چوب آسیا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، باریکه درون این نامه، تهدیدات غیرقانونی، خطرناک و تحریک آمیز آمریکا را نوعی دزدی کردن بحری و خطری بزرگ برای صلح و زنهار بین المللی دانسته و تاکید کرده است که آمریکا باید از زورگویی داخل عرصه جهانی مشت برداشته و به حاکمیت قوانین بین المللی بویژه آزادی کشتیرانی درون دریاهای آزاد احترام بگذارد.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن یادآوری مسئولیت بخت آمریکا در برابر پیامدهای هرگونه اقدام غیرقانونی، بر ضایع ایران برای اتخاذ تدابیر مناسب و ضروری درون مقابله با این تهدیدات تاکید کرده است.

متعاقب ارسال این نامه، مالک عباس عراقچی دستیار دیپلماتیک وزارت امور خارجه همچنین با احضار سفیر سوئیس به نشانی حافظ منافع نوبت آمریکا، از وی هوی مراتب هشدار جدی جمهوری اسلامی ایران نسبت به هرگونه تهدید احتمالی از سوی آمریکا علیه نفتکش های ایرانی را بوسیله مقامات آن کشور منتقل نماید.

عراقچی روابط تجاری ایران و ونزوئلا را روابطی کاملا مشروع و عرفی دانست و اقرار کرد: توسل به اقدامات قهری و یا دیگر رفتارهای قلدرمآبانه از لفظ آمریکا تهدیدی برای آزادی کشتیرانی و تجارت بین المللی و سیلان آزاد کارمایه بوده و ظهور آشکار سرقت دریایی و ابطال رک حقوق بین الملل و مغایر با اهداف و اصول مندرج داخل منشور ملل متحد به شمار می آید.

معاون سیایی وزیر امور خارجه آژیر داد هر رویه تهدید علیه نفتکش های ایرانی با واکنش فوری و وظیفه شناس ایران مواجه خواهد شد و دولت آمریکا مسئول عواقب آن خواهد حیات.

قاصد سویس همچنین اخبار کرد مراتب را موقت بوسیله مقامات شانس آمریکا منتقل خواهد کرد.
  • ۹۹/۰۲/۲۸

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی