چوب آسیا

براساس پژوهشی جدید، بین سه گانه عامل مرتبط با سلامتی محتوی رویا و سن و افسردگی با جنبه های مختلف ذهن ی کار کننده تماس حیات دارد. حافظه ی کار کننده بخشی از حافظه کوتاه مدت است که موقتا اطلاعاتی را ذخیره و مدیریت می کند که بخاطر وظایف شناختی مانند یادگیری و محاجه و درک مطلب لازم باشد. ذهن ی کاری به شدت با عملکردهای شناختی نظیر هوش، حل مسئله ی خلاقانه، اصطلاح و دستور کار ریزی مرتبط است و نقش مهمی داخل نحوه ی پردازش و مصرف و به یاد آوردن اطلاعات ادا می کند.

پژوهشگران به رهبری ژانک، استادیار رسا شناسی دانشگاه کالیفرنیا ریورساید، دریافته اند سن بوسیله صورت سلبی با گنجایش ی کیفی ذهن ی کار کننده مرتبط است. به عبارت دیگر، شخصی که سن بیشتری دارد حافظه اش ضعیف تر است و درمقابل، کاهش کیفیت رویا و افسردگی باعث ضعف در یادآوری رویدادی می شود که قبلا تجربه شده است.

ژانک می گوید:پژوهشگران قبلا هریک از این عوامل را بوسیله طورجداگانه به عملکرد کلی ذهن ی موثر مرتبط کرده اند؛ اما فرمان ما این بود که چگونه این عوامل با کیفیت و کمّیّت حافظه مرتبط می شوند.



سه عامل سلامتی بوسیله هم مرتبط هستند. برای مثال، احتمال بیشتری حیات دارد که افراد سالمند ایجاد و خوی منفی را درمقایسه با میان سالان و جوانان تجربه کنند. کیفیت خواب فرسوده همچنین اغلب با ملالت همراه است و رویکرد تقسیم بندی شده تو پژوهش های قبلی درزمینه ی این روابط استعمال شده است. همچنین، هرکدام از عوامل مرتبط با مصونیت و حافظه ی موثر می تواند کنار دیگری همچنین تأثیر بگذارد.

پژوهشگران ابتدایی بار به صورت آماری اثرهای این سه عامل را به صورت مجزا بررسی کرده اند. اگرچه تمامی این سه گانه عامل مشکلی متداول در ذهن را باعث می شوند، به دیدن می رسد شیوه های رفتاری مختلفی دارند و از مکانیسم مستقل داخل مغز تابعیت می کنند. این یافته ها می توانند به روش های درمانی جدید در آینده برای مقابله با اثرهای منفی خواب و سن و رنجش در حافظه ی مفید منجر شوند. نتایج این پژوهش ها داخل مجله ی سندیکا بین المللی عصب شناسی منتشر شده است.

پژوهشگران دو بررسی انجام دادند. در ابتدا از ۱۱۰ دانشجوی دانشکده بخاطر سنجش چونی خواب و افسردگی خود و ارتباط مستقل آن ها با معیارهای آزمایشی ذهن نمونه گیری کردند. تو پژوهش دوم، پژوهشگران سن و مناسبت آن با حافظه ی طرز کار ۳۱ نفر از اعضای اجتماع ای درون بازه ی سنی ۲۱ تا ۷۷ سال را بررسی کردند.

ژانگ می گوید:اکنون مطمئنیم که چگونه هریک از این عوامل به خشکی امدن ذهن ی مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش تأثیر می گذارند. این استیناف می تواند ما را به حس بهتری از سازوکار نهفته در زوال سنگ مرتبط با سن برساند. برای اینکه ذهن بتواند در بهترین حالت فرمان کند، مهم است شهروندان سال زده مطمئن شوند چونی خواب و شرایط روحی مناسب دارند.بیشتر بخوانید:افزایش وزن در زنان در پی جماع کردن دامن نور مصنوعیآیا به تأخیر انداختن زمان بیداری از خواب، مضر است؟تأثیر نامطلوب اختلال تنفسی رویا روی افزودن سن بیولوژیکینتایج پژوهشی مأیوس کننده: اینترنت قاتل حافظه کاربران استارتباط اختلالات متابولیکی با الگوی نامنظم خواب
  • ۹۸/۰۳/۲۳

نظرات (۱)

عالی بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی