چوب آسیا

اپل رسما تأیید کرد که قصد دارد در مبصر ترین توربین های بادی ساحلی دنیا سرمایه گذاری ارتکاب دهد تا بتواند به یکی از اهداف مهم خود یعنی تغییر شدن به شرکتی که تولیداتش هیچ اثر منفی بر محیط زیست ندارد برسد؛ اپل پیش تیز گفته است که بخاطر حفاظت از محیط زیست استراتژی کربن خنثی برای محصولاتش درپیش می گیرد. فعالیت های خود اپل در سال ۲۰۱۸ بوسیله این هدف مهم دست پیدا کردند، بااین حال هدف متاخر اپل، تمامی شریک شدن های حاضر در زنجیره ی تأمین علیه این همکاری و حتی دوچرخه ی عمر خود محصولات را شامل می شود. 

توربین های بادی موردبحث قرار است انرژی یکی از دیتاسنترهای اپل را تأمین کنند. اپل در بیانیه ی رسمی خود اعلام کرد که این تنخواه گذاری را داخل دانمارک ارتکاب می دهد. شریک شدن کوپرتینویی در بیانیه ی خود می نویسد در پی سرمایه گذاری تو تولید دو مورد از بزرگ ترین توربین های بادی ساحلی دنیا است. توربین های بادی ساحلی منبع تأمین کننده ی انرژی پاک و تجدیدپذیر هستند و باعث می شوند اپل یک قدم دیگر به هدف اصلی خود یعنی تبدیل شدن به شریک شدن کربن خنثی تا سال ۲۰۳۰ نزدیک تر شود.

توربین های یادشده که ۲۰۰ متر رفعت دارند در خلط شهر ایسبیرگ دانمارک مستقر هستند و شوق می رود که بتوانند در هر سال، ۶۲ گیگاوات روزگار انرژی تولید کنند که این مقیاس برای تأمین انرژی تقریبا ۲۰٬۰۰۰ بناء کافی است. اپل قصد دارد از این توربین ها بوسیله عنوان مرکزی آزمایشی استفاده یواش تا بعدا سراغ توربین های بادی دریایی قدرتمند برود. انرژی تولیدشده در ایسبیرگ استراحت است بوسیله دیتاسنتر اپل در شهر ویبورگ دانمارک سفیر شود. تمامی کارمایه اضافی تولیدشده توسط این توربین های بادی بوسیله شبکه ی برق دانمارک اماله می شود. 

لیسا جکسون، برقرار مقام واحد هوا زیست، دادرسی ها و ابتکارات مدنی اپل، در این ربط می گوید برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی کره ی زمین باید اقداماتی فوری انجام داد و به شکلی جهانی با مشارکت های مختلف انبازی کرد. او می گوید دیتاسنتر مهیا تو شهر ویبورگ مدرک بزرگ و مهمی است که نشان می دهد ما می توانیم با این چالش بزرگ جهانی مقابله کنیم.

لیسا جکسون در ادامه ی حرف هایش گفت سرمایه گذاری روی انرژی پاک باعث ایجاد نوآوری های برنگ خون می شود؛ این نوآوری های انقلابی می توانند انرژی پاک و شغل های خوب را به تصرف و کارها و جوامع محلی بیاورند. جکسون ادامه می دهد: «این، حوزه ای است که بوسیله خاطر سیاره مان و دوده های آینده، باید تو آن پیش رو باشیم». پروژه ی بادی شهر ایسبیرگ درحالی آغاز می شود که همین چند لمحه پیش یکی از بزرگ ترین سیستم های خورشیدی اسکاندیناوی که تو روستا تایستد واقع شده، تکمیل شد. این سیستم خورشیدی عظیم نخستین پروژه ی خورشیدی دانمارک بوسیله احصائیه می آید که عاری نیاز بوسیله کمک خرج های عمومی تولید شده است. 

اپل نیز داخل قدری دیگر از بیانیه ی مطبوعاتی خویشتن اعلام کرد شماری از تأمین کنندگان اروپایی اش قدم هایی بنیانی در راستای استفاده از انرژی پاک برداشته اند. اپل گفت یکی از تأمین کنندگان آلمانی اش با نام Varta این هفته اعلام کرده منظور دارد تمامی تولیدات اپل را با ۱۰۰ درصد انرژی تجدیدپذیر ارتکاب دهد. تأمین کنندگان متنوع اپل درون سراسر اروپا ناچیز کم درحال روی آوردن به کارمایه پاک هستند و می خواهند تمامی تولیدات این باهم اتحاد کردن را با استفاده از انرژی تجدیدپذیر به انجام برسانند و محتوی مواردی مثل Henkel و tesa SE می شوند که هردوی آن ها همچنین در آلمان محضر دارند.

از بین دیگر شرکت ها می توانیم بوسیله انبازی هلندی DSM Engineering Materials، باهم اتحاد کردن سوئدی STMicroelectronics و شرکت بلژیکی Solvay رمز کنیم. اپل پروژه ی بزرگی با صیت «برنامه ی کارمایه پاک تأمین کنندگان» دارد که تأمین کنندگان متنوع شرکت یکی پس از دیگری به آن ملحق می شوند. Solvay پس از ملحق شدن به این پروگرام در پنج سال پیش، به شدت تقلا کرده است استاندارد استفاده از انرژی تجدیدپذیر را افزایش دهد. اپل تو سال ۲۰۱۵ این پروژه را اسلوب اندازی کرد. از آن زمان تاکنون ۷۲ شرکت تولیدی در ۱۷ کشور جهان به استفاده ی ۱۰۰ درصدی از کارمایه تجدیدپذیر برای تولید محصولات اپل مبتلا شده اند.

هنگامی که تمامی شرکت های تأمین کننده ی محصولات اپل بوسیله این هدف دست روبرو کنند، از وارد شدن بسیار از ۱۴٫۳ میلیون متریک تن کربن دی زنگ بوسیله هوا زیست به عارض سالانه جلوگیری می شود. اگر درک ابعاد این موضوع برای تان ابدار است بهتر است مثالی بزنیم. اپل می گوید نهایی شدن پروژه اش قرین این است که به صورت سالانه زیاد از سه گانه میلیون خودرو را به طور کامل آرام کنید.بیشتر بخوانید:ویدئو تبلیغاتی اپل: حفظ حریم خصوصی در آیفون و تمسخر زیرپوستی رقباقابلیت بحث برانگیز iOS 14 بخاطر جلوگیری از رهگیری کاربران به تأخیر افتادربات Spot بوستون داینامیکس از کادر درمانی تو برابر بیماری کووید 19 محافظت می کندگوگل پردیس سازمانی جدیدی را بوسیله نام Neighborhood در مانتین ویو می سازدسامسونگ الکترونیک برای توسعه فناوری UTG با کورنینگ همدستی می بطی ء
  • ۹۹/۰۶/۱۵

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی