چوب آسیا

بسیاری از افراد علاقه مندند با استراتژی اضافه سوخت و ساز بدن از حد سندیت بکاهند. رژیم متابولیک به خشکی امدن مصرف فدایی غذاها داخل زمان فاحش پافشاری دارد تا بتواند سرعت سوخت و ساز را افزایش بدهد. این امر باعث می شود بتوانید بدون کاهش چشمگیر حجم غذای مصرفی، وزن کم بکنید. البته مانند بیشتر رژیم های غذایی نظرات راجع به این رژیم غذایی نیز متناقض است. در این یادداشت بوسیله بررسی رژیم متابولیک و تاثیر آن بر لاغری می پردازیم.

حتما بخوانید:رژیم کتوژنیک چیست و چه تأثیری پهلو لاغری و سلامتی دارد؟آشنایی با رژیم پالئو و تاثیر شگفت انگیز آن پیاده شدن سلامتی و کاهش وزنرژیم سوپ و تاثیر آن بر کاهش پیمانه رژیم متابولیک چیست؟

رژیم متابولیک یک برنامهٔ غذایی است که وعدهٔ کاهش ۹ کیلوگرم از وزن را در مدت ۲۸ روز می دهد. این رژیم توسط «هایلی پومروی» ابداع شده است. او یک فنی تغذیهٔ نامدار و وکیل مصونیت با سابقهٔ تحصیل دانشگاهی در رشتهٔ علوم دامی است.

اساس این رژیم به خشکی امدن پایهٔ استعمال برخی غذاها داخل زمان های خاص است که می تواند با تسریع بنزین و ساز بدن، بوسیله لاغری کمک بکند. علاوه بر برنامهٔ غذایی هفتگی، در این رژیم لیستی از غذاهایی بود دارد که نباید بخورید. همچنین این رژیم فرد را بوسیله انجام دو تا سه میتینگ محک ورزشی داخل هفته تشویق می نرم. چنانچه در طول دورهٔ رژیم به حد موردنظرتان نرسیدید، باید رژیم را دوباره شروع بکنید و تا رسیدن به حد ایده آل تان ادامه بدهید.

پس از رسیدن بوسیله کمیت موردنظر می توانید با انجام یک هفته درون ماه یا چرخهٔ کامل ۲۸ روزهٔ رژیم متابولیک درون هر ۶ ماه معادل تان را ثابت نگه دارید. برخی از الگوهای این رژیم غذایی پایهٔ علمی دارند، اما برخی از آنها پایهٔ علمی محکمی ندارند. مراحل رژیم متابولیک



رژیم متابولیک به سه مرحله شاخه می شود که این مراحل هر هفته اعاده می شوند تا دورهٔ ۴ هفته ای این رژیم به پایان برسد. تو هر دوره بر کاربرد غذاهای مختلفی تأکید شده و توصیه هایی را برای فعالیت های فیزیکی مختلف دارد. ظرفیت وعده های غذایی درون هر بار سپرده به مدل کاهش کمیت مورد نظرتان متفاوت است. درون دامن با دستورالعمل های اصلی این پروگرام در هر وعده آشنا می شوید. مرحلهٔ مطلع (دوشنبه و سه شنبه)

طرفداران این رژیم مدعی اند که مرحلهٔ مطلع رژیم متابولیک به کاهش استرس معاون کرده و باعث می شود بدن تان دیگر تلاشی برای ذخیرهٔ روغن نکند. در طول این دو روز شما باید غذاهایی با متمایز گلوکزی بلندی و سرشار از کربوهیدرات مصرف بکنید. همچنین باید قیمت پروتئین مصرفی تان را کاهش بدهید و از کاربرد چربی ها کلا خودداری بکنید.

این اقدامات به کاهش استرس و اضطراب کمک کرده و بدن تان را برای کاهش حد آماده می نرم. همچنین ترشح هورمون استرس کورتیزول از غدد علو کلیوی نیز کاهش یافته و درنتیجه بوسیله کاهش استرس دستیار می درنگ.

غذاهای این اطراف شامل محصول های با متمایز گلوکزی اوج مانند گلابی، انبه، آناناس و طالبی و غلات طولانی سرشار از کربوهیدرات متشابه مجرای لنف دوسر، برنج قهوه ای و غله آلمانی است. نیز در این وعده باید از غذاهای سرشار از ویتامین های B و C مانند گوشت عاری چربی گاو، عدس، پرتقال، بوقلمون و کیوی استفاده بکنید. طرفداران رژیم متابولیک مدعی اند این غذاها می توانند با تهییج غدهٔ تیروئید بوسیله سوزاندن موثرتر چربی ها، پروتئین ها و کربوهیدرات ها کمک کرده و قندها را به جای پس انداز سازی بوسیله انرژی دگرگونی بکنند.

درون این کود باید حداقل یک جلسه مانور خشکی داشته باشید. مرحلهٔ دوم (چهارشنبه و پنج شنبه)

درون این جنین باید ذخیره های چربی شکسته و ماهیچه سازی ادا بشود. در کشش این چند روز باید رژیم تان سرشار از پروتئین، غذاهای بدون نشاسته و سبزیجات قلیایی باشد. همچنین باید میزان کربوهیدرات و چربی مصرفی تان را کاهش بدهید.

غذاهای سرشار از پروتئین مانند گوشت بدون روغن گاو، بوقلمون، ماهی و مرغ به عضله سازی کمک می کنند. همچنین تو این جنین باید از سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، کلم برگ، اسفناج، خیار و کولارد سبز استفاده بکنید. طرفداران رژیم متابولیک مدعی اند که کاربرد این سبزیجات می تواند به ابداع حالت قلیایی و خنثی کردن اسید بدن معاون کرده و کبد را به آزادسازی سلول های چربی تحریک بکند. استعمال این سبزیجات آنزیم ها و فیتونوترینت های (ترکیبات کارگر گیاهی که بیشتر خاصیت پزشکی دارند تا تغذیه ای) موردنیاز برای تجزیهٔ غذاهای سرشار از پروتئین را فراهم می کند.

البته نباید فراموش بکنید که بدن بوسیله طور دقیقی سطح pH خون را انتظام کرده و آن را در محدودهٔ قلیایی ۷٫۳۶ تا ۷٫۴۴ نگه می دارد. درواقع برون رفت pH خون از محدودهٔ غریزی می تواند پیامدهای قباحت به تعاقب داشته باشد. بنابراین وجود سبزیجات مفید در مرحلهٔ دوم برای سلامتی زیاد مفید است. ولی دلیل این امر به خاطر تاثیر آنها پیاده شدن قلیایی کردن خون نیست.

در کشش مرحلهٔ دوم باید حداقل یک جلسه تمرین با وزنه داشته باشید. مرحله سوم (از جمعه تا یکشنبه)

این کود برای تسریع بنزین وساز و افزایش چربی سوزی مدل سازی شده است. درون طول این سه روز باید نرخ یدکی چربی های سالم را بوسیله وهله ها و میان مرحله ها بیافزایید و مقادیر متوسطی از کربوهیدرات و پروتئین را مصرف بکنید.

غذاهایی که داخل این مرحله می توانید بخورید عبارت اند از: چربی که و چربی هستهٔ انگور، دانه مرغ، مغزها، تخم ها، نارگیل، آووکادو و زیتون. در این مرحله از رژیم متابولیک استعمال غذاهایی مانند جلبک دریایی، روغن نارگیل، میگو و خرچنگ نیز توصیه می شود. در مدت این غذاها می توانند با تهییج غدهٔ تیروئید، سوخت وسازتان را تکثیر بدهند.

در کشش این مرحله باید با فداکار فعالیت های فیزیکی، استرس تان را کاهش بدهید. ازجمله این فعالیت ها می نبوغ بوسیله یوگا، مدیتیشن و ماساژ اشاره کرد. این فرمان به معنای کاهش سطح هورمون استرس و اضافه گردش خون و ترکیباتی است که بوسیله چربی سوزی دستیار می کنند. ممنوعیت های غذایی تو رژیم متابولیک



در رژیم متابولیک باید تا حدامکان از مصرف برخی غذاها خودداری بکنید. این غذاها عبارت اند از: گندم؛ ذرت؛ لبنیات؛ سویا؛ میوه خشک؛ آبمیوه؛ قند و شکر؛ شیرین کننده های تقلبی و محصولات دربرگیرنده آن؛ کافئین؛ نوشیدنی های الکلی.

البته طرح ریز این رژیم برای گیاه خواران استثنا قائل شده و آنها می توانند از ۳ غذای شامل سویا (توفو، تمپه و ادامامه) استفاده بکنند. باید یادتان باشد که تمام غذاهای مصرفی تان باید ارگانیک بوده و دست مفید ژنتیکی نشده باشند.

درون رژیم متابولیک مصرف غذاهای غیرارگانیک و گوشت های دربرگیرنده نیترات ممنوع است. زیرا افزودنی ها، نگهدارنده ها، آفت کش ها، حشره کش ها و هورمون های موجود تو این غذاها سرعت چربی سوزی را کاهش می دهند. قوانین رژیم متابولیک

علاوه بر دستورالعمل های غذایی و فعالیت فیزیکی مربوط بوسیله هر مرحله، باید فدایی قوانین دیگر را نیز در رژیم متابولیک تعظیم بکنید. این قوانین عبارت اند از:

۱. روزانه ۵ وعده طعام بخورید.

۲. به غیر از زمان خواب، هر ۳ تا ۴ شایسته کردن غذا بخورید.

۳. تا ۳۰ دقیقه پس از بیدارشدن طعام بخورید.

۴. مراحل را بوسیله تزیین پشت عادت بگذارید.

۵. در هر مرحله تنها غذاهای همان مرحله را بخورید.

۶. تمرینات بدنی خصوصی هر وهله را به درستی عمل بدهید.

۷. به ازای هر کیلوگرم از وزن تان، تقریبا ۶۰ سی سی آب در روز بخورید.

۸. از مصرف گندم، ذرت، سویا، لبنیات، میوه خشک، آبمیوه، شکر، شیرین کننده های مصنوعی، کافئین و نوشیدنی های الکلی خودداری بکنید.

۹. تا حدامکان غذاهای ارگانیک بخورید.

۱۰. گوشت های دربرگیرنده نیترات را کاربرد نکنید.

۱۱. حتما ۲۸ روز رژیم را طولانی دنبال بکنید و تا زمان بزمین نشستن به وزن ایده آل تان آن را اعاده بکنید.

۱۲. برای مدلل ماندن وزن تان، رژیم متابولیک را یک هفته در هر ماه یا یک دورهٔ ۲۸ روزه در هر ۶ ماه اعاده بکنید. آیا رژیم متابولیک به کاهش اندازه معاون می کند؟



رژیم متابولیک احتمالاً بوسیله چند دلیل می تواند به کاهش حد کمک بکند.

مقدمه اینکه رژیم دربرگیرنده غذاهای طولانی و فرآوری نشده است. این حکم می تواند معیار فیبر دریافتی تان را افزایش داده و به کاهش وزن کمک بکند.

برهان اینده حذف سویا، گندم، قند و شکر و شیرین کننده های مصنوعی از رژیم غذایی تان باعث کاهش چشمگیر کالری دریافتی تان می شود. درنتیجه مرده تر می توانید پیمانه تان را کاهش بدهید.

همچنین تمرین فیزیکی منظم می تواند نمونه کالری سوزی را اضافه داده و به کاهش وزن معاون بکند.

و برهان انتها اینکه مصرف آب متجاوز که درون این رژیم بر آن تاکید شده، می تواند بوسیله کاهش اشتها و افزایش کالری سوزی و لاغری معاون بکند. سایر فواید رژیم متابولیک

رژیم متابولیک علاوه کنار لاغری فواید دیگری نیز برای بدن بوسیله همراه دارد. بود ارج زیادی میوه، سبزیجات، پروتئین های بدون چربی و روغن های سالم سبب شده ویتامین ها و مواد معدنی موجود داخل رژیم متابولیک از بسیاری از رژیم های غذایی دیگر بیشتر باشد.

مسوده نسبتا طولانی این رژیم در ممنوعیت استعمال فداکار غذاها می تواند میزان اخذ غذاهای فرآوری شده و کم سود را بوسیله طور چشمگیری کاهش بدهد و بوسیله ستاندن غذاهای غنی و باارزش دستیار بکند.

همچنین فیبر فراوان موجود تو رژیم متابولیک می تواند به سلامت گوارش، کنترل قند خون، استحکام عملکرد مغز و مایه زنهار کمک بکند. بررسی الگوهای رژیم متابولیک و راستی آزمایی آنها

رژیم متابولیک می تواند عوارضی همچنین به دنبال داشته باشد. مبنای علمی ضعیف

رژیم متابولیک اصرار خاص ای بر کاربرد برخی غذاها دارد تا بتواند سوخت وساز را افزایش داده و بوسیله کاهش وزن معاون بکند. درحالی که شواهد علمی اندکی در حمایت از فدایی از الگوهای این رژیم حیات دارد. به عنوان مثال در مرحلهٔ اول استعمال غذاهایی با متمایز گلوکزی فراز و سرشار از کربوهیدرات به عنوان راهی برای تحریک غدد فوق کلیوی به تولید هورمون استرس کمینه و آمادگی بدن برای کاهش وزن نشانی شده است. این درحالی است که براساس تحقیقات استفاده زیاد کربوهیدرات های میسر می تواند باعث اضافه سطح هورمون استرس بشود. برضد برخی ادعاها هیچ شواهدی مبنی بر اینکه مصرف غذاهای سرشار از کربوهیدرات بخاطر ۲ روز متوالی بتواند از استرس و هیجان بکاهد، وجود ندارد.

در مرحلهٔ دوم ادعا می شود استعمال ارج زیادی پروتئین و سبزیجات قلیایی باعث عضله سازی، تنظیم pH و کمک به کبد می شود تا سلول های چربی بیشتری را بشکند. رژیم های سرشار از پروتئین به عضله سازی کمک می کنند؛ مخصوصاً اگر این رژیم ها با تمرینات قدرتی همراه بشوند. ولی هیچ شواهدی حیات ندارد که استعمال سبزیجات بخاطر تنظیم pH خون کار کننده باشد. درواقع شواهد فراوانی وجود دارد که بدن فارغ از تغذیه تان می تواند به طور غریزی pH خون را تو یک محدودهٔ مشخص مدلل نگه دارد. همچنین هیچگاه مطالعه ای مدال نمی دهد که سبزیجات قلیایی بتوانند کبدتان را به آزادسازی سلول های چربی تهییج بکنند.

یک الگوی عمدهٔ دیگر رژیم متابولیک تهییج سوخت وساز و افزودن آن و افزایش کاهش اندازه است. درحالی که هیچ معاینه ای در کنف از این نظریه بود ندارد که فریب اعطا کردن سوخت و ساز بدن بتواند راهی برای کاهش وزن باشد. فداکار غذاها می توانند باعث افزایش خفیف سوخت وساز بشوند. ولی این تکثیر قلیل بوده و نمی تواند وزن تان را به طور بنیادی کاهش بدهد.

درنهایت هیچ شواهدی حیات ندارد که مصرف غذاهای ارگانیک یا گوشت های عاری نیترات بتواند تاثیری در بهبود عملکرد ریه پهلو روغن سوزی داشته باشد. سختی رژیم متابولیک

بسیاری از منتقدان این رژیم را به خاطر مشقت اش دون سوال می برند. بسیاری از افراد از فراوانی دردسرهای این رژیم از توزین، کمیت گیری و آماده سازی طولانی غذاها شکایت دارند و معتقدند متعاقب کردن این رژیم در عمر پرمشغلهٔ این روزها کار دشواری است.

دنبال کردن رژیم های خاص و پرمحدودیت مانند رژیم متابولیک برای کسانی که مجبورند خیلی از وعده ها را درون بیرون از خانه طعام بخورند یا مهمانی ها و رسوم های زیادی را داخل پیش دارند، ابکی است. ممنوعیت فداکار غذاهای مفید

اگرچه لیست بلند غذاهای ممنوعه بسیاری از غذاهای فرآوری شده و کم سود را در خود جای داده، ولی برخی غذاهای بسیار طرز کار همچنین در همین مسوده راحتی پژمرده اند.

بوسیله عنوان شهید سویا یکی از غذاهایی است که می تواند سطح کلسترول را کاهش داده و شامل فدایی ترکیباتی است که با عطارد مبارزه می کنند.

کافئین یکی دیگر از غذاهای ممنوعه است که می تواند به بهبود عملکرد مغز، نگهداری در طبق آلزایمر و پارکینسون و کاهش کار بزرگ افسردگی کمک بکند. یک نمونه از برنامهٔ غذایی رژیم متابولیک

در عرشه یک مقیاس از برنامهٔ رژیم متابولیک تو هر وعده آمده است. یادتان باشد که اندازهٔ وعده ها بوسیله کود و شعار خود شخص بخاطر کاهش وزن بستگی دارد. مرحلهٔ ۱ صبحانه: اسموتی انبهٔ منجمد بدون لبنیات؛ میان وعده: آناناس؛ ناهار: سینهٔ مرغ کبابی همراه با برنج وحشی؛ میان وهله: توت فرنگی؛ شام: ماهی کبابی همراه با سبزیجات؛ میان وعده: هندوانه. مرحلهٔ ۲ صبحانه: املت سفیدهٔ تخم مرغ با اسفناج و قارچ؛ میان مرحله: برش هایی نازکی از گوشت مزه دار شدهٔ بوقلمون؛ ناهار: سوپ مرغ و سبزیجات؛ میان وعده: ماهی سالمون دودی همراه با خیار؛ شام: آب پز گوشت بدون چربی بره؛ میان کود: یک لیوان شیربادام شیرین نشده. مرحلهٔ ۳ صبحانه: نان تست همراه با تخم مرغ و گوجه فرنگی و پیاز؛ میان وعده: کرفس همراه با کرهٔ بادام؛ ناهار: سالاد مرغ همراه با گوجه فرنگی و اسفناج؛ میان مرحله: خیار همراه با گواکامولهٔ خانگی؛ شام: میگو همراه با فتوچینی اسفناج؛ میان وعده: گردو.

برای پیداکردن دستور کار های غذایی جایگزین می توانید در سایر وبسایت های اینترنتی جستجو بکنید. درون امتداد بخوانید: رژیم غذایی سالم محتوی چه خوراکی هایی می شود؟
  • ۹۸/۰۳/۰۵

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی