چوب آسیا

عکاسی از مناظر زیبا و چشم انداز است؛ ولی جزئیات و عریضی های دقیق حزن می توانند به این تزیین ها افزایش کنند. ثبت این طور صحنه هایی نه تنها به ابداع اثری تأثیرگذار کمک می کند؛ بلکه چالشی خلاقانه است که می تواند طرز پندار و نگاه افراد را تغییر دهد. عکاسی انتزاعی از شبح راهی جالب بخاطر ثبت صحنه ها و چهارچوب های کوچک در مناظر ارشد است و می تواند بوسیله بهبود پرورش غصه معاون درنگ. عکاسی انتزاعی باعث می شود از هوا اطراف آگاه شوید و بیشتر بوسیله آن توجه کنید.

چگونه می توان این چنین تصاویر ذهنی و خلاقانه ای را خلق کرد؟ آیا گرفتن دوربینبه جانب جزئیات و صرفا عکاسی از بخش های کوچک طبیعت کافی است؟ درادامه، ضابطه هایی برای عملکرد بهتر در این نوع عکاسی ارائه می کنیم.

نکات این مقاله را نمی توان به تمام عکس ها تعمیم داد؛ اما می استعداد برازنده با موقعیت های مختلف از این وضع ها استعمال کرد. بخاطر هر عکس از روشی متفاوت کاربرد شده است. با صرف زمان و اجرای گونه های مختلف، می توانید به سرعت تمام آن ها را یاد بگیرید. مانند دیگر استیل های عکاسی منظره، عناصر مشخصی در عکاسی انتزاعی ابهت دارند. بدیهی است پرتو و ترکیب بندی حزن نقش مهمی داخل این ریختگی ایفا می کنند. عکاسی از صحنه های کوچک مرطوب قدری دشوارتر است؛ از طرف عناصر زیادی تو آن ها وجود ندارد و صرفا اضافه کردن فضایی تاریک داخل مرحله ی پردازش نهایی، تصویر را جذاب نمی کند.

معمولا عکاسی ذهنی از صحنه های ودیعه تر کار دشوارتری است؛ ولی می تواند نتیجه ی جذابی داشته باشد. درون صورت شرایط و موقعیت مناسب، می استعداد با تغییرات کوچک در پرسپکتیو، تنظیمات و خیساندن بندی به نیکوترین حاصل رسید.۱. شناسایی جزئیات داخل چشم انداز

نخستین شلنگ داخل ثبت تصاویر انتزاعی از چشم انداز، چگونه دیدن جزئیات است. این بخش دشوارترین پاره از فرایند عکاسی انتزاعی است؛ زیرا به راحتی نمی استعداد از چشم انداز بزرگ تر غافل شد. چشم اندازها معمولا از جزئیات خارق العاده ای تشکیل شده اند و با این جزئیات کوچک، می توان تصاویر انتزاعی دوست داشتنی و منحصر به ویژگی را خلق کرد.

تلاش کنید دوربین را بخاطر یک دقیقه زمین بگذارید و مناظر گرداگرد خویشتن را نگاه کنید. چه می بینید؟ شاید بریدن هایی در سنگ ها یا زمینی پر از گُل های رنگارنگ یا روند های رودخانه را ببینید. در تصویر زیر، رد های یخ و برف داخل قدم ی کوه جلوه ی خاصی پیدا کرده اند. خودِ کوه غصه تأثیرگذار است؛ اما داخل این تصویر، جزئیات چشمگیرتری وجود دارند.





عکسی از الگوهای یخی، فاصله ی کانونی ۴۰۰ میلی متری از دیوار عمودی کوهستان یخبندان ۲. استفاده از لنزهای دام زوم

طبق تصوری نادرست، استفاده از لنزهایماکرو، تنها نحو برای عکاسی از مناظر انتزاعی است. این فرض اشتباه است و می استعداد با هر جنس فاصله ی کانونی بوسیله نتایج دلخواه رسید. بخاطر عکاسی انتزاعی از منظره، بهتر است از لنزتله زوم بهره ببرید تا بتوانید بیشتر روی جزئیات تمرکز کنید (اغلب اوقات تا ۵۰۰ میلی متر کافی است). بررسی منظره از در ویوفایندر با لنز تله زوم بخاطر جست وجوی جزئیات جذاب منظره خراج بخش است. این کار می تواند جذابیت عکاسی انتزاعی را تکثیر دهد.



۳. ضربان وجوی تلالو و سایه

پرتو در تمام ژانرهای عکاسی اهمیت زیادی دارد؛ اما یکی از سناریوهایی که نور و سایه در آن نقش مؤثری انجام می کنند، عکاسی مجرد است. تکاپو کنید به پشت عریضی هایی بروید که تعامل بین نور و سایه در آن ها بود داشته باشد. بخاطر مثال، این صحنه می تواند سایه ی کوه یا تپه ای باشد که اندکی از آن تیره و بسرنوشت شوم دچار کردن دیگرش روشن است خواه حتی نقاط تابناک و چشم انداز سایه ی مورد درختی که پایین تر نور خورشید قرار اندوهناک.

۴. اهمیت پرتو شدید

براساس کلمه زمانه طلایی، نیکوترین ساعت روز برای عکاسی، زمان طلوع و افول خورشید است. نور کند بخاطر تمام گوناگون عکاسی مفید است؛ اما نباید خویشتن را صرفا به عکاسی داخل روزگار های مشخصی از روز محدود کنید. درواقع، تلالو اکید حزن می تواند برای عکاسی انتزاعی زیاد کار کننده باشد و اغلب اوقات نتایج آن سایه های مناسبی هستند که با بافتن هایی دوست داشتنی ترکیب شده اند.

۵. استفاده از خطوط تکرارشونده یا راهنما

استفاده از خطوط راهنما یکی از قانون های شناخته شده ی خیساندن بندی در عکاسی نگار است و برای تصاویر انتزاعی هم صدق می یواش. با خطوط راهنما می توان چشم مخاطب را در شمایل تربیت کرد. بوسیله عنوان مثال، خط قطب می تواند از گوشه ای شروع و بوسیله مرکز ختم شود. یافتن خطوط پیشگام در عکاسی معنی کمی دشوار است؛ ولی به معنی نبود این خطوط نیست. بخاطر نمونه، می توانید خطوط راهنما را داخل دامنه ی تپه ها و کوهستان ها داخل طول رودخانه ها جلوه گر کنید. این خطوط معمولا در تصویر تکرار می شوند.

۶. عکاسی از آب

آب گزینه ی متجاوز مناسبی بخاطر عکاسی انتزاعی به احصائیه می آید. دلیل این گزینش تیمار حرکت سریع خطوط و شکل های آب است که در حالت معمولی با چشم غیرمسلح دیدنی نیستند. راه های متفاوتی بخاطر عکاسی از آب وجود دارد؛ اما یکی از روش های محبوب کاهش سرعت شاتر برای ثبت لول است. سرعت شاتر براساس سرعت آب می تواند بین ۱/۲۰ تا ۱ وقت متغیر باشد.

بخاطر عکاسی از آب باید اکسپوژرهای مختلف و تأثیر آن به خشکی امدن تصویر را مطالعه کنید و این سؤال ها را مطرح کنید: سرعت شاتر نوک تیز بهتر است خواه کُند؟ چه زمانی به دوست داشتنی ترین الگو و شکل می رسم؟ تصویر زیر یکی از تصاویر ثبت شده ی برتر از آب است. درون این طور موضع هایی، مجاهدت کنید بوسیله قیافه متوالی چند عکس بگیرید؛ چون لباس آب به سرعت دگرگونی می نرم.



۷. ایجاد افکت تار با عکاسی از در سوژه ها

گاهی اوقات بخش های کوچکی از شبح ها شلوغ هستند. سوژه ی حقیقی تو کادر است؛ اما تعداد یدکی عنصر گمراه کننده تو گرداگرد آن وجود دارند که حواستان را بعید می کنند. یکی از میزان های کم قیمت از این شرایط، عکاسی از جنگل و درخت است. شاید شجر یا شاخه ای را تفویض کرده باشید؛ ولی تعداد زیادی درخت و شاخه و خزه توجه مخاطب را از سوژه ی اصلی منحرف می کنند. با عکاسی از تو سوژه ها (از میان خزه ها خواه از پشت سوژه ی واقع در مقابل لنز) می توان تمام خمیدگی ها را از بین برد و بر سوژه ی پا بر جا تأکید کرد. با قراردادن دوربین تو مباشرت سوژه می توان آن را کدر کرد و مدخل های گمراه کننده را از بین سرما. فقط باید مراقب باشید شیء مات گمراه کننده نباشد. با آزمون و خطا می توانید در این رویه مظفر شوید.

۸. حذف عناصر انحرافی

درصورت وجود تعداد زیادی از عناصر، عکاسی از منظره گیج کننده می شود؛ به همین دلیل، بهینه عکس های این ژانر مینیمال هستند. یکی از تمرین های کم ارزش برای الحاق بوسیله نتیجه، مطرح کردن این سئوال است: آیا این بخش از شمایل رادیکال است؟ اگر پاسخ خیر است، نیازی نیست آن را داخل عکس خود بیاورید. کل عناصر گمراه کننده را حذف کنید. شاید حذف سوژه های طبیعی قدیم امکان پذیر نباشد؛ ولی گاهی بی آرامی تصویر نهایی چندان تغییر نمی کند.



۹. استفاده از سرعت شاتر پایین

با استعمال از سرعت شاتر پایین و اجرای تکنیک ICM (لول عمدی دوربین)، می توان نتایج مطلوبی گرفت. با تحرک یا چرخش عمدی دوربین و سرعت شقه پایین شاتر، می توانید حس واقعیت را از تصویر حذف و تصویری ابداع کنید که برداشت های مختلفی داشته باشد. برای رسیدن بوسیله چنین تصاویری بوسیله آزمون و منکر نیاز است؛ مثلا بررسی شرایط تو سرعت ناچیز شاتر و حرکت های مختلف خواه تکان دادن دوربین با سرعت های مختلف.

۱۰. مصرف از دبل اکسپوژر دوربین

شاید بسیاری از افراد اطلاعی از استعداد دبل اکسپوژر دوربین نداشته باشند؛ بااین حال، با این نبوغ می توانید تصاویر متفاوتی خلق کردن کنید و دو یا چند شمایل را ثبت و سپس آن ها را داخل دوربین ترکیب کنید. برای کنترل بیشتر پیاده شدن نحوه ی ترکیب تصاویر، می توانید این تنظیمات را ارتکاب دهید. همچنین نفس عکاسی، از سرعت شاتر و ایزو و اتساع دیافراگم متفاوتی برای هر تصویر نصیب ببرید. تصویر زیر ترکیبی از دو تصویر ادغام شده در دوربین است: مقدماتی تصویر از شجر های زمستانی و دومین تصویر از خزه های عقب آن ها با اکسپوژر پایین نمدار ثبت شده.



۱۱. انباشت فوکوس برای رسیدن به نتایج واضح خیس

معمولا خلال فوکوس روی قسمت های کوچکی از مناظر، بخش های مشخصی از تصویر بطی ء می شوند. این اتفاق به خاص وقتی رخ می دهد که لنز خود را درون نزدیکی سوژه قرار داده باشید یا فاصله ای بین سوژه ها و قاب وجود داشته باشد.

تصویر زیر را داخل نظر بگیرید. لایه های خنک فقط چند سانتی متر فاصله دارند؛ ولی به دلیل بور ی کانونی، لایه های یخ نزدیک و دور از لنز با فوکوس روی مرکز تصویر کدر شده اند. نتیجه ی این تصویر دوست داشتنی است؛ ولی اگر بخواهید هر سه قسمت تمثال واضح شوند، باید از انباشت فوکوس سه تصویر مصرف کنید: مطلع روی اولین لایه فوکوس کنید و سپس لایه ی دوم و سومین.مقاله های مرتبط:راهنمای عکاسی حرفه ای از طبیعت و مناظر طبیعیتنوع قدری داخل عکاسی نگاره با استفاده از لنز ماکرو ونوس اپتیکس

لبریز سازی فوکوس به اختصاص طی عکاسی از خطوط یمین مثل شکاف خواه الگوهای سنگ ها اهمیت دارد؛ بنابراین، حتما بوسیله بخش های متنوع تصویری نگاه و صراحت آن ها را بررسی کنید. چنانچه اندکی فاحش نبود، روی آن فوکوس کنید تا به تصویر واضحی از هر سرنوشت برسید. سپس، این تصاویر را داخل نرم افزاری مثل فتوشاپ ترکیب کنید.

۱۲. عکاسی از پرسپکتیو بالاتر

بررسی پرسپکتیوها یا زاویه های دید مختلف تمرین مناسبی برای عکاسان چشم انداز است. گاهی تغییر کوچکی در پرسپکتیو می تواند مغایرت زیادی درنتیجه بوسیله وعده بیاورد. این موضوع بخاطر عکاسی انتزاعی نگار هم صدق می یواش. برای عکاسی از پرسپکتیوهای فراز می توان از پهپاد استعمال کرد یا از کوه بالا رفت.

تصویر دامن با فاصله ی کانونی بالایی برفراز کوه از ساحل مدلل شده است. نتیجه کاملا متفاوت با زاویه ی دید شخصی است که داخل ساحل ایستاده و از آنجا عکاسی می بطی ء. مصرف از پهپاد نحو کارامد دیگری برای رسیدن به پرسپکتیوهای اوج است. با اتصال دوربین به پهپاد، می قابلیت به چشم انداز متاخر و سناریوها و الگوهای جذابی رسید. برای چسبیدگی به شمایل مطلوب پهپاد، لازم است زاویه های متنوع را تجسس کنید؛ البته بالاتر لزوما به معنای بهتر نیست.

نتیجه گیری

عکاسی ذهنی از منظره یکی از روش های برجسته برای خلق تصاویر خلاق و منحصربه فرد است؛ اما به دلیل ویژگی عناصر و چهارچوب تصویر، ممکن است کمی تیمار درمانده کننده باشد. هر سناریو متفاوت است و براساس منظره باید روش متفاوتی بخاطر عکاسی انتخاب کرد. نباید کل تکنیک ها و نحو های این مقاله را هم زمان بخاطر یک شمایل به فقره ببرید؛ بلکه باید سعی کنید بموقع و بوسیله موقع از آن ها استعمال کنید. بوسیله مرورِزمان، بهتر می توانید جزئیات مناظر را ببینید و با آزمون و خطا تصاویر خیره کننده ای خلق کنید. درنهایت باید رمز کنیم مهم ترین استاندارد خلق تصاویر زیبا، دیدگاه خلاق خودتان است. شما هنرمند و به دنبال خلق داستان خود هستید و فقط خودتان می دانید چقدر در ارجاع مفهوم ذهنی تان موفق بوده اید.بیشتر بخوانید:چرا فشرده سازی و قطع لنز تو عکاسی طبیعت اهمیت دارند؟آیا عکس ها می توانند راویان رمان باشند؟عکاسی حیات وحش؛ ۳۰ عکس از حیوانات زیبای جنگل های کاستاریکافیلم برداری آنامورفیک: آیا حد ایدئالی بخاطر سنسور وجود دارد؟نورپردازی پرتره؛ ۵ الگوی اصلی
  • ۹۹/۰۴/۲۲

نظرات (۱)

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

 

هم میهن ارجمند! درود فراوان!

 با هدف توانمند سازی فرهنگ ملی و پاسداری از یکپارچگی ایران کهن

"وب بر شاخسار سخن "

هر ماه دو یادداشت ملی میهنی را به هموطنان عزیز پیشکش می کند.

خواهشمنداست ضمن مطالعه، آن را به ده نفر از هم میهنان ارسال نمایید.

 

آدرس ها:

 

http://payam-ghanoun.ir/

http://payam-chanoun.blogfa.com/

 

[گل]

 

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی