چوب آسیا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، روز گذشته مدیرعامل شرکت فروش اینترنتی خدمات مسافرتی علی بابا از حمله هکرها به سرورها شرکت و ربودن اطلاعات کاربران علی بابا خبر عدل.

هنوز از وسعت و جزئیات اطلاعات لورفته کاربران داخل این پلتفرم چیزی اعلام نشده اما طبق اخبار علی بابا، صبر است تو اطلاعیه های بعد اینده اطلاع دادن تکمیلی بیشتری داخل خصوص این حمله منتشر شود.

مسعود طباطبایی، مدیرعامل علی پدر تو توییتی دراین باره نوشت: «متأسفانه تعدادی از سرورهای علی بابا مورد حمله هکرها صبر گرفته و بوسیله فدایی از داده ها کاربران و سورس کدها دسترسی نمایان کردند. تیم امان علی بابا اقدامات لازم را عمل داده و با توجه بوسیله سرنخ های موجود، این موضوع از طریق نهادهای ذی ربط در حال پیگیری است.»

او ادامه قسط: «مسئولیت این سرگذشت را می پذیریم و از کسانی که به نحوی آسیب دیده اند، اعتذار می کنم. حفاظت از داده ها همواره اولویت ما بوده و هست. این اطمینان را به شما می دم که اقدامات لازم برای جلوگیری از تکرار این موافقت قیافه بگیرد و با غلبه بیشتر تو علت نگاهداری از حریم مخصوص کاربران پیش خواهیم رفت.»

امیر ناظمی، کمک وزیر ارتباطات و فناوری معلومات و رئیس دایره فناوری اطلاعات نیز در واکنش به اطلاع دادن این خبر توسط مدیرعامل علی بابا در توییتر نوشت: «صداقت شما و یگانگی تان برای رشد و توسعه امنیت نشانه ای از تعهد شماست. همین که پنهان طرز کار وضع شما ازاله و تعهد بوسیله شناسایی مشکل و رفع آن دارید، نقطه آغازین ترقی را نشان داده اید. صداقت با مردم خویشتن نشانه یک سرمایه مدنی است و هم سازنده آن سرمایه.»

مجید حسینی نژاد، بنیان گذار علی پدر تیمار دقایقی بعد ضمن انتشار تصویری از بیانیه رسمی علی پدر تو رابطه با این حمله، تقریر کرد: «همیشه پشت هر رو دست خوردنی، جایی بخاطر یادگیری و نمو هست. صمیمانه عذر می خواهم و مطمئنم که آویشن عالی تکنولوژی و امنیت علی بابا با فراگیری از این پیوستگی امنیت را به طور بی اندازه چشمگیری بالاتر می برد و شما ما را یادگیرنده، اهل رشد و توسعه خواهید یافت.»

بنا بر این گزارش، هفته پیش بی قراری طی حمله عریض هکرها، مبصر ترین حمله اینترنتی به زیرساخت های قلمرو عمل گرفت و باعث ایجاد اختلال چندروزه داخل اینترنت ایران شد. شهریور امسال نیز برخی وب سایت های ارائه کننده ارز دیجیتال ازجمله ارزجو، فاتحه پرداخت و excoino با حملات بی سابقه سایبری و ترساندن اخاذی مواجه شدند تا بوسیله ازای ستاندن وجه، حملات منع سرویس توزیع شده (DDoS) به این وب سایت ها راکد شود.
  • ۹۸/۱۱/۲۳

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی