چوب آسیا

بوسیله گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از تسنیم، دردسرهای آموزش رمزی شبکه «مسرور» در ایلام، موجب نگرانی اولیای بینش آموزان شده است. از جمله این مشکلات نبود اینترنت پرسرعت، عدم سرویس اینترنت داخل بسیاری از مناطق ایلام و ناتوانی اولیا داخل فروش گوشی هوشمند است.

فتاحی، یکی از معلمان ایلامی گفت: وقتی از دبیران و معرفت آموزان خواسته شد شبکه شاد را انتصاب کنند، تدریس اغلب دروس با واتس اپ به اختتام فصیح بود. داخل حال حاضر بی قراری دنباله درس با واتس اپ دنباله دارد. دیگر نیازی به شبکه شاد لااقل برای این روزها زدودن. آموزش و تدریس دستور کار امتحانی اعلام کند و همه را راحت بطی ء.

وی در ادامه گفت: نسخه سایت تیمار بخاطر دبیران کوشا نیست. اینکه اصرار دارند حتماً روی گوشی نصب شود که دستور کار بی قراری به اطلاعات گوشی دسترسی دارد، جای تأمل دارد و رغبت برای نصب آن کاهش یافته است.

برخی از اولیای بینش آموزان نیز درباره معایب آموزش رمزی می گویند: پایین وجود داشتن سرعت اینترنت، بالا بودن هزینه اینترنت برای بعضی از والدین و عدم پیش بینی آن تو وضعیت اقتصادی فعلی درون کنار قابلیت پایین گوشی بعضی از والدین برای حراست و نظر فیلم، تماشای فیلم آموزشی و آموزش مطالب از قاب کوچک گوشی همراه و ایجاد خستگی شاگرد از آن می تواند اشکالات زیادی پیش بیاورد. سیر تا پیاز شبکه شاد

مدیر کل آموزش و درس استان ایلام در این خصوص گفت: تصمیمی درون تک بازگشایی مدارس نداریم. ستاد ملی مبارزه با کرونا بر زمینه وضعیت موجود تصمیم خواهد گرفت.

اسفندیار رستم زاد اظهار کرد: درون ایام تعطیلی مدارس، معلمان فرهیخته بوسیله صورت خودجوش اجازه ندادند فرایند آموزش ایستا شود و فعالیت تعلیم و هدایت را بوسیله طرق مختلف ادامه دادند.

وی داخل ادامه درباره روند آموزش مجازی افزود: در همین راستا وزارت آموزش و یادگیری شبکه آموزش خرد آموزان به اشتهار "مسرور" را راه اندازی کرد که امکان شبیه سازی کلاس را برای همگی فراهم کند.

مدیر کل آموزش و فراگیری ایلام گفت: خوشبختانه عادت فاتحه مجازی کلاس ها در مقطع ابتدایی در استان طولانی شده است و آماده مقدمه فعالیت کامل در سامانه شاد هستیم.

رستم زاد داخل خصوص علم آموزانی که به هر دلیلی بوسیله فضای مجازی دسترسی ندارند تیمار گفت: همکاران ما با دلسوزی و مجاهدت فراوان تدریس روزنامه هایی برابر بودجه بندی تاریخ ها تهیه کرده اند و به قیافه تلفنی و حضوری پیگیر روند آموزش  دانش آموزان هستند.

وی از اولیای دانش آموزان کام تو این ایام پراضطراب هوای فرزندان خود را بیشتر داشته باشند و با ملاطفت آنان را برای یادگیری هرچه بیشتر مفاهیم درسی همراهی و همیاری کنند.

سلام امینی، پاسبان مردم ایلام در مجلس، دراین باره گفت: از اسفند ۹۸ تاکنون کلاس های درسی آموزشی تعطیل شده و برای همین سرود وزارت آموزش و یادگیری بوسیله برقراری کلاس های درسی از عادت رمزی اقدام کرده است.

وی با تأکید بر اینکه زیرساخت ها برای ارتکاب این امر از طریق نشریه های مرتبط هرچه نوک تیز تر فراهم شود، اظهارکرد: درون این میان، مشکلاتی غصه وجود دارد که باید به آنها رسیدگی و توجه شود.

امینی افزود: اولیای بینش آموزان و کسانی که داخل مناطق خوش نشین و عشایری یا حتی حاشیه شهرها زندگی می کنند با مشکل خرید گوشی همراه مواجه هستند و تا اینکه اگر برای تهیه گوشی و یا تبلت اقدام کنند، در برقراری ارتباط دچار دشوار می شوند.

نماینده مردم ایلام در مجلس اعتراف کرد: اگرچه شبکه شاد راهکاری برای ارتباط مکتب و قوم است، ولی آسیب هایی بی قراری دارد و دانش آموزان را به فضای ناامنی راهنمایی می بطی ء که متجاوز خطرآفرین است.

وی تأکید کرد: وزارت آموزش و تدریس بایستی شرایط مناسب لطافت در اجازه حکم صبر دهد، به طوری که آموزش ها بخاطر همه در دسترس تر باشد. بخاطر این فرمان پیشنهاد می شود بسته های آموزشی هر چند هفته از قانون اولیا در وارستگی بینش آموزان قرار گیرد و یا به نوعی، گونه میانبری انتخاب شود تا نگرانی ها کم شود.

موضوع دیگری که لازم است بوسیله آن اشاره شود این است که بینش آموزان مناطق عشایری استان ایلام به اینترنت و گوشی های هوشمند دسترسی ندارند و حتی با توان بیع این گوشی ها عملا نمی توانند تو مناطق دورافتاده از اینترنت نصیب مند شوند.

در کنار همگی موضوعات و مطالبی که هم مطرح شد بایستی تدابیری بخاطر رفع این مشکل نه تنها در استان ایلام، بلکه تو طاس کشور انجام گیرد تا شرایط برابری برای همگی خرد آموزان در یک سطح برای ادامه پرورش قرار گیرد.
  • ۹۹/۰۲/۰۳

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی