چوب آسیا

ایسنا نوشت: در طول یک سال گذشته و پس از اضافه ناگهانی و نوسانات نرخ ارز که دلیل اصلی آن فشارهای سیاسی و اقتصادی آمریکا علیه ایران و جو روانی ناشی از آن بود، کمتر کسی پندار می کرد که بدون تحول مشخصی در عرصه دادرسی خارجی قیمت ارز کاهش یابد.

این دیدگاه تا حدی گسترش یافت که بسیاری از افراد و حتی کارشناسان اقتصادی متقی بودند که مقدار دلار داخل سال ۱۳۹۸ به متجاوز از ۲۵ هزار تومان می رسد.

این در حالی است که بازار ارز با مبدا سال ساری به تدریج به محرر رسید و اکنون مدت هاست که تغییر تصادفی یا قابل توجه داخل قیمت ارز نداشته ایم و به نوعی می توان گفت که آرامش به بازار برگشته است.

با این حال وارسی بها ارز داخل طول هفته های گذشته علامت می دهد که بازار با شیب کندی بوسیله جانب کاهش و مقدار دلار به تدریج داخل حال کم شدن است.

بها دلار داخل صرافی های مجاز بانک مرکزی که درون ماه های گذشته تا مرز ۱۴ هزاره تومان همچنین پیش رفته بود، اکنون به ۱۱ هزاره و ۱۵۰ تومان رسا و ممکن است که این سیلان کاهشی بازهم ادامه داشته باشد.

کاهش ارج ارز در صرافی ها تو حالی است که چندی پیش رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده وجود که روند فروش ارز درون سامانه نیما از تامین ارز تک نیاز واردات پیشی گرفته و به این ترتیب تقاضا تو سامانه نیما کاهش و ارائه افزایش یافته است.

به این نظام با کاهش تقاضای ارز درون راسته ثانویه، منطقی بوسیله نظر می رسد که نرخ ارز رو بوسیله کاهش باشد.

امروز هم همتی در یادداشتی اینستاگرامی، تقریر کرد که آرامش و ثبات نسبی فرمانده بر بازار ارز و جریان مثبت و منطقی مطمئن ارز واردات کشور در سامانه نیما از طرق متنوع و زیبنده با موانع تحریمی، مسئله مثبت نمو غیرنفتی اقتصاد درون کنار آمار به روز شده راه اندازی وارسی ها و سیاست های اقتصادی در مورد تغییر روانی و افزایش ۲۲ درصدی معاملات مسکن در تهران که می تواند نشانی از شروع روند کشوری آن باشد، همه خبر از برگشت امید به مسئله اطمینان بخش اقتصاد است.

از سوی دیگر، فدایی صرافان نیز معتقدند که دخالتی از سوی بانک مرکزی تو میدان ارز وجود ندارد و قیمت داخل این بازار به خشکی امدن بنیان نمایش و توقع مشخص می شود.

به گفته این صرافان، داخل حال حاضر تقاضای کاذب بخاطر بیع ارز از بین رفته که یکی از مهم ترین کاهش نرخ ارز و ثبات بازار است.

البته یکی از ابزارهای اصلی بخاطر کشف ارزش ارز در راسته تهران، بازار متشکل ارزی حیات که با بود گذشت ماه ها هنوز به وهله اجرایی نرسیده و زمان دیگری همچنین بخاطر نحو اندازی آن اخبار نشده است.

با این حال، بخت و بانک مرکزی داخل طول یک سال اخیر در ماخذ کنترل ارز فیروز بوده اند و با وجود وضعیت دیپلماتیک ملک توانسته اند بازار ارز را بوسیله ثبات برسانند.

البته در صورتی که تقاضای ارز داخل میدان بوسیله همین طریق پیش برود، می قابلیت احتمال کاهش قیمت ارز را داد، ولی در عین باید در نظر گرفت که معمولا درون نیمه دوم سال تقاضا بخاطر ارز افزودن یافته و ممکن است بازار کاهشی نباشد.
  • ۹۸/۰۸/۰۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی