشتر از نیاز ملک بوده که تولید داخلی را دچار شاق کرده است.

علی ابراهیمی بیان کرد: طالع باید نظارت بیشتری داشته باشد تا شایان با حاجت کشور برنج وارد شود، ما در تولید برنج تا حدود اضافی خودکفا هستیم و فقط ۳۰ درصد برنج موردنیاز ناحیه باید از طریق واردات تأمین شود اما گزارش هایی داریم مبنی بر اینکه بوسیله شکل دقیق پیاده شدن واردات این علیه بازرسی نمی شود و نمونه واردات بیشتر از حد نیازمان است.

فاصله مبهم ما تا خاتمه بستگی به واردات برنج

«خودکفایی داخل تولید برنج دور یا نزدیک»، سؤالی است که عضو هیات علمی مؤسسه تحقیقات برنج و کمک راهبردی بسیج اساتید گیلان در پاسخ به آن به روزنامه نگار مهر گفت: خودکفایی بدان معنی است که تساوی بین استاندارد تولید و استفاده سفت شود.

غلامرضا خانکشی پور افزود:  تو عرصه تولید برنج میزان تولید سالانه قابل محاسبه و تخمین است، داخل سال های مختلف به طور متوسط کشاورزان ایرانی بسیار از ۲ میلیون تنه برنج سفید تولید می کنند، اما زمانی که صحبت از میزان مصرف سالانه برنج به میان می آید، با نفاق رویت مواجه می شویم و آمار واضح و دقیقی از معیار استعمال برنج نداریم.

برآورد واقعی از مقیاس مصرف برنج در ملک نداریم

خانکشی پور اظهارکرد:  برآورد واقعی از مدل مصرف برنج داخل کشور نداریم، اگر نمونه متعادل کاربرد برنج در سال حدود ۳۶ کیلو باشد، با توجه به مقیاس تولید برنج در داخل با کسری حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار کالبد مواجه خواهیم بود ولی چنانچه میزان استفاده ۴۰ کیلو و بیش از آن باشد، بیش از یک میلیون جثه هبوط برنج حیات خواهد داشت.

وی اقرار کرد: اگر میانگین تولید و مصرف ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار کالبد باشد تا خودکفایی برنج عزب یک دامنه فاصله داریم اما چنانچه کسری بیش از یک میلیون جسم که بیشتر انجمن های واردکننده برنج از آن امنیت می کنند را بپذیریم، رسیدن به خودکفایی نیازمند گامی بلندتر و اقدامی موکد پر حرارت است.

تنه هیات علمی مؤسسه تحقیقات برنج گفت: با توجه به تصویب کتاب راهبردی «افزایش دشت و پایداری تولید برنج» که توسط جمعی از استعدادهای موجود کشور در حوزه برنج و قناعت تدوین شده، یک مرحله شرف برای اجرای این برنامه تخصیص یافت ولی تو ادامه مانند بسیاری از دستور کار های دیگر مسکوت الباقی است.

این پژوهشگر ادامه عدالت: ما عزب از آمار و میزان واردات از مبادی رسمی ملک ابتدا هستیم،  این آمار در بعضی سال ها حدود یک میلیون قامت گزارش می شود. برنج وارداتی کنار اساس قیمت های جهانی خریداری و برای این میزان واردات در سنوات مختلف بسته به ارزش برنج که نصف تا یک دلار بوده و اخیراً افزایش یافته، ارز از قلمرو خارج می شود.

روند تولید برنج در سال های اخیر

خانکشی پور افزود: میزان تولید برنج به آب وهوا و نوع نما آن وابسته است، اقداماتی بخاطر افزودن تولید در سنوات گذشته عمل شده ولی زمانی که با شاق خشکی و سال های کم آبی مواجه شدیم دولت برنامه ای مطرح کرد که پهلو مبنای آن برنج فقط توسط استان های گیلان و مازندران تولید شود.

وی بیان کرد: داخل همان سال ها سایر استان های برنج خیز باوجود تغار طالع و حاضر بودن حمایت به کشت برنج رفتار کردند،   زمانی که برنامه دولت به لیس حمایت از تولید برنج در این استان ها معطوف شد، طبیعی است که با کاهش تولید برنج مواجه شدیم و درنتیجه حدود دو میلیون تن برنج برداشت شد.

عضو هیات علمی مؤسسه تحقیقات برنج گفت:با توجه بوسیله اینکه با باران های کافی، واداشتن از تولید برنج در برخی استان ها از لفظ دولت برداشته شد، دوباره تولید برنج افزایش یافته و به سطح دو میلیون و ۲۰۰ تا دو میلیون و ۴۰۰ هزاره بدنه رسید.

خانکشی پور در ادامه درون تک اینکه «آیا تکثیر تولید به کشت ارقام پر محصول برنج وابسته است»، گفت: عاری تردید نگاه تولیدکننده باید به استفاده کننده باشد؛ یعنی چنانچه کالایی تولید شود که موردپسند مصرف کننده نباشد محکوم بوسیله شکست است.

وی بیان کرد: ارقام پر علیه برنج اگرچه عملکردشان در واحد سطح متجاوز است اما چنانچه بازارپسند نباشند کشت آن ها نتیجه مثبتی به دنبال نخواهد داشت، باید توجه داشت که زمین های زراعت گیلان مستعد تولید برنج بسیار مرغوب است و این برنج در میدان مشتری خود را دارد و خریدار برنج مرغوب فراهم نیست ارقام لبالب میوه مصرف کند، درنتیجه باوجوداینکه متجاوز از ۴۰ رقم برنج لبالب محصول طی بیش از ۳۰ سال گذشته به میدان عرضه شده، در گیلان حدود دو رقم در حد محدود کاشت می شود.

عضو هیات علمی مؤسسه تحقیقات برنج اضافه کرد: این شرایط در استان های مازندران، گلستان، خوزستان، سیستان بلوچستان و کهگیلویه و بویر احمد متفاوت است، این استان ها علاوه بر حفظ کردن ارقام بومی، بوسیله تناسب برخی از ارقام پر محصول را در حدی که بتوانند به خرید برسانند کشت می کنند.

خانکشی پور  ادامه داد: امنیت دولت از ارقام پر محصول با تعیین ارزش تضمینی و خرید محصول اجرا می شود، آنچه کشاورز را ترغیب بوسیله کاشت رقم لبریز محصول می کند، حاجت عمومی کشور نیست بلکه قیمتی است که می تواند محصول خویشتن را به بیع برساند.

وی افزود: مؤسسه تحقیقات برنج ارقام لبالب محصول مختلفی را ارائه کرده و در مقاطع مختلف بعضاً تک قضا و قدر قرارگرفته اند اما در بلندمدت استقبال لازم از آن نشده به همین دلیل بسیار از یک دهه است که رویکرد به سمت ارقام لبالب میوه کیفی تغییر کرده و برافزایش عملکرد ارقام بومی کارشده و اخیراً نما هایی به بازار عرضه شده که به نظر می رسد بتوانند طی سال های آتی جای خود را درون تولید باز کنند.

اهمیت آموزش

خانکشی پور گفت: برای داشتن یک برنامه تولید پیوسته برای تکثیر تولید برنج باید برنامه راهبردی افزایش محصول در تولید برنج داشته باشیم که مدون بوده و به اجابت نصیب و قسمت رسیده باشد، باید توجه داشت که توکل این دستور کار بر فرمان آموزش است. به عنوان شهید کشاورزانی را داریم که برنج هاشمی می کارند و بیش از ۵ تن محصول تو هکتار برداشت می کنند. این کشاورزان تو امتداد امر برداشت دوم هم دارند و نمونه برداشت محصول خود را به زیاد از ۷ تن می رسانند ولی در همان زمان و محل شالی کارانی هستند که شاید ۳ تن هم نمی توانند برداشت داشته باشند.

وی ادامه داد: این موضوع نشان دهنده اختلاف مدیریت زراعی است و اهمیت خرد فنی فرمان را نشان می دهد که با آموزش بوسیله راحتی زیبنده جبران است،  برای افزایش تولید برنج مجموعه ای از برنامه ها باید به رخساره مستمر اجرا شود، یکپارچه سازی اراضی؛ مکانیزه کردن مراحل متنوع کاشت، داشت و برداشت؛ استفاده از بذرهای پایدار به تنش های مختلف همراه باکیفیت و عملکرد بالا و توجه به هزینه تولید برنج در کنار حزن می تواند پهلو روند پیوسته افزودن دشت مؤثر باشند.

عضو هیات علمی مؤسسه تحقیقات برنج یادآور شد: کشاورزان مشغول به کار هستند اما در مواردی که بعضی وظایف را دولت پهلو عهده داری دارد نظیر رساندن به موقع کود و سم، ارائه بعضی دستورالعمل ها، آموزش، نشر و جستجو می بینیم که عملکردها با کاستی و نقص مواجه است که سبب تنها مختار شدن کشاورزان می شود.

وی بر شکوه بوسیله بازار رسانی دشت تأکید کرد و افزود: برنج ایرانی هنوز با روش های سنتی بوسیله بازار عرضه می شود و ما تماشایی یک تشکل کشاورزی که بتواند کشاورزان را در یک قالب متمرکز جمع کند و به آن ها درون ابعاد مختلف یاری برساند، نیستیم. ازاین رو آن ارتقایی که باید در بصیرت متخصص و در استعمال از فن شناسی و ارتقای مدیریت زراعی رخ دهد، زیاد باثبات و خودجوش قیافه می دهد؛ درنتیجه روند برنج مفید داخل ملک معمولی و معقول است.

افزودن تولید در گرو ایمنی دولت است

شالی کاران گیلانی سال ها است که با تقلا و کوشش خود رونق بخش، بخشی مهم از کشت و صرفه جویی گیلان هستند. بی وسواس تکثیر کیفی و اندکی تولید برنج می تواند بر اعاشه آن ها بسیار تأثیرگذار باشد.

یک کشاورز گیلانی افزود: حدود بیست سال است که در روستای لختگی شهرستان شفت به شالی مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش مشغولم و در سماوی به زمان کوتاه ۱.۵ هکتار به کشت برنج هاشمی می پردازم.

وی ادامه عدل: میزان تولید برنج در سال ها ثابت نیست و بوسیله مواردی بجهت شرایط آب وهوا و جنین دهی بوسیله گور بستگی دارد. باید توجه داشت که افزایش تولید برنج با حمایت نصیب و قسمت به مشت می آید. برای رسیدن به این مقصود، کارشناسان کشاورزی باید سر زمین بر فعالیت شالی کاران و شرایط زراعت بازرسی داشته باشند. اگر قبر را به رخساره رایگان آزمایش کنند و بار مناسب با هر خاک به صورت یارانه ای در جوانمردی کشاورز قرار گیرد به تکثیر تولید و دلگرمی برزگر می انجامد. عرضه مرحله با یارانه اگر برای یکی، دو سال هم باشد کافی است و بعدازآن کشاورز که گواه تأثیر آن بوده خود به ادامه کار می پردازد.

محمدرضا نیک زاد یادآور شد: هم اینک کلاس هایی برای کشاورزان برگزار می شود و یک سری جنین جدید اندوه ارائه شده است. اقدام خوب دیگری که انجام شده، نمونه برداری از خاک مزارع برای گلچین میزان موادی بجای اوره، منیزیم و پتاسیم زمین است که اگر این آزمایشات به دهش ارتکاب شود و بار لازم بوسیله موقع تو اختیار برزگر فراغت بگیرد اثر احسان خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به نقش کشت ارقام مملو ثمر درون خودکفایی برنج، ارقام انباشته محصول فروش ندارند و از کشت آن به قطع کافی پناه نمی شود. در شهرستان شفت بیشتر هاشمی یا صدری می کارند. ارقام پر محصول همانند شیرودی به اندازه ۱.۵ برابر برنج هاشمی محصول می دهد اما بازار ندارد. اگر اقبال به معنای حقیقی امان کند با کاشت ارقام انباشته محصول، ناحیه از واردات برنج بی احتیاج می شود.

میزان تولید برنج درون گیلان؛ چالش های موجود در مسیر افزایش تولید

رفع موانع موجود در دست خط افزایش تولید برنج نیازمند توجه بیشتر بخت است. مهتر دایره جهاد زراعت گیلان اظهارکرد: استاندارد تولید برنج سفید استان گیلان در سال ۹۲ حدود ۷۰۲ هزار و ۵۴۲ بدنه بوده که این میزان داخل سال گذشته به ۷۶۳ هزار و ۱۵۷ قامت روان است.

مقیاس تولید برنج سفید استان گیلان در سال ۹۲ حدود ۷۰۲ هزار و ۵۴۲ پیکر بوده که این معیار تو سال گذشته به ۷۶۳ هزار و ۱۵۷ تن رسیده است.

علی درجانی از ارقام محلی هاشمی، علی کاظمی، دم سیاه و رقم های اصلاح شده خزر، شیرودی، فجر، گیلانه و آنام به عنوان عمده ارقام برنج گیلان نام سرما و یادآور شد: مقیاس استعمال برنج سفید استان گیلان سالانه حدود ۱۱۵ هزار تن است.

وی هزینه های بالای تولید، سرانه پایین مالکیت اراضی، واردات بیش از حاجت برنج، تغییر کاربری اراضی، توسعه شهرها و مشکلات مرتبط با منابع آبی استان را از چالش های موجود در این عرصه دانست.

درجانی تقریر کرد: برای افزایش ضریب خوداتکایی برنج و به تبع آن کاهش واردات، از سوی وزارت جهاد کشت اقداماتی همانند تفحص و معرفی کردن ارقامی با پتانسیل عملکردی بالاتر نسبت بوسیله ارقام موجود؛ افزودن ضریب مکانیزاسیون در بخش کشاورزی به قصد کاهش دشواری عملیات برنج مفید و ترغیب کشاورزان به کشت برنج؛ تدارک توصیه های فنی تو راستای مدیریت مزرعه بوسیله اختصاص درون مقدر شدن بهبود مدیریت تغذیه گیاهی؛ نظارت و پایش مداوم نهاده های کشاورزی موجود داخل بازار در راستای تأمین کم ارزش نیازهای تغذیه ای و سایر نیازهای برنج و نیز تولید تخم معترف شده و مادری برنج بوسیله منظور افزایش کمی و کیفی تولید برنج انجام گرفته است.

ضرورت توجه بیشتر به ظرفیت شالی کاری گیلان

در این گزارش نگاهی اجمالی به چالش های پیش روی دستیابی به خوداتکایی برنج داشتیم. بی تردید شالی مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش از بنیادی ترین حجم های گیلان است که می تواند نقشی بیش تأثیرگذار داخل کاهش واردات برنج داشته باشد.

باوجود اقدامات ارزشمند ارتکاب شده در گیلان نظیر ارتقای درجه مکانیزاسیون تولید برنج و تلاش برای ارائه ارقام پر میوه بهتر غبطه می رود با توجه و کوشش بیشترِ متولیان ذی ربط، تولید برنج بوسیله سمت افزایش اندکی و کیفی همراه با نظارت و کنترل مناسب بازار پیش رود.

گیلان بیشترین اراضی و سطح زیر زراعت برنج را در بین استان های کشور بوسیله خود اختصاص داده و خواهش می رود این ظرفیت ارزشمند برای افزودن تولید و کاهش وفاق به واردات برنج زیاد ازپیش موردتوجه قرار گیرد.
به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از ایرنا، «محمد اسلامی» در حاشیه نویسی جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، تو خصوص مجموعه اقدامات دولت بخاطر کنترل قیمت ها داخل میدان بناء و دربست قیمت گفت: قیمت های حباب دار خرید و فروش بناء به خاص اجاره بها بوسیله دغدغه ملی تبدیل شده است. بی قراری مردمی که اجاره دار هستند و هم دولت و شخص رئیس جمهوری نسبت به این موضوع دغدغه جدی دارد.

وی تکثیر کرد: بر این اساس، رئیس جمهوری دستور تشکیل کمیته ای را دادند و امروز قبل از تشکیل مجمع موضوع کنترل قیمت ساختمانی را در دستور فقره ستاد هماهنگی اقتصادی گذاشتند که به رخساره کلان هم مناقشه شود.

وزیر راه با بیان اینکه رشد بها در بازار مسکن رخ داده منفعل از تقاضاهای غیرمصرفی است، گفت: بحث تحول پول به سرمایه است که باید تمهیداتی اتخاذ شود تا محیط دیگری برای پول هایی که به سمت بازار ساختمانی می آید حاضر شده و جلوگیری کننده مجادله داخل راسته مسکن شود.

اسلامی گفت: از طرفی سیاست های انبساطی در خصوص تولید و عرضه مسکن تسهیل و تصویب شود تا افرادی که فاقد مسکن هستند بتوانند سریع العمل تر صاحب ساختمانی شوند.

وزیر نحو با اخبار اینکه ۳۰ درصد از جمعیت کشور مستاجرند، اما درون قصبه تهران ۴۳ درصد جمعیت اجاره دار را داریم، گفت: افزودن اجاره بها به اختصاص برای کسانی که دارای حقوق ثابت هستند مشکلاتی ساختن کرده و شرایط کرونا باعث شده است بسی از مشاغل، درآمدهای تک نظر خویشتن را نداشته باشند.

اسلامی ادامه داد: امروز درون این جلسه در خصوص نقشه حمایتی شانس از مستاجران و منابعی که بتواند تو شریط کرونایی برای امن مستاجران خاص یابد بحث شد. بر این بنیان قرار شد در یک کمیته فنی چهار جانبه بین بانک مرکزی، وزارت قناعت و دارایی، سازمان دستور کار و بودجه و وزارت اسلوب این موضوع دنبال شود تا برای این قشر از جامعه تسهیلاتی را تو نظر بگیرند و این تسهیلات بر اساس ضوابطی در جوانمردی مستاجران صبر گیرد که از فساد فعلی عبور کنند.

وزیر راه گفت: در عین حال اصل راه حل ما «ساختمان دار شدن» مردم است که در این میتینگ بر آن تاکید شد.

اسلامی با اشاره به محاکمه های انقباضی که برای مسکن دار شدن مردم داخل گذشته دنبال شده بود، گفت: درون این راستا باید سختگیری تو خصوص ارائه انبوهی ساخت رفع و شرایط شهرداری ها بخاطر صدور پروانه ساختمانی تسهیل شود؛ همچنین اعطای تسهیلات توسط بانک ها به میزانی باشد که سازندگان نوک تیز تر منابع را دریافت کنند و ساخت وسازها را رونق دهند.

وی گفت: کسانی که دارای خانه تهی نصف کامل و زمین در محدوده شهرها هستند نیز در ازای عرضه واحدها برای فروش، زمین در نقاط مرغوب شهر می گیرند تا دوباره وارد تولید مسکن شوند.

اسلامی ادامه داد: تو این راستا دستگاه های دولتی هرچه نوک تیز تر زمین هایی را که درون حریم شهرها دارند در اختیار وزارت راه قرار دهند.

وی گفت: در این نشست همچنین بحث بها مصالح و نهاده های ساختمان وارسی شد که لازم است ستاد تنظیم بازار و وزارت صمت ورود پیدا درنگ تا با افزایش لجام گسیخته ارج مصالح مواجه نشویم.

وزیر نحو ادامه انصاف: از مالکین می خواهیم وضعیت را بدتر نکنند. با سندیکا املاک جلسات مفصلی داشتیم و از مالکان می خواهیم اسیر شرایط ملتهب فعلی نشوند و انصاف را تعظیم کنند که خداوند بوسیله درآمد آنها غم برکت دهد.
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا،  محمد اسلامی تو حاشیه آئین بهره برداری ۶ کیلومتر از پروژه ۴ خطهجاده هرازدر جمع خبرنگاران گفت: دو بخش ۳ کیلومتری در محور پلور - لاسم و دیگری در بسرنوشت شوم دچار کردن وانا به نصیب برداری رسیده است، که با بهره برداری از این ۶ کیلومتر، ۷۲ کیلومتر از جاده هراز ۴ خطه شده و ۲۹ کیلومتر باقی می ماند که در دست احداث است.

وی با بیان این که این پروژه مقدر شدن سخت ترین عملیات وضع سازی کشور محسوب می شود، تصریح کرد: بوسیله دلیل کاربرد همزمان مردم و عملیات اجرایی پیمانکاران، این پروژه، پرهزینه و زمان بر شده است با این حیات بوسیله دنبال آن هستیم تا فرجام این دولت، مشکلات آن برطرف شود.

وزیر رویه و شهرسازی افزود: تونل وانا و پلی که در ابتدای آن احداث شده است، ارشد ترین و طولانی ترین نقب جاده هراز با طول ۱۷۰۰ متر است.

اسلامی تو بخش دیگری از سخنان خود با اشاره بوسیله این که تو منطقه چلاو نیز داخل حدود ۴۵ روز یک زیرگذر احداث شده بود اما معارضی که برای آن به وجود آمد پروژه را یکسال به تعویق انداخت، تصریح کرد: با ورود رئیس جمهوری این مشکل برطرف شده و کار اجرایی آن بوسیله زودی آغاز می شود.

وی همچنین با بیان این که ترافیک معادن ریگ و ریگ در حوزه آمل، حجیم و پرشمار است و این زیرگذر چروک ترافیکی آنجا را برطرف می کند، گفت: پیش بینی می کنیم حدود ۴۰ درصد عملیات های راه سازی هراز از سال ۹۴ تاکنون ادا شده و امیدواریم کارهای باقیمانده معاون یواش تا اسکان ترافیکی کمتری داشته باشیم.

وزیر طرز و شهرسازی با تاکید بر این که هیچ طرح نیم تمام مختار شده در مازندران وجود ندارد و تمامی طرح های این استان داخل حال عملیات هستند، خاطرنشان کرد: در طی یکسال، عملیات ۳۰ درصد پیشرفت کرد که یک رکورد محسوب می شود و درون روزهای آینده ۱۷ کیلومتر آن نیز گشادن خواهد شد.
به گزارش همشهری آنلاین، اسرا جلیلیان قصه رنج کودکان امر در  ضابطه چهارراه را سوژه اجرای خود کرد و  آریا عظیمی نژاد زنگ طلایی را برای او به نوا در آورد. این بازیگر صغیر با این امتیاز مستقیم به وهله نیمه نهایی وضع یافت.  اسرا داخل بخشی از اجرای خود که در حال خریدن تراب بود به علیخانی گفت برای همسرت گل بگیر ...!» مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی درنگ.
فایل آن را از اینجا دانلود کنید: video/mp4
اگرهنگام کار با گوشی موبایل سراسیمه حریم خصوصی خودتان هستید می توانید بوسیله آسانی کامل اپلیکیشن هایی که موضع مکانی شما را بوسیله اشتراک می گذارند غیرفعال کنید تا دیگر نتوانند موضع مکانی شما را به وجه اشتراک مجله  بگذارند درون این مقاله تکاپو می کنیم هرآنچه شما حاجت دارید تا مطمئن شوید که برنامه ای از داده های مکانی شما استفاده نمی یواش به شما آموزش می دهیم. چگونه اَپ هایی که موضع مکانی ما را در اندروید به وجه اشتراک مجله می گذارند روبرو کنیم؟

اَپلیکیشن هایی مانند نقشه گوگل یا تاکسی های اینترنتی بدون دسترسی به موقعیت مکانی شما کار نمی کنند اما شما می توانید فقط تو زمان استفاده از خدمات این اَپلیکیشن ها دسترسی آن ها را فعال کنید. اَپ هایی مانند اینستاگرام و فیسبوک هم حیات دارند که بوسیله موقعیت مکانی شما دسترسی دارند تا بتوانند پیشنهاد ها بهتری را باتوجه بوسیله موقعیت مکانی شما ارائه دهند. اگر نیاز بوسیله اَپلیکشنی متشابه تاکسی اینترنتی دارید که از موقعیت مکانی شما استفاده می کند می توانید قبل از استفاده از خدمات آن ها، مجوز دسترسی به موقعیت مکانی را درون آن اَپلیکیشن ویژه فعال کنید.

برای اینکه بدانید چه اَپلیکشن هایی از موقعیت مکانی شما استعمال می کنند، می توانید به رخساره زیرعمل کنید:

۱- روی تنظیمات "Settings" کلیک کنید.

۲- به پایین صفحه بروید ویا در کادر ضربان وجو کلمه مکان یا "Location" را تایپ کنید.

۳- گزینه مکان یا "Location" را انتخاب کنید.



۴- داخل این پاره اَپلیکیشن هایی که به موقعیت مکانی شما دسترسی دارند را می بینید روی مجوزهای برنامه "App permission" کلیک کنید تا سواد تمام برنامه هایی که به موقعیت مکانی شما دسترسی دارند را ببینید.

۵- اپلیکیشن هایی که به موقعیت مکانی شما دسترسی دارند به سه دسته تقسیم می شوند: اَپ هایی که درون طولانی مدت حلال هستند "Allowed all the time": این دستور کار ها می توانند تو کامل مدت به موقعیت مکانی شما در پس زمینه دسترسی فاحش کنند. توجه داشته باشید که نیاز به فعال کردن این امکان برای هیچگاه اَپلیکیشنی تراشیدن. مجاز فقط در زمان استفاده:"Allowed only while in use" چنانچه شما باید به یک اَپلیکیشن امکان دسترسی به موضع مکانی را بدهید این تنظیماتی است که شما باید از آن استفاده کنید. این مجوز اجازه می دهد که اَپلیکیشن ها فقط داخل زمان ارتکاب به موضع مکانی شما دسترسی داشته باشند. اجازه ندادن "Deny": با مصرف از این گزینه اَپلیکیشن مدنظر بوسیله جزئیات موقعیت مکانی دسترسی نخواهد داشت.

۶- یک اَپلیکیشن را برای تغییر سطح دسترسی به موقعیت مکانی انتخاب کنید.

۷- برای وزن دسترسی بوسیله موقعیت مکانی اپلیکیشن مدنظر روی اجازه ندادن "Deny" کلیک کنید.



بخاطر مصرف از خدمات اَپلیکیشن هایی مانند نقشه گوگل خواه تاکسی های اینترنتی باید به آن ها رخصت مصرف از داده های موقعیت مکانی داده شود. داخل عارض نیاز بوسیله این فقره می توانید مراحل علو را دنبال کنید و مجوز دسترسی را از "Deny" یا حاضر بودن اجازه به مجاز فقط  در زمان استفاده یا "Allowed only while in use" تغییر دهید. چگونه اشتراک گذاری موقعیت مکانی را در تلفن همراه اندروید خود غیرفعال کنیم؟ مقاله های مرتبط: آموزش تحول پسورد وای فای به کد QR و نحوه ی استفاده از آن چگونه متوجه شویم چه کسی ما را داخل اینستاگرام فالو خواه آنفالو کرده است؟

چنانچه نمی خواهید موقعیت مکانی را در هیچگاه حالتی به اشتراک  گذارید می توانید آن را بوسیله طور طولانی باثبات کنید. بخاطر این حکم مراحل زیر را در تلفن همراه خویشتن دنبال کنید:

۱- روی تنظیمات کلیک کنید.

۲- به پایین صفحه بروید یا در کادر خیز وجو جا یا "Location" را سرچ کنید.

۳- گزینه جا یا "Location" را خاموش کنید.



پس از غیرفعال کردن مجوز موقعیت مکانی، دیگرهیچ اَپلیکیشنی نمی تواند موقعیت مکانی شما را بدست آورد. چنانچه ناراحت به ابونمان گذاری موضع مکانی خود توسط برخی اپلیکیشن ها هستید این بهینه رویه بخاطر غیرفعال کردن این گونه دسترسی ها است. بیشتر بخوانید: چرا کیفیت ویدئوهای اینستاگرام در اندروید کم از iOS است؟ گوگل روی باگ والپیپر اندروید کار می کند نسخه بتا اندروید 11 بخاطر شماری از گوشی های پیکسل منتشر شد اسکرین شات هایی از اندروید 11 فاش شد چگونه والپیپرها باعث کرش کردن گوشی می شوند؟
تصویری ساده چگونه می تواند باعث کرش کردن گوشی های اندرویدی شود؛ به نحو ای که نتوان از آن استفاده کرد؟ امروز تعداد درخورتوجهی از کاربران گوشی های اندرویدی این سؤال را قطعا مطرح کرده اند. داخل ۲۴ شایسته کردن گذشته، فداکار از کاربران گزارش دادند انتخاب تصویری خاص به عنوان والپیپر گوشی سندیت باعث کرش کردن آن می شود. زومیت پس از بررسی های بیشتر، بااطلاع شد این موضوع عین دارد. درواقع، اگر شمایل یادشده را به عنوان والپیپر گزینش کنید، گوشی اندرویدی بوسیله طورمداوم آرام و محسوس می شود؛ بوسیله نحو ای که نمی توانید از آن استفاده کنید. 

تاکنون بسته به تأثیری که والپیپر روی گوشی می گذارد، راهکارهای متعددی برای حل این مشکل نمایش شده اند. شماری از کاربران می گویند توانسته اند در بازه ی زمانی کوتاه بین ساکت و روشن شدن صفحه ی گوشی، بوسیله سرعت والپیپر را عوض و مشکل را رفع کنند و تعداد دیگری از کاربران قاهر شدند با بهره گیری از اسباب ریکاوری TWRP والپیپر را حذف کنند. بااین حال، بررسی ها علامت می دهد درون بسیاری از مواقع، عزب نحو حل این است که گوشی را به تنظیمات کارخانه برگردانید و تمامی داده های آن را حذف کنید. با برگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه، داده های را از دست می دهید که از آن بکاپ نگرفته باشید.



اولین بار یکی از حساب های کاربری توییتر با اشتهار Ice Universe به این بغرنج نوظهور اشاره کرد. Ice Universe یکی از افشاگران شهرت آشنای صنعت فناوری است که تاکنون توانسته اطلاعات اضافی از محصولات معرفی کردن نشده ی سامسونگ نمایان کند. براساس گزارش کاربران، حساب درخورتوجهی از گوشی های سامسونگ و گوگل والا تأثیر این مشکل صبر می گیرند و اگر والپیپر اطلاع دادن شده ی Ice Universe را روی آن ها تنظیم کنید، کرش می کنند.

بوسیله علاوه فدایی دیگر از کاربران در توییتر گفته اند چندین مدل از گوشی های وان پلاس و نوکیا و شیائومی همچنین دربرابر این باگ آسیب پذیر هستند. فعلا پدیدار نیست دستگاه های دامن تأثیر وان پلاس و نوکیا و شیائومی از اندروید خام استعمال می کرده اند خواه نسخه ی سفارشی اندروید. آن طورکه بررسی ها نشان می دهد، ظاهرا گوشی های ساخت هواوی تا این وقت کمتر از تمامی گوشی های دیگر تحت تأثیر باگ جدید قرار پژمان اند.

دشوار جدید اندروید گوشی هایی را تحت تأثیر صبر می دهد که از نسخه ی به روز اندروید ۱۰ کاربرد می کنند. بااین حال، از استراحت مشخص این باگ مسئله ی جدیدی تراشیدن و کاربران چندین سال است مشکلات مشابهی گزارش می کنند. بخاطر مثال ماه گذشته، خبرگزاری اندرویدپلیس داخل گزارشی اعلام کرد گوشی های سری پیکسل با مشکلی تقریبا شبیه مواجه شده اند. گوشی هایی که والا تأثیر آن باگ قرار پژمان بودند، اپلیکیشن Google Wallpapers را روی خویشتن داشتند.

باگ متاخر اندروید درون سنخ خود زیاد نوظهور و غریب است و قطعا ظرفیت اضافی برای همه گیرترشدن دارد؛ بوسیله خصوص اگر ترول ها وارد سرگذشت شوند. درواقع، این افراد می توانند به سادگی والپیپر یادشده را برای افراد بی اطلاع از باگ متاخر بفرستند و باعث کرش کردن گوشی های آن شوند. تاکنون، از کاربران مختلف توضیحات متعددی برای دلیل اصلی بروز این ائتلاف شنیده ایم. بسیاری از این افراد به فضای رنگی والپیپر رمز می کنند و می گویند این فضای رنگی فراتر از فضای رنگی تحت پشتیبانی رابط کاربری سیستمی اندروید (Android SystemUI) است و همین موضوع باعث کرش کردن گوشی های هوشمند مبتنی بر این سیستم عامل می شود. 

در اثر رسانه ای شدن باگ جدید، خبرگزاری Android Authority برای فهمیدن دلیل اصلی بروز آن با داویده بیانکو، یکی از توسعه دهندگان ارشد پروژه ی ROM سفارشی Potato Open Sauce Project (موسوم به POSP)، مناسبت محکم کرد. بیانکوتوانسته است فایل به روزرسانی جدیدی برای رفع مشکل متاخر اندروید بسازد. داویده بیانکو به این موضوع رمز می یواش که چگونه تصویری ساده می تواند باعث غیرممکن شدن امکان کاربرد از گوشی های اندرویدی شود. داویده بیانکو تأکید می کند گفته هایی که درادامه می آیند، همگی برداشت شخصی او هستند و امکان پذیر است حقیقت نداشته باشند. 

درادامه، توضیحات داویده بیانکو را درباره ی این موضوع می خوانید: مشکل پا بر جا این است که SystemUI اندروید برای بخش والپیپر، تنها می تواند تصاویری را عرضه دهد که رنگ های آن ها در فضای sRGB فراغت می گیرند و نمی تواند ازپس کاربرد از والپیپرهای غیر sRGB بربیاید. این موضوع می تواند باعث بروز کرشی خاص در گروه ی ImageProcessHelper شود. ImageProcessHelper نوعی متغیر است و به اراده دسترسی بوسیله آرایه ای کاربرد می شود که از محدودیتِ گلچین شده برای آرایه ها گذر می درنگ. بخاطر جزئیات بیشتر درباره ی آرایه ها و نحوه ی کارکرد ImageProcessHelper می توانید اینجارا ببینید. 

جابجا شده یادشده y نامیده می شود و آن را می توان مجموع مقادیر rgb پیکسل اسکن شده ی فعلی بوسیله شمار آورد. این پیکسل ازطریق اسکن کردن مورد تک ردیف ها و ستون های سطحِ تصویرِ گری اسکیل شده (Grayscale) ایجاد شده است. هربار که پیکسلی به دست می آوریم، مجموع مقادیر rgb آن را به فاقد وسیلهاتصال y نسبت می دهیم (بیشترین کمیت این مقادیر معمولا ۲۵۵ است). پس از این حکم از متحرک بر روی اب سابق الذکر به قصد دسترسی به یکی از مؤلفه های آرایه ی بافت منظره (هیستوگرام) استعمال می کنیم که معمولا اندازه اش حداکثر ۲۵۶ است. به دنبال این کارها با مؤلفه ی یادشده کارهای خاصی انجام می دهیم. 

تو تصاویر معمولیِ گری اسکیل شده، مجموع مقادیر rgb متصل ۲۵۵ است؛ اما تصویری که باعث ابراز باگ در اندروید شده، تصویری عادی محو. در این تصویر، مقدار متغیر y از ۲۵۵ گذر می درنگ. عبور قیمت متغیر y از ۲۵۵ باعث ابداع نوعی اکسپشن (استثنا) در خارج از محدوده ی تعیین شده می شود. بروز هرگونه اکسپشن تو SystemUI اندروید اتفاقی کشنده بوسیله احصائیه می آید و باعث واردشدن گوشی بوسیله چرخه ای نامتناهی از کرش های پشت سر هم می شود. دلیل کرش های پشت قاعده غم این است که هرگاه SystemUI آغازبه کار کند، سیلان پردازش تصویر آغاز می شود. در این بین به عنوان گونه حل می توان کدی جدید اضافه کرد که بتواند هروقت قیمت متغیر y از ۲۵۵ گذر کرد، آن را به عارض خودکار روی ۲۵۵ صبر دهد. این گونه جواب می دهد؛ اما بنابه فدایی دلایل استفاده از آن باعث می شود چونی شمایل کاهش یابد. 

توسعه دهندگان لینیج اواس (LineageOS) پیش خیس توانسته اند بفهمند این دشوار خاص به دلیل ناکارآمدبودن روش گردکردن درون SystemUI قیافه می دهد. در SystemUI، مقادیر rgb به جای اینکه بوسیله لباس عادی گرد شوند، همیشه به جانب پشته گرد می شوند. توسعه دهندگان لینیج OS با گردکردن دستی مقادیر موفق شدند مشکل یادشده را رفع کنند، به دیدن می رسد این اسلوب باعث حفظ کردن کیفیت عکس می شود؛ ولی نمی دانم دقیقا چگونه؛ چون به نظر می رسد SystemUI همیشه تصویر را به sRGB تبدیل می بطی ء. بدین ترتیب، اگر فضای رنگی مقدماتی ی عکس گسترده تر باشد، پس از اتکا به این طرز رنگ های کمتری در شمایل بوسیله عرضه درمی آیند. 

نیز یکی از ترقی دهندگان وب سایت 9to5Google مسبوق شد مشکل مذکور در جهیز عامل اندروید ۱۱ رخ نمی دهد؛ زیرا اندروید ۱۱ پیش از پردازش تصاویر بوسیله هر نحو، آن ها را به sRGB تبدیل می کند. همچنین، تلاش کردم خودم تصویری مشکل دار ازطریق فتوشاپ یا گیمپ بسازم؛ اما SystemUI همیشه به رخ خودکار تمثال را به اسلوب ای دگرگونی عدالت که طعم جزیی های آن در فضای رنگی ارائه شده ی سیستم قرار گیرد؛ اتفاقی که باعث بروز هیچ راه کرشی نشد؛ اما طبیعتا بخشی از رنگ جزیی های تمثال از مشت رفت. حتی سعی کردم پروفایل رنگی تصویر بغرنج دار را استخراج کنم و به استعمال از آن در تصویری متاخر روی بیاورم؛ اما همچنان نتوانستم باعث کرش کردن SystemUI شوم.

خبر ناراحت کننده این است که والپیپر یادشده درون این مقاله که باعث کرش کردن گوشی های اندرویدی می شود، به شکل بسیار وسیعی درون فضای وب پخش شده است و شکی نداریم فداکار افراد ازطریق آن دوستانشان را اذیت خواهند کرد. نکته ی نگران کننده تر این است که بوسیله نظر می رسد این باگ یا حتی باگ های مشابه آن چند سال است تو اندروید مشاهده می شوند و درون این سال ها، شاهد اقدامی عمومی گوگل نبوده ایم و احتمال دارد این شرکت داخل متعاقب پرده کارهایی انجام داده باشد.مقاله ی مرتبط:تمثال زمینه ای که گوشی های اندرویدی را از کار می اندازد

اگر قربانی این باگ شوید، اسلوب محلول ساده و سریعی بخاطر خلاص شدن از آن ندارید. درحال حاضر، بازگشت بوسیله تنظیمات کارخانه آخرین گزینه ای است که مطرح می شود؛ اما پیشنهاد می کنیم اگر با این مشکل مواجه شده اید، اندکی قرار کنید تا شاید روش حلی بهتر پیدا شود؛ راه حلی که با استفاده از آن بتوانید بدون از مشت رفتن داده های گوشی بغرنج را رفع کنید. بااین حال، متصل باید نیم ی لبالب شیشه الات را دیدن. آن طورکه به نظر می رسد، باگ جدید بسیار سهل است و تو دسته ی بدافزارها راحتی نمی گیرد. البته همان طورکه در عموم ی قبل خواندید، «به نظر می رسد» این باگ سهل است. فعلا تا زمانی که گوگل رسما واکنش علامت ندهد، هیچگاه چیز مشخص زدودن. وقوف خوشحال کننده این است که باگ مذکور اندروید ۱۱ را متأثر نمی کند که تو آینده ای نزدیک از رویه می رسد.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟بیشتر بخوانید:اپل باگ امنیتی خطرناک دسترسی کامل به شمار کاربری را برطرف کرداسکرین شات هایی از اندروید 11 فاحش شدتصویر زمینه ای که گوشی های اندرویدی را از کار می اندازداندروید استودیو 4 گوگل منتشر شدآپدیت اندروید 10 برای وان پلاس 5 و 5T دردسترس قرار گرفت
به گزارش همشهری آنلاین، عباسعلی کدخدایی درون نشست خبری امروز دهم خرداد با با خبرنگاران در بخشی از اظهاراتش بوسیله ماجرای قتل رومینا رمز کرد و گفت: قتل رومینا اشرفی، یک جنایت حیات و ما هم انزجار خود را از این جنایت ها اعلام می کنیم.

وی افزود: این مسائل با یک روال حل نمی شود، بلکه زمینه های اقتصادی و فرهنگی هم دارند.

کدخدایی درباره لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان نیز گفت: این لایحه سال ۹۷ بخاطر ما ارسال شده و ما ایراد گرفتیم و ۸-۹ ماه سپس دوباره بخاطر ما ارسال شد و یک ایراد دوباره گرفتیم.

سخنگوی شورای نگهبان مداومت کرد: هیچگونه قصوری از سوی شورای نگهبان در تصویب لایحه امان از اطفال و نوجوانان نبوده است و شورای نگهبان تو بازه زمانی عرفی اخبار دیدن کرده است. مجلس می توانست به لباس دیگری آن را بررسی و با سرعت بوسیله جماعت ارسال بطی ء البته دستگیر هیچ ارتباطی میان پسند این لایحه و آن قتل نمی بینم.
اوپو داخل اتفاقی غیرمنتظره گوشی جدیدی با نام ریل می ۶ اس (Oppo Realme 6s) رونمایی کرد که نسخه ی مفت قیمت تر ریل می ۶(معرفی کردن شده در اوایل آوریل) به حساب می آید. پیش فروش ریل می 6s از روز گذشته آغاز شده است و اوپو مشیت دارد آن را در تاریخ ۲ ژوئن ۲۰۲۰ (۱۳ خرداد ۱۳۹۹) روانه ی بازار یواش. گوشی اوپو ریل می 6s تنها در یک کانفیگ با قیمت ۲۰۰ یورو روانه ی راسته می شود، این کانفیگ ۴ گیگابایت حافظه ی رم به همراه ۶۴ گیگابایت حافظه پس انداز سازی دارد. مدل استاندارد گوشی یعنی ریل می ۶ با همین مقدار حافظه ی ذخیره سازی با قیمت ۲۳۰ یورو روانه ی راسته شده حیات. همچنین مدتی پیش تماشایی معرفیریل می 6i با ارج ۲۰۰ یورو بودیم، ولی 6i کیفیتی همچون 6s ندارد.

ارشد ترین تحول اعمال شده تو ریل می 6s نسبت بوسیله مدل میزان بوسیله پنل پشتی و بوسیله طور دقیق تر ماژول دوربین آن برمی گردد. تو این گوشی از حسگر ۴۸ مگاپیکسلی ایزوسل GW1 سامسونگ بوسیله عنوان دوربین اصلی استفاده می شود، درحالی که نمونه مدل به حسگر ۶۴ مگاپیکسلی فراهم شده وجود. سه حسگر دیگر پنل پشتی در 6s تغییر نکرده اند؛ بر همین زمینه گوشی متاخر اوپو درکنار حسگر ۴۸ مگاپیکسلی دوربینی ۸ مگاپیکسلی با لنز زبر عریضِ دارای زاویه ی دید ۱۱۹ منصب ای دارد. دوربین سوم از نوع سیاه و سفید است، حسگر ۲ مگاپیکسلی دارد و برای ثبت پرتره به حکم می رود. به علاوه دوربین چهارم از حسگر ۲ مگاپیکسلی و لنز ماکرو یکروز می گیرد. پنل جلویی گوشی میزبان ترک خوردگی بخاطر دوربین سلفی است؛ درون دوربین سلفی اوپو ریل می 6s تماشاگر مصرف از حسگر ۱۶ مگاپیکسلی هستیم. 



دوربین های پشتی گوشی متاخر اوپو از همان حالت های بطی ء افزاری مدل مدل بهره می گیرند که از بین آن ها می توانیم بوسیله سوپر نایت اسکیپ ۲ (Super Nightscape 2.0) و کروما بوست (Chroma Boost) اشاره کنیم. دوربین سلفی 6s نیز به همان قابلیت های ریل می ۶ همانند پرتره (Portrait) و پرتره نایت اسکیپ (Portrait Nightscape) حاضر است. این دوربین نیز می تواند ویدئوهای حرکت آهسته با نرخ ۱۲۰ فریم بر حین ثبت کند. 

ریل می 6s برخلاف معیار 6i ازطریق دوربین های پنل پشتی اقتدار ضبط ویدئوهای 4K را دارد و از سیستم های رعشه گیر UIS و UIS Max پشتیبانی می کند. سیستم ارتعاش گیر UIS Max به جای دوربین حقیقی به دوربین زبر گشاد متکی می شود. ریل می 6s به ورق نمایشی ۹۰ هرتز با نام تجاری Ultra Smooth مجهز شده است که اندازه ای برابربا ۶/۵ اینچ دارد و محتوای بصری را با وضوح 1080p به تصویر می کشد. این ورق ارائه که ازطریق شیشه ی گوریلا گلس ۳ کورنینگ حراست می شود دارای نسبت تصویر ۲۰:۹ است و از بها بازخورد لمسی ۱۲۰ هرتز بهره می گیرد.

نرم ادوات گوشی می تواند امانت بوسیله نوع محتوا به صورت خودکار بین مقدار های ترمیم ۶۰ و ۹۰ هرتز جابه مکان شود، این امکان درنهایت عمر باتری بهتر را به ارمغان می آورد. از آن جایی که اوپو داخل ریل می 6s از ورق نمایش LCD مصرف کرده مجبور شده حسگر اثر انگشت را به بخش کناری منتقل کند. تو مقایسه ای کوتاه بیدار می شویم ریل می 6i صفحه نمایشی با وضوح 720p دارد.



اوپو در گوشی جدید برند ریل می از تراش ی هلیو G90T مدیاتک مصرف کرده است؛ ریل می 6s ازلحاظ پردازنده ی مرکزی پیشرفتی مهم نسبت به استاندارد 6i به خویشتن دیده و حالا از دو هسته ی کورتکس A76 با ۶ هسته ی کورتکس A55 استفاده می کند. هسته های کورتکس A77 با فرکانس ۲/۰۵ گیگاهرتز و هسته های کورتکس A55 با فرکانس ۲ گیگاهرتز فعالیت می کنند. تراشه ی ۱۲ نانومتری موردبحث به پردازنده ی گرافیکی Mali-G76 MC حاضر شده است.

همان طور که اشاره کردیم، ریل می 6s از ۴ گیگابایت ذهن ی رم از سنخ LPDDR4x به همراه ۶۴ گیگابایت ذهن ی پس انداز سازی از جنس UFS 2.1 بهره می گیرد. کاربر درصورت تمایل می تواند حافظه ی مایه را ازطریق کارت میکرو SD ارتقا بخشد. ریل می 6s دارای ابعاد ۱۶۲/۱ در ۷۴/۸ در ۸/۹ میلی متر است و ۱۹۱ گرم پیمانه دارد. ریل می 6s به طی نمایش تو میدان به جهیز عامل اندروید ۱۰ مجهز خواهد حیات.

باتری ۴٬۳۰۰ میلی آمپرساعتی ریل می 6s از فناوری شارژ سریع العمل ۳۰ وات موسوم بوسیله Flash Charge پشتیبانی می یواش. این فناوری می تواند درصد باتری گوشی را تو عرض ۵۵ دقیقه از صفر به ۱۰۰ برساند. به علاوه بوسیله لطف فناوری شارژ ۳۰ وات می استعداد با نیم ساعت شارژ کردن گوشی، درصد باتری آن را از صفر به ۷۰ رساند. امکان شارژ کردن این گوشی ازطریق شارژهای ۱۵ وات USB Power Delivery هم وجود دارد. گوشی جدید اوپو ضمن یکروز مندی از جناب USB-C به جک ۳/۵ میلی متری هدفون مجهز شده است. این گوشی داخل دو اثر جزیی مشکی و سفید شناساندن شده، اما در حال مجهز عزب امکان پیش خرید استاندارد مشکی وجود دارد. عرضه ی گوشی از ۱۵ ژوئن ۲۰۲۰ (۲۶ خرداد ۱۳۹۹) آغاز می شود.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درمورد ریل می 6s دارید؟بیشتر بخوانید:ریلمی X3 سوپرزوم با نمایشگر ۱۲۰ هرتز و دوربین پریسکوپی قدرتمند معرفی شدتلویزیون هوشمند ریلمی با قیمت ۱۷۰ دلار معرفی شدریلمی واچ رونمایی شد؛ ساعت هوشمند ۵۲ دلاری با توانایی تخمین SpO2ریلمی X50 پرو پلیر با تمرکز ویژه روی مملکت گیمینگ رونمایی شدریلمی از طراحی و مشخصات ساعت هوشمند خویشتن پرده برداری کرد
پس از تسلسل مدت بایکوت شرکت هواوی بوسیله دست دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، همکاری چینی درون وضعیت بسیار قباحت قرار اندوهناک است؛ مربوط به نه عزب نمی تواند با شریک های آمریکایی مشارکت کند؛ بلکه به دید می رسد دسترسی به تأمین کنندگان قطعات موردنیاز بخاطر محصولات خود را نیز از دست داده است.

تعدادی پیش، سران مشارکت TSMC اعلام کردند دیگر سفارش جدیدی از شرکت چینی برای تولید تراشه های مختلف ازجمله سری کرین را نمی پذیرند. این طور اتفاقی به اندکی حکم را برای شرکت چینی باطراوت کرده است که هنوز معین نیست هواوی چه تصمیمی برای ادامه استعمال از تراشه های سری کرین خواهد گرفت.

با این همه، اخباری منتشر شده است که برند مستقل آنر، از زیرمجموعه های هواوی، برای جایگزینی خراش های سری کرین با محصولات ساخت مدیاتک داخل تلاش است. برهان این طور انتخابی نیز کاملا حساب دان بوسیله دیدن می رسد؛ زیرا همدستی چینی درون حال فراهم تراشه های سری کرین را نمی تواند بسازد و شرکتی را نیز جایگزین TSMC بخاطر تولید خراش های کرین کند.

برند آنر همچنین در محصولات خود مشابه پرچم داران و محصولات دیگر برند حقیقی هواوی از خراش های کرین استفاده می کرد؛ اما اوضاع واحوال پیش آمده مسئولان برند آنر را به انتخاب جایگزینی بخاطر تراشه های کرین مجبور کرده است. در همین زمینه، به نظر می رسد همکاری مدیاتک و آنر با توجه به شرایط پیش آمده بسیار ازپیش خواهد شد.

درحال حاضر، مدیاتک تراشه های مختلفی معرفی کرده است که فداکار از آن ها از ارتباطات 5G نیز برخوردار هستند و قابلیت محاسباتی بسیاری دراختیار سازندگان گجت های قابل حمل استراحت می دهند.

استفاده از خراش های مدیاتک را مدیر برند آنر درون رویدادی مطرح کرده است. بوسیله گفته ی وی، برند آنر برای دنباله ی فعالیت و تولید گوشی های هوشمند می تواند از خراش های 5G ساخت مدیاتک استفاده نرم.مقاله های مرتبط:پیمانه شرکت TSMC با هواوی برای مشارکت چینی ضرری تکرار ناپذیر خواهد بودفروش سری آنر ایکس از مرز ۸۰ میلیون دستگاه گذشت

با توجه به شرایط فعلی، انتظار می رود آنر ایکس ۱۰ آخرین گوشی هوشمند از برند آنر باشد که به تراشه ای از سری کرین حاضر می شود و از این پس نیز، گویا باید مشتاق معرفی گوشی های آنر با تراشه های پیدایش مدیاتک باشیم.

مشکل واقعی هواوی با معرفی درفش دارانی از شرکت های رقیب آغاز خواهد شد که به تراشه هایی با لیتوگرافی پنج نانومتری فراهم هستند. با توجه به تمدید تحریم های ابکی گیرانه ایالات متحده و بازه ی زمانی کوتاهی که هواوی دراختیار دارد، دور از ذهن بوسیله رویت می رسد که تراشه ای از سری کرین را تماشاچی باشیم که با لیتوگرافی پنج نانومتری تولید شده است. با این حساب، تنها گونه حل پیش روی هواوی استعمال از تراش های ساخت شرکت های دیگر مانند سامسونگ یا مدیاتک خواهد حیات.بیشتر بخوانید:بریتانیا در پی حذف برگ هواوی از زیرساخت های 5G خود استقطع همکاری TSMC با هواوی بخاطر شرکت چینی ضرری جبران ناپذیر خواهد بودتصاویر رندرشده آنر پلی 4 پرو تو فضای رمزی قرار گرفتفروش سری آنر ایکس از سرحد ۸۰ میلیون مایه گذشتآنر ایکس 10 هواوی با پشتیبانی از فناوری 5G و نمایشگر 90 هرتز رونمایی شد
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری برنا؛ طرح پژوهشی رزین های دندانی مخالف باکتری از سوی محققان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران و با پشتیبانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران اجرایی شد و در آن برای از ماده زیست فعال "تیمول" به نشانی عامل ضدباکتری با خواص مناسب تو تمهید بردبار های دندانی کاربرد شد.

تهیه صبور های دندانی ضد باکتری برپایه ماده زیست فعال گیاهی تیمول و مقرون به صرفه، القای فایده ضد باکتری درون ملایم های دندانی بدون افت خواص فیزیکی-مکانیکی و حفظ محرر ته رنگ رزین های دندانی در پیشگاه تیمول و حاضر بودن تغییر رنگ آنها شده است.

انقلابی نوین در ساخت دندان

رشد و فعالیت باکتری ها داخل محل ترک های ابداع شده تو مرز مواد ترمیم کننده و دندان و همچینین صرفنظر های موجود در توده مواد دندانی دلیل اصلی پوسیدگی های ثانویه است. پوسیدگی های ثانویه تو مراحل اولین فاقد علایم لازم برای خبر است و معولا بدون آماج های معنوی ترفیع می کنند و داخل حاصل داخل اکثر مواقع پوسیدگی های ثانویه زمانی امتیاز داده می شوند که پیشروی زیادی کرده اند و مستلزم جایگزینی کامپوزیت و صرف خرج مجدد است.

از این رو استفاده از مواد دندانی با نفوذ نقیض باکتری یکی از کاربردی ترین روش های ممانعت از رشد و افزایش باکتری ها در سطح دندان است. از آنجایی که درون تدارک مواد دندانی نقیض باکتری، جنس و ساختار ماده ضد باکتری از جلال اختصاص ای برخوردار است، در این طرح رویه جدیدی از مواد دندانی بر پایه شیره زیست فعال "خاربن آویشن"  با نام تیمول تهیه شد که ضمن داشتن خواص مطلوب نظیر خاصیت ضد باکتری و زیست سازگاری قابل توجه، انحلال پذیری کم قیمت داخل  بردبار های متاکریلاتی دندانی بخاطر تهیه ملایم های دندانی ،خواص فیزیکی- گاراژ مطلوب و جذب آب کم داشته باشند.

ماده تیمول علاوه بر القای فایده نقیض اکسیداسیونی و مخالف باکتریایی قوی، زیست سازگاری مناسبی دارد. علاوه پهلو این، تیمول بوسیله شفیع ماهیت ساختاری و خصلت هیدروفوب بودن، انحلال پذیری مناسبی در متحمل های دندانی دارد و اضافه آن به مواد دندانی منجر به اضافه جذب آب استاندارد ها نمی شود و داخل مولود خواص فیزیکی-شیمیایی مواد دندانی داخل محیط پر حرارت دهان مافوق واکنش استراحت نمی گیرند.