چوب آسیا

۹ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

رونمایی از گوشی های تاشدنی یکی از اتفاق های خوب مملکت فناوری تو سال ۲۰۱۹ بود. این نوآوری با استقبال چشم گیر طرفداران گوشی های هوشمند در سراسر دنیا رو بوسیله رو شد. پس از آن شریک های بزرگ تولید کننده ی موبایل با سرمایه گذاری هنگفت بوسیله جنگ با رقبا برای تولید گوشی های تاشدنی با توان های بهتر و محکمی بیشتر رفتند. ترفیع فناوری گوشی های تاشدنی در سال ۲۰۲۰ همه ی چشم ها را خیره کرد؛ درحالی که شاید چند سال پیش تولید چنین گوشی هایی اصلا تصور نمی شد.مقاله های مرتبط:پتنت متاخر اپل معارفه از شباهت گوشی تاشدنی آیفون به گلکسی فولد می دهدقیمت گوشی های گلکسی زد فولد 2 و زد فلیپ 5G هویدا شدگوشی تاشدنی میت V هواوی احتمالا بوسیله سمت داخل تا خواهد شد

با گذر زمان و پیشرفت در شالوده ی ساخت نمایشگر، امروزه مشارکت های بزرگی مانند سامسونگ و موتورولا گوشی های تاشوی نسبتا بادوامی تولید کرده اند. طراحی و تاسیس چنین گوشی هایی با گذشت زمان بیش ترفیع کرده ، برای درک این موضوع کافی است به اختلاف طراحی بین نمونه پا بر جا Galaxy Fold و Galaxy Z Flip توجه کنید. در رقابت بخاطر پیشبرد فناوری گوشی های تاشدنی، غول های مبصر سازنده ی نمایشگر مانند Samsung و LG با سرمایه گذاری درون این حوزه، در سعی بخاطر کشف کردن طرز هایی هستند که ابدیت و ماندگاری نمایشگر های گوشی های تاشدنی را افزایش دهند.

به گزارش سایت ETNews، سامسونگ و ال جی پتنتی را ثبت کرده اند که داخل آن بوسیله قفا نحو هایی برای افزایش ماندگاری صفحه عرضه به وسیله کاهش سطح تنگ کردن داخل خلال تا شدن گوشی پرداخته شده است. پتنت ال جی یک «لایه ی کنترل» را در ساختار نمایشگر نشان می دهد که باعث کاهش فشار درونی سطح نمایشگر و جلوگیری از چین خوردگی آن می شود. بدین نظم از نمایشگر مراقبت بیشتری خواهد شد. ال جی یک گام فراتر رفته و این نحو را به مرحله آزمایش همچنین رسانده است. بوسیله گفته این شرکت، اسلوب آن ها «به بها بسیار زیادی طول سطحی نمایشگر را کم می کند.»ثبت اختراع نمایشگر تاشدنی سامسونگثبت اختراع نمایشگر تاشدنی ال جی



غصه زمان با ال جی، سامسونگ نیز بوسیله نوآوری «چسبندگی احساساتی بوسیله فشار» (pressure-sensitive adhesive) در محورهای چرخش دست یافته است. این اسلوب باعث افلیج شدن گریپ های محور می شود، درنتیجه استاندارد فشار تویی را داخل سطح نمایشگر کاهش می دهد. هرچه از سمت کاربر فشار بیشتری ملتفت شود مدل چسبندگی ناچیز لطافت به وجود خواهد آمد و دوام نمایشگر بیشتر می شود.

باید یادآوری کرد که ثبت پتنت های اخیر لزوماً به معنای استفاده ی آن ها در محصولات بعدی سامسونگ و ال جی محو. نباید امید داشت که گوشی تاشدنی اینده این شرکت ها بوسیله اندازه گوشی های مرسوم امروزی موجود در بازار با دوام باشند. البته، وضع های تذکر شده به طرز محسوسی واقع گرایانه هستند و همان طور که گفته شد، گونه ال جی حتی به مرحله آزمایش نیز رسیده است؛ بنابراین می توان امیدوار بود، راهکارهای جدید داخل آینده به واقعیت بپیوندند؛ البته اگر درحال فراهم تولید نشده باشند!



باتوجه به جدید وجود داشتن فناوری گوشی های تاشدنی، فشار زیادی روی دوش شرکت های تولید کننده ی گوشی برای بهبود قابلیت اطمینان آن ها بود دارد. گوشی تاشدنی هنوز به عنوان مدل دردسترس جمله حساب نمی شود؛ اما روند پیشرفت طراحی این نوع گوشی ها بسیار امیدوار کننده به نظر می رسد. با پیشرفتی که در نقشه کشی و تولید گوشی Galaxy Z Fold 2 مشاهده می شود، گرایش به بهبود کیفیت، تولید بیشتر و درنتیجه کاهش بها چنین گوشی هایی بیشتر شده و آرزوی دردسترس قرارگرفتن آن ها بخاطر اکثریت مردم، بوسیله واقعیت نزدیک ترشده است. 

درحال فراهم گوشی های گلکسی فولد، گلکسی زد فولد 2، گلکسی زد فلیپ سامسونگ، موتورولا ریزر و شیائومی می میکس آلفا از بهترین گوشی های با نمایشگر تاشدنی درون بازار هستند. شما کاربران زومیت می توانید با رجوع بوسیله جزء محصولات زومیت به بررسی و مقایسه این گوشی ها بپردازید و همچنین کم ارزش ترین فروشنده ی آن ها را از بین صد ها فروشگاه اینترنتی واضح کنید.  بیشتر بخوانید:اپل برای تکرار نفقه های 5G، آیفون 12 را به باتری ارزان مجهز می کندسرفیس دوئو مایکروسافت داخل بنچمارک گیک بنچ رویت شدشیائومی چگونه به شارژ بی سیم ۵۰ وات درون می 10 اولترا مشت یافت؟فرایند تولید آیفون های اپل داخل کارخانه ویسترون هند آغاز شدهواوی: محصولات موجود تو بازار همچنان آپدیت اندروید را ستاندن می کنند
به گزارش همشهری انلاین به نقل از ایبنا، گاردین گزارش می دهد استفانی مایر اعلام کرده که حداقل دو تاریخ دیگر برای مجموعه «گرگ و میش» خواهد نوشت. این داخل حالی است که آخرین کتاب از این مجموعه ذیل نشانی «خورشید نیمه شب» تو رتبه نخست پرفروش های جدول های مختلفی در بریتانیا و امریکا استراحت گرفته و به نعوظ کل یک میلیون نسخه از آن فقط در ایالات متحده به فروش رفته است.

«خورشید نیمه شب» داخل واقع بازگویی اولین تاریخ از کلکسیون «گرگ و میش» است. نسخه اولیه عشق بِلا به ادوارد از اصطلاح بِلا روایت می شود و حالا تو این تاریخ متاخر از زاویه دید ادوارد، خون آشام داستان قصه را می خوانیم. طبق آمار از زمان پخش تاریخچه درون بازار در کتاب ۴ آگوست(۱۴ مرداد) یک میلیون نسخه از «خورشید نیمه شب» درون فرمت های متنوع به خرید رفته است. مگان تینگلی از انتشارات لیتل، که ناشر مایر است، به «یو اس اس تودی» گفت «آمارها خیره کننده است.»

داخل بریتانیا نیز فقط در سه گانه روز شروع حدود ۶۳ هزار نسخه بوسیله ابتیاع رفت و مایر درون رله پرفروش های سیاهه های مختلف استراحت داد. البته این استاندارد از فروش برای مایر اصلاً عجیب نیست و در سال ۲۰۱۰ و هنگامی که ادیب دومین کتاب از این کلکسیون کوچکتر عنوان «زندگی دوم کوتاه بری تَنِر» را منتشر کرد فروش بیشتری اندوه داشت و با وجود اینکه به صورت رایگان بر روی اینترنت استراحت پژمان بود حدود ۹۰ هزار نسخه به فروش رفت که در واقع هر دقیقه ۷۹ نسخه است.

با حیات اینکه طرفداران این مجموعه با خواندنش بیم زده شده اند اما منتقدین تحت تأثیر قرار نگرفتند. اِلا هانت درون گاردین نوشت: «درباره نگارش کتاب نظری ندارم زیرا «گرگ و میش» هیچ حین بخاطر سبک نگارشش مود استقبال راحتی نگرفت ولی ویرایش کتاب شاق دارد. توصیفات بیش از حد است.» ایندیپندنت سبک نگارش کتاب را به صورت «خنده داری زشت» خواند. و «کِرکس» این اثر را نامه ای عاشقانه برای طرفدارانش دانست که افراط تو نوشتنش را می بخشند و تا اینکه از آن کیف هم می برند.»

مایر مقدماتی وهله در ماه می خبر سرایت کتاب پس از دوازده سال را داد. دوازده سال پیش وقتی بخش هایی از کتاب در اینترنت لو رفت مایر نوشتنش را پهلو گذاشت و همان زمان این اتفاق را «فسخ بزرگ حق غلام به نشانی یک ادیب و یک انسان» خواند و پروژه را افسون شده کرد. اوایل ماه آگوست سال جاری به نیویورک تایمز گفت: «هنوز نمی دانم چگونه چنین اتفاقی رخ داده است. فکر نمی کنم نیت بدی وجود داشت. وقتی از مردم خواستیم دست از خواندنش بردارند داستان را کپی کردند اما این سرنوشت تلخ و سهمناک واقعه نبود. وقتی فهمیدم که احتمالاً کسی نوشته های کامپیوترم را می خواند خیلی ترسیدم.»

داخل سال ۲۰۱۳ مایر گفت دیگر هیچ حین داستانی برای مجموعه «گرگ و میش» نخواهد نوشت و به مجله «ورایتی» گفت ممکن است فقط سه پاراگراف درون وبلاگم بنویسم و بگویم چه شخصیت هایی از بین می سیلان: «هر روز از «گرگ ومیش» دورتر می شوم. از یادآوری آن غصه خوشحال نمی شوم.»

با این وجود روز دوشنبه در عادات آنلاین کتابفروشی زنجیره ای «یک میلیون» اعلام کرد که پروگرام های دیگری دارد: «دو کتاب دیگر درون دنیا وجود دارد که خویش دارم بنویسم. بخاطر هر دو تلخیص نویسی ایفا دادم و حتی یک فصل از اولی را تیمار تالیف ام. البته هنوز آمادگی انجام این فقره را ندارم و مانوس دارم داستانی متاخر بنویسم.»

چهار تاریخ اول کلکسیون «گرگ و میش»، که بین سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸ منتشر شد، بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه در بکلی جهان بوسیله فروش رفت و پنج اقتباس سینمایی نیز از رمان بِلا و ادوارد تولید شد که سودی حدود سه و نصف میلیارد دلار به همراه داشت.
بوسیله گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از مهر، این حادثه مربوط به آتش سوزی دیزل قطار بوده که خوشبختانه بخاطر هیچ یک از مسافران و کارکنان قطار مشکلی به وجود نیامده است.

برخی مسافران از اعزام نشدن نیروهای امدادرسان بروز نگرانی کردند، اما به گفته مسئولان امدادی اردکان تو استان یزد، هیچگاه حادثه ای بخاطر هیچ یک از مسافران ترن بوسیله وجود نیامد که نیاز به حضور نیروهای امدادی اورژانس خواه هلال احمر باشد.

نیروهای آتش عنوان به محل حادثه اعزام شدند  و بعد از اطفای حریق دیزل و جایگزینی یک لوکوموتیو دیگر، این  قطار مسافری ساعتی پیش به حروف خود ادامه عدل.
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مباحث پیرامون کنکور سال هاست ذهن دانش آموزان و مسئولین آموزش و درس را به یار مشغول کرده و در حالی که شماری از کارشناسان از مزایای آن سخن می گویند، شماری دیگر آن را نسب ناعدالتی می نامند.

در خلال ۵ دهه اخیر مکررا مباحثی در بستگی با محاسن و معایب کنکور مطرح شده که تو ادامه به تقریر نظر عضو ناظر کانون در شورای سنجش و پذیرش دانشجو برازنده با حال و هوای امروز کنکور می پردازیم.

مهرداد ویس کرمی عضو ناظر حلقه شورای اسلامیدر شورای سنجش و قبول دانشجو در وفاق با حذف کنکور گفت: تصمیمات این چنینی باید با واقعیات جامعه تناسب داشته باشد. درون اجتماع ای که آشنابازی بیداد می یواش و قسط اجتماعی بود ندارد، حذف کنکور تصمیم درستی نیست.

وی گفت: کنکور در شرایط بین ناپسند و بدتر یک گزینه زشت است، کسانی که می گویند کنکور حذف شود، هیچ راهکار اکید بخاطر جایگزین آن نیاورده اند. در شرایط فعلی کسی جایگزین عادلانه ای که نخبگان جذب دانشگاه ها شوند و نه آن هایی که رانت و پارتی دارند، نداشته است.

ویس کرمی گفت: فعلا کنکور هست و واقعیتی دیو است و گرچه گویای توانایی افراد حلق و ایرادهای اساسی بوسیله آن وارد بوده اما فعلا چاره همین برگزاری کنکور است.

نماینده مردم باصفا آباد و دوره چگنی گفت: اما اگر روشی جایگزین کنکور کنیم که صرفا هوش شناختی تک ارزیابی قرار نگیرد و به مافیای مؤسسات کنکوری پایان دهد، قطعا کنکور را باید حذف شود. به نظر گرفتار مؤسسات کنکوری حتی عقل معرفت آموزان را با این روش های آموزشی از بین می برند و عقلانیت و لیست به کسی نمی دهند و فقط تست زدن را یاد می دهند و در واقع درون همین دست خط بخاطر خود بازرگانی طرز انداخته اند.

ویس کرمی گفت: کنکور ظلم علی السویه است، باید راهکاری رک شود که این عوارضی که بی آرامی زمان حال کنکور دارد را نداشته باشد. مثلا شما سؤالات را تشریحی کنید، مشت افراد می افتد و در این صورت امکان تقلب بالاست.

کالبد ناظر حلقه در شورای سنجش و اجابت دانشجو گفت: یکی از مذاکره های رادیکال که مردم دارند از آن آسیب می بینند سهمیه های کنکور است و غلام روی این موضوع از طرف کمیسیون آموزش مأمور شده ام که راهکاری بیندیشم تا سهمیه ها به جانب عدالت برود. تا می گوییم عدل در سهمیه، نباید ذهنیت بوسیله سمت حذف سهمیه شهدا، جانبازان و ایثارگران برود بلکه سهمیه های بیش مختلفی با روش هایی که تا اینکه معلوم حلق چگونه اجرا می شوند، حیات دارد که چنانچه این ها اصلاح شوند هنگفت از دغدغه های مردم و داوطلبان در مباحثه کنکور رفع می شود.

وی گفت: حذف کنکور در شرایطی امکان پذیر خواهد بود که متد جدید عادلانه برگزار شود و افراد براساس شایستگی، سلامت، توان علمی و هوش مخبر مراکز آموزش عالی شوند.
بوسیله گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از دنیای اقتصاد، تداوم افزایش قیمت خودرو البته در شرایطی است که فعالان بازار می گویند بیع و خرید چندانی صورت نمی گیرد. بوسیله گفته آنها، از یک شعاع فروشندگان بابت اینکه ممکن است قیمت ها بالاتر برود، تو سودا تردید دارند و از آن سو پاره زیادی از مشتریان نیز با توجه بوسیله رشد قیمت، توان خرید ندارند. فدایی نیز به انتظار کاهش نرخ نشسته اند تا شاید شرایط خرید برایشان فراهم شود.

طی چهار ماه و نیمی که از سال ۹۹ گذشته، اما میدان خودرو متاثر از عوامل مختلف التهابات اضافی را تجربه کرده و در این بین، نقش رعشه بازار ارز، دمل انتظاری و کاستی عرضه در رشد قیمت ها متجاوز از سایر عوامل بوده است. در این مدت هر گاه میدان ارز (و طلا و مسکوک) روندی صعودی بوسیله خویشتن می گرفت، قعر پیکان منحنی مقدار خودرو نیز رو به بالا می رفت. بوسیله خصوص طی چند هفته گذشته که نرخ دلار تا ۲۵ هزار تومان اندوه رشد کرد، ارج خودروهای داخلی هم بالاتر رفت. هرچند مفرط ها انتظار داشتند با آرامش نسبی در بازار ارز، ارزش خودروهای داخلی نیز تثبیت شده و تا اینکه رو به نزول برود، اما این اتفاق عارض نداد.

دو سه هفته پیش که بها ارز به حدود ۲۰ هزاره تومان کاستی کرد و سکه همچنین به والا ۱۰ میلیون تومان برگشت، مقدار خودروهای داخلی همچنان بالا ماند و حتی شیبی بردبار از تکثیر را هم امتحان کرد. زمان حال بی قراری که نرخ ارز (داخل مقایسه با روزهایی که به کانال ۲۰ هزار تومان بازگشته حیات) بالا رفته و زر و مسکوک همچنین متاثر این موضوع و البته نافرمانی های طلای جهانی، صعود بها داشته اند، بازار خودرو کماکان روزهای گرانی را پشت سر می گذارد.

درون تحلیل اینکه چرا منحنی قیمت خودرو حتی در عهد آرامش نسبی ارز و طلا همچنین کوتاه نیامد و حرکت بوسیله سمت بالا را امتداد داد، مسائل مختلفی از لفظ کارشناسان مطرح می شود. اولین موضوعی که کارشناسان از آن به عنوان محرک قیمت خودرو یاد می کنند، کمبود نمایش است.

به گفته آنها، تا وقتی عرضه با ادعا همخوانی نداشته باشد، آرامش پایدار تو راسته خودرو انتظاری تقریبا بیهوده است. حتی حالا که صحبت از قیمت گذاری خودرو در بورس می شود، بسیاری از کارشناسان و فعالان صنعت خودرو معتقدند چنانچه رابطه عرضه و مطالبه متعادل نشود، تماشاگر کاهش قیمت نخواهیم بود. این مساله درون ماجرای مقدار گذاری خودرو در حاشیه بازار تیمار وجود دارد، چه آنکه چنانچه عرضه با تقاضا نخواند، نمی توان منحنی نرخ را داخل حد قابل توجهی پایین آورد.

در حال مهیا نیز استثنا از اینکه ارائه بوسیله میدان بوسیله برهان تولید زیر ظرفیت، کم است، نکته دیگر اینجاست که یکی از دو خودروساز بزرگ کشور در تعطیلات تابستانی قرار دارد.

تو این مورد، یکی از فعالان بازار خودرو می گوید: در حال فراهم سایپا و زیرمجموعه اش پارس خودرو داخل تعطیلات تابستانی راحتی دارند و این موضوع سبب شده روند ارائه محصولات آن ها به راسته کندتر شود.

وی با بیان اینکه چندی دیگر ایران خودرو غصه بوسیله تعطیلات تابستانی خواهد رفت، می افزاید: با تعطیلی این خودروساز، چالش کاهش ارائه تا اوایل شهریور دنباله خواهد داشت و پس ازآن از آن نیز باید عاشق ماند و دید روند تولید خودروسازان بوسیله چه شکل خواهد وجود. به گفته وی، در حال حاضر منحنی مقدار هرچند کند، ولی به هر حال افزایشی است و به رویت می رسد با توجه به شرایط نامناسب عرضه، این سیلان ادامه دار خواهد بود، البته نه با شیبی تند. گفته های این کوشا بازار، اما درون حالی است که به مگر مساله عرضه، محرک های دیگری نیز هستند که امکان دارد منحنی قیمت میدان خودرو را مجدد تحریک کنند. در این بین، افزایش ارزش ارز (که ظاهرا این روزها باز هم کلید خورده)، می تواند قیمت خودروهای تویی را بیشتر و بیشتر بلندی ببرد. درون بر این موضوع، اما نمی توان از نفوذ تورم انتظاری بر منحنی بها نیز گذشت.

درون واقع نااطمینانی شهروندان به آینده اقتصادی کشور می تواند کنار التهابات راسته خودرو بیفزاید، همان طور که تا بوسیله امروز نقشی کار کننده در نمو قیمت داشته است. در این مورد، فدایی فعالان بازار عنوان می کنند مشتریان به دنبال سودا خودرو به بالاترین قیمت ممکن هستند، برای اینکه می خواهند به واسطه این کالا (خودرو) ارزش پول خویشتن را حفظ کنند.

هرچه هست، بازار خودرو این روزها همچنان روزهای لبریز التهابی را تجربه می نرم و دلالان و میانجی گران درون آن جولان می دهند و این موضوع حقیقت در دو نرخی وجود داشتن خودروها دارد. به واسطه قیمت گذاری دستوری، اختلافی بسیار زیاد بین نرخ کارخانه و بازار خودروها به بود آمده و رانتی عریض درون بازار خودرو حیات دارد و از همین رو دلالی و میانجی گری حسابی داغ است. به عقیده بسیاری از کارشناسان، تداوم دو نرخی بودن به معنای ادامه میانجی گری در میدان خودرو است، بازاری که تحت نفوذ نرخ ارز، عرضه، تورم انتظاری و... روزهای لبریز نوسانی را به خویشتن می بیند و احتمالا همچنان خواهد دیدن. کف بها به ۱۰۰ میلیون نزدیک شد

اما سری به بازار خودرو بزنیم و ببینیم منحنی بها تو شرایطی راحتی دارد. بنابر گفته فعالان بازار، منحنی قیمت خودرو همچنان روندی صعودی دارد، منتها لغزنده آن فعلا ملایم است. کنار این اساس، در حال فراهم قیمت پراید تو مدل ۱۳۱ به ۸۹ میلیون و ۵۰۰ هزاره تومان رسا و برای خرید مدل ۱۱۱ این میوه نیز باید ۹۳ میلیون تومان خرج کرد.

ثبت این ارزش ها بخاطر پراید تو حالی است که گفته می شود تولید خودروی موردنظر داخل سایپا و پارس خودرو ایستا شده است. البته سایپایی ها هنوز رسما وقوف اسکان تولید پراید را اعلام نکرده اند، اما پیش برنده وعده داده بودند که این محصول تا انتها تیر حذف خواهد شد. باید منتظر ماند و رویت پراید در نهایت با چه پر پشت از خودروسازی و راسته خودروی کشور خداحافظی خواهد کرد. آیا پراید به قله ۱۰۰ میلیون تومان خواهد رسید؟ باید صبر کرد و دیدن.

اما تو بین دیگر خودروهای داخلی، قیمت ساینا یکی از محصولاتی که راحتی است بخشی از جای خالی پراید را انباشته کند، به ۱۰۸ میلیون تومان رسیده است. همچنین تیبا به عنوان جانشین حقیقی پراید نیز این روزها زیاده چرب یا شیرین حدودا ۹۷ میلیون تومانی دارد. با توجه به اینکه پراید حذف شده، چیزی به شکل پذیری پیش دماغ کارشناسان مبنی بر رسیدن کف ارزش خودرو بوسیله ۱۰۰ میلیون تومان (داخل بازار آزاد) نمانده است.

فعالان بازار، ولی درون تک ارج پژو ۲۰۶ تیپ ۲ عنوان می کنند که این محصول در حال حاضر قیمتی برابر با ۱۷۰ میلیون تومان دارد. پژو ۲۰۶ تیپ ۵ بی قراری با ثبت رکوردی جدید، اینک خودرویی ۲۰۱ میلیون تومانی به احصائیه می رود. از بازار دنا پلاس همچنین خبر می رسد خودروی موردنظر قیمتی برابر با ۲۶۷ میلیون تومان دارد که نشان می دهد این محصول هم پا به پای همیشگی خودروها از نردبان قیمت بالا رفته است.

تو بین محصولات مونتاژی و حذفی خودروسازی کشور نیز قیمت پژو ۲۰۰۸ از ۷۴۰ میلیون تومان نیز گذشته و بخاطر خرید مزدا۳ هم باید بالغ بر ۸۲۰ میلیون تومان هزینه کرد. قیمت سراتو نیز از مرز ۵۳۰ میلیون تومان گذشته است، خودرویی که رسا دیگر مونتاژ نمی شود. درون نهایت، ولی برای فروش ساندرو میزان استپ وی همچنین باید بیش از ۳۸۵ میلیون تومان هزینه کرد.
بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ساعت ۱۷ روز پنجشنبه ۹ مرداد ماه، در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی پهلو وقوع یک حکم آدم ربایی در منطقه چهار باغ استان البرز پیگیری موضوع به صورت اختصاص در رخصت امر پلیس آگاهی شهرستان ساوجبلاغ قرار گرفت.

طی تحقیقات اولیه کارآگاهان محرز شد که چهار فرد ناشناس پس از لطمه و شتم مرد ۴۸ ساله ساکن منطقه چهارباغ و خواهرزاده اش در موافق منزلشان، وی را با ۲ دستگاه خودرو پرشیا و زانتیا ربوده و به سرعت از محل متواری شده اند.

تحقیقات درون خصوص وقوف مردم ربایان ادامه داشت تا این که یکی از آدم ربایان با قوم وی بستگی پژمرده و در خواست مبلغ  چهارمیلیارد ریال در قبال آزادی مرد ۴۸ ساله کردند.

کارآگاهان با آموزش قوم گروگان و تحقیقات گسترده در خصوص نحوه آدم ربایی و افراد مرتبط با فرد ربوده شده در نهایت دریافتند که خودرو آدم رباها بوسیله جانب تهران لول کرده که به سرعت وارد عمل شده و با اخذ نیابت قضائی به تهران گسیل و پس از استخبار های عارض گرفته دست خط حرکت  خودروها را در حوالی شهرستان اسلامشهر تهران پیگیری کردند.

پهلو شالوده این گزارش، با سعی های گشاد پلیسی، مخفیگاه متهمان شناسایی و بی نظیر ربوده شده که با دست و پای بسته درون داخل سوله ای اسارت شده بود در اشتی کامل در کم از ۱۰ زمانه رها و چهار بازپرس نیز بازداشت شدند.

متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند، متهمان در تحقیقات پلیسی، علت آدم ربایی را تباین مالی و طلب سکه ۶ میلیارد ریال از فرید ربوده شده نشانی کردند که قصد داشتند با توسل به زور و اقدام به آدم ربایی طلب خود را از وی وصول کنند.
به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از ایرنا، نادر فخری پنجشنبه ۹ مرداد اظهار کرد: همه مشاوران املاک شاهرود ملزم به اجرای مصوبات نشست ستاد ساماندهی و اجاره بناء شهرستان شاهرود، استان سمنان هستند و با هرگونه نافرمانی اصابت شدید می شود.

۱۰ ممیز خبره از سوی اداره صنعت، معدن و بازرگانی شهرستان شاهرود گزینش شدند که املاک سطح خانه دادن را برای فروش ارزش گذاری می کنند و هیچ یک از صاحبان املاک رخصت فروش با بیشتر از بها کارشناسی شده را ندارند.

دستیار استاندار سمنان اضافه کرد: مشاوران املاکی که بوسیله اجرای مصوبات این نشست کمک کنند از برانگیزنده هایی از سوی شهرداری و اداره امور مالیاتی بهره مند می شوند و از طرفی با مشاهده هرگونه تخلف از لفظ این مشاوران، نسبت به تعطیلی و معرفی واحد صنفی به دایره تعزیرات حکومتی خواه معرفی به هیات نظارتی که بوسیله این عزم در اداره صمت تشکیل شده است، اقدام می شود.

تکرار بیش از سه مرتبه تخلف، تسلسل نشدن پروانه فعالیت مشاوران املاک را درون پی دارد.

وی نیز همکاری شهروندان شاهرودی را برای اجرای مصوبات این نشست خواستار شد و گفت: مردم با پیوستن به پویش «خیر به گرانی ساختمانی» و «نه به گرانی اجاره» ضمن دستیار بوسیله اجرای طرح یادشده، تو صورت مشاهده هرگونه تخلف، آن را از طریق شماره تلفن ۱۲۴ بوسیله تعزیرات حکومتی گزارش دهند.

فرماندار شاهرود از شناسایی ساختمان های خالی شاهرود داخل روزهای آتی نیز شناسایی داد و گفت: تصمیماتی که در کنفرانس امروز گرفته شد به سرعت با انتصاب بنر درون سطح ولایت و پیاده شدن روی خودروهای محموله ونقل عمومی و نیز از رسانه ها به خبر مردم رسانده می شود.

رسیدگی به شکایت صاحب خانه ها از مستأجرانی که افزایش زیاد از ۱۵ درصدی در تمدید اجاره ارزش را نپذیرفتند تا خاتمه شیوع ویروس کرونا امکان پذیر نیست.

دهات شاهرود با سه هزار و ۵۰۰ هکتار زمان کوتاه حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.
به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از ایرنا؛ امروزه داشتن خودرو گویی بوسیله یکی از ملزومات زندگی تبدیل شده است، یادش به خیر ، در دوران بچگی آرزو داشتیم حداقل سوار اتوبوس شویم، در دوره ای نه چندان دور شاید از هر ۲۰ خانواده یک قوم خودرو داشت و کمی دورتر فاصله این تناسب بیشتر حیات اما اکنون نسل امروزی دیگر تصوری از اینکه یک خودرو درون پارکینگ منزلشان نباشد ندارند، حال نتیجه این همه خودرو که بوسیله عارض افسار گسیخته داخل خیابان های کلانشهرها بوسیله ویژه تهران تردد می کنند چیست؟ در زمستان اینورژن و تو تابستان آلودگی ازن است که هر دو به خسارت همین انسان تمام می شود.

داخل بسیاری از کشورها به ویژه کشورهای پیشرفته هر خودرویی زندگی مفیدی دارد اما تو کشور ما تا زمانی که یک خودرو روشن شود و وضع برود از آن مصرف می شود که نتیجه آن آلودگی هوا و افزودن بیماری های قلبی و ریوی و عطارد کبد است، آمارها نشان می دهد که بیش از ۳ هزاره اتوبوس ناتوان در تهران تردد می کند که ظرفیت اضافی آلودگی به همراه دارد در پیاده شدن آن ۴۰ هزار وسیله تاکسی ضعیف را نیز اضافه کنید که  که نیکو داخل سطح ولایت شلوغی مانند تهران در رفت و آمد هستند. با این احصائیه یعنی نیمی از ناوگان ۸۰ هزار خودرویی تاکسیرانی پایتخت بوسیله سن فرسودگی گویا اند. البته آمارها نشان می دهد که داخل سطح کشور نزدیک ۲۰۰ هزاره تاکسی ضعیف وجود دارد در کنار آنها خودروهای انحصاری از رده بیرون بی قراری مزید بر علت شده اند.

یکی از راهکارهای کاهش میزان آلودگی ناشی از خودروهای فرسوده، نوسازی ناوگان محموله و نقلی ملک است که به نظر می رسد تاکنون چندان تیمار موفق نبوده؛ بنا بر اعلام مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران؛ مقرر شد که ۱۵ هزار دستگاه تاکسی ضعیف تو تهران در سال ۱۳۹۹ ترمیم شود اما تاکنون اقدامی داخل این زمینه صورت نگرفته است که نتیجه آن ظهور و ابراز پدیده ای تقریبا نو به شهرت آلایندگی ازن است که به آلاینده تابستانه معروف شده است.

در حدود دو تا سه سالی است که می شنویم تابیدن خورشید سبب بروز آلاینده ازن می شود در حالی که این شعله زدن قدیم بوده و تابستان های گرمتری نسبت بوسیله این سالها داشته ایم بنابراین قطعا مساله دیگری درون میان است که کارشناسان معتقدند موجب فرسوده بودن خودروها و برقرار انجام نکردن کاتالیست ها علت بروز این آلودگی است، پس آلودگی ازن را به گردن خور نیندازیم و به دنبال عاصی حقیقی و رفع آن باشیم چون مساله متلک برداری تراشیدن برای اینکه بنا پهلو اخبار منابع ذیربط تقریبا سالانه متجاوز از ۲۰ هزار تن ذرات معلق وارد ریه تهرانی ها می شود، از این قیمت ۱۲ هزار بدنه مربوط به خودروهای استیل سواری است و حدود ۲ هزار اندام نیز مربوط به موتورسیکلت ها است که با آلودگی ازن درون کنار آن، دیگر مساله بیش قابل خاطر می شود.

بیش از ۲۰ میلیون خودرو در کشور حیات دارد که بر اساس آمار سال ۱۳۹۷، یک میلیون و ۶۵٣ هزاره خودرو یعنی هفت درصد از کل خودروهای کشور ضعیف است که قطعا درون دو سال گذشته این آمار تکثیر یافته است پس باید فکری اساسی برای این مشکل کرد.

مسعود تجریشی معاون انسانی سازمان حفاظت محیط زیست دراین باره گفت: ازن از ناکس تولید می شود که ناشی از نفوذ کردن های ثانویه ای است که داخل افزایش حرارت اتحاد می افتد، کشورهای اروپایی زیادی این مساله را داشتند و آنرا برطرف کردند ما نیز زمان حال بوسیله آرامی از مساله آلودگی ذرات معلق وارد مذاکره آلودگی ازن شده ایم و بوسیله دید می رسد ازن دارد جایگزین ذرات پاندول می شود، البته به رویت می رسد این مساله قبلا بوده اما بجهت تا سه گانه سال پیش سنسورهای وسیله های حد گیری مشکل داشتند متوجه آن نمی شدیم بمنظور نمی توانستند کالیبره شوند و ما سال ۹۶ متوجه آن شدیم.

وی افزود: این سنسورها بوسیله گازهایی نیاز دارند که بوسیله علت تحریم نمی توانستیم آنها را وارد کنیم از این رو بعد از مطالعه هایی که ۶ تا ۹ ماه طول کشید، یک مرکز تحقیقاتی در یکی از دانشگاه ها برای اولین جنین این دشوار را در قلمرو برطرف کرد و توانست روشی بوسیله دست آورد که سنسورهای گازی را کالیبره نرم که بعد از آن توانستیم بوسیله طور کنجکاو اندازه گیری ها را انجام دهیم.

تجریشی امتداد داد: دستگاه ها نشان می قسط که ازن در زمستان بیشتر از تابستان است و آنجا متوجه شدیم که سنسورهای گازی ما شاق دارند چون ازن در تابستان بوسیله علت تابش نور خورشید افزودن می یابد ولی به علت بایکوت نمی توانستیم از خارج دانا کنیم که با استعداد داخلی توانستیم این شاق را برطرف کنیم.

وی درباره انگیزه آلایندگی ازن گفت: وقتی خودروها باستانی تر می شوند تولید ناکس آنها بیشتر می شود زمانی که موتورسیکلت ها کاربراتوری هستند ناکس بیشتری تولید می کنند درون این حالت که با تکثیر دما و تابش نور خورشید ناکس موجود در محیط بوسیله ازن تغییر می شود.

معاون محیط زیست انسانی راه اندازی حفاظت محیط زیست افزود: مثلا نیروگاه ها غصه ناکس تولید می کنند اما در تهران نیروگاه موکد نداریم بنابراین اتفاقی که افتد این است که وقتی ناکس باخبر هوا می شود نفوذ کردن شیمیایی ثانویه در هوا انجام می شود که داخل اتمسفر پایین بوسیله ازن تبدیل می شود، ازن بسیار خطرناک است یعنی گازی است که دیده نمی شود مانند ذرات معلق نیست اما می تواند روی صلح و صفا انسان با بروز سرطان و مشکلات ریوی اثر سوء بگذارد.

وی اشعار داشت: فداکار فکر می کنند بتوان زمین های بیشتری را دوروبر تهران واگذار کرد تا مردم متمرکز شوند چنانچه هم متمرکز شوند سوخت بیشتری مصرف خواهند کرد و عوارض بیشتری به همراه خواهد داشت، چنانچه هم می خواهیم بارگذاری شهر تهران را افزایش دهیم باید این مسائل را حل کنیم وگرنه اشتی انسان بوسیله ریسک می افتد. 

تجریشی درباره راهکار کاهش آلودگی ازن درون فضا تاکید کرد: باید ناوگان خودرویی ناحیه نوسازی و مترو استقامت شود، اکنون چند سالی است که اتوبوس جدید وارد ناوگان محموله و نقل عمومی خانه دادن تهران نشده است، حدود ۶۰ درصد تاکسی ها فرسوده اند، موتورسیکلت ها باید از کف خیابان ها جمع و خودروهای درمانده از رده خارج شوند اگر این پیوستگی نیفتد این وضعیت علاوه بر اینکه همچنان ادامه دارد بلکه سخت گیری هم می شود بمنظور خودروها قدیمی نمدار می شوند و این پیش بینی هایی که از وضعیت جوی سرزمین اعلام می شود مبنی بر اینکه هر سال شاهد هوای گرمتری خواهیم بود، قطعا مساله ازن تشدید می شود.