چوب آسیا

روز گذشته، راکت نیو شپرد (New Shepard) بلو ارجین دوازدهمین پرواز آزمایشی اش را با موفقیت به پایان رساند. درون این پرتاب، نخستین بار از بوستری استفاده شد که حالا ۶ مأموریت پیاپی را ایفا داده است. راکت تک مرحله ای بلو ارجین چهارشنبه داخل زمانه ۲۱:۲۳ به وقت ایران از سایت پرتاب این شرکت درون ون هرن تگزاس از روی زمین اهتزاز شد و به مدت ۱۰ دقیقه و ۱۶ ثانیه در آسمان پرواز کرد. در این پرتاب، کپسول خدمه ی بدون سرنشین راکت به حداکثر سرعت صعود ۳،۵۷۶ کیلومتر بر زمانه و ارتفاع ۱۰۶ کیلومتر دست یافت.

تا پیش از پرتاب دیروز، بلو ارجین دو بوستر را در پنج مأموریت پیاپی به پرواز درآورده بود؛ اما در مأموریت دیروز مقدماتی بار بوستر این شرکت برای ۶ مرتبه ی پیاپی با حداقل بازسازی و تعمیر ممکن بین پروازها پرتاب شد. این راکت که فراغت است نخستین مسافرانش را سال آینده حمل کند، اکنون به نشانی وسیله ی نقلیه ی باربری عملیاتی توصیف می شود؛ درنتیجه، دیگر سامانه هایش به روزرسانی نمی شوند.

نیو شپرد که به افتخار الن شپرد، اولین فضانورد آمریکایی، نام گذاری شده، به نحوی نقشه کشی شده است که راکتی کاملا چندبارمصرف با امکان برخاست و میتینگ عمودی باشد و بتواند پیش از بازگشت به زمین با رسیدن به فراز فراتر از ۱۰۰ کیلومتر مسافر و محموله را در پروازهای زیرمداری به فضا بفرستد. مرام از پیدایش این راکت، تضمین کمترین احتیاج بوسیله بازسازی و مرمت مقدور بین مأموریت ها است تا درنهایت، نفقه ی هر پرواز بوسیله رویه چشمگیر کاهش یابد. مقاله های مرتبط:تماشا کنید: رویای ثروتمندترین مرد دنیا برای تسخیر فضاسطح نشین قمری بلو ارجین موسوم بوسیله Blue Moon رونمایی شد



فرود کپسول خدمه با چتر استقلال

بوستر مورد بار ای نیو شپرد بوسیله موتور BE-3PM بلو ارجین فراهم است که با سوزاندن ترکیب هیدروژن و اکسیژن مایع، نیروی رانشی معادل با ۱۱۰ هزار پوند تولید می کند. موتور راکت می تواند به سرود فرود این نیرو را به ۲۰ هزار پوند کاهش دهد.

هنگامی که نیو شپرد به ارتفاع تقریبا ۷۶ کیلومتری از زمین می رسد، کپسول خدمه از آن جدا می شود و به پیشروی بدون هیچ نیرویی تا فراز ۱۰۶ کیلومتر امتداد می دهد. بوسیله گفته ی بلو ارجین، کپسول و راکت هر دو به نعوظ کامل خودران هستند؛ درنتیجه، کامل فضانوردان داخل کپسول مسافر به حساب می آیند و هیچ خدمه ای بود ندارد. کپسول نیو شپرد می تواند تا ۶ نفر را حمل یواش و مراد می رود ابتدایی پرواز سرنشین دارش در سال ۲۰۲۰ ایفا شود.

داخل آخر پرواز، بوستر فرودی کنترل شده را ارتکاب می دهد؛ درحالی که کپسول بخاطر بازگشت بوسیله زمین از چترهای نجات و درون لحظات آخر از نیروی موشک پسران بخاطر فرود آرام کاربرد می کند. لحظه پرواز، کپسول بوسیله مدت سه گانه دقیقه وضعیت گرانش صفر یا بی وزنی را تجربه می بطی ء.



فرود عمودی بوستر روی زمین

بلو ارجین می گوید نیو شپرد فقط برای حمل مسافر و بار به هوا طراحی نشده است؛ بلکه این دستگاه ی نقلیه به عنوان بستری آزمایشی برای پیدایش راکت مداری نیو گلن و سطح نشین قمری بلو ارجین همچنین بوسیله کار گرفته می شود.

داخل پرواز روز گذشته، کپسول نیو شپرد نهمین محموله ی تجاری بلو ارجین را حمل کرد. این محموله شامل دو آزمایش متعلق به معرفت آموزان راهنمایی و دبیرستانی، یک آزمایش از دانشگاه کلمبیا با کمال مطلوب مطالعه تأثیرات گرانش صفر بر زیست شناسی سلولی و یک آزمایش بازیافت برای جذب گازهای مفید از زباله های معمولی در مأموریت های اعماق محیط بود.بیشتر بخوانید:رجولیت که می خواست زامبیا را در هم چشمی فضایی از شوروی و آمریکا پیش بیندازدداستان برند بیگلو، سفری درون مسیر تحقق رویای سکونت در فضاهند سرانجام کمبود سطح نشین خود را تایید کردچند فضانورد جان خود را در فضا از مشت داده اند؟نسخه آزمایشی استارشیپ اسپیس ایکس به طور جزئی منفجر شد
  • ۹۸/۰۹/۲۲

نظرات (۱)

  • فاطمه حسینی
  • عالی بود

    خوشحال میشم از وبلاگ من دیدن کنین 

     

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی