چوب آسیا

مسری ویروس کرونا و رفتار های بهداشتی و اورژانسی بخاطر جلوگیری از تکثیر همه گیری، عواقب گوناگونی در سطح جامعه به همراه داشته است. بسیاری از کسب وکارها که امکان بهره مندی از قابلیت های دورکاری را داشته اند، کارمندان را بوسیله ساختمان فرستاده اند تا تعامل فیزیکی و درنتیجه، احتمال ابتلا به بلای ناگهانی جدید موسوم به کووید ۱۹ به حداقل برسد. دراین میان، هنوز بسیاری از آدم مجبورند داخل محل کار خود حاضر شوند و در طول شب هنگام روز، موارد بهداشتی و پیشگیری را متجاوز ازپیش احترام گذاردن کنند.

عمه ی مشترک دو قسمت قسمت کردن از بشریت که اشاره کردیم، تغییر ماهیت تفریح و افزایش زمانه های فراغت آن ها است. در این روزها، اکثر مراکز تفریحی و ورزشی با شعار پیشگیری بیشتر از شیوع ویروس کرونا تعطیل شده اند؛ اقدامی ناگزیر که قطعا ضربه هایی به سلامت مسئله و اقتصادی اجتماع بی آرامی می زند. در شرایط موجود، اینترنت و ابزارهای موجود در آن راهکارهای جایگزین مناسبی برای پرکردن اوقات فراغت هستند.مقاله های مرتبط:دورکاری چیست و بخاطر اجرای بهتر، به چه ابزارهایی حاجت دارد؟سرویس های ویزیت آنلاین پزشک؛ بی نیازی از مراجعه به بیمارستان و کاهش خطر ابتلا به ویروس کرونا

امروزه، بسیاری از آدم اخبار و اطلاعات موردنیاز خود را از شبکه های اجتماعی و خبرگزاری های اینترنتی دریافت می کنند؛ سرو هایی که با وجود مزایای متعدد همچون سرعت درخورتوجه در اشاعه اخبار، تهدید های بیش زیادی غم به همراه دارند. در شرایط بحرانی کنونی، بسیاری از کارشناسان و رسا شناسان استفاده ی متجاوز ازحد از شبکه های اجتماعی و آگاهی از اخبار را منطقی نمی دانند. زمان حال باتوجه به هشدارها، این سؤال مطرح می شود: می توان از اینترنت و ابزارهای مرتبط با آن تو زمان غوغا های این چنینی مفیدتر استعمال کرد؟

شبکه های اجتماعی و خبرگزاری ها، تنها درخت سرو های اینترنتی دردسترس نیستند. درواقع، اینترنت و دسترسی اشتراکی بوسیله شبکه ی جهانی مجموعه ای از گوناگون خدمات را دراختیار ما راحتی می دهد که نیازهای متجاوز متنوع را بوسیله استراحت و به سرعت برطرف می کنند. درون میان این ابزارها و خدمات، مدل های متعددی دیده می شوند که برای ترفیع شخصی و کاربرد ی بهینه از اوقات فراغت مصرف دارند. درادامه ی این مطلب زومیت، فدایی از کاربردهای کارگر و سازنده ی اینترنت را بررسی می کنیم که شاید در روزهای ساختمانی نشینی و دورکاری کاربردی واقع شوند.

پادکست و کتاب صوتی

پادکست از شیوه های جذاب تولید و توزیع محتوای صوتی داخل دنیای امروز محسوب می شود؛ کانالی با عمر نزدیک بوسیله یک دهه که امروزه به نوعی جایگزین رادیوهای سنتی شده است. پادکست ها داخل انواع گوناگون خبری، تحلیلی، آموزشی، سرگرمی، داستانی، گفت وگو و... تولید می شوند و برای هرنوع سلیقه ای، می قابلیت پادکست مفت روبرو کرد. اگر شما هم از تعلق مندان بوسیله محتوای صوتی هستید و ترجیح می دهید اوقات فراغت خود را با محتوای جذاب لبالب کنید، حتما از گوش دادن پادکست کیف خواهید سرما.

درخت سرو های مختلف داخلی و بین المللی برای دسترسی و شنوایی دادن به پادکست ها وجود دارند که سپرده به پلتفرم استفاده شده ی کاربر، مجموعه ای وسیع از محتوا را عرضه می کنند. از سرویس های معروف و مجانی بین المللی می توان اپل پادکست، کست باکس، پادبین، استیچر، اسپاتیفای و ساوندکلاد را نام سرما که مجموعه ای از محتوای صوتی را به زبان های متنوع عرضه می کنند. تو میان سرویس های داخلی نیز، شنوتو و ناملیک از بقیه مشهورتر هستند. درضمن، پیشنهاد می کنیم پادکست زومیت را نیز در پلتفرم های مذکور بشنوید. در این پادکست، به موضوعات جذابی مانند تبلیغات شرکت های توتون و توهم ساخت وپاخت و ربات های قاتل پرداخته است.

تاریخچه های صوتی نیز مشابه پادکست ها، چند سالی است که طرفداران اضافی بین کاربران دنیای فناوری پیدا کرده اند. سرویس هایی که معرفی کردیم، معمولا کتاب صوتی همچنین در بین محتوای خود ارائه می کنند؛ البته نباید از سرویس های مشهوری همچون Audible و Audiobooks غم بی خبر شد که علاوه پهلو محتوای پولی، فداکار کتاب های صوتی را نیز به رایگان ارائه می کنند.



شاید پس از مدتی نصیب بردن از محتوای دوست داشتنی صوتی پادکست، شما بی قراری به تولید پادکست علاقه مند شوید. به هرحال، دوران کنونی فرصت مناسبی بخاطر افزودن مهارت و تولید محتوا نیز محسوب می شود. در میان سرو هایی که تولید و توزیع پادکست را ممکن می کنند، Anchor بیش از همه طرفدار دارد که نبوغ های متنوع ضبط و بهینه سازی را نمایش می یواش. چنانچه تیمار به دنبال گزینه های حرفه ای تر هستید، حتما Adobe Audition را امتحان کنید.پرگیر های آموزشی آنلاین

تسلط آموزی را می توان آسان ترین کار در در دنیای امروز دانست. دیگر هیچ ویژگی بهانه ی دسترسی نداشتن به منابع آموزشی و استادان حرفه ای را ندارد و فقط با اتصال اینترنت می تواند بوسیله دریایی عظیم از محتوای آموزشی دست هویدا کند. عزب کافی است در اینترنت ضربان وجو کنید تا انواع آموزش ها را در انواع حوزه ها از دروس دانشگاهی تا مهارت های متخصص و پیشرفت شخصی و موارد شبیه را بیابید.

از سرویس های بین المللی مشهور آموزش آنلاین مهارت می توان بوسیله Udemy و Lynda اشاره کرد که اکثر کاربران ایرانی با حوالی های محترم آن ها آشنا هستند. این سرویس ها عموما بخش هایی از دوره های خود را رایگان دراختیار کاربر قرار می دهند تا درصورت تمایل، در پیرامون ی نهایی ثبت نام کنند. به علاوه، اکثر پرگیر های پولی دو سرو مشهور از همان راهی که همگی قطعا می شناسید، دردسترس کاربران ایرانی صبر دارند!



درخت سرو های آموزش آنلاین ایرانی هم در سال های اخیر رشد چشمگیری کرده اند. کاربران فرع مند می توانند علاوه بر شرکت در دوره های آموزش مجازی، محتوای آموزشی را تولید و آن را در درخت سرو های مذکور عرضه کنند. از میان درخت سرو های مشهور این مملکت می نبوغ فرادرس، بن آموزش مجازی ایرانیان، آموزش مجازی پارس، فرانش، داناپ و مدرسه خونه را نام برد.تاریخچه الکترونیک یا خلاصه کتاب

تاریخ خوانی همیشه ازجمله راهکارهای گذراندن اوقات صبر بوده است. اگرچه هنوز بسیاری از کتاب خوان های حرفه ای کتاب های کاغذی را بخاطر معاینه ترجیح می دهند، کاربر امروزی دنیای فناوری با ابزاری آسان تر برای مطالعه تعامل بیشتری دارد. تاریخ های الکترونیک از سال ها پیش حضوری قطعی داخل جمع کاربران دنیای فناوری داشته اند و دسترسی آسان بوسیله آن ها، به تکثیر روزافزون علاقه مندان منجر می شود.

امروزه، دسترسی به کتاب های الکترونیک به لطف سرو های انواع آسان شده است. داخل ایران، وب سایت هایی همچون فیدیبو، تاریخچه ناک، پارس بوک و تاریخچه راه بیش از همه شناخته شده هستند که تاریخ های صوتی را همچنین درکنار کتاب های الکترونیک ارائه می کنند. چنانچه هم بوسیله عقب پیشنهاد بخاطر نخست مطالعه هستید، می توانید از بخش شناساندن تاریخچه زومیت بهره بگیرید. به علاوه، پادکست بی پلاس نیز از منابع مناسب آشنایی با کتاب های مختلف محسوب می شود. بد تراشیدن سری هم به وب سایت Blinkist بزنید و از خلاصه ی تاریخ های هفتگی رایگان آن ها بهره مند شوید.

تولید محتوا

اکثر کاربران دنیای فناوری در میان  گشت وگذارهای خود در منابع متعدد محتوایی، احتمالا چند مرتبه به تولید محتوا و ورود اکید پر حرارت به فضای فناوری دلبستگی مند شده اند. بهانه های متعدد همچون نداشتن لحظه کافی، تجربه ی کم، نداشتن مهارت و موارد مشابه، قدیم آن ها را از تولید محتوا دور کرده اند. شاید اینک که نفس راحتی بیشتری دارید و گزینه های تفریح اضافی حزن پیش روی شما نیست، بهینه زمان بخاطر آزمایش مهارت تولید محتوا باشد.

انواع محتوای متنی و صوتی و تصویری در فضای اینترنت به عنوان طلای عصر حاضر شناخته می شوند. اگر بتوانید با قدری وقت و بردباری از فرصت پیش آمده بخاطر تولید محتوای دلخواهتان بهره ببرید، شاید کلید ورود بوسیله معدن طلای صد بیست ویکم را پیدا کنید. طرز اندازی وبلاگ شخصی یا بهبود ورق ی شخصی تو شبکه های اجتماعی، می تواند بدوی دامنه شما برای ورود بوسیله دنیای تولید محتوا باشد. دراین میان، می توانید از دیدگاه های کاربران بیشتری هم بهره ببرید که مثل خودتان در این روزها، اینترنت را بهترین مکان برای حضور و گردهم آیی می دانند.

دیدگاه شما چیست؟ پیشنهادهای دیگری برای بهره مندی بهتر از اینترنت و فناوری در این روزها دارید؟بیشتر بخوانید:اضافه ظرفیت اتصال و رفع کندی سرعت اینترنت همراه اولنایب رئیس همدستی زیرساخت: مشکلی درون تأمین ظرفیت پهنای باند دانشگاه ها نیستاپراتورها ظرفیت پهنای باند خویشتن را تا ۱۰۰ گیگ تکثیر کردندافت کیفیت اینترنت و لطمه الاجل یک روزه گرفتن رگولاتوری به اپراتورها۷۰ درصد خانوارهای ایرانی بوسیله اینترنت دسترسی دارند
  • ۹۸/۱۲/۱۵

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی