چوب آسیا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مباحث پیرامون کنکور سال هاست ذهن دانش آموزان و مسئولین آموزش و درس را به یار مشغول کرده و در حالی که شماری از کارشناسان از مزایای آن سخن می گویند، شماری دیگر آن را نسب ناعدالتی می نامند.

در خلال ۵ دهه اخیر مکررا مباحثی در بستگی با محاسن و معایب کنکور مطرح شده که تو ادامه به تقریر نظر عضو ناظر کانون در شورای سنجش و پذیرش دانشجو برازنده با حال و هوای امروز کنکور می پردازیم.

مهرداد ویس کرمی عضو ناظر حلقه شورای اسلامیدر شورای سنجش و قبول دانشجو در وفاق با حذف کنکور گفت: تصمیمات این چنینی باید با واقعیات جامعه تناسب داشته باشد. درون اجتماع ای که آشنابازی بیداد می یواش و قسط اجتماعی بود ندارد، حذف کنکور تصمیم درستی نیست.

وی گفت: کنکور در شرایط بین ناپسند و بدتر یک گزینه زشت است، کسانی که می گویند کنکور حذف شود، هیچ راهکار اکید بخاطر جایگزین آن نیاورده اند. در شرایط فعلی کسی جایگزین عادلانه ای که نخبگان جذب دانشگاه ها شوند و نه آن هایی که رانت و پارتی دارند، نداشته است.

ویس کرمی گفت: فعلا کنکور هست و واقعیتی دیو است و گرچه گویای توانایی افراد حلق و ایرادهای اساسی بوسیله آن وارد بوده اما فعلا چاره همین برگزاری کنکور است.

نماینده مردم باصفا آباد و دوره چگنی گفت: اما اگر روشی جایگزین کنکور کنیم که صرفا هوش شناختی تک ارزیابی قرار نگیرد و به مافیای مؤسسات کنکوری پایان دهد، قطعا کنکور را باید حذف شود. به نظر گرفتار مؤسسات کنکوری حتی عقل معرفت آموزان را با این روش های آموزشی از بین می برند و عقلانیت و لیست به کسی نمی دهند و فقط تست زدن را یاد می دهند و در واقع درون همین دست خط بخاطر خود بازرگانی طرز انداخته اند.

ویس کرمی گفت: کنکور ظلم علی السویه است، باید راهکاری رک شود که این عوارضی که بی آرامی زمان حال کنکور دارد را نداشته باشد. مثلا شما سؤالات را تشریحی کنید، مشت افراد می افتد و در این صورت امکان تقلب بالاست.

کالبد ناظر حلقه در شورای سنجش و اجابت دانشجو گفت: یکی از مذاکره های رادیکال که مردم دارند از آن آسیب می بینند سهمیه های کنکور است و غلام روی این موضوع از طرف کمیسیون آموزش مأمور شده ام که راهکاری بیندیشم تا سهمیه ها به جانب عدالت برود. تا می گوییم عدل در سهمیه، نباید ذهنیت بوسیله سمت حذف سهمیه شهدا، جانبازان و ایثارگران برود بلکه سهمیه های بیش مختلفی با روش هایی که تا اینکه معلوم حلق چگونه اجرا می شوند، حیات دارد که چنانچه این ها اصلاح شوند هنگفت از دغدغه های مردم و داوطلبان در مباحثه کنکور رفع می شود.

وی گفت: حذف کنکور در شرایطی امکان پذیر خواهد بود که متد جدید عادلانه برگزار شود و افراد براساس شایستگی، سلامت، توان علمی و هوش مخبر مراکز آموزش عالی شوند.
  • ۹۹/۰۵/۱۸

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی