چوب آسیا

تب مثل سایر علائم کووید-۱۹ مقدور است داخل فاصله یک تا ۱۴ روز پس از عفونت با ویروس کرونا (اطراف غیبت خواه کمون) هویدا شود. البته باید توجه داشت که امکان پذیر است مریض دچار سرفه یا علائم دیگر مصیبت باشد، اما بوسیله خصوص درون روزهای فاتحه بیماری تب نداشته باشد یا تبش ناچیز شدت باشد.

هر چند بوسیله طور معمول دمای غریزی بدن را ۳۷ منصب سلسیوس خواه سانتی گراد (۳۶.۵ تا ۳۷.۵ منصب) در رویت می گیرند، وارسی های مبصر اخیر مدال داده اند دمای عادی بدن انسان اندک از این حد و  به نعوظ میانگین در حد ۳۶.۶ (۳۶.۱ تا ۳۷.۲) منصب سلسیوس است.

موسسه جهانی بهداشت دمای ۳۷.۳ درجه سلسیوس و والاتر را تب ستایش می بطی ء و آن را تیر ای از بیماریویروس کرونا می شمارد.

تب بوسیله یار خویشتن نشانه بدی نیست و مبین خاصیت مایه امن بدن نسبت به عفونت است. اما تب های موکد به جز اینکه با محلول غلیظ قندی دارویی کردن، لرز، سردرد و خستگی و کوفتگی همراه هستند و باعث آزار بی تا می شوند، مقدور است بیانگر بیماری وخیم باشند.

همچنین تب های بالای کنترل نشده ممکن است به حمله تشنجی و آسیب مغزی بینجامند.

انواع متفاوتی از دماسنج وجود دارند که می توانید برای پیمانه گیری دمای بدنتان از آنها استفاده کنید: دماسنج های جیوه ای خواه دیجیتال که ممکن است به صورت دهانی، زیربغلی خواه مقعدی به امر مسئله. همچنین دماسنج های با طراحی خصوصی وجود دارند که تو شنوایی گذاشته می شوند (دماسنج صماخی) و همچنین گرماسنج هایی که روی پیشانی چسبانده می شوند و گرماسنج های شریان گیجگاهی معروفیت دارند.

از هر دماسنجی که مصرف می کنید، دستورات سازنده را برای کاربرد آن تعظیم کنید. چطور منصب حرارت بدن را اندازه بگیریم؟

اگر دماسنج در خانه ندارید، اگر کسی دیگری داخل ساختمانی هست، می توان با گذاشتن عقب دست روی پیشانی تان تب دار بودنتان را بسنجد و به جز این افراد بزرگسال معمولا احساس تب و ناخوشی خودشان را به درستی درون می یابند. چگونه بدون دماسنج بفهمیم تب داریم؟

ضمنا توجه داشته باشید که عددی که دماسنج به شما می دهد، همگی چیز را بیان نمی کند، بلکه سن فرد، حال اشتراکی فرید و علائم دیگری که ابراز می دهد هم مهم هستند.

برای مثال داخل نوزادان اندک از سه ماه چنانچه دمای بدن ۳۸ درجه و بالاتر باشد باید فورا با طبیب کودک ربط بگیرید.

 تب ۳۸.۳ درجه در یک فرد بزرگسال از جهات دیگر سالم امکان پذیر است فقط ناراحتی مختصری ساختن درنگ و فقط با قرار و مصرف مایعات سزاوار سرزنش درمان باشد، اما همین تب ۳۸.۳ منصب در بزرگسال دچار بیماری قلبی و دیابت به خصوص اگر با درد موکد و تزلزل همراه باشد، نیاز به رجوع بلافاصله به پزشک دارد.

داخل حال حاضر دانشمندان الگوی تب خاصی را با بیماری کووید-۱۹ مربوط باشد، شناسایی نکرده اند و همین موضوع درباره سایر علائم بیماری هم صادق است.

مصیبت کووید-۱۹ با اختلاط هایی از علائم گوناگون با شدت های گوناگون بروز می بطی ء و یک مجموعه نشانه صریح که پزشک بر شالوده آن با اطمینان فرد را مبتلا بوسیله ویروس کرونا اعلام کند، وجود ندارد. علائم آلرژی با علائم کرونا چه تفاوتی دارند؟
  • ۹۹/۰۲/۱۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی