چوب آسیا

به گزارش همشهری انلاین به نقل از ایبنا، گاردین گزارش می دهد استفانی مایر اعلام کرده که حداقل دو تاریخ دیگر برای مجموعه «گرگ و میش» خواهد نوشت. این داخل حالی است که آخرین کتاب از این مجموعه ذیل نشانی «خورشید نیمه شب» تو رتبه نخست پرفروش های جدول های مختلفی در بریتانیا و امریکا استراحت گرفته و به نعوظ کل یک میلیون نسخه از آن فقط در ایالات متحده به فروش رفته است.

«خورشید نیمه شب» داخل واقع بازگویی اولین تاریخ از کلکسیون «گرگ و میش» است. نسخه اولیه عشق بِلا به ادوارد از اصطلاح بِلا روایت می شود و حالا تو این تاریخ متاخر از زاویه دید ادوارد، خون آشام داستان قصه را می خوانیم. طبق آمار از زمان پخش تاریخچه درون بازار در کتاب ۴ آگوست(۱۴ مرداد) یک میلیون نسخه از «خورشید نیمه شب» درون فرمت های متنوع به خرید رفته است. مگان تینگلی از انتشارات لیتل، که ناشر مایر است، به «یو اس اس تودی» گفت «آمارها خیره کننده است.»

داخل بریتانیا نیز فقط در سه گانه روز شروع حدود ۶۳ هزار نسخه بوسیله ابتیاع رفت و مایر درون رله پرفروش های سیاهه های مختلف استراحت داد. البته این استاندارد از فروش برای مایر اصلاً عجیب نیست و در سال ۲۰۱۰ و هنگامی که ادیب دومین کتاب از این کلکسیون کوچکتر عنوان «زندگی دوم کوتاه بری تَنِر» را منتشر کرد فروش بیشتری اندوه داشت و با وجود اینکه به صورت رایگان بر روی اینترنت استراحت پژمان بود حدود ۹۰ هزار نسخه به فروش رفت که در واقع هر دقیقه ۷۹ نسخه است.

با حیات اینکه طرفداران این مجموعه با خواندنش بیم زده شده اند اما منتقدین تحت تأثیر قرار نگرفتند. اِلا هانت درون گاردین نوشت: «درباره نگارش کتاب نظری ندارم زیرا «گرگ و میش» هیچ حین بخاطر سبک نگارشش مود استقبال راحتی نگرفت ولی ویرایش کتاب شاق دارد. توصیفات بیش از حد است.» ایندیپندنت سبک نگارش کتاب را به صورت «خنده داری زشت» خواند. و «کِرکس» این اثر را نامه ای عاشقانه برای طرفدارانش دانست که افراط تو نوشتنش را می بخشند و تا اینکه از آن کیف هم می برند.»

مایر مقدماتی وهله در ماه می خبر سرایت کتاب پس از دوازده سال را داد. دوازده سال پیش وقتی بخش هایی از کتاب در اینترنت لو رفت مایر نوشتنش را پهلو گذاشت و همان زمان این اتفاق را «فسخ بزرگ حق غلام به نشانی یک ادیب و یک انسان» خواند و پروژه را افسون شده کرد. اوایل ماه آگوست سال جاری به نیویورک تایمز گفت: «هنوز نمی دانم چگونه چنین اتفاقی رخ داده است. فکر نمی کنم نیت بدی وجود داشت. وقتی از مردم خواستیم دست از خواندنش بردارند داستان را کپی کردند اما این سرنوشت تلخ و سهمناک واقعه نبود. وقتی فهمیدم که احتمالاً کسی نوشته های کامپیوترم را می خواند خیلی ترسیدم.»

داخل سال ۲۰۱۳ مایر گفت دیگر هیچ حین داستانی برای مجموعه «گرگ و میش» نخواهد نوشت و به مجله «ورایتی» گفت ممکن است فقط سه پاراگراف درون وبلاگم بنویسم و بگویم چه شخصیت هایی از بین می سیلان: «هر روز از «گرگ ومیش» دورتر می شوم. از یادآوری آن غصه خوشحال نمی شوم.»

با این وجود روز دوشنبه در عادات آنلاین کتابفروشی زنجیره ای «یک میلیون» اعلام کرد که پروگرام های دیگری دارد: «دو کتاب دیگر درون دنیا وجود دارد که خویش دارم بنویسم. بخاطر هر دو تلخیص نویسی ایفا دادم و حتی یک فصل از اولی را تیمار تالیف ام. البته هنوز آمادگی انجام این فقره را ندارم و مانوس دارم داستانی متاخر بنویسم.»

چهار تاریخ اول کلکسیون «گرگ و میش»، که بین سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸ منتشر شد، بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه در بکلی جهان بوسیله فروش رفت و پنج اقتباس سینمایی نیز از رمان بِلا و ادوارد تولید شد که سودی حدود سه و نصف میلیارد دلار به همراه داشت.
  • ۹۹/۰۵/۲۸

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی