چوب آسیا

بوسیله گزارش مهر؛ جلال مقامی دوبلور پیشکسوت ، درباره فعالیت این روزهایش پیش روی کرد: واحد دوبلاژ صداوسیما و وافر جاهای دیگر تاکید دارند که با من کار کنند اما غلام به دلیل مشکلات و بیماری ای که داشتم، درون این سال ها اولویت دادم کمتر کار کنم.

وی افزود: تو حال حاضر وقت خودم را با خواندن کتاب و دیدن فیلم در سینما می گذرانم و دوست ندارم که با ارائه کاری ضعیف، اعتبار و سابقه خودم را خدشه دار کنم. روزنامه دوبله ایران

این دوبلور پیشکسوت با اشاره بوسیله چونی آثاری که در شبکه ارائه شوهردار بود دارد، تصریح کرد: سریال های شبکه ارائه خانگی را متعاقب می کنم و چندی اوقات واقعاً از پولی که بخاطر آن ها می دهم پشیمان می شوم.

مقامی در بخش دیگر گفتگو های خویشتن با اعتراف اینکه نمی توان چندان به دوبلورها بوسیله دلیل آثاری ضعیفی که نمایش می شود، ایراد گرفت، گفت: من قبلاً غصه گفته بودم، تو شرایط فعلی نباید چندان به دوبلورها ایراد گرفت، فیلم ها دیگر کیفیت سابق را ندارد. واقعاً فیلم های کره ای هم دیگر مانند همیشه باکیفیت ازاله و تعداد هنگفت قدری سریال است که می توان آن ها را در دسته آثار با کیفیت زور ای فراغت قسط.

وی ادامه انصاف: دوبله ربط خیلی زیادی به بازیگر دارد. خیلی از دوبلورهای قدیم به این برهان مورد توجه قرار می گرفتند که کار دوبله را روی صدای بازیگرانی ارتکاب می دادند که توانایی های یدکی درون ایفای نقش داشتند. از من چندین بار سوال شد که استاد غلام تو فرمان دوبله چه کسی بوده است؟ من در پاسخ به این سوال، نام چند تن از اساتیدم را می برم اما معتقدم این هنرپیشه ها بودند که لله واقعی من بودند.

دوبلور سریال «لبه تاریکی» با بیان اینکه در حال مهیا فضای دوبله چندان مساعد نیست، گفت: جوانانی که به تازگی وارد دوبله شده اند بعضی صدای خوبی دارند ولی متأسفانه محیط دوبله تو حال مهیا چندان مساعد نیست. ما غصه این پرگیر را گذراندیم اما زمان ابد شرایط دوبله بهتر از الان بود. به طور مثال غلام در آن دوران آثار سینمایی را دوبله می کردم و همزمان موقع اکران آن ها هم بوسیله سینما می رفتم و فیلم را با آدم تماشا می کردم. آن زمان ها هم سینماها بسیار از امروز شلوغ برنده بود.

وی در ته گفت: زمانی که فیلم آغاز می شد و مردم بازیگری که من صدایش را دوبله کردم، تشویق می کردند، انرژی زیادی می گرفتم. مردم آن بازیگر را تشویق می کردند اما من خودم را تو آن فیلم سهیم می دانستم و بوسیله همین دلیل بود که از این کار انرژی می گرفتم. ولی این شرایط برای جوانانی که امروز دوبله حکم می کنند تو حال حاضر حیات ندارد.
  • ۹۸/۰۴/۰۸

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی