چوب آسیا

۹ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

به گزارش همشهری آنلاین، یورورنیوز در آستانه سال بدیع میلادی به بررسی دهات پدیده بنیانی فناوری درون سال ۲۰۲۰ پرداخته است. شان روباتی ژاپن درون ماه

ژاپن افزون به خشکی امدن ارسال روبات های مردم نما به جبر ماه، مشیت دارد پایگاهی روباتی بر روی ماه بنا درنگ. این شان نه تنها توسط روبات ها بنا می شود، بلکه توسط خود آنها نیز اداره می شود و مدیریت پروژه ماه نوردی روبات های جستجوگر را برعهده خواهد داشت. راه آهن پکن-لندن

چین عزم دارد غرب و شرق را از طریق شیار راه آهن پرسرعت بوسیله یکدیگر وصل کند. این خط قطار پرسرعت که از ۱۷ قلمرو عبور خواهد کرد با حمایت مالی اقبال چین راه اندازی می شود. با افتتاح این خط راه آهن پکن بوسیله لندن متصل خواهد شد. اتومبیل های خودران

امنیت مطلق و سهولت تردد به لطف اتومبیل های خودران به زودی جستجوگر می شود. توسعه سریع زیرساخت ارتباطات بی سیم در سطح دنیا رویای پیوند طولانی اتومبیل ها با فناوری روز را محقق خواهد کرد. ارزش ارزان سوخت های غیرفسیلی

سپاه آمریکا در سال ۲۰۲۰ نیمی از کارمایه مصرفی خود را از منابع تجدیدپذیر مطمئن خواهد کرد. این پروژه که نیروی بحری این کشور را نیز داخل پیاده شدن می گیرد، در عمل سبب ترقی گسترده ناوگان ها و وسایل نقلیه اعتماد به سوخت های سازگاز با هوا زیست خواهد شد و یک ضربات رادیکال به بازار سوخت های فسیلی خواهد زد. کنترل وسیله ها با خیال آدم

کنترل دستگاه ها با تامل انسان پروژه ای است که شرکت اینتل اجرای آن را تو سال ۲۰۲۰ پیش دماغ کرده است. حال که امکان کاشت تراشه الکترونیکی داخل مغز آدم به وجود آمده، می نبوغ از آن برای پاسخ اعطا کردن خواه تحریک فعالیت عصبی عدد انسان برای برقراری ارتباط با اشیاء و متاع استعمال کرد. صفحات نمایش بیش ساخته پر حرارت

فناوری ورق های نمایش چنان در حال پیشرفت شتابان هستند که درون سال ۲۰۲۰ صفحه نمایش های ال سی دی بوسیله تاریخ خواهند منضمات و با نمایش فناوری اوال ای دی (OLED) عصر ورقه نمایش هایی به نازک یک صفحه کاغذ که در ضمن قابلیت تحریک لمسی نیز دارند، آغاز خواهد شد. سفرهای تفریحی به محیط

در سال ۲۰۲۰ دو بعد نو به سفرهای فضایی افزوده خواهد شد: سفرهای تفریحی و تجاری. برخی مشارکت ها با ستاندن ارقام نجومی ثروتمندان جهان را بوسیله گردشگران فضایی بدل خواهند کرد. نیز با دستیار روبات ها عملیات استخراج منابع ارزشمند کُرات دیگر آغاز خواهد شد. رایانه های هزار دلاری با قدرت مغز انسان

پیش بینی چند سال پیش همکاری سیسکو داخل سال ۲۰۲۰ محقق خواهد شد و عرضه نسل جدید رایانه های پرسرعت که قابلیت پردازش بالای داده ها را دارند، با بانوا نزدیک به یک گوشی تلفن هوشمند اَپل ممکن خواهد شد. ترجمه همزمان با استفاده از گوشی های هوشمند

همدستی گوگل کنار محور پروژه «دارپا»، نسخه شگفت انگیزی از امکان برگردان همزمان زبان های مختلف جهان را ارائه می بطی ء که نتیجه سال ها رایزنی و همدستی با نهادهای بزرگ تحقیقاتی تو بنیان خرد زبانی است. ساخت مغز مصنوعی آدم

محققان سوئیسی پروژه «مغز آبی» معتقدند، هنگامی که ما یک یارانه با قدرت پردازش مغز انسان ساخته ایم پس ساخت یک مغز قلابی کامل هم ممکن است. این پروژه صبر است در سال ۲۰۲۰ به نتیجه برسد.
روز گذشته، راکت نیو شپرد (New Shepard) بلو ارجین دوازدهمین پرواز آزمایشی اش را با موفقیت به پایان رساند. درون این پرتاب، نخستین بار از بوستری استفاده شد که حالا ۶ مأموریت پیاپی را ایفا داده است. راکت تک مرحله ای بلو ارجین چهارشنبه داخل زمانه ۲۱:۲۳ به وقت ایران از سایت پرتاب این شرکت درون ون هرن تگزاس از روی زمین اهتزاز شد و به مدت ۱۰ دقیقه و ۱۶ ثانیه در آسمان پرواز کرد. در این پرتاب، کپسول خدمه ی بدون سرنشین راکت به حداکثر سرعت صعود ۳،۵۷۶ کیلومتر بر زمانه و ارتفاع ۱۰۶ کیلومتر دست یافت.

تا پیش از پرتاب دیروز، بلو ارجین دو بوستر را در پنج مأموریت پیاپی به پرواز درآورده بود؛ اما در مأموریت دیروز مقدماتی بار بوستر این شرکت برای ۶ مرتبه ی پیاپی با حداقل بازسازی و تعمیر ممکن بین پروازها پرتاب شد. این راکت که فراغت است نخستین مسافرانش را سال آینده حمل کند، اکنون به نشانی وسیله ی نقلیه ی باربری عملیاتی توصیف می شود؛ درنتیجه، دیگر سامانه هایش به روزرسانی نمی شوند.

نیو شپرد که به افتخار الن شپرد، اولین فضانورد آمریکایی، نام گذاری شده، به نحوی نقشه کشی شده است که راکتی کاملا چندبارمصرف با امکان برخاست و میتینگ عمودی باشد و بتواند پیش از بازگشت به زمین با رسیدن به فراز فراتر از ۱۰۰ کیلومتر مسافر و محموله را در پروازهای زیرمداری به فضا بفرستد. مرام از پیدایش این راکت، تضمین کمترین احتیاج بوسیله بازسازی و مرمت مقدور بین مأموریت ها است تا درنهایت، نفقه ی هر پرواز بوسیله رویه چشمگیر کاهش یابد. مقاله های مرتبط:تماشا کنید: رویای ثروتمندترین مرد دنیا برای تسخیر فضاسطح نشین قمری بلو ارجین موسوم بوسیله Blue Moon رونمایی شد



فرود کپسول خدمه با چتر استقلال

بوستر مورد بار ای نیو شپرد بوسیله موتور BE-3PM بلو ارجین فراهم است که با سوزاندن ترکیب هیدروژن و اکسیژن مایع، نیروی رانشی معادل با ۱۱۰ هزار پوند تولید می کند. موتور راکت می تواند به سرود فرود این نیرو را به ۲۰ هزار پوند کاهش دهد.

هنگامی که نیو شپرد به ارتفاع تقریبا ۷۶ کیلومتری از زمین می رسد، کپسول خدمه از آن جدا می شود و به پیشروی بدون هیچ نیرویی تا فراز ۱۰۶ کیلومتر امتداد می دهد. بوسیله گفته ی بلو ارجین، کپسول و راکت هر دو به نعوظ کامل خودران هستند؛ درنتیجه، کامل فضانوردان داخل کپسول مسافر به حساب می آیند و هیچ خدمه ای بود ندارد. کپسول نیو شپرد می تواند تا ۶ نفر را حمل یواش و مراد می رود ابتدایی پرواز سرنشین دارش در سال ۲۰۲۰ ایفا شود.

داخل آخر پرواز، بوستر فرودی کنترل شده را ارتکاب می دهد؛ درحالی که کپسول بخاطر بازگشت بوسیله زمین از چترهای نجات و درون لحظات آخر از نیروی موشک پسران بخاطر فرود آرام کاربرد می کند. لحظه پرواز، کپسول بوسیله مدت سه گانه دقیقه وضعیت گرانش صفر یا بی وزنی را تجربه می بطی ء.



فرود عمودی بوستر روی زمین

بلو ارجین می گوید نیو شپرد فقط برای حمل مسافر و بار به هوا طراحی نشده است؛ بلکه این دستگاه ی نقلیه به عنوان بستری آزمایشی برای پیدایش راکت مداری نیو گلن و سطح نشین قمری بلو ارجین همچنین بوسیله کار گرفته می شود.

داخل پرواز روز گذشته، کپسول نیو شپرد نهمین محموله ی تجاری بلو ارجین را حمل کرد. این محموله شامل دو آزمایش متعلق به معرفت آموزان راهنمایی و دبیرستانی، یک آزمایش از دانشگاه کلمبیا با کمال مطلوب مطالعه تأثیرات گرانش صفر بر زیست شناسی سلولی و یک آزمایش بازیافت برای جذب گازهای مفید از زباله های معمولی در مأموریت های اعماق محیط بود.بیشتر بخوانید:رجولیت که می خواست زامبیا را در هم چشمی فضایی از شوروی و آمریکا پیش بیندازدداستان برند بیگلو، سفری درون مسیر تحقق رویای سکونت در فضاهند سرانجام کمبود سطح نشین خود را تایید کردچند فضانورد جان خود را در فضا از مشت داده اند؟نسخه آزمایشی استارشیپ اسپیس ایکس به طور جزئی منفجر شد
پول  در قبال پسماند

تفکر کنید پسماندهایتان را تحویل دهید و پول دریافت کنید. «سعادتمند مرادی کیا»، ممیز هوا زیست می گوید: «تو مکان هایی مانند فرودگاه یا مترو، مایه هایی وجود دارند که درون قبال پولی که صیقلی می شود، خوراکی یا ابزار دیگر داده می شود، ولی داخل دستگاه های خوددریافت پسماند خشک، شما پسماند می دهید و پول دریافت می کنید.»

او می گوید: «البته پسماندهای خشکی که برایش تعریف شده باشد. داخل اکثر مواقع قوطی های فلزی شبیه قوطی های مشروب و بطری های پلاستیکی مانند آب معدنی برای این دستگاه ها تعریف می شود. در برخی کشورها به جای پسماندهای خشک، پسماندهای خطرناک ستایش می شود؛ مثل لامپ کمینه مصرف، مهتابی یا باتری.»

مرادی کیا درباره ی این که وسیله در معاوضه پسماند، چه چیزی به بی مانند می دهد، اضافه می کند: «این فرایند کاملاً قابل پروگرام ریزی است. این مایه ها در برخی از کشورها پول نقد می دهد، کارت اعتباری یا کارت وسایل حمل ونقل شهری را شارژ می کند. هم چنین برگه ی تنزل را نمی شود فراموش کرد.» هوش وسیله خودبازیافت

این دستگاه ها ادراک و حواس عطا دارند! مرادی کیا توضیح می دهد: «این دستگاه بوسیله چند روش متفاوت کار می کند، اما دو روش متداول است. این دستگاه یک ورودی دارد که داخل آن سنسور وزن و بدنه وجود دارد. در آن کشور خواه منطقه ای که این دستگاه نصب شده، قوانین و استانداردهایی مشخص کرده اند که در بارکدی که روی ودیعه بندی ها طبع شده، مشخصات پیکر درج شده تا جنس قد نمره داده شود. زمانی که این بطری واقف وسیله می شود، با تسمه هایی که داخل آن تعبیه شده، بطری ۳۶۰درجه می چرخد و بارکد را در معرض دوربین قرار می دهد؛ داده ها اسکن و امتیاز داده می شود که فلز، پلاستیک یا تیغ مخبر دستگاه شده است.»

او ادامه می دهد: «داخل راه دوم با استفاده از امواج و بازخورد طول موج ها، دستگاه متوجه می شود که چه نوع پسماندی وارد مایه شده است.»

این کارشناس هوا زیست، درباره ی موجب تعبیه ی حسگرهای وزن می گوید: «حسگر اندازه برای این تعبیه شده که پس از مشخص شدن نوع پسماند واردشده، وسیله متوجه شود داخل بطری، آب پایا الباقی و بطری را بیرون بفرستد و اطلاع دادن بطی ء شایان تصویب محو. برای اینکه وسیله تو ادامه بطری را خُرد می بطی ء. این فرایند به این صورت است که برنامه نویس از قبل روبرو کرده بطری های آب معدنی، ۲۰ گرم هستند و وقتی که حسگر اخبار می بطی ء این بطری ۴۵ گرم است، مایه متوجه می شود بطری خالی نیست.» چگونه امر می کنند؟

بر بنیان گفته های مرادی کیا «در بعضی از دستگاه ها که در فروشگاه های ارشد گمارش شده اند، جلوی مایه روشن فرمان است و قفا دستگاه اتاقکی وجود دارد. زمانی که پسماند وارد مایه می شود، بوسیله این اتاق منتقل و پهلو اساس جنس پسماند، بوسیله چند  قسمت انشعاب می شود. قوطی های فلزی یا بطری های پلاستیکی فشرده و هرکدام متوجه محفظه ی مخصوص خود می شوند.

اپراتوری که در این اتاق است، پس از مدتی محفظه ی بطری های پلاستیکی خواه صندوق های فلزی را تخلیه می یواش. ولی دستگاه های کوچکی که مثل دستگاه عابربانک هستند، زیرشان مخزنی جای گذاری شده که پسماند را فشرده و به محفظه منتقل می کند و وقتی لبریز می شود به اپراتور هشدار می دهد و اپراتور محفظه ی پسماندهای فشرده شده را تخلیه می کند.» این دستگاه های متاخر

هومن غلام پور، کارشناس مدیریت پسماند شهری می گوید: «درون فروشگاه شهروند منطقه ی دو، دو دستگاه خوددریافت پسماند خشک بود دارد، یکی جلوی فروشگاه که بزرگ مرطوب است و اپراتور دارد و دیگری تو فروشگاه که کوچک نم است و قرین مایه خودپرداز است. این مایه ها، بطری های آلومینیومی و پلاستیکی متشابه آب معدنی خواه دوغ را تحویل می گیرند و در عوض پسماند گرفته شده به فرد، کارت قرعه کشی می دهند.»

مرادی کیا درباره ی فرهنگ سازی و استفاده از دستگاه های خودبازیافت می گوید: «این ها بدوی دستگاه های موجود تو ایران نیستند. به نظر من دستگاه باید همراه با بحث آموزش و فرهنگ سازی مسبوق شود. تنها پیشگاه یک دستگاه یا فناوری آن، نمی تواند تأثیر داشته باشد.» بطری شیر و روغن ممنوع!

هومن من پور می گوید: «بهتر است قبل از قراردادن پسماندهای پلاستیکی تو دستگاه، آن را بشوییم. با این کار، هم به نکات بهداشتی توجه متجاوز تری کردیم و هم باعث می شویم فرآیند بازیافت پسماند، بهتر انجام شود.»

نکته دیگر این که به دلیل متفاوت بودن سنخ درِ بطری های پلاستیکی با کالبد ی آن ها و عدم اخلال در فرآیند فشرده سازی، بهتر است نخست درون بطری های پلاستیکی را از تن جدا کنیم و پس ازآن آن ها را داخل وسیله قرار دهیم.
در سال ۱۹۹۵، کمتر از ۱ درصد پری جهان به اینترنت دسترسی داشت و استفاده ی مردم، آن غصه اکثرا در کشورهای غربی، بیشتر از سر کنجکاوی بود؛ اما ۲۰ سال بعد و درون دنیای این روزهای ما، زیاد از ۳/۵ میلیارد انسان، یعنی حدود نیمی از انباشتگی کل دنیا به اینترنت دسترسی دارند. این رقم روزبه روز در حال تکثیر است و در هر ثانیه حدود ۱۰ نفر بوسیله آن افزوده می شود. در چنین دنیایی، دسترسی نداشتن به اینترنت تا اینکه بخاطر چند ساعت، برای برخی غیرقابل باور است. زمان حال استفاده ی روزانه از اینترنت بخاطر اخذ مفروضات و اطلاع دادن و بستگی با سایرین و استعمال از سرویس های تسهیل کننده ی امور آن چنان عمومیت یافته که فرض موکد طولانی اینترنت افراد را به هراس می اندازد؛ چراکه پایه های عمر امروز ما با اینترنت گره زده و اکید آن به ذهنی به اذیت افتادن برای انجام امور مختلف، ازدست اعطا کردن ارتباطات، مغشوش شدن وظایف، برهم خوردن زندگی اجتماعی و هدردادن زمان بسیار زیاد است.پایه های زندگی امروز ما با اینترنت گره خورده است

بااین حال، قطعی اینترنت امر دورازانتظاری نیست و ممکن است به دلایل متنوع تو سطح جهانی خواه ملی رخ دهد. شاید کابل های اینترنت تو عمق دریاها آسیب ببینند که مقیاس ی آن سال ۲۰۰۸ پیش آمد و مردم را در خاورمیانه و هند و جنوب شرق آسیا با مشکلاتی رو بوسیله رو کرد. شاید حکومت ها تصمیم بگیرند بوسیله دلایل امنیتی برای مدت زمانی اینترنت را اندازه کنند؛ مشابه مصر که تو اطراف ی بهار عربی در سال ۲۰۱۱ دست به چنین موثر زد. ترکیه و ظاهرا چروک غصه امکان وزن اینترنت را برای خود فراهم کرده اند. دلیل قطعی اینترنت می تواند نشر نرم افزارهایی بوسیله مشت هکرها باشد که از آسیب پذیری های موجود تو روترها استفاده می کنند. شاید هکرها از حملات DDoS استفاده کنند و ترافیک سرورها را دچار اختلال و درنهایت اکید کنند. چنین اتفاقی داخل سال ۲۰۱۶ رخساره رحم. دولت ایالات متحده نیز بوسیله منظور جلوگیری از حملات سایبری به دنبال گزینه ی قطع یک باره ی اینترنت است. حتی امکان پذیر است خارج شدن ماهواره ها از مدار به وسیله ی خاشاک های فضایی خواه بوسیله عارض عمدی دلیل این پیوستگی باشد.



جهت هرچه باشد، قطعی اینترنت خسارات کند افزاری و سخت افزاری و امنیتی برای کاربران بوسیله بار خواهد آورد. باتوجه بوسیله قطعی یک هفته ای اینترنت جهانی تو کشورمان، درادامه ی مطلب، زوایای مختلف مشکلات امنیتی در نبود دسترسی بوسیله اینترنت جهانی را مطالعه خواهیم کرد. بوسیله روزرسانی نکردن درنگ افزارها و جهیز عامل و برنامه های مختلف چه خطرهایی برای کاربران به همراه می آورد؟ چه مشکلاتی داخل خواست زیرساخت ها و دستگاه های شبکه است؟ در چنین شرایطی، کاربران به چه اسلوب های ناامنی برای دسترسی به اینترنت روی می آورند؟ بخاطر شعور پاسخ هریک از این پرسش ها با زومیت همراه باشید.مشکلات نرم افزاری

مشکلات نرم افزاری درصورت موکد اینترنت را می نبوغ در دریافت نکردن بوسیله روزرسانی ضربان وجو کرد. نرم افزارها و سیستم عامل ها و گوشی های هوشمند به دریافت به روزرسانی در فواصل زمانی خاص نیاز موکد دارند. برای مثال، گوگل هر ماه، بوسیله روزرسانی امنیتی برای سیستم های اندرویدی منتشر می کند که این مایه ها را درمقابل خطاهای پیداشده در سیستم عامل خواه مشکلات امنیتی مربوط بوسیله اپلیکیشن ها حراست می یواش. شاید کاربر هوشیار نشود با بوسیله روزرسانی چه تغییر ابتکاری ای تو دستگاهش عارض می دهد؛ اما هر سیستم عامل خواه برنامه ی جدیدی دربردارنده ی عیب های امنیتی بی اختیار است که به ممارست زمان با دریافت به روزرسانی از سوی انبازی پا بر جا رفع می شوند.مقاله های مرتبط:قطعی اینترنت چه خسارتی بوسیله حوزه فناوری کشور مسبوق کرد؟رئیس سازمان فناوری مفروضات: تداوم شدید اینترنت حوصله کردنی نیست

البته برخی حفره های امنیتی با نام Zero-dayنیز وجود دارند که گوگل از وجودشان مطلع نیست؛ اما افراد یا گروه های دیگری از آن ها وارد شده اند و نحوه ی نفوذ را تشخیص داده اند. بنابراین، لازم است همواره نسبت بوسیله به روزرسانی امنیتی دستگاه های هوشمندمان احساساتی باشیم. باید اشاره کنیم این شاق تنها به سیستم عامل اندروید محدود نمی شود و کاربران هر سیستم عاملی باید بوسیله روزرسانی امنیتی را قبض کنند. ممکن است کاربری حتی با استفاده از برنامه ی iMessage آیفون برای ارسال پیامک، امنیت خود را به ریسک بیندازد؛ همان وضع که محققان درون تحقیقی، حفره ای امنیتی داخل برنامه ی رمزگذاری اپل یافتند.

وجود باگ و آسیب پذیری در محصولات و برنامه های جدید، امری متجاوز بدیهی و در عین حال خطیر و بااهمیت است. باید توجه کرد باگ های مختلف از درجه ی وقار متفاوتی همچنین برخوردار هستند. ممکن است پروگرام ای با دریافت کردن اطلاعات انحصاری اجرا شود و پس از نفوذ و دسترسی هکر به احصائیه کاربران، امنیت این اطلاعات به کار بزرگ جدی بیفتد. اگر برایتان سؤال پیش آمده که درصورت قطعی کامل اینترنت چگونه ممکن است باگ دردسرساز شود، باید بگوییم هکرها با پی بردن به بود نقص امنیتی حتی می توانند ازطریق ارسال پیامکی به کاربر باعث فعال شدن باگ و درنتیجه نصیب گیری از آن شوند. چندان هم جای تعجب نیست که اگر آن ها متوجه این عیب شوند، هرچه نوک تیز تر دست بوسیله کار نشوند و بدون اطلاع کاربران از اطلاعات آن ها استفاده نکنند. اگر به امنیت مایه خود ابهت می دهید، به رخساره منظم باید به روزرسانی ها را دریافت و از آنتی ویروس به روز استفاده کنید؛ به ویژه زمانی که مدتی از خرید دستگاهتان می گذرد و امکان پذیر است دیگر بوسیله روزرسانی برای آن منتشر نشود یا دستور کار ها از محل های نامطمئن دریافت شوند. همچنین، لازم است ازطریق منابع برومند اطلاعات به روز از ویروس ها و حفره های امنیتی و دیگر تهدیدهای دیجیتالی پیدا کنید.



باگ های امنیتی در پراستفاده ترین و امن ترین برنامه ها و درنگ افزارها و سیستم عامل ها نیز یافت می شوند. هشتم اسفند سال گذشته گوگل از حیات باگی در مرورگر گوگل کروم بی آرامی زمان با باگ دیگری خبر داده بود که سیستم عامل ویندوز مایکروسافت را شعار قرار می عدل. مایکروسافت پیش از آن، بارها از لزوم مهاجرت از ویندوز ۷ به ۱۰ گفته بود؛ چراکه پس از عفو مدتی، از آن پشتیبانی امنیتی نخواهد کرد. باگ سابق الذکر که از سنخ صفرروزه بود، به طور مستقیم کدهای گوگل کروم را هدف قرار داد؛ بوسیله گونه ای که امکان ربودن داده ها کامپیوترها را از اسلوب دور بخاطر هکرها فراهم کرده بود.

علاوه بر این ها، بوسیله روزنبودن سیستم عامل باعث می شود نتوان سخت افزار خواه حتی کند افزارهای جدیدی را با آن به امر گرفت و ممکن است اطلاعات دستگاه از این سر یا ناکامی در ذخیره کردن نسخه ی پشتیبان از آن ها نیز بوسیله کار بزرگ بیفتند (خیر تنها اطلاعات، بلکه پایداری دستگاه). تا اینکه اگر در این مدت انحطاط درون جهیز بوسیله بود بیاید، به دلیل قطعی دسترسی به اینترنت نمی نبوغ مشکل را محلول کرد. درنهایت، اگر تخیل می کنید اجرا کردن بوسیله تمامی نکات گفته شده و درنظرگرفتن موارد امنیتی مهم خسته کننده است و ضروری نیست، این گونه به سرگذشت نگاه کنید که شما هرگز غذای فاسدشده را در فریزر نگه نمی دارید؛ چرا که امکان پذیر است غذای تازه همچنین متروک شود.مشکلات باطراوت افزاری

بوسیله ­روزرسانی ­نشدن قطعات سخت ­افزاری نیز می ­تواند به خساراتی منجر شود. دستگاه­ های شبکه، روترها، دیتاسنترها، فرم ­ور و... همگی نیازمند دریافت به روزرسانی­ های امنیتی هستند تا درون مواجهه با باگ­ ها و نقص­ های متاخر آماده باشند. بروز آسیب پذیری می­ تواند از دست رفتن دسترسی روی شبکه را باعث شود و کنترل سرورها را نیز بدین نظام از دسترس بیرون بطی ء.تا زمان متصل نبودن بوسیله اینترنت، نمی توان مشکلات و باگ ها و حفره های امنیتی را در ابدار افزارها یافت

باید توجه کرد فداکار آسیب پذیری های رقیق افزاری درواقع پایه ی نرم افزاری دارند و درنتیجه، تا زمان متصل نبودن بوسیله اینترنت نمی توان مشکلات و باگ ها و حفره های امنیتی را در آن ها یافت و رفع کرد. سخت ابزار مفت نمی تواند بدون بوسیله روزبودن و پیوند نرم افزار به روز عملکرد درستی از خویشتن علامت دهد و کارایی آن با بغرنج مواجه می شود. ازجمله مهم ترین سخت افزارها که قدیم موضوع آسیب پذیری های امنیتی بوده اند، باید بوسیله روترها اشاره کرد. روترها مایه هایی در بیرونی شبکه ها هستند و درصورت نفوذ کردن به آن ها، هر دستگاه موجود درون شبکه درمعرض خطر خواهد بود. باگ های امنیتی در سطح روترها خطرهای گشاد ای ایجاد می کنند. حتی اخیرا متخصصان امنیت دریافته اند بسیاری از داده ها روترهای میکروتیک شنود می شوند و IPهای ایرانی همچنین درون میان فهرست شنودشدگان استراحت دارند.

شاداب افزارهایی نظیر مودم ها بوسیله دلیل قبض تنظیماتDNS نمایش دهندگان اینترنت در هر کشور یا افزایش امنیت شبکه، بیشترین به روزرسانی را از کارخانه سازنده دریافت می کنند. ناگفته نماند شدید اینترنت حدس ابراز آسیب پذیری مایه ها را به شدت افزایش می دهد و متأسفانه قدیم نمی توان از صحت و اشتی روتر از روی عملکرد ابتدایی آن بااطلاع وجود دشوار شد و این اطمینان فقط با به روزبودن سخت وسایل بوسیله مشت می آید.

حسین قاسمی، معمار امنیت ابرآروان، در گفت وگو با زومیت از لزوم برقراری اینترنت جهانی بخاطر شرکت هایی سخن گفت که سرو امنیتی خارجی را به حکم می گیرند. در مدت موکد اینترنت، این همکاری ها نمی توانند مکانیزم امنیتی را از منبع اجنبی تأمین کنند و بوسیله ناچار سرویس را دنج خواه غیرفعال می کنند؛ بنابراین، امکان پذیر است آسیب های امنیتی بوسیله آن وارد شود.

در بخش دیگر، می توان به اهمیت به روزبودن فریم ور رمز کرد. فریم ور بخشی از برنامه نگه داری سرور و شامل دستورالعمل هایی درزمینه ی عملکرد سخت اسباب مرتبط است. ازجمله دلایل به روزرسانی فریم ور عبارت اند از: برطرف کردن مشکلات متشنج تا محرر سیستم وجهه شود؛ مانند آپگریدهایی که مقدور است از پاسخ گونبودن سرور جلوگیری کنند خواه دیگر عواملی که مالک را تهدید می کنند.بهسازی مشکلات محصول؛ مانندROM خواه عملکرد پردازندهبهبود کارایی سیستم یا سرو دهی بیشتر سیستم

بیشتر مشکلاتی که باعث می شوند قطعه ی سخت افزاری محصولی را تعویض کنید، با بوسیله روزرسانی فریم ور پیشگیری کردنی یا اصلاح پذیر است. درواقع وجود سخت افزار جدید نمی تواند تضمین کننده ی اشتی و مصون وجود داشتن دربرابر مسائل امنیتی باشد.روی آوردن بوسیله گزینه های ناامنمقاله های مرتبط:سرو های اینترنتی ایرانی تو آزمون کارایی؛ آیا می استعداد همگی چیز را جایگزین کرد؟قطعی اینترنت، موج ناامیدی و تمایل به مهاجرت

قطعی هفت بسرعت ی اینترنت داخل سرتاسر ملک متشابه زمان های دیگر هنگام ایجاد فردی در بسترهای اینترنتی، باعث روی آوردن کاربران یدکی به اپلیکیشن های ناامن و VPN و پروکسی های مجانی و پرخطر و دانلود نسخه های غیررسمی و نامطمئن از اپلیکیشن ها شد. کاربران در این طور شرایط بی ثباتی، به مشیت دسترسی بیشتر بوسیله اینترنت و بهره بردن از فضا آن بوسیله هر روش و گزینه ای متوسل می شوند که متأسفانه امان خویشتن و دستگاه هایشان را به مخاطره می اندازند. کاربران گوشی های آیفون برای گرفتن اپلیکیشن های مردمان به دردسرهای اضافی افتادند؛ چراکه نمی توان اپلیکیشن های ایرانی را به طور مستقیم از اپ استور دریافت کرد و بخاطر تأیید نصب آن ها نیز به برقراری اینترنت نیاز است.

پیش تر نیز با مسدودشدن پیام رسان تلگرام، نسخه های متنوعی از آن ساخته شد و کاربران زیادی به آن ها روی آوردند؛ اما تا اینکه درون شناخته شده ترین نسخه ها، مانند موبوگرام و تلگرام فارسی، همچنین حفره های امنیتی خطرناکی وجود داشت که امکان حمله به وسیله و سوءاستفاده از معلومات کاربران را افزایش می داد. در این زمینه پاول دورف، مؤسس اپلیکیشن و حتی وزیر ارتباطات و فناوری هشدارهایی عدل و از تهدید حریم خصوصی افراد واج گفت. چندی از سرورهایی که مفروضات تلفن همراه کاربران این پروگرام ها بوسیله آن ها ارسال یا فایل های مرتبط با پروگرام از آن ها ستاندن می شود، فاقد پروتکل امان انتقال اطلاعات است و به استراحت شنود کردنی هستند. همچنین، بعضی از این سرورها در بدترین حالت فنی انتظام و اجرا شده اند که باعث شده فداکار از داده ها کاربران برای سایرین مشاهده پذیر باشد. باتوجه به اینکه هیچ تدارک امنیتی برای حفاظت از اطلاعات درون نظر گرفته نشده است، خراب کاران سایبری و هکرها به قرار با نفوذ به سرورهای مدیریت این برنامه ها می توانند بوسیله اطلاعات حساس اضافی مشت یابند یا تبلیغات و لینک های حاوی بدافزار خواه رشوه ابزار را منتشر کنند.



پروکسی و VPN ناامن می توانند بوسیله سادگی هرچه تمام تر ویروس یا بدافزار را بدون اتصال قوی یا طولانی مدت به اینترنت از سرور های خود به مایه کاربر احاله دهند. خطرات دیگری که مقدور است ازطریق پروکسی و VPN مخرب منتقل شود، بدین شرح اند:تمام مفروضات شخصی از بین سرو دهنده ی پروکسی می گذرد و وبمستر یا صاحب آن پروکسی می تواند کامل اطلاعات شما را رصد کند. احصائیه ایمیل شما و بانک و جزئیات کارت های اعتباری همه ممکن است بوسیله سرقت سیلان.فیشینگ: سایت پروکسی ممکن است صریحا برای ضربه زدن به شما نقشه کشی شده باشد. برخی از آن ها زمانی که به سایت ایمیل یا بانکی خویشتن مخبر می شوید، نسخه ی مصنوعی سایت را بوسیله شما نشان می دهند. ممکن است به شما بگویند فعلا دسترسی به سرویس دهنده امکان پذیر نیست؛ درحالی که آن سایت، سایت حقیقی مدنظر شما تراشیدن و داده ها را بوسیله صاحب پروکسی می فرستد.امکان پذیر است تصور کنید تمام پروکسی ها آدرس شما را از وب سایت ها پنهان می کنند؛ اما درحقیقت بسیاری از پروکسی ها عنوان IP واقعی شما را نشان می دهند.

درون آخر باید رمز کرد، وقتی نتوان داده ها را روی فضاهای ابری یا سرو های جهانی مانند گوگل و مایکروسافت ذخیره کرد، جدا از دسترسی نداشتن به معلومات پیشین و به روزنشدن معلومات که خود دردسر دیگری است، امان مفروضات جدید به مخاطره می افتد و آن ها را درمعرض سوءاستفاده ی میسر نم افراد و هکرها قرار می دهد. در این شرایط، حتی نمی توان دستگاه قدیمی را بوسیله دلیل بود مشکلات متنوع تعویض کرد؛ چراکه امکان انتقال دادن اطلاعات دستگاه قبلی به دستگاه متاخر حیات ندارد.

جمع بندی

قلمرو ما در مسئله اتفاقات و تحریم های عظیم، همواره از جنبه های متنوع متضرر شده است و لاجرم به لفظ مصرف از جایگزین ها یا راه هایی رفته که متأسفانه پاسخ گو نبوده اند و نیازها را مرتفع نکرده اند یا خطرها و دردسرهای فراوانی متوجه اش کرده اند. مشکلات تهیه ی دستگاه های هوشمند و مبتنی بر فناوری، به کارگیری، بستگی با پشتیبانی و مشکلات موجود داخل نصب دستور کار روی آن ها از یک شعاع و خطرهای شاگرد از قبض نکردن به روزرسانی ها و ناتوانی در استفاده از ویژگی های مایه ها از سوی دیگر موجبات ناامیدی و دلسردی گسترده ی کاربران ایرانی را مجهز کرده است.

حال باید به این مشکلات ظن ازکار افتادن دستگاه های شاداب افزاری و کاهش سرعت و عملکرد آن ها، قرارگرفتن دستگاه کاربران درمعرض نرم افزارها و پروکسی های آلوده و خارج شدن کنترل سیستم ها از مشت افراد را نیز به دلیل برقرارنبودن به اینترنت جهانی بیفزاییم. شما مخاطبان زومیت در روزهای اخیر با چه مشکلات امنیتی تو سیستم های الکترونیکی و برنامه های خود مواجه شده اید؟ دیدگاه های خود را در این باره با ما داخل میان بگذارید.بیشتر بخوانید:اینترنت سیستان و بلوچستان تا آخر هفته وصل می شود [بوسیله روزرسانی]شارژ خودکار بوسیله لذت پول اسنپ و آپ اضافه شدششمین دوره رویداد DM Talk جمعه ۱۵ آذر برگزار می شودخسارت ۱۰۸۰ میلیارد تومانی اپراتورها داخل زمان قطعی اینترنتمیلیون ها پیامک و داده های حساس انبازی TrueDialog درمعرض خطر امنیتی قرار دارند
اجتماع ی برنامه نویسان ایران اولین رویداد تخصصی ترقی دهندگان بزرگ سازمان ها را برگزار می بطی ء. محوریت اولین گرداگرد این رویداد، هوش مصنوعی و درس سامان خواهد وجود. مخاطبان این رویداد، برنامه نویسان ارشد و مدیران فنی اداره ها هستند تا بتوانند علاوه بر فرصت شبکه سازی و ارتباط با سایر پروگرام نویسان، از تجربیات فنی سایر اداره ها نیز استفاده نمایند.

سری رویدادهای Traceway را کوئرا به عنوان جامعه برنامه نویسان ایران برگزار می کند و راحتی است سایر دوروبر های آن با موضوعات مختلف فن شناسی و منابع انسانی درون حوزه برنامه نویسی برگزار شود. درون نخستین دوره این رویداد، تیم های داده و درک قدر یا بهای چیزی مصنوعی شریک های کافه بازار، تپسل، بلد و دیجی متاع تجربیات و چالش های رسیدن بوسیله محصولات چیره هوش مصنوعی را شرح خواهند عدالت.

مسیریاب بلد

پیام آراسته درون Trace Way درباره پیش دماغ ترافیک مسیریاب بلد صحبت خواهد کرد. موضوعی که می تواند با کمتر کردن زمان و مسافت سفرها، عمده ترین برتری تکنولوژی مسیریاب ها محسوب شود.

فروشگاه دیجی کالا

حامد دهقانی و جلال کاظمی تبار، ماجرای سیستم توصیه گر (Recommendation System) دیجی لوازم را تعریف خواهد کرد. سیستمی که تا همین چند هفته پیش از سرویس های خارجی استفاده می کرد، اما الان با مدل سازی و پیاده سازی کامل آن در دیجی کالا، علاوه بر کاهش هزینه، نتایج بهتری هم داخل نمره دلبستگی مندی های کاربران داشته است.

تیم ادراک مصنوعی جمیع میدان

تو Trace Way، علی چلمقانی علیه پردازش زبان های غریزی (NLP) کافه راسته را توضیح خواهد کرد. اینکه چگونه پردازش و تحلیل جستجوهای کاربران، باعث گشایش امتحان کاربری در حصه جستجوی همگان بازار شده است.

شبکه تبلیغات موبایلی تپسل

اساسی ترین دستاورد شبکه های تبلیغات آنلاین، نمایش بهترین تبلیغ به کاربران است. عباس حسینی در Trace Way شرح خواهد عدالت که چگونه تپسل با پیش بینی اقدام کاربران در مواجهه با هر آگهی، مرتبط ترین اعلان را بوسیله هر کاربر ارائه می دهد.

تو کنار ۴ ارائه اصلی، سایر کسب و کارها غم فرصت این را دارند تا تو زمان های کوتاه تر، بخشی از تجربیات خود را با سایر کسب و کارها در میان بگذارند.

علاوه بر آن توسعه دهندگان می توانند از فرصت های گفت وگو و شبکه سازی در این رویداد نهایت مصرف را ببرند و محفل رابطه خویشتن را با سایر توسعه دهندگان گسترده برنده کنند.

داخل این رویداد که روز ۱۴ آذر ۹۸ درون سالن آمفی تماشاخانه دانشکده کارمایه دانشگاه صنعت عفیف برگزار خواهد شد، مدیران فنی و ترقی دهندگان بزرگ سازمان های ایرانی داخل کنار هم محضر خواهند داشت.

بخاطر مشاهده پخش زنده و ویدئوی ضبط شده رویداد، می توانید با مراجعه بوسیله وب سایت کوئرا  و خرید بلیت پخش حی رویداد، فایل ویدئویی رویداد را تیمار زمان یا پس ازآن از آن مشاهده کنید .بیشتر بخوانید:تپ سی یک ثالث از درآمدش از هر سفر را به رانندگان می دهدبانک پارسیان مجمع تخصصی بانکداری اسلامی برگزار کردامکان ثبت نام اینترنتی سفیران در تپ سی فراهم شدچهارمین اطراف از سری مسابقات ICT Challenge بوسیله میزبانی دانشگاه گلستان برگزار می شودجشن پاشیدن اوبونتو نسخه 19.10 در دانشگاه اراک برگزار می شود
یک نماینده مجلس: در اعتراضات بنزینی از آرپی جی و خمیرهای انفجاری استعمال شد اعتراضات بنزینی درون چند بخانه برگشتن قلمرو شلیک بوسیله مردم از فاصله نیم متری تو اعتراضات بنزینی
سال ها است که درمورد آلودگی هوا واج گفته می شود اما ما درمورد بزرگ ترین سیلان زیست محیطی مرتبط با سلامتی دچار ضلالت شده ایم. بخاطر مثال، می گوییم که PM2.5 (ذرات آلاینده ی جامد دارای قطر ۲/۵ میکرومتر خواه ناچیز) می توانند ازطریق شش ها ملتفت جریان خون شوند اما درواقع، بیشتر آن ها نمی توانند از این عادت وارد خون شوند. همچنین به ما گفته شده است که گازهای NOx (نیتروژن اکسیدها و ازجمله نیتروژن دی زنگ)، بزرگ ترین تهدید برای سلامتی درون شهرها هستند. این تو حالی است که نیتروژن اکسیدها فقط مسئول ۱۴ درصد از اجل های ناشی از آلودگی محیط در اروپا هستند.

داخل این میان، بزرگ ترین قاتل یعنی «نانوذرات» مطرح نمی شود، قانونی برای آن تصویب نشده است و به جز در برخی از محافل علمی، معمولا درمورد آن سخنی به میان نمی آید. اگرچه آلاینده های قسمت قسمت کردن PM2.5 همچنین بسیار کوچک بوده و پیمانه ی آن ها تقریبا ۳۰ مقابل کوچک برنده از ستبری یک کدر موی انسان است اما درمقایسه با یک نانوذره، وزن نسبتا ثقل دارند.

وزن ی آلاینده های PM2.5 معمولا چیزی حدود ۲۵۰۰ نانومتر است، درحالی که قاتلان اصلی، ۱۰۰ نانومتر خواه اندک هستند. روند این است که مقامات محلی، ذرات PM2.5 و هر ذره ی کوچک خیس از آن را مستوی درنظر می گیرند. این بدان معنا است که اغلب گزارش های آن ها، خطرات واقعی ناشی از آلودگی محیط بوسیله مایه ی این ذرات را کم از حد واقعی نشان می دهد.

داخل سال ۲۰۰۳، ساربجیت کائور، درحال به پایان رساندن دوره ی کارشناسی ارشد خود درون کالج سلطنتی لندن وجود که یکی از اساتیدش به او پیشنهاد کرد به آزمایش داپل بپیوندد (بررسی ی پراکندگی آلودگی هوا و نفوذ آن بوسیله محیط محلی). کائور یک مطالعه ی مواجهه ی شخصی طراحی کرد. درون این آزمایش، گروهی متشکل از ۶ نفر حسگرهای مختلف آلودگی هوا را به شکل لباسی پوشیدند و به مدت چهار هفته، هر روز مسیری را تو مرکز لندن طی کردند.







بررسی ی سال ۲۰۰۳ ساربجیت کائور علامت انصاف که داوطلبان در هر عمه از زمان، درمعرض ذرات آلاینده ی زیادی صبر می گرفتند که تا ۱۳۰ هزار ذره همچنین می رسید

کائور می گوید:غلام غبطه سطح معینی از تنوع در تعداد ذرات را داشتم اما سطح نوسانات مرا شگفت زده کرد... تعداد اتومبیل هایی که گذر می کردند، تأثیر بسیار کمی روی مواجهه ی افراد با PM2.5، اما تأثیر عظیمی بر ذرات بسیار ریز داشت. همان طور که شریک شدن کنندگان خوش نویسی را می پیمودند، هر زمان درمعرض حداقل ۳۶ هزار ذره قرار می گرفتند و تعداد ذرات به ۱۳۰ هزار نیز می رسید. وقتی آن ها همان سطر را با حرکت دورانی طی می کردند، حداکثر و حداقل ها ۲۰ هزار دیگر افزایش ظاهر می کرد.

بالاترین میانگین ها در اتومبیل ها (ازجمله اتوبوس ها) ثبت شد: هرچه به منبع آلودگی یعنی اگزوز اتومبیل ها نزدیک تیز باشید، تعداد بی مو نانوذراتی که درمعرض آن ها فراغت می گیرید، بیشتر می شود. اختلاف بین پیاده رفتن داخل پهلو جاده و قدم کوفتن از سمت ساختمان داخل همان سطر (فقط چند قدم کوتاه) چنین حیات: ۸۲ هزار مورچه درمقابل ۶۹ هزار ذره. در این فاصله، خوانش های معمول PM2.5 هیچ تغییری را مدال نمی دادند.

حدود سال ۲۰۰۶، درست همان زمان که کائور از بصیرت دور می شد و یافته های او تفاوتی تو نحوه ی اندازه گیری مواجهه با آلودگی هوا به وسیله ی مسئولان ابداع نکرد، یک دانشجوی دکتری دانشگاه کمبریج این پژوهش را ادامه داد. او پراشانت کومار شهرت داشت که درون دوران کارشناسی ارشد خویشتن داخل مؤسسه ی فناوری هند در دهلی (IIT) بوسیله معاینه ی ذرات PM2.5 و PM10 پرداخته حیات. وی پس از ورود بوسیله انگلستان برای اطراف ی دکتری خود وارد شد که در این دانشگاه پژوهشی درمورد نانوذرات و پیمانه گیری انبوهی آن ها در فضا های مختلف ادا نشده است. بنابراین، تصمیم گرفت موضوع را به نشانی یک چالش مطرح درنگ. مقالات اتیه او که از سال ۲۰۰۸ به بعد منتشر شد، کاری بنیادین روی مواجهه ی دربرابر نانوذرات به شمار می رفت و مقام استنباط را برای او در دانشگاه ساری (Surrey) به تعاقب داشت. کومار به تامل می آورد:مقاله های مرتبط:افزایش ریسک حمله قلبی با اضافه آلودگی هوا و آلودگی صوتیآلودگی محیط منجر به رجوع میلیون ها ناسالم آسمی به اورژانس می شودتأثیر مثبت خودروهای برقی داخل کاهش آلودگی هوانخستین مطالعه ای که درون سال ۲۰۰۸ ادا دادم، تجزیه و تحلیلی مقدماتی و اکتشافی بود. وقتی که تبخیر از اگزوز ادوات نقلیه خارج می شود، به رخ گاز است و پس ازآن به لباس ذرات نانویی سرد می شود. این ذرات سپس ابتدا به جمع کردن ذرات ارشد نمدار می کنند. از لوله ی اگروز یک اتومبیل می توانید حدود یک میلیون ذره در سانتی متر مکعب هوا بگیرید. این ارج در جاده ۱۰۰ هزار و پهلو جاده ۱۰ هزار ذره است.

مطالعات او مدال داد که تا ۹۰ درصد از تمام ذرات آلاینده ی موجود تو جاده های شلوغ را نانوذرات دارای اندازه ی کمتر از ۱۰۰ نانومتر تشکیل می دهند. کومار تشریح می دهد:این مشکلی برای صلح و صفا ما است، زیرا هرچه ذرات کوچک برنده باشند، مساحت سطحی بیشتری دارند. درمورد ذرات آلاینده، منطقه ی سطحی مبصر پر حرارت به معنای سمی وجود داشتن بیشتر است، زیرا آن ها داخل بدن شما با سطوح بیشتری تو رابطه قرار می گیرند.

بخاطر تجسم این موضوع، توپ فوتبال را با توپ گلف مقایسه کنید. یک توپ فوتبال (در آمریکای شمالی)، دارای محیط ۷۰ سانتی متر و مساحت حدود ۱۵۰۰ سانتی متر مربع است. توپ گلف که بسیار کوچک تر است، دارای محیط ۱۳ سانتی متر و مساحت ۵۴ سانتی متر مربع است. ازنظر حجم، می توان ۱۵۶ توپ گلف را درون همان فضای یک توپ پیاده روی جا داد، ولی مساحت کلی تمام توپ های گلف ۸۴۵۳ سانتی متر مربع خواهد بود، یعنی ۶/۹ متر مربع بیشتر از توپ اسب سواری. درمقیاس نانو، این تضاد تشدید می شود. ابری متشکل از یک میلیاد ذره ی ۱۰ نانومتری، جرمی به اندازه ی یک مورچه ی PM10 دارد، اما مساحت سطحی کلی آن ها یک میلیون مرحله مبصر تر از مساحت یک ذره ی PM10 است و سطوح این ذرات با مواد زهردار پوشانده شده است.



تصور می شود افراد در اتومبیل ، نسبت به حرکت دورانی سوارها خواه افراد پیاده ی پیاده رو درمعرض تعداد بیشتری نانوذرات استراحت می گیرند

یکی دیگر از مطالعات کومار درمورد میزان مواجهه ی کودکانی وجود که با کالسکه درکنار خیابان یک ایالت کوچک مکان به مکان می شدند. او می گوید:ما دریافتیم که هنگام تمایل بخاطر تغییر رنگ چراغ های راهنمایی، نمونه مواجهه بسیار می شود و کودکان در مقایسه با افراد مبصر سال درمعرض ارزش بیشتری از این آلاینده ها قرار می گیرند. در فداکار موارد، میزان مواجهه ۲۰ تا ۳۰ درصد بیشتر بود (درمقایسه ی پشته کالسکه با قد افراد بزرگ سال). ازآنجاکه سیستم پناه کودکان هنور درحال رشد است، آن ها نسبت به تأثیرات سلامتی ناشی از این آلاینده ها آسیب پذیرتر هستند.

در همین رابطه، وارسی ی سلامتی کودکان کالیفرنیا نشان انصاف که ظرفیت ریوی کودکانی که تو فاصله ی نیم کیلومتری یک جاده ی شلوغ عمر می کنند، کاهش می یابد.

نانوذرات همچنین می توانند از دیواره ی ریه ها بگذرند و بیدار جریان خون شوند. این تو حالی است که ذرات مبصر تر PM2.5 قادر به گذر نیستند. این ذرات هنگامی که خبردار جریان خون می شوند، انگیزه ابراز همان التهابی می شوند که تو شش ها ایجاد می کنند با این تفاوت که زمان حال آن ها می توانند وارد هر کالبد یا شریانی از بدن شوند. تا همین اواخر نمودار نبود که اندازه ی ذراتی که می توانند از این خوش نویسی عبور کنند، چقدر است و کدام ذرات تو ریه ها یا مجاری فلکی فوقانی به دام می افتند. برای پاسخ بوسیله این سؤال، پژوهشگران دانشگاه ادینبورگ موش ها را در فضایی راحتی دادند که نانوذرات زر را تنفس کنند و سپس نوبت بوسیله داوطلبان انسانی رسید. جزء نهایی این پژوهش در سال ۲۰۱۷، بوسیله وسیله ی گروهی از پژوهشگران والا هدایت دیوید نیوبای از دانشگاه دانشگاه ادینبورگ ادا شد. طبیب جن رافتیس که یکی از اعضای این گروه پژوهشی بود، می گوید:ایده های مختلفی درمورد چگونگی مدال دادن نانوذرات موجود تو هوا تو خون وجود داشت و تکنیک های تصویربرداری مختلفی پیشنهاد شد. اما هیچ کدام از تکنیک های معیار برداری این طور وضوحی نداشتند. بنابراین ما تصمیم گرفتیم که از طلا استفاده کنیم.

تو این رابطه دستگاهی از ناحیه هلند قرض اندوهناک شد که برای پراکنش طلا تو حد ی ۲ نانومتر، از الکترودهایی مصرف می کرد. ابتدا، دسته ادینبورگ کاری کردند که موش ها نانوذرات طلا را استنشاق کنند و سپس قضا و قدر داوطلبان انسانی رسید. رافتیس تشریح می دهد:مقاله های مرتبط:آیا آلودگی هوا سالانه جان ۹ میلیون نفر را می گیرد؟کره جنوبی و گره با استعمال از باران قلابی با آلودگی هوا مبارزه می کنندآلودگی قطعی محیط پهلو بهره وری کارگران تأثیر می گذاردما از طلا استفاده کردیم زیرا می دانستیم خطری ندارد. از این عنصر بوسیله صورت بالینی استفاده می شود بجای بی اثر است و با چیزی واکنش نمی دهد یا سبب بروز استرس اکسیداتیو در بدن نمی شود. تشخیص آن نیز، برضد ذرات کربن که تو اجسام کربنی بدن پنهان می شوند، آسان است.

مقیاس خون و پیشاب داوطلبان طی ۱۵ دقیقه و ۲۴ ساعت پس از بوییدن ذرات جمع آوری شد و ذرات زر داخل این میزان ها دیده شدند. پژوهشگران عمه ی آستانه ی ۳۰ نانومتر را پیدا کردند؛ هرچیزی که از این وزن کوچک تر بود، می توانست باخبر مسئله خون شود ولی ذرات بزرگ مرطوب قادر به عبور از جگر ها و وارد شدن بوسیله روند خون نبودند. رافتیس می گوید:بدیهی است که درمورد انسان ها نمی توانستیم معیار برداری لیف ارتکاب دهیم، اما در موش ها این فقره را انجام دادیم. بیشترین ازدحام ذرات در کبد ها و پس از آن درون شش دیده می شد، زیرا کبد همان جایی است که خون اول از آن گذر می کند. منافذ کبدی دارای اندازه ی ۵ نانومتر هستند، بنابراین ذرات بزرگ تر از آن قادر به عبور و عدول کردن بوسیله کلیه ها نیستند. تجمعاتی می تواند در جزء های دیگر بدن نیز وجود داشته باشد، بجهت اندازه ی منافذ در بخش های متنوع بدن متفاوت است.



در صورتی که نانوذرات تو دیگر حصه های بدن انباشته شده بود، ذرات طلا داخل نمونه ی ادرار افراد شریک شدن کننده مشاهده می شد

نیوبای، تجسس را ادامه رحم. او این مرحله این طور تخیل کرد که نانوذراتی که تو شریان ها تجمع پیدا می کنند، بتوانند منجر به سکته و بیماری قلبی شوند. وی به بیمارانی که استراحت بود بخاطر حذف رسوب چربی (پلاک) از سرخرگ، پایین تر عمل جراحی صبر گیرند، روی آورد. اگر آن ها نانوذرات طلا را استنشاق می کردند، آیا طلا تو پلاک برداشته شده در جریان جراحی در روز بعد دیده می شد؟ رافتیس می گوید:بله، ما ذرات زر را در پلاک رک کردیم. این موضوع علامت می دهد که ذرات آلاینده ی دارای این حد و ساختار می توانند خلال ۲۴ ساعت پس از استشمام مخبر یک پلاک شوند. این خطری بزرگ برای بیماران مبتلا به مصیبت قلبی است. در مدت آلودگی هوا چیزی است که در بی مو زندگی حیات دارد. ما اینجا فقط یک آزمایش ارتکاب دادیم، ولی این چیزی است که هر روز اتفاق می افتد.

به پلاک ها به عنوان عریضی ی یک تصادف ماشین فکر کردن کنید و شریان ها را به عنوان یک جاده درنظر بگیرید؛ نانوذرات ماشین های زیادی هستند که پشت صحنه ی عارضه تجمع می کنند و موجب انسداد بیشتری می شوند. این نانوذرات همچنین می توانند عامل بروز سرگذشت باشند، چراکه مواد شیمیایی زهردار که به سطوح آن ها چسیبده است، موجب خوف شریان ها می شود.

براساس تخمین مطالعه ی مرحله جهانی بیماری ها (Global Burden of Diseases)، آلودگی محیط می تواند مسئول ۲۱ درصد از تمام مرگ های ناشی از سکته و ۲۴ درصد از مرگ های ناشی از بلای ناگهانی ایسکمیک قلب باشد.

مدت ها است که این دودها بوسیله عنوان عاملی مرگبار درنظر اندوهناک می شوند، ولی تأیید اینکه کدام اجزای آن علت مرگ می شود، مشکل است. اکنون بسیاری پهلو این باورند که گلوله ی پنهان، همان نانوذرات هستند. بنابراین خوانش سطح پایینی از PM2.5، روی وب سایت های دولتی یا برنامه های تلفن همراه امکان پذیر است موجب شود که بوسیله اشتباه اندیشه کنیم محیط پاک است، آن غم در شرایطی که ذرات آلاینده تو هوا وجود داشته و وارد شریان های ما می شوند.

بیشتر کشورها ازجمله آمریکا و سندیکا ی اروپا محدودیت های قانونی برای مضرترین آلاینده های هوایی ازجمله PM2.5، نیتروژن اکسیدها، کربن مونوکسید و گوگرد دی اکسید دارند ولی هیچگاه انفراد نظارتی برای نانوذرات وجود ندارد. چیزی که بوسیله طور متعارف گفته می شود، این است که PM2.5 هر چیزی که تا ۱ نانومتر باشد را شامل می شود که این دیدن متخصص مقاوم بوده ولی همان نعوظ که دیدیم، درواقع میلیون ها نانوذره می توانند وجود داشته باشند درحالی که خوانش های PM2.5 کم باشد.

تنها آیین روزنامه ای که در رابطه با انتشار این ذرات تو اروپا وجود دارد، شامل محدودیت تعداد ذرات و اندازه های تا ۲۳ نانومتر است. این بدان معنا است که بسیار از ۳۰ درصد از نانوذرات موجود تو هوا های شهری ممکن است شامل این گروه بندی نشوند و سنجه ی سابق الذکر تنها بخشی از نانوذرات پایین تر آستانه ی ۳۰ نانومتری معاینه ی طلای ادینبورگ را در بر می گیرد.



ذرات کوچک تر درواقع مساحت سطحی بزرگ تری دارند؛ زیرا بها بیشتری از آن ها حیات دارد و اثر سمی گیرایی نیز بیشتر است

شاید تنها وقوف خوب این باشد که اگرچه تعداد ذرات ارتباط مفیدی با جرم ذرات (PM2.5) ندارد، ولی با خوانش های مرتبط با نیتروژن اکسیدها مناسبت دارد. همانند نانوذرات، بیشترین مقدار نیتروژن دی زنگ درون معاشرت منبع آن وجود دارد و سپس بوسیله سرعت خفا می شود. نیتروژن دی اکسید تا اینکه با دیگر گازهای موجود داخل محیط واکنش داده و نانوذراتی را تشکیل می دهد. بنابراین مقابله با نیتروژن دی زنگ اغلب به عنوان شاخصی از کاهش نانوذرات است. کومار می گوید: «آن ها ارتباط ی منت دارند، زیرا از یک ریشه تولید می شوند.»

راه حل مبارزه با نیتروژن اکسیدها و نانوذرات نیز یکسان است: جایگزینی احتراق با برق. اتومبیل های برقی نیز گرد و غبار جاده ای به راه می اندازند ولی هیچ طرز نانوذرات حاصل از احتراق خواه نیتروژن اکسیدی منتشر نمی کنند.

باید این قضیه را نیز درنظر داشته باشیم که حمل و نقل دارای مدل انتشار گازی صفر، مثل پیاده روی و دوچرخه اتومبیل گزینه های بهتری هستند. هرچه تند نمدار این طور تغییری خلق کردن شود، جان تعداد بیشتری از افراد نجات پیدا می نرم. درون همین حین، ما باید مدل این مواجهه را با جداکردن فیزیکی مردم از ترافیک های مبتنی بر احتراق ازطریق ایجاد مسیرهای دوچرخه موتور مجزا و ابداع موانع سبز (متشابه درختان، پرچین ها و گیاهان بالارونده) بین پیاده روها و خیابان ها کاهش دهیم. رافتیس می گوید:غلام معلوم کردن شمع و استعمال از شومینه ی هیزم سوزش در ساختمان ی خود را مانوس دارم اما از انجام آن ها اجتناب می کنم.

یک دهه گذشته است، اما هنوز هم تشریفات کائور متاثر از ادا پژوهش مرتبط با نانوذرات است. او می گوید:دوستانم به این کار من که هنگام گذشتن از کنار جاده ها به خانه ها می چسبم (تا از موتور ها دور بمانم) می خندند. من کنار جاده ها را برای دویدن انتخاب نمی کنم و همیشه در پارک می دوم. رانندگی هم نمی کنم و فکر کردن نکنم بخواهم این کار را ارتکاب دهم سوا اینکه اتومبیل برقی باشد.

او دوچرخه سواری می درنگ و به گفته ی او حتی اگر در ترافیک سنگین دوچرخه اتومبیل کنید، می توانید مواجهه با آلودگی فضا را با بازی اعاده کنید. او در پاسخ به این سؤال که آیا باید هنجار و محاکمه های مربوط به انتشار آلاینده ها به سمت مواجهه با نانوذرات تغییر کند، می گوید:نمی دانم چرا آن ها چنین مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش را عمل نداده اند. مشیت من این است که شما احساس می کنید بوسیله نعوظ مداوم درحال پژوهش و تولید داده هستید اما کسی مفید درمورد آن انجام نمی دهد. احساس می کنم که این موضوع باید همراه با فناوری حرکت نرم. مانتیورها کنونی PM2.5 را حد گیری می کنند.



داخل یک شهر، استاندارد مواجهه ی روزمره ی ما با آلودگی فضا می تواند عرشه تأثیر سیاق حمل و نقل و مسیری که برای عبور آن را انتخاب می کنیم، فراغت گیرد و از انفراد به بی نظیر دیگر متفاوت باشد

اکثر شهرها یا کشورها این آلودگی را درون تعداد معدودی ایستگاه های نظارتی اندازه گیری می کنند که تنها هوای کنار خویشتن را آزمایش می کنند اما ما زندگی خود را به حالت ساکن نمی گذرانیم. کائور می گوید:این هنوز برای من جالب است. چنانچه شما دادرسی های آلودگی هوا را بخاطر شادکامی انسان ها ایجاد می کنید و نصیحت ها براساس داده هایی ارائه می شوند که ربطی به موضوع ندارند، آیا واقعا دارید بوسیله آدم کمک می کنید یا اینکه حقیقتا مانع از آن می شوید؟بیشتر بخوانید:گیاهان آپارتمانی تأثیری کنار پاکسازی هوای خانه ندارندشهر بدون خودرو چگونه است؟سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیون دلاری گوگل در پروژه های استفاده از کارمایه پاککشف ارتباط معنادار میان آلودگی فضا و انجام جرایم خشونت آمیزآیا واقعا بیشه های آمازون ۲۰ درصد اکسیژن ما را تامین می کند؟
همشهری آنلاین- حسن حسن زاده: از دردسرهای رفت وآمد خودروها داخل خیابان های سراشیب دارمحله گلابدره تا نبودناوگان اتوبوسرانی و خطرات پیاده روی روی خیابان های یخ بسته محله. البته در این میان خرد آموزان با مشکل ارشد تری دست و چنگ کند می کنند. گلابدره تنها یک دبستان پسرانه درون مقطع دبستان و یک مدرسه دخترانه در مقطع مکتب و متوسطه مطلع دارد که پاسخگوی نیاز برزن حلق. اکنون دانش آموزان دبیرستانی گلابدره مجبورند هر روز فاصله زیاد این محله تا محله های همجوار مثل تجریش، نیاوران و دربند را هنگام کنند. از طرفی بوسیله برهان نبود اتوبوس در خیابان های محله، هزینه تردد با تاکسی و سرویس مکتب نیز شرایط دشواری برای خانواده های گلابدره ای ایجاد کرده است. در این گزارش سراغ دانش آموزان گلابدره در منطقه یک شهرداری رفته ایم و آنها از مشکلات هبوط فضای آموزشی داخل این محله شمالی خانه دادن گفتند.



پای پیاده تا دبیرستان

فرش سفید برف، گام های البرز را درون شمالی ترین عمه محله گلابدره پوشانده و درختان پرشمار حاشیه روددره گلابدره را سفیدپوش کرده است. از ارتفاع هزاره و 800 متری، در بیرونی خیابان های لیز دار گلابدره، تمام شهر به تابلو نقاشی زیبایی می ماند که با باران برف سفیدپوش شده است. اگرچه گلابدره در محاصره برف، زیباترین روزهایش را سپری می کند اما فرش سفید برف، تراکم از مشکلات را بخاطر ساکنان کوچه به همراه آورده است. اگر از مشکلات تردد خودروها داخل خیابان های شیب دار و یخ خورده بگذریم این روزها دانش آموزان گلابدره زیاد از پیش با مشکلات ناشی از افت فضای آموزشی دست به گریبان هستند. با گذر از چند خیابان پرشیب که پایین دست گلابدره را به محدوده مسکونی بالادست وصل می کنند به خیابان زبردست می رسیم. فاتحه صبح تو میان برف و خنک بوسیله جا مانده از بارش دیروز، علم آموزان سراغ ایستگاه تاکسی می روند تا خود را به دبیرستان برسانند. گلابدره در مقطع متوسطه دوم مدرسه ندارد و همین مسئله حتی داخل روزهای معمولی هم مشکلات بسیاری برای بینش آموزان و قوم هایشان ایجاد کرده است. سراغ گروهی از دانش آموزان می رویم که یک ساعت الباقی به زنگ اول سوار تاکسی می شوند. «زینب ترابی گودرزی» بینش آموز کلاس یازدهم از مشکلات رفت وآمد به مدرسه می گوید: «امروز که برف باریده و ترافیک خیابان ها متجاوز شده، برای رفتن به دبیرستان زودتر از ابد از مسکن بیرون آمده ایم. البته این مشکل هر روز ماست. چون محله ما در مقطع متوسطه دوم مدرسه ندارد و باید به دبستان های تجریش، دربند، نیاوران و فرمانیه برویم که فاصله زیادی با گلابدره دارد.» گودرزی که تو دبستان بوعلی سینا خیابان کوچک فرمانیه یادگیری می بطی ء از دیگر مشکلات رفت وآمد بوسیله دبیرستان می گوید: «وقتی هوا بارانی خواه برفی می شود خبری از تاکسی ها یا خودروهای گذری تراشیدن. گاهی تیمار بعضی دانش آموزان مجبورند پیاده تا تجریش و گرفتار بروند. به همین دلیل معمولاً دیر به مکتب می رسیم.»

دربست 10 هزارتومانی هر خرد آموز تا دبیرستان

به دلیل شیب بسیار خیابان های گلابدره، امکان تردد اسباب محموله ونقل اشتراکی مثل اتوبوس در معابر گلابدره حیات ندارد و تنها اسلوب اهالی گلابدره برای دسترسی به میدان تجریش استفاده از تاکسی است. درحالی که برف روی خیابان های یخ زده در حال آب شدن است. خرد آموزانی که سرویس مدرسه ندارند با تاکسی، خود را به دربند و تجریش می رسانند. مسئله ای که با توجه بوسیله سطح درآمد خانوارهای گلابدره بوسیله نشانی قشر متوسط جامعه، نفقه های ثقل به خانواده دانش آموزان تحمیل می کند. این میان، فدایی از خانواده ها برای کاهش خرج تردد بینش آموزان، از سرویس مدرسه استعمال می کنند که با توجه به دوری مسیر تا مدرسه های تجریش، بنده و نیاوران باز بی آرامی بوسیله سختی از عهده تأمین هزینه های آن برمی آیند. از طرفی گلابدره با 83 هزاره نفر جمعیت، تنها دو مدرسه دارد. دبستان پسرانه شهید صادقی و مکتب دختران شهید کاشفی که دانش آموزان مقطع دبستان و متوسطه اول را اجابت می بطی ء. در ایستگاه تاکسی خیابان زبردست با «میریعقوب موسوی» از اهالی محله گلابدره همکلام می شویم. او از دیگر مشکلات افت فضای آموزشی در گلابدره و رفت وآمد دوشیزه دبستانی اش بوسیله مکتب شهید آبیاری نیاوران می گوید: «اجاره تاکسی تا تجریش 2هزار و 500 تومان است و از آن مکان حزن 2هزار و 500 تومان تا نیاوران پول تاکسی می دهیم. یعنی یک دانش آموز باید هر روز 10 هزاره تومان بخاطر رفت وآمد بوسیله مکتب خرج کند. امسال برای دخترم سرویس مدرسه گرفته ام که نفقه آن هم 600 هزار تومان درون ماه است. بیشتر ساکنان گلابدره از قشر کاری متوسط هستند و صیقلی این خرج ها به خاص برای خانواده هایی که چند معرفت آموز دارند شاق است.» موسوی از دیگر مشکلاتی که دانش آموزان گلابدره داخل مدارس تجریش و نیاوران با آن دست به گریبانند می گوید: «اگر از مشکلات رفت وآمد بصیرت آموزان بوسیله مدارس نیاوران، توقیف و تجریش بگذریم، مشکلات فرهنگی و تفاوت سطح درآمدی قوم ها برای بینش آموزان آزاردهنده است. فرزندان ما درون این مدارس با دانش آموزانی همکلاسی می شوند که از اشکوب مرفه جامعه هستند و همین موضوع هم دردسرهای خود را به همراه دارد.»

ظرفیت تکمیل است

کمبود فضای آموزشی مشکلات بسیاری بی آرامی برای مدارس گلابدره خلق کرده و اوضاع در هر دو مدرسه محله، به دلیل شمار زیاد خرد آموزان هر کلاس، چندان مساعد حلق. اطراف ظهر با گذر از سراشیبی نوک تیز خیابان زبردست به خیابان وحدت می رسیم. جایی که دبیرستان پسرانه مثال صادقی و مدرسه دخترانه مثال کاشفی با فاصله قدری در به خشکی امدن اندوه راحتی پژمرده اند. دانش آموزان با تعطیلی مدرسه، خیابان ها و محله های مسکونی اطراف را قرق می کنند. خانواده ها می گویند کمبود فضای آموزشی باعث شده مدارس برزن به ناچار متجاوز از حجم استاندارد دانش آموز پذیرش کنند و همین موضوع باعث تجمع کلاس ها شده است. «محمدرضا ترابی گودرزی» شورایار برزن می گوید: «در گلابدره بوسیله برهان هبوط فضای آموزشی محله، ظرفیت کلاس ها گاهی به 30 تا 40 نفر هم رسیده است. هر دو دبستان گلابدره، 9 کلاسه هستند که پاسخگوی خیابان کوچک گلابدره نیست. نخستین پیامد کمبود فضای آموزشی حضور حساب زیاد بصیرت آموزان داخل یک کلاس و کاهش کیفیت آموزش است.» موسوی هم می گوید: «دخترم تا سال گذشته در مدرسه مثال کاشفی گلابدره پرورش می خواند. امسال وقتی برای ثبت نام او در کلاس هفتم به دبستان مراجعه کردیم گفتند ظرفیت کلاس اتمام است و باید به مدارس دیگر محله ها برویم. این اتفاق برای 20 بینش آموز دیگر هم در مقطع هفتم رخ داده و آنها هم به ناچار فرزندان پایگاه را درون مدارس خیابان کوچک نیاوران ثبت نام کرده اند. داخل نیاوران هم بوسیله ماندگی توانستیم مسئولان مکتب شهید آبشاری را برای ثبت نام فرزندان مان راضی کنیم. از طرفی رفت وآمد هر بسرعت دانش آموزان به تجریش و نیاوران، با توجه به شرایط اقلیمی ویژه گلابدره، به ویژه درون روزهای برفی و صفت باعث نگرانی خانواده ها شده است.»

به همراهی خیّران و مسئولان احتیاج داریم

هر دو دبیرستان گلابدره با مشارکت خیّران مصنوع شده و عمری کمتر از 10 سال دارند. مکتب شهید کاشفی حدود 7 سال پیش و دبستان مثال صادقی کم از 2 سال پیش بازسازی شدند و به بهره برداری رسیدند تا گلابدره صاحب فضای آموزشی شود. این روزها که گلابدره وعده دیگر با مشکل سقوط فضای آموزشی دست و چنگال نرم می کند شورایاران محله پیگیر ساخت مکتب متاخر برای برزن هستند. «محمد ابوالقاسمی»نویسنده شورایاری محله گلابدره و بازنشسته آموزش و پرورش منطقه یک می گوید: «یکی از رادیکال ترین التماس های اهالی درون مجمع با شورایاران، پیدایش دبستان و افزایش سرانه فضای آموزشی برای بصیرت آموزان محله است. اما بخاطر ساخت مدرسه داخل گلابدره با مشکلات اضافی مواجه هستیم. یکی از بنیانی ترین موانع نرخ بالای زمین هاست که یگانگی خیّران را برای تملک زمین و تاسیس مدرسه می طلبد. خوشبختانه خیّران تا امروز در محله ما بخاطر تاسیس دبیرستان انبازی کرده اند و هر دو دبستان فعلی گلابدره با عزیمت خیر آنها باریک و بازسازی شده است. اما برای محلول این مشکل، زمینی را به مساحت حدود هزار و 700 مترمربع در اطراف بازار آبک و داخل خیابان بوکان برای تاسیس مدرسه پیشنهاد کرده ایم. این کشور اکنون در تملک سازمان ساختمانی و داخل محدوده خیابان کوچک گلابدره است. موضوع کمبود فضای آموزش و ساخت مدرسه داخل زمین خیابان بوکان را با فرمانداری شمیرانات در میان گذاشته ایم. امیدواریم با مشارکت شهرداری و آموزش و پرورش، وضعیت برای تملک زمین و وحدت خیّران بخاطر پیدایش مکتب جدید فراهم شود.»