چوب آسیا

به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از ایرنا، «محمد اسلامی» در حاشیه نویسی جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، تو خصوص مجموعه اقدامات دولت بخاطر کنترل قیمت ها داخل میدان بناء و دربست قیمت گفت: قیمت های حباب دار خرید و فروش بناء به خاص اجاره بها بوسیله دغدغه ملی تبدیل شده است. بی قراری مردمی که اجاره دار هستند و هم دولت و شخص رئیس جمهوری نسبت به این موضوع دغدغه جدی دارد.

وی تکثیر کرد: بر این اساس، رئیس جمهوری دستور تشکیل کمیته ای را دادند و امروز قبل از تشکیل مجمع موضوع کنترل قیمت ساختمانی را در دستور فقره ستاد هماهنگی اقتصادی گذاشتند که به رخساره کلان هم مناقشه شود.

وزیر راه با بیان اینکه رشد بها در بازار مسکن رخ داده منفعل از تقاضاهای غیرمصرفی است، گفت: بحث تحول پول به سرمایه است که باید تمهیداتی اتخاذ شود تا محیط دیگری برای پول هایی که به سمت بازار ساختمانی می آید حاضر شده و جلوگیری کننده مجادله داخل راسته مسکن شود.

اسلامی گفت: از طرفی سیاست های انبساطی در خصوص تولید و عرضه مسکن تسهیل و تصویب شود تا افرادی که فاقد مسکن هستند بتوانند سریع العمل تر صاحب ساختمانی شوند.

وزیر نحو با اخبار اینکه ۳۰ درصد از جمعیت کشور مستاجرند، اما درون قصبه تهران ۴۳ درصد جمعیت اجاره دار را داریم، گفت: افزودن اجاره بها به اختصاص برای کسانی که دارای حقوق ثابت هستند مشکلاتی ساختن کرده و شرایط کرونا باعث شده است بسی از مشاغل، درآمدهای تک نظر خویشتن را نداشته باشند.

اسلامی ادامه داد: امروز درون این جلسه در خصوص نقشه حمایتی شانس از مستاجران و منابعی که بتواند تو شریط کرونایی برای امن مستاجران خاص یابد بحث شد. بر این بنیان قرار شد در یک کمیته فنی چهار جانبه بین بانک مرکزی، وزارت قناعت و دارایی، سازمان دستور کار و بودجه و وزارت اسلوب این موضوع دنبال شود تا برای این قشر از جامعه تسهیلاتی را تو نظر بگیرند و این تسهیلات بر اساس ضوابطی در جوانمردی مستاجران صبر گیرد که از فساد فعلی عبور کنند.

وزیر راه گفت: در عین حال اصل راه حل ما «ساختمان دار شدن» مردم است که در این میتینگ بر آن تاکید شد.

اسلامی با اشاره به محاکمه های انقباضی که برای مسکن دار شدن مردم داخل گذشته دنبال شده بود، گفت: درون این راستا باید سختگیری تو خصوص ارائه انبوهی ساخت رفع و شرایط شهرداری ها بخاطر صدور پروانه ساختمانی تسهیل شود؛ همچنین اعطای تسهیلات توسط بانک ها به میزانی باشد که سازندگان نوک تیز تر منابع را دریافت کنند و ساخت وسازها را رونق دهند.

وی گفت: کسانی که دارای خانه تهی نصف کامل و زمین در محدوده شهرها هستند نیز در ازای عرضه واحدها برای فروش، زمین در نقاط مرغوب شهر می گیرند تا دوباره وارد تولید مسکن شوند.

اسلامی ادامه داد: تو این راستا دستگاه های دولتی هرچه نوک تیز تر زمین هایی را که درون حریم شهرها دارند در اختیار وزارت راه قرار دهند.

وی گفت: در این نشست همچنین بحث بها مصالح و نهاده های ساختمان وارسی شد که لازم است ستاد تنظیم بازار و وزارت صمت ورود پیدا درنگ تا با افزایش لجام گسیخته ارج مصالح مواجه نشویم.

وزیر نحو ادامه انصاف: از مالکین می خواهیم وضعیت را بدتر نکنند. با سندیکا املاک جلسات مفصلی داشتیم و از مالکان می خواهیم اسیر شرایط ملتهب فعلی نشوند و انصاف را تعظیم کنند که خداوند بوسیله درآمد آنها غم برکت دهد.
  • ۹۹/۰۳/۲۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی